Mainos
  • Joulurauhan julistus
    Huomenna, jos Moderaattorit suovat, on meidän Jatkoajan armorikas joulupäivä; ja julistetaan siis täten yleinen joulurauha, kehottamalla kaikkia tätä palstaa asiaankuuluvalla kirjoittelulla täyttämään sekä muutoin hiljaisesti ja rauhallisesti käyttäytymään sillä se, joka tämän rauhan rikkoo ja joulurauhaa jollakin laittomalla taikka sopimattomalla kirjoituksella häiritsee, on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen rangaistukseen, jonka Moderaattorit ja säännöt kustakin rikoksesta ja rikkomuksesta erikseen säätävät.

    Toivotamme kaikille Jatkoajan kirjoittajille sekä lukijoille Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2025.

Sampo / Danskebank integraatio

  • 94 850
  • 492

JTX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, HPK
Yritin nostaa rahaa automaatista: "toimintahäiriö"
Kokeilin toista automaattia ja toista korttia, molemmilla sama toistui. Konttorilla olikin sitten niin pitkä jono että pankin vaihto juolahti ensimmäistä kertaa mieleen.
Saattaa toki olla ettei tämä liity mitenkään Sampon kriisiin.
 
Nyt tuli mieleeni, että taisi muutama päivä sitten olla Aamulehdessä juttu, missä mies oli riehunut kirveen kanssa pankissa. Hän oli ensin käynyt "normaalisti" asioimassa ja oli käynyt ilmi, ettei hänen tilillään ollut rahaa - vaikka miehen mielestä piti olla. No, hetken kuluttua hän oli tullut kirveen kanssa ja iskenyt sen tiskiin muutaman kerran, ja rahojaan vaatinut.
Ja juu, pankki oli Sampo.

Tuli vain siinä itsekseen mietittyä, että olisikohan tällä uudistuksella saattanut olla jotain tekemistä asian kanssa... En siis tiedä, enkä ketään syytä, kunhan pohdiskelin.
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Taas uusi pieni palanen tähän saagaan:
Pääsin kirjautumaan verkkopankkiin! Ja sinne olikin ilmestynyt listaa tulevista maksuista. Niissä näkyi asuntolainan maksut ja kummastelin niiden olevan hieman suuremmat kuin tähän asti ovat olleet. Kahlasin vanhoja tapahtumia lävitse ja maksuerään oli tullut jostain lisää mystisesti noin 10%.

Omat maksuerät ovat mielestäni pienentyneet. Varmistaisin asian jos näkisin jostakin maksuhistoriani.

Ehkä sinä maksat minun lainaani?
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Ajattelin hetki sitten kirjoittaa, että onnekseni olen selvinnyt ilman ongelmia tästä yhdistymisestä. Laskut on voinut maksaa, kortit on toiminut, yms.
Mutta kävin sitten tänään katselemassa tilitietoja extempore, niin huomasin eräässä lainassa yli 80 euron suuruisen ylimääräisen korkoerän. Mitään syytä tuolle korolle ei pitäisi olla, sillä olen lyhentänyt kyseistä lainaa nopeammin kun tarviaisi, ja muutenkin tuo summa on semmoinen, että siihen pitäisi laittaa yli 2 kuukauden korot. Laitoin verkkopankin kautta kyselyä, että mikäs juttu tää nyt on. Katsellaan mitä vastaavat, jos vastaus on mallia "nyt vain kävi näin", niin rupean kyselemään muista pankeista tarvitsevatko uutta asiakasta.

Ainiin, tuo uusi verkkopankki on ihan perseestä, kun vertaa vanhaan.
 

Opatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, BVB, NHL, Snooker
Yritin nostaa rahaa automaatista: "toimintahäiriö"
Kokeilin toista automaattia ja toista korttia, molemmilla sama toistui. Konttorilla olikin sitten niin pitkä jono että pankin vaihto juolahti ensimmäistä kertaa mieleen. Saattaa toki olla ettei tämä liity mitenkään Sampon kriisiin.

Näyttäisi olevan juurikin Danske Bank- konsernin ongelmia.

http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/oikea/id87521.html

EDIT: Hieman hidas, mutta ei sentään sama linkki.
 
Viimeksi muokattu:

Carlos

Jäsen
Tämä lienee niitä hetkiä jolloin on erittäin onnellinen jos on saanut paperisia tiliotteita pankista järjestelmän vaihtoon saakka, ja kaikki laskut + maksut + otot + panot löytyy myöskin paperitulosteina.

Ihmisten sijoitustileillä on osakkeita vääriä määriä, rahaa on tileillä liian vähän/liikaa, korkoja velotetaan miten sattuu, verkkopankkiin ei pääse, viestintäjohtaja ja asiakaspalvelu keskittyy vain asiakkaille vittuiluun, palvelumaksut nousevat, kortit eivät toimi, käteistä ei saa, jne. Ja aikaa mennyt vasta vähän reilut 2 viikkoa järjestelmänvaihdoksesta.

Eli kaikenkaikkiaan voisi kai sanoa että homma meni ihan putkeen!

Ihmettelen jos joku on vielä niin idiootti että jää kaiken tämän keskelle Sampopankin asiakkaaksi.
 

Aksu

Jäsen
Kaupassa ei kortti pelittänyt, ja rahaa seinästä ei herunut. Syyn näin sitten kotona uutisen muodossa.

Valittanut olen koko kaksi viikkoa niin oman kuin firman tilin asioista. Nyt tuli viimeinen pisara. Pankki vaihtoon.
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Pitänee lisätä korvaushakemukseen 2.30 euroa, jotka "lainasin" täysin tuntemattomalle opiskelijapojalle, joka oli kaupassa edessäni. Maksun hetkellä hän tarjosi Sammon VisaElectronia, joka ei toiminut. Hän kaivoi reppunsa ja taskunsa tyhjiksi kolikoista ja tuon verran jäi puuttumaan. Siinä vaiheessa kun hän alkoi miettimään, että jääkö banaanit vai tonnikala pois havahduin ja havahduin kysymään, että paljonko puuttuu? No itselläkään ei ollut käteistä kuin 2.50, joten tiukalle meni. Oma pankkikorttini sentään toimi normaalisti.


Perhana, kun on sen verran kiireistä, ettei ole vielä ehtinyt kiertämään noihin pankkeihin kyselemään tarjouksia.

Ai niin, oli muuten rautatieaseman Sampopankissa pikkaisen jonoa tuossa puoli viiden nurkilla.
 

Wilzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Sampo Pankista Pena Torphy -ehdokas?

Onneksi tilipäivän alla rahavarat ovat sen verran vähissä muutenkin, ettei nyt ilmi tulleeseen vikaan ole edes ehtinyt polttaa päreitään. Lähinnä naurattaa koko tunarointi. Kuinka helvetissä ne tanskalaiset ovat tällä paskalla pärjänneet aikaisemmin?

Pankinvaihtopäätös on tehty jo ajat sitten, mutta aika ei ole riittänyt vielä eri paikoissa kiertelyyn.
 
Pankki menee vaihtoon täälläkin. Vitutti lievästi kun ei saanut tankattua autoa tänään. Toivottavasti riittää huomiseen työmatkaan. Käteistä ei myöskään saanut. Parempi olis korttien huomenna toimia, että saa ruokatunnilla syötyä. Pitänee mennä osuuspankkiin heti kun kerkeää, siellä kun on jo säästötili.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Pitänee lisätä korvaushakemukseen 2.30 euroa, jotka "lainasin" täysin tuntemattomalle opiskelijapojalle, joka oli kaupassa edessäni. Maksun hetkellä hän tarjosi Sammon VisaElectronia, joka ei toiminut. Hän kaivoi reppunsa ja taskunsa tyhjiksi kolikoista ja tuon verran jäi puuttumaan. Siinä vaiheessa kun hän alkoi miettimään, että jääkö banaanit vai tonnikala pois havahduin ja havahduin kysymään, että paljonko puuttuu? No itselläkään ei ollut käteistä kuin 2.50, joten tiukalle meni. Oma pankkikorttini sentään toimi normaalisti.

Täydellisen OT, mutta täältä iso hatunnosto ylläolevan tekstin johdosta JiVe:lle.

Kyllähän tosiaan ihmetyttää, miten voi tälläistä olla kokoajan Sammolla tälläistä menoa.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Voin vain kuvitella sen, kuinka paljon näitäkin asiakaspalvelijoita vituttaa aamulla lähteä työhönsä, kun tietävät mitä koko päivän odottaa.
Juttelin aamulla pikkuveljen kauniimman puoliskon kanssa, joka siis on Sammossa töissä. Ei tosin käsittääkseni asiakaspalvelussa, vaan jossain rahoitushommissa, mutta kuitenkin. Melko huikealta kuulosti tuo meininki, mitä siellä päivittäin vastaan tulee. En nyt halua kuulemiani tarinoita tässä toistaa, mutta samanlaista juttua on tämä koko ketju täynnä. On kuulemma vaan vaikea selittää ihmisille, että missä mättää kun henkilökuntakaan ei tiedä mistään sen enempää. Ei todellakaan käy kateeksi niitä, jotka tuossa pankissa työskentelevät.

Ennen uudistusta kuulemma on henkilökunnan voimin "hiukan" testattu järjestelmän toimivuutta, eikä siinä silloin ollut mitään ongelmia. Aikamoista perseilyä, jos on oletettu, että näyttäähän tuo toimivan, verkkoon vain. Muutenkin koko touhu on karannut täysin lapasesta. Kukaan ei tunnu kuitenkaan haluavan ottaa vastuuta kaikesta mokailusta itselleen.

Täytyy olla vaan onnellinen, että oma tili on paikallisessa Osuuspankissa. Tai jos ei olisi, niin kaiken tämän Kafkamaisen kyvyttömyyden osoittamisen jälkeen se sinne siirtyisi. Toivottavasti Sampo saa reilusti näpeilleen, ainakin nyt asiakaskadon muodossa niin ehkä oppisivat ymmärtämään, että joissain tilanteissa avoimuus ja rehellisyys olisi ihan fiksua. Vaikka en nyt tiedä olisiko asiakkailla parempi olo, jos ihan suoraan pankin taholta myönnettäisiin, että noh, vituiksihan se meni ja homma sen kuin jatkaa kusemista. Koittakaa kestää.
 

.jarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Valehtelun ja vastuunpakoilun mestari, Sampopankin viestintäjohtaja Hannu Vuola kertoo vaihteeksi tosiasioita(tm).

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1517211
"Tämä nyt ei tosin varsinaisesti johdu integraatiosta (järjestelmien yhdistämisestä Danske Bankin kanssa), vaan kyse ns. normaalista tietoliikennehäiriöstä."

http://www.hs.fi/talous/artikkeli/1135235444825
"Kyseessä on laajempi tanskalainen tietoliikennehäiriö, jolla ei ole sinänsä mitään tekemistä Sampo Pankin integraatioprosessin kanssa"

Niin, mistäpä sitä tietää vaikka Sampo Pankki olisi muutenkin siirtänyt korttivarmennuspalvelimensa Tanskaan vaikka ei olisi tanskalaisen pankin kanssa yhdistynytkään.

Mielestäni on oikein hienoa että järjestelmä on tosiaan ilmeisesti rakennettu niin että kaikki varmentaminen suoritetaan fyysisesti Tanskassa olevilla palvelimilla. Tämähän on oikein hirvittävän hienoa ettei järjestelmää ole mitenkään sen kummemmin mietetty että jospa pistettäisiin Suomeenkin tuollainen palvelin joka sitten olisi synkassa tuon Tanskan vehkeen kanssa.

Korjatkaa jos olen väärässä, mutta mieleeni ei tule kuin muutamia tunnin-parin katkoksia suomalaisten pankkien käteisnostojärjestelmissä? Tokihan etukäteen ilmoitettuja huoltokatkoja on toisinaan ollut la-su välisinä öinä, mutta niistä toki ilmoitetaan aina etukäteen. Vaastuunpakoillun mestari, viestintäjohtaja Vuolahan tosiaan kertoo hesarin jutussa "Tämä nyt ei tosin varsinaisesti johdu integraatiosta (järjestelmien yhdistämisestä Danske Bankin kanssa), vaan kyse ns. normaalista tietoliikennehäiriöstä." Ketä hei kiinnostaa missä se vika on, järjestelmä on teidän ja ihmiset haluavat varmaankin rahojaan tililtään poiskin. Arvioitahan korjauksesta mestari Vuola ei suostunut antamaan kun "tilanne on vielä akuutisti päällä eikä arvioiden toteutumisesta ole varmuutta"

Toivottavasti tämä nyt edelleen edesauttaa ihmisten päätöstä akuutista pankinvaihtotarpeesta.

En muuten ole missään tämän päiväisessä uutisessa että joku Sampo Pankin ihminen pahoittelisi tilannetta. Eihän pahoittelu mitään auta, mutta ...

Muistakaa että mikään ei ole varsinaisesti eikä sinänsä Sampo Pankin tai integraation syytä. Asiakkaat eivät osaa käyttää, asiakkaat ovat tyhmiä ja asiakkaat ovat rumia.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Mälsä pierumäki kiekko.
Kuun loppupuolella Sampo saa asuntolainansa takaisin ja varsin kitkerät palautteet toiminnastaan. Pankki vaihtuu varmasti. En halua, että raha-asioitani hoitaa ammattitaidoton puuhasteluryhmä. Tällä menettelyllä Sampo aivan varmasti menettää asiakkaitaan, kuten jo mainittukin. Toivon, että myös yritysasiakkaat boikotoisivat tätä yritystä. Näin takaisinisku olisi huomattavasti pahempi!
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Repesin äsken totaalisesti käydessäni tarkistamassa verkkopankin kautta, että rahani ylipäätään ovat enää olemassa tässä roska...anteeksi Sampopankissa, kun en vielä ole ehtinyt niitä toisaallekaan siirtää. Uloskirjautuessa tulee asiakaskysely verkkopankin toimivuudesta. Ihanko tosissaan kysyvät mielipidettä? Noh, sen kyllä saivatkin.
 

Veijari

Jäsen
Oltiin emännän kanssa rättiostoksilla ja kassalla paitaa maksaessa Sampon pankkikortti ei suostunut toimimaan. Piti höylätä sitten OP:n Visalla. Samalla Sampo allekirjoitti irtisanomispäätöksemme ja siirrymme vaimon kanssa kumpikin OP:n asiakkaiksi. Kiitos Sampopankki, Sampo, Leonia jne menneistä vuosista. Ei ollut rättikaupan kassatätikään kovin ymmärtäväinen näitä Sampopankin ongelmia kohtaan.

Muutaman päivän tökkimisen vielä ymmärsi mutta nyt menee jo liiallisuuksiin.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näkyykö teillä muilla Sampo Pankin asiakkailla verkkopankissanne, että kuinka ahkerasti olette vinguttaneet luottokortianne (itselläni Visa)? Mulla näkyy pari ostosta tässä kuussa, todellisuudessa olen noin kymmenen kertaa käyttänyt korttia. Kaipailisin myös sitä yhteenvetoa, jostä kävisi ilmi että paljonko luottoa on vielä käytettävissä, ts. millä summalla yhteensä olen käyttänyt Visaa.
 

DaHolla

Jäsen
Kieltämättä oli hieman noloa tänään selitellä kassalla että käteistä ei ole joten en kykene maksaan ostoksia. Huh, onneksi viime viikolla hommasin uuden tilin jota en ole kuitenkaan vielä ole ottanut käyttöön koska joudun odottelemaan uutta pankkikorttia vielä viikon verran. Tää toiminta on kyllä saanut jo sellaset piirteet että ei voi kun nauraa. Kaiken huippuna on Vuola jonka selittelyt aiheuttaa pahoinvointia täällä päässä.
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Näkyykö teillä muilla Sampo Pankin asiakkailla verkkopankissanne, että kuinka ahkerasti olette vinguttaneet luottokortianne (itselläni Visa)? Mulla näkyy pari ostosta tässä kuussa, todellisuudessa olen noin kymmenen kertaa käyttänyt korttia. Kaipailisin myös sitä yhteenvetoa, jostä kävisi ilmi että paljonko luottoa on vielä käytettävissä, ts. millä summalla yhteensä olen käyttänyt Visaa.

Ei näy, ei. Soitto puhelinpalveluun ja käynti konttorissa eivät auttaneet, vaan molemmissa vastaus oli sama, eli Visalla on käytettävissä täydet rajat. Vaikkakin kymmenkunta viimeksi kortilla näkyvää tapahtumaa on miinusmerkkisiä ja itsekin tiedän käyttäneeni korttia monesti viimeisimmän maksun jälkeen.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näkyykö teillä muilla Sampo Pankin asiakkailla verkkopankissanne, että kuinka ahkerasti olette vinguttaneet luottokortianne (itselläni Visa)? Mulla näkyy pari ostosta tässä kuussa, todellisuudessa olen noin kymmenen kertaa käyttänyt korttia. Kaipailisin myös sitä yhteenvetoa, jostä kävisi ilmi että paljonko luottoa on vielä käytettävissä, ts. millä summalla yhteensä olen käyttänyt Visaa.

Soitin Luottokuntaan, josta kertoivat, että Sampo pankki alkaa lähikuukausina itse hallinnoida heidän kauttaan olevia Visa-kortteja (ei siis enää Luottokunta). Nyt kun homma hoituu vielä Luottokunnan kautta, eivät kuulemma halunneet kuormittaa systeemeitään ylimääräisellä liikenteellä enää verkkopankin vaihtumisen jälkeen, kun korttisysteemi kuitenkin muuttuu sekin pian. Hanurista tuokin, mutta onneksi soitto Luottokuntaan antaa ajankohtaista tietoa ja ystävällistä palvelua.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Kieltämättä oli hieman noloa tänään selitellä kassalla että käteistä ei ole joten en kykene maksaan ostoksia.

Itselleni ei käynyt näin ikävästi, mutta meinasi tulla 7 kilometrin kävelymatka, kun en saanut kaupungilla rahaa ulos automaatista bussilippua varten. Onneksi Turussa voi ostaa kännykällä 24 tunnin lipun, joten nyt tuli vain persnettoa 2,50€ eikä tympeää kävelymatkaa vesisateessa.

Se eilen mainostettu V-käyrän siirtyminen positiiviselle akselille kuitenkin tuli vastaan. Huomenna Osuuspankkiin. Pitäkää tunkkinne, pitäkää pankkinne. Jos ette tämän paremmin osaa asioitanne hoitaa niin voitte samaan syssyyn haistaa myös paskat.

EDIT: Sammon suomalaiselle väelle en kanna kaunaa, palvelu on ollut aina ystävällistä ja mukavaa, mutta helvettiäkö siinä teet kun systeemit kusevat ja mikään ei toimi. Ei huvita lähteä yrittämään Sammon systeemien kanssa ulkomaille ja kuulla vaikka ulkomaan keikalla että Danske Bankin varmennuspalvelimet ovat kyykyssä, paas Suomi-poika kävellen lentokentälle.
 
Viimeksi muokattu:

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Nelosen uutisten mukaan Sampo pitää huomenna (jos kuulin oikein) tiedotustilaisuuden, mitä on parin viime viikon aikana tapahtunut. Mielenkiintoista siis tulossa.

Ja ei, en ole Sampo-pankin asiakas. Eikä kyllä tulekaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös