No onko Tuomenoksakaan nyt loppupeleissä kovin hyvä rakentamaan joukkueita? Osaa joo hakea ne pari kolme ulkkarihakua, joita ei edes tällä kaudella haettu tai ainakaan ne ei osuneet, mutta suomalaisten pelaajien rekry on ollut ihan hanurista. Mielestäni Tuomenoksaa yliarvostetaan reilulla kädellä.Tuomenoksa, sankarista sylkykupiksi yhdessä kesässä? Rauhoitutaanpas pikkuisen.
No onko Tuomenoksakaan nyt loppupeleissä kovin hyvä rakentamaan joukkueita? Osaa joo hakea ne pari kolme ulkkarihakua, joita ei edes tällä kaudella haettu tai ainakaan ne ei osuneet, mutta suomalaisten pelaajien rekry on ollut ihan hanurista. Mielestäni Tuomenoksaa yliarvostetaan reilulla kädellä.
Tommi Kerttula, Jukka Holtari, Mika Toivola, Timo Koskela nyt vaikka aluksi. Mihin sä tällaista listaa tarvitset?Asia selkeä. Perään voi listata vaikka muutaman samoilla resursseilla toimivan kaverin.
Tommi Kerttula, Jukka Holtari, Mika Toivola, Timo Koskela nyt vaikka aluksi. Mihin sä tällaista listaa tarvitset?
No kyllä tuo joukkueen rakennus on myös Tuomenoksan syytä. Ja mistä helvetistä minä tiedän kuka tilalle. Ei mulle siitä palkkaa makseta, että alan netistä kaivamaan korvaajaa tilalle. Ilmoitin mielipiteeni ja jos se sun mielestä on väärä, niin joudut valitettavasti elämään sen kanssa.Ihan vaan sillä tämän ekan kommentin heitin, että onko tämä nyt oikeasti jo Tuomenoksan syytä ja hänet pitäisi korvata kenellä?
Kotimaiset haut tehdään käytännössä aina valmennuksen halujen mukaan. UTJ:n työnkuva ei tosiaan ole pelkästään joukkueen rakentaminen ja hän ei myöskään yksinään rakenna joukkuetta. Tiedän että syntipukkeja pitää nyt löytää mutta typerät ratkaisut olisi lähinnä tie vieläkin syvemmälle.No onko Tuomenoksakaan nyt loppupeleissä kovin hyvä rakentamaan joukkueita? Osaa joo hakea ne pari kolme ulkkarihakua, joita ei edes tällä kaudella haettu tai ainakaan ne ei osuneet, mutta suomalaisten pelaajien rekry on ollut ihan hanurista. Mielestäni Tuomenoksaa yliarvostetaan reilulla kädellä.
Niin se on totta, että pelkästään joukkueen rakennus ei kuulu urheilutoimenjohtajan tehtäviin vaan johtaa koko urheilupuolta. Onko se SaiPassa tällä hetkellä sillä mallilla, niin kuin sen pitäisi olla? Junioritoimintaankin ollaan panostettu ties kuinka kauan, mutta ilman tuloksia. Mä en etsi tässä syntipukkeja vaan vaadin seuran toimintaan laatua, kaverin joka oikeasti johtaa koko urheilupuolta ja perkele pitää sellaista vaatimustasoa yllä, että se näkyy seuran toiminnassa. Tällä hetkellä koko seura on täysin tuuliajoilla eikä mitään identiteettiä ole.Kotimaiset haut tehdään käytännössä aina valmennuksen halujen mukaan. UTJ:n työnkuva ei tosiaan ole pelkästään joukkueen rakentaminen ja hän ei myöskään yksinään rakenna joukkuetta. Tiedän että syntipukkeja pitää nyt löytää mutta typerät ratkaisut olisi lähinnä tie vieläkin syvemmälle.
Johtaa käytännön tasolla. Isot linjat tulee TJ:n ja hallituksen suunnalta. Muutokset lähtee sieltä, ei asioiden toteuttajista. Ylempänä pitää päättää jos asioiden kulun halutaan muuttuvan.Niin se on totta, että pelkästään joukkueen rakennus ei kuulu urheilutoimenjohtajan tehtäviin vaan johtaa koko urheilupuolta. Onko se SaiPassa tällä hetkellä sillä mallilla, niin kuin sen pitäisi olla? Junioritoimintaankin ollaan panostettu ties kuinka kauan, mutta ilman tuloksia. Mä en etsi tässä syntipukkeja vaan vaadin seuran toimintaan laatua, kaverin joka oikeasti johtaa koko urheilupuolta ja perkele pitää sellaista vaatimustasoa yllä, että se näkyy seuran toiminnassa. Tällä hetkellä koko seura on täysin tuuliajoilla eikä mitään identiteettiä ole.
En mä nyt olettanutkaan, että Tuomenoksa itse itselleen antaa kenkää.Johtaa käytännön tasolla. Isot linjat tulee TJ:n ja hallituksen suunnalta. Muutokset lähtee sieltä, ei asioiden toteuttajista. Ylempänä pitää päättää jos asioiden kulun halutaan muuttuvan.
Lähinnä että se on muutoksena samaa tasoa kun että vaihdetaan Markus Kojo johonkin muuhun seiskapakkiin ja ajatellaan että tällä tämä puolustus nyt alkaa toimia.En mä nyt olettanutkaan, että Tuomenoksa itse itselleen antaa kenkää.
Aika vaikea uskoa tuon olleen Tuomenoksan idea, että nuo ulkkarihaut on jätetty tekemättä täksi kaudeksi. Tai voihan se olla, että Ana on mennyt joku päivä toimistolle ja lausunut ne kuuluisat viimeiset sanat "mä aattelin jättää ensi kaudeksi ne hinta-laatusuhteeltaan erinomaiset ulkomaalaiset hankkimatta ja mun mielestä meidän pitäs ottaa kaks ylihintasta huippupelaaja Liigasta ja lopuilla rahoilla voidaan ottaa jengin vaikka aina tehokkaat Kurdin, S-P Riikolan ja Leivon Tompan".No onko Tuomenoksakaan nyt loppupeleissä kovin hyvä rakentamaan joukkueita? Osaa joo hakea ne pari kolme ulkkarihakua, joita ei edes tällä kaudella haettu tai ainakaan ne ei osuneet, mutta suomalaisten pelaajien rekry on ollut ihan hanurista. Mielestäni Tuomenoksaa yliarvostetaan reilulla kädellä.
Voit olla hyvinkin oikeassa. Itse pidän jotenkin Tuomenoksan olemuksesta. Kyllä Tertsi pitää nyt vapauttaa ja heti, se on pakko tehdä. Ei ole muuta vaihtoehtoa. Joukkueen peli on solmussa ja pelaajat ovat henkisesti solmussa.Aika vaikea uskoa tuon olleen Tuomenoksan idea, että nuo ulkkarihaut on jätetty tekemättä täksi kaudeksi. Tai voihan se olla, että Ana on mennyt joku päivä toimistolle ja lausunut ne kuuluisat viimeiset sanat "mä aattelin jättää ensi kaudeksi ne hinta-laatusuhteeltaan erinomaiset ulkomaalaiset hankkimatta ja mun mielestä meidän pitäs ottaa kaks ylihintasta huippupelaaja Liigasta ja lopuilla rahoilla voidaan ottaa jengin vaikka aina tehokkaat Kurdin, S-P Riikolan ja Leivon Tompan".
Kotimaisten pelaajien kohdalla SaiPan ongelmana on, että noita "meijän poikia" pitää raahata aina takaisin, kun he pelasivat joskus viisi vuotta sitten hyvin SaiPassa. En jaksa uskoa, että nuo ovat mitään Tuomenoksan hakuja, vaan päätös noiden hankinnasta tulee joltain ylemmältä taholta.
Kuinka moni noista kotimaisista hankinnoista itse asiassa on edes Tuomenoksan hakuja? Noita ex-SaiPoja tuntuu olevan paljon ja viime aikojen hankinnoista Autio, Seppälä, Vainio, Oksanen ja Saari ovat tulleet ainakin osittain Lehterän kautta. Ketä tuosta tämän kauden joukkueesta jää jäljelle? Salo, Piipponen, Iso-Mustajärvi ja Virtanen? Kaikki ovat mielestäni olleet hyviä hankintoja. Salo voisi ainakin joissain toisissa olosuhteissa olla jo Liigan parhaita puolustajia tällä hetkellä.
Vaikea tietenkin sanoa, että kuinka paljon Tuomenoksa on noiden kotimaisten pelaajien hankintoihin vaikuttanut, mutta ne ovat kuitenkin pääosin olleet joko nykyisen päävalmentajan entisiä pelaajia tai sitten noita entisiä SaiPalaisia, jotka ovat pitkälti tunnehankintoja. Jos pitäisi kuitenkin miettiä noita SaiPan organisaatiossa korkeassa asemassa olevia henkilöitä, niin uskoisin Tuomenoksan olevan tällä hetkellä parhaiten tehtäviensä tasalla.
Silti ei varmaan kannata ihan vaihtamisen ilosta vaan vaihtaa? Aika iso riski että saadaan vaan huonompaa tilalle. Jos tätä asiaa pohtii pitäisi oikeasti tietää paljon enemmän organisaation sisäisistä asioista kuin kukaan meistä tietää ja siksi UTJ:n maalittaminen tässä on vähän typerää.Mä en vaan jaksa uskoa, että Tuomenoksan rakentamilla joukkueilla tullaan ikinä taistelemaan mestaruudesta. Ei sillä, ei välttämättä kenenkään muunkaan, kun puhutaan SaiPasta.
Seuraava kausi on pohjustettu näin:Ei uj-ratkasuja tehdä lyhyellä otannalla. Silti, just nyt näyttää että Projekti Lehterä ei saa onnellista loppua, olkoonkin että tässä on noin 150 pistettä jaossa kuluvallakin kaudella.
Tosin, Lehterällä on optio. Päästävätkö irti vai one more year? Keitä on Tuomenoksa-Lehterä hyväksynnällä sidottu tulevaksi kaudeksi, ajatellen että uus ukko astuu sisään.
Tulevan kauden jengejähän kasaillaan hiljalleen ja kiihtyvää vauhtia vuodenvaihteen molemmin puolin. Valmentajaratkaisu tehdään kulisseissa hyvissä ajoin, luullakseni. Ja sitten lähtö/jäänti julkastaan eli todennäköisemmin IS julkaisee vuodon.
Mikäli Tertsi ei jatka ensi kaudella, niin olisiko ensi kaudelle nyt syytä ottaa kokeneempi valmentaja? Siellähän olisi tarjolla esim. Kai Suikkanen, joka voisi olla juuri sitä mitä SaiPa kaipaa. Miksei myös Karri Kivi. Toki jos nuo huhut pitävät paikkansa, että Kivi olisi vaatinut SaiPalta nelivuotista sopimusta kovalla palkalla silloin kun SaiPa etsi Tirkkosen seuraajaa niin se kyllä herättää epäilyksiä että kannattaako Kiven kaltaista valmentajaa Lappeenrantaan palkata, nimittäin tuollaista valmentajaa SaiPa ei tarvitse. Siinä SaiPa saattaisi sukeltaa pahasti miinukselle myöskin taloudellisesti jos tuollaisia sopimuksia tehtäisiin valmentajan kanssa. Mutta jos Kivi olisi valmis tulemaan vaikka esim. kaksivuotisella sopparilla, joka mahdollisesti sisältäisi option seuraavasta kaudesta, niin silloin voisi olla toinen juttu. Mutta se on varmaa, että halvalla Kivi ei SaiPaan tule.Onkohan se SaiPa jo tehnyt linjaukset tulevaa kautta varten?
Meinaan kun ensi kauden joukkuettakin jo varmaan rakennetaan tai ainakin pitäisi olla rakentamassa niin kukaan kunnon kiekkoilija tuskin allekirjoittelee soppareita jos ei tiedä kuka valmentaa tulevalla kaudella, ainakaan suomalaiset. Niitä kirjoittelee korkeintaan tyypit jotka ovat ylipäätään innoissaan saadessaan mahdollisuuden johonkin Liiga-jengiin edes try-outille, eli junnut, Mestis-haut, jenkkiyliopistoilijat/echl-kupongit ja jotkut bulgarialaiset ehkä.
Palstalla heitettiin jossain jo ilmoille, että ensi kauden valmennus olisi tiedossa. Sävystä oli aistittavissa että Teron optio se tuskin on. Tulisiko Santanen takas? Voisi olla piristävää vaihtelua katella SHL-kiekon sijaan taas vähän känädäläistä lätkää. Nojoo..
Mielestäni tämän nyky hetken surkean taaperruksenkin keskellä SaiPa on silti mennyt organisaationa eteenpäin. Tero sattui ikävästi tähän saumaan ja otettiin takapakkia. Aikaisemmin oltaisiin taas konkassa mutta nykyisin perse kestää pienen dyykkauksenkin ja kasvukivut.
Seuraavaksi panostetaan oikeaan valmentajaan ja jatketaan taustalla edelleen hyvää ja kärsivällistä työtä niin ehkä ollaan jatkossakin peruslähtökohdiltaan keskikastin jengi joka voi jonain vuonna päästä neljän parhaan joukkoon.
Tälle meneillään olevalle kaudelle ei ole oikein enää odotuksia. Siinä vaiheessa kun Tero menettää lopullisesti kopin niin vieköön koiransa ja hirvoset mukanaan ja otetaan vaikka Vili Hämäläinen aitioon tsemppaamaan. Harri Tikkanen (en tiedä missä vaikuttaa) siihen vaikka kylkeen niin alkaisi Kohon kanssa näillä olla voittamisen kulttuuria. Ne on joskus voittanutkin jotain.
Tai missä on pikku-Mälli?
Joo, Suikkanen olisi kyllä hienoa nähdä SaiPan valmentajana! Mulla on ollut lievä man crush Suikkasen suuntaan siitä päivästä lähtien, kun Kaitsu tykitti jossain 5-4 -lukemiin päättyneessä (muistaakseni) Kärpät-Ilves -ottelussa kaikki Kärppien viisi maalia. Yksi lämäreistä taisi mennä vielä maaliverkosta läpi, ja sitä joutuivat tuomarit vähän aikaa arpomaan.Mikäli Tertsi ei jatka ensi kaudella, niin olisiko ensi kaudelle nyt syytä ottaa kokeneempi valmentaja? Siellähän olisi tarjolla esim. Kai Suikkanen, joka voisi olla juuri sitä mitä SaiPa kaipaa.