Aika vaikea uskoa tuon olleen Tuomenoksan idea, että nuo ulkkarihaut on jätetty tekemättä täksi kaudeksi. Tai voihan se olla, että Ana on mennyt joku päivä toimistolle ja lausunut ne kuuluisat viimeiset sanat "mä aattelin jättää ensi kaudeksi ne hinta-laatusuhteeltaan erinomaiset ulkomaalaiset hankkimatta ja mun mielestä meidän pitäs ottaa kaks ylihintasta huippupelaaja Liigasta ja lopuilla rahoilla voidaan ottaa jengin vaikka aina tehokkaat Kurdin, S-P Riikolan ja Leivon Tompan".
Kotimaisten pelaajien kohdalla SaiPan ongelmana on, että noita "meijän poikia" pitää raahata aina takaisin, kun he pelasivat joskus viisi vuotta sitten hyvin SaiPassa. En jaksa uskoa, että nuo ovat mitään Tuomenoksan hakuja, vaan päätös noiden hankinnasta tulee joltain ylemmältä taholta.
Kuinka moni noista kotimaisista hankinnoista itse asiassa on edes Tuomenoksan hakuja? Noita ex-SaiPoja tuntuu olevan paljon ja viime aikojen hankinnoista Autio, Seppälä, Vainio, Oksanen ja Saari ovat tulleet ainakin osittain Lehterän kautta. Ketä tuosta tämän kauden joukkueesta jää jäljelle? Salo, Piipponen, Iso-Mustajärvi ja Virtanen? Kaikki ovat mielestäni olleet hyviä hankintoja. Salo voisi ainakin joissain toisissa olosuhteissa olla jo Liigan parhaita puolustajia tällä hetkellä.
Vaikea tietenkin sanoa, että kuinka paljon Tuomenoksa on noiden kotimaisten pelaajien hankintoihin vaikuttanut, mutta ne ovat kuitenkin pääosin olleet joko nykyisen päävalmentajan entisiä pelaajia tai sitten noita entisiä SaiPalaisia, jotka ovat pitkälti tunnehankintoja. Jos pitäisi kuitenkin miettiä noita SaiPan organisaatiossa korkeassa asemassa olevia henkilöitä, niin uskoisin Tuomenoksan olevan tällä hetkellä parhaiten tehtäviensä tasalla.