Sami Vatanen NHL:ssä

  • 512 279
  • 935

Falcao

Jäsen
Suosikkijoukkue
Islanders, Tottenham, Sport
Otetaan pieni pätkä tekstistä:

"Kun Sami Vatanen saapui ennen viime kautta Anaheim Ducksin leiritykselle, saapui pukuhuoneeseen nuori mies, joka oli hankkinut massaa. Sitä kukkakeppinä pidetyltä Vataselta olikin pyydetty. Ongelma oli vain siinä, että Vatanen oli hankkinut massansa muualta kuin punttisalilta. Rasvaprosentti oli 17 nurkilla, joka merkitsee Vatasen kohdalla noin seitsemän kilon ylipainoa."

Mun mielestä ihan ok jos toimittaja kirjoittaa kriittiseen sävyyn. Yleisesti ottaen noita kaverihaastatteluja tai jumalointia (Selänne) tehdään tarpeeksi. Siksi tällaset jutut ovat tervetulleita mun mielestä. En usko että Savolainen kirjoittaa ihan helposti näin tylyä juttua, jollei siihen olisi aihetta. Johtavalta voisi odottaa ennemminkin kriittistä artikkelia jostakin lätkähenkilöstä. :)
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Saahan tosiasioista kirjoittaa, ja tottahan se on että hallaa tekee vain itselleen jos ei ole kondiksessa.

Mutta hyvä jos nyt on jo asenne muuttunut, siten se varmasti muuttuu aina vaan parempaan eikä Vatanen toivottavasti haaskaa lahjakkuuksiaan huonoon treenaamiseen tai epäammattimaiseen ja epäurheilulliseen elämään.

Chris Prongerhan oli alle parikymppisenä lupaava tuleva alkoholisti, ja meni Hartford Whalersin leirille aikanaan kesän draftin kakkosvarauksena valmentajan mukaan huonokuntoisimpana pelaajana jota noissa merkeissä ts. NHL-leirityksissä oli koskaan nähnyt. Piiputti kuin joku lahna kuntofillarin päällä ja mielensä teki lähinnä poistua paikalliseen oluelle. No, siinä jengissä siihen aikaan olikohan vuonna 1993 vai 1994, sen voisi sanoa olleen arkipäivää ja Whalersin jätkistähän pidätettiin jurrisekoiluihin liittyen muistaakseni kymmenkunta pelaajaa ja taisi siinä olla joku valmentajakin muutaman viikon sisään, näistä mm. Pronger kahdesti viikon aikana.

Tuo touhu ja keitotus ei Vataseen liity, mutta kuitenkin asenne ja ote muuttui ja Pronger teki tärkeän päätöksen ja käännöksen ammattimaisuuden ehdoilla. Vatasella se lienee vieläkin helpompaa, missään aallonpohjalla ei voi sanoa edes käyneensä vaan nyt vaan terävyyttä kaikkeen tekemiseen matseissa ja niiden välisellä ajalla niin, että kykenee kaukalossa käyttämään omia vahvuuksiaan maksimaalisella tavalla.

Silloin kun hän siihen pystyy, on takuulla hyvää NHL-tasoa ja jälkeä tulee niin omassa päässä kuin vastustajankin päädyssä. Ikää on vähän ja aikaa on, nyt vaan duunia tavoitteidensa eteen.
 

VilleSeina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, SaiPa
Mun mielestä ihan ok jos toimittaja kirjoittaa kriittiseen sävyyn. Yleisesti ottaen noita kaverihaastatteluja tai jumalointia (Selänne) tehdään tarpeeksi. Siksi tällaset jutut ovat tervetulleita mun mielestä. En usko että Savolainen kirjoittaa ihan helposti näin tylyä juttua, jollei siihen olisi aihetta. Johtavalta voisi odottaa ennemminkin kriittistä artikkelia jostakin lätkähenkilöstä. :)

On tottakai ok kirjoittaa kriittisesti. Ajankohta vaan on aika erikoinen. Eikös vuosi sitten tai kesällä olisi ollut järkevämpi? Mutta jos 7 liikakilon kera tulee leirille ja aloittaa heti AHL:n dominoinnin niin mikäs siinä, nopeasti kai nuo karisivat.

Mutta se siitä kun en ole tekstiäkään lukenut. Viime yönä Allenin kera saldoksi 0+1 ja seuraennätys +5.
 

spaceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, #26, #15, #11, #45
Ensin valitetaan että se on liian laiha änäriin ja nyt se on liian läski :)

Ihan kohtalainen kotiavaus. Ja ihan sattumaa, että Vatasen pakkipari Allen pelaa "paremmin kuin koskaan".

Vatman dominoi!
 

Kiekura

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Otin kuvia tuosta Vatasen jutusta urheilulehdestä. Toivottavasti saatte selvää ja joutui ottamaan monta kuvaa, että siitä saa luettuakin jotain. Laitan nämä järjestykseen.

Koodi:
[URL="http://aijaa.com/7AA9wZ"]Kansi[/URL]
[URL="http://aijaa.com/sCofF8"]1 sivu[/URL]
[URL="http://aijaa.com/cdd8zX"]2 sivu[/URL]
[URL="http://aijaa.com/u2zyor"]3 sivu[/URL]
[URL="http://aijaa.com/pyf8hq"]4 sivu[/URL]
[URL="http://aijaa.com/kH3oWG"]5 sivu[/URL]
[URL="http://aijaa.com/R4s5u5"]6 sivu[/URL]
[URL="http://aijaa.com/5fqCLY"]7 sivu[/URL]
[URL="http://aijaa.com/qI62sV"]8 sivu[/URL]
[URL="http://aijaa.com/5jkUY3"]Kuva Vatasesta[/URL]

Melkein helpointa tallentaa kuvat itselleen ja katsella koneella tuo
 

Hank Edmund

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CBJ
Otin kuvia tuosta Vatasen jutusta urheilulehdestä. Toivottavasti saatte selvää

Hyvin sai selvää, kiitokset vaivannäöstä. Itse juttu oli kyllä suoraan sanoen paska, kritiikkiä saa toki esittää pelaajasta kuin pelaajasta mutta tämä meni melkein pelkäksi haukkumiseksi, eipähän tarvii kyseistä lehteä ostella jos juttujen taso on tätä luokkaa.

Itse Vatasesta sen verran etten ole hänen uraansa mitenkään tarkkaan seurannut, saanut vain lukea kovaa hehkutusta kuinka tässä on seuraava kimmotimonen, eikä mulla ole mitään sitä vastaan jos olisikin, hyviä pakkeja tarvitaan aina, ihan arvokisojakin ajatellen, varsinkin nyt kun nämä vanhat kurkot ovat hiljalleen väistymässä sivuun (tai loukkaantuneena). Viime yön peli antoi tästä ihan lupaavia merkkejä että Vatasesta olisi nyt kuoriutumassa todellinen NHL-tason puolustaja laittamalla tauluun syöttöpisteen ja huiman +5 tehotilastoon. Ilmeisesti peli toimii myös omaan päähän eikä kyse ole pelkästä viivapyssystä YV:lla. Mielenkiinnolla tulee jatkossa seurattua kaverin otteita kaukalossa.
 

radwar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Brynäs, Dynamo Mockba
Suomi Finland

Läskinähän Vatanen viime vuonna joukkueeseen ilmestyi. Näin totesi valmennus jo viime keväänä. Toki tuosta ei tarvitse enää jauhaa yhtä virkettä enempää.

Jouni Niemisen kausi NHL:ssä - Blogit - HS.fi

Tää koko juttu (urheilulehden uusi juttu) on jotenkin niin vitun suomalaista! Vatanen alottanu hyvin kauden ja sitte tehdään juttu vuodentakaisesta paskasta ja sivulauseessa mainitaan että ihan hyvin pelaa nyt. Kyllä suomalainen toimittaja on mulkku ja kaivaa aina negatiivisen kautta asiat esiin.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Tää koko juttu (urheilulehden uusi juttu) on jotenkin niin vitun suomalaista! Vatanen alottanu hyvin kauden ja sitte tehdään juttu vuodentakaisesta paskasta ja sivulauseessa mainitaan että ihan hyvin pelaa nyt. Kyllä suomalainen toimittaja on mulkku ja kaivaa aina negatiivisen kautta asiat esiin.

Mielestäni on hyvä että mediassa on jotain kirjoituksia kuin vain niitä ylistyslauluja ja ylihehkutuskirjoituksia. Toisaalta olen sitten samaa mieltä siitä, että juttu on ainakin pari kuukautta myöhässä. Toukokuussa kirjoitettuna toi olisi ollut vielä ihan paikallaan, mutta toisaalta vähän outoa alkaa melkein vuoden takaisia juttuja vatvomaan.
 

radwar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Brynäs, Dynamo Mockba
Mielestäni on hyvä että mediassa on jotain kirjoituksia kuin vain niitä ylistyslauluja ja ylihehkutuskirjoituksia. Toisaalta olen sitten samaa mieltä siitä, että juttu on ainakin pari kuukautta myöhässä. Toukokuussa kirjoitettuna toi olisi ollut vielä ihan paikallaan, mutta toisaalta vähän outoa alkaa melkein vuoden takaisia juttuja vatvomaan.

Ehdottoman samaa mieltä siitä että ei ylistyslauluja jaksa lukemisen ilosta lukea...enemmän pointtini olikin juuri tuo ajankohta.
 

pehtoori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, HPK
Olen katsonut kaikki Anaheimin matsit ja oikeastaan on ihme, ettei Samilla ole enempää tehopisteitä. Jos pääsee tuossa YV:ssa pelaamaan, niin se on vaan ajan kysymys. Muutenkin ollut Anaheimin ihan kärkipakkeja alkukaudesta, en jaksa millään uskoa, että enää pelaa alhaalla peliäkään. Ellei ala perseillä, mihin en kyllä usko.
 

Kiekura

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen katsonut kaikki Anaheimin matsit ja oikeastaan on ihme, ettei Samilla ole enempää tehopisteitä. Jos pääsee tuossa YV:ssa pelaamaan, niin se on vaan ajan kysymys. Muutenkin ollut Anaheimin ihan kärkipakkeja alkukaudesta, en jaksa millään uskoa, että enää pelaa alhaalla peliäkään. Ellei ala perseillä, mihin en kyllä usko.

Eiköhän viime kauden vittuilut valmentajalta ja varmaan pelaajiltakin ole tehnyt tehtävänsä. Sami varmaan myös itse huomannut, ettö pelkät lahjat ei riitä. Täytyy myös treenata
 

ufon_kaakao

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Sebastian Aho
Loppupeleissähän se ei ole kenenkään muun kuin Vatasen oma asia missä kunnossa hän missäkin on. Vatanen elää elämäänsä niinkuin haluaa ja jos Samuel Savolainen on sitä mieltä, että se on noloa niin... niin se on täysin yhdentekevää.

En tiedä mikä jutun tarkoitus oli, mutta minä en välttämättä lähtisi haukkumaan ketään pystyyn lehdessä. Tai lähtisin, mutta en rasvaprosentin takia. Toisenlaisiakin lähestymistapoja on, faktat voi todeta niinkin.
 
Suosikkijoukkue
scholl
Minä olen aina pitänyt Vatasen pelityylistä ja toivonut äijälle hyvää uraa NHL:ssä ja sellainen sieltä näyttääkin olevan tulossa. Mutta minkä takia häntä pitäisi silkkihansikkain käsitellä jos kaveri on uran ja pelaamisen kannalta noinkin oleellisen asian laiminlyönyt tai peräti lyönyt kirjaimellisesti läskiksi? Jos jätkä on läski niin hän on läski. Turha antaa muille tasoitusta tuollaisella perusasialla ja varsinkin kun tulokaskausi oli kyseessä niin se oli pelkkää idiotismia. Ja mikäli tällä kaudella Vataselle oli asetettu tiettyjä tavoitteita fysiikan suhteen ja JOS niitä ei ole vieläkään täyttänyt niin pitäisikö yhden +5 pelin perusteella alkaa päätä silittelemään? Njet niinkuin jokerifani sanoisi.Keho on Vatasen työkalu ja Anaheimin intresseissä on että se pidetään priimakondiksessa. En minäkään kaatele kahveja ehdoin tahdoin läppärille eikä HSL varmaan mielellään näkisi hymyilevän bussikuskin potkivan linja-autoa tauoilla ja kaatavan sokeria bensatankkiin.
 

Ciry

Jäsen
Suosikkijoukkue
le Club de hockey Canadien
Minä olen aina pitänyt Vatasen pelityylistä ja toivonut äijälle hyvää uraa NHL:ssä ja sellainen sieltä näyttääkin olevan tulossa. Mutta minkä takia häntä pitäisi silkkihansikkain käsitellä jos kaveri on uran ja pelaamisen kannalta noinkin oleellisen asian laiminlyönyt tai peräti lyönyt kirjaimellisesti läskiksi? Jos jätkä on läski niin hän on läski. Turha antaa muille tasoitusta tuollaisella perusasialla ja varsinkin kun tulokaskausi oli kyseessä niin se oli pelkkää idiotismia. Ja mikäli tällä kaudella Vataselle oli asetettu tiettyjä tavoitteita fysiikan suhteen ja JOS niitä ei ole vieläkään täyttänyt niin pitäisikö yhden +5 pelin perusteella alkaa päätä silittelemään? Njet niinkuin jokerifani sanoisi.Keho on Vatasen työkalu ja Anaheimin intresseissä on että se pidetään priimakondiksessa. En minäkään kaatele kahveja ehdoin tahdoin läppärille eikä HSL varmaan mielellään näkisi hymyilevän bussikuskin potkivan linja-autoa tauoilla ja kaatavan sokeria bensatankkiin.
Ei kait kukaan ole halunnutkaan kohdella silkkihansikkain, vaan lähes kaikki ihmettelee sitä miksi juttu julkaistaan nyt eikä esimerkiksi viime keväänä. Sama kun Savolainen tekisi reportaasin siitä kuinka Kari Lehtonen ei harjottele ja on paska kuntoinen. Veti lahjoilla ja loukkaantui, kun ei pitänyt fysiikasta huolta. Tai voihan sitä vaikka uutisoida Karalahden kunnosta myöskin, näin ajankohtaisena uutisena. Eli jutussa ihmetyttää ajoitus, koska eipä taida Savolaisen "luotettavat lähteet" kertoa tämän syksyn tilanteesta, koska ainakin itse katsomissani peleissä Vatasen liike on ollut hyvää. Näin digitaalisena aikakautena ei odota saavansa edes painetusta lehdestä vuoden vanhoja "skuuppeja".
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vuoden vanhoista kuvistakin näkee, että naama muistuttaa jo hieman Jutia! Mutta tuo on tosiaan jo niin vanha juttu, etten myöskään ymmärrä jutun tarpeellisuutta. Olisivat julkaisseet sen silloin kun asiasta oli puhetta. Kyllä sitä itse kukin korjaa käytöstään palautteen peruusteella.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Ja mikäli tällä kaudella Vataselle oli asetettu tiettyjä tavoitteita fysiikan suhteen ja JOS niitä ei ole vieläkään täyttänyt niin pitäisikö yhden +5 pelin perusteella alkaa päätä silittelemään?

Itse laittaisin Vatasen maitojunaan tuollaisen höpöhöpö +5 ottelun jälkeen. Toisaalta Markus Poukkulan tapaan voisin mainita miten helppoa pikkutakki päällä on huudella kaikkea paskaa. Valitsen jälkimmäisen.

Hyvin on pelit tosiaan alkaneet Vatasella. Tehopisteitä saisi tulla kovemmalla tahdilla, mutta tällä hetkellä homma vaikuttaa suhteellisen kokonaisvaltaiselta.
 
Mikähän siinä on, että NHL ei listaa Vatasta tulokkaaksi, vaikka hän kaiketi kaikkien kriteerien mukaan sellainen on? Saattaisi nimittäin Vatanen olla kauden edetessä korkealla tulokaspakkien tilastoissa ja täten kamppailla ihan tosissaan vaikka Calderistakin. Onko kyse vain inhimillisestä mokasta vai jostain muusta mitä en vain ymmärrä? Iän tai ottelumäärän puolesta Vatanen ainakin on tulokaskelpoinen.
 

ufon_kaakao

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Sebastian Aho
Mikähän siinä on, että NHL ei listaa Vatasta tulokkaaksi, vaikka hän kaiketi kaikkien kriteerien mukaan sellainen on? Saattaisi nimittäin Vatanen olla kauden edetessä korkealla tulokaspakkien tilastoissa ja täten kamppailla ihan tosissaan vaikka Calderistakin. Onko kyse vain inhimillisestä mokasta vai jostain muusta mitä en vain ymmärrä? Iän tai ottelumäärän puolesta Vatanen ainakin on tulokaskelpoinen.

Liian lihava.
 

Kiekura

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mikähän siinä on, että NHL ei listaa Vatasta tulokkaaksi, vaikka hän kaiketi kaikkien kriteerien mukaan sellainen on? Saattaisi nimittäin Vatanen olla kauden edetessä korkealla tulokaspakkien tilastoissa ja täten kamppailla ihan tosissaan vaikka Calderistakin. Onko kyse vain inhimillisestä mokasta vai jostain muusta mitä en vain ymmärrä? Iän tai ottelumäärän puolesta Vatanen ainakin on tulokaskelpoinen.

Veikkaan, että kyse on mokasta vaan NHL päässä
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Calderin voittaakseen Vatasen pitäisi olla huomattavalla marginaalilla ylivoimaisesti paras tulokas. Ikä, kansaisuus, varausnumero ja kaikki muut pikkuasiat vaikuttavat aina näihin. Näin ollen Vatasen mahdollisuudet tohon pystiin ovat aika olemattomat.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Näin ollen Vatasen mahdollisuudet tohon pystiin ovat aika olemattomat.

Mahdollisuudet eivät ole edes olemattomalla tasolla, kun joku Sharkseissa pelaava Tsekki rikkoo Selänteen maaliennätyksen tätä menoa. Ja onhan siellä muutama muukin pelaaja, jotka menevät Vatasen edelle tätä pystiä jaettaessa, tuskin pääsee edes ehdolle.
 

Stark

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers, Minnesota Wild
Ilahduttavaa on kyllä katsella Vatasen esiintymistä niin hyökkäys- kuin puolustuspäässäkin. Kamppailuhalukkuutta löytyy ja sijoittuminen on järkevää tilanteesta toiseen. Pieniä virheitä toki siellä tällä, muttei mitään kardinaalimunauksia. Allen on myös ehdottomasti sopivan tasapainottava pari Samille. Jos sihti olisi esimerkiksi viime yönä pelatussa ottelussa ollut hieman parempi, olisi maalitilikin auennut. Hyviä vetopaikkoja etenkin yv:llä.

Mainitut kehut pätevät kylläkin myös Hampuusi Lindholmiin, joka oli kentän paras puolustaja mielestäni Ottawaa vastaan. Onkin jännittävää nähdä, miltä Ducksin puolustus näyttää kun Souray ja Sbisa tervehtyvät. Nähdyillä otteilla ei kumpikaan nuorukaisista ansaitsisi AHL-reissua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös