Mainos

SaiPa Oy:n tulevaisuus

  • 1 478 899
  • 6 245
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Bunch of Jerks
Markkasen ja Tersan omistusosuuksien pitää lähteä tänä keväänä jotta uusi aika voi alkaa
Olen periaatteessa samaa mieltä, mutta asioiden tärkeysjärjestys on mielestäni näin:
  1. Etsitään ja löydetään Markkasen osakkeille uusi ja uskottava omistaja, jonka jälkeen
  2. voidaan järjestää SaiPan osakeanti, jolla saadaan pelimerkkejä homman pyörittämiseen, jonka jälkeen
  3. valitaan Kisapuiston parkkipaikalla edelleen kiemurtelevasta rahamiesten jonosta sijoittaja, joka ostaa Tersan omistusosuuden
Käytännössä olisin erittäin tyytyväinen, jos vaiheet 1 ja 2 saadaan toteutettua.
 

Suomi Kiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Tappara
Toivottavasti irtisanottu yritysmyyjä olisi ainakin Milanon matkaaja, olisi sen ansainnut. Mutta eipä noilla säästöillä vielä kesää tehdä. Palkkakulut juoksee myös kesällä.

Harmittaa noiden irtisanottujen puolesta todella paljon.
 
Viimeksi muokattu:

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Toivottavasti irtisanottu yritysmyyjä olisi ainakin Milanon matkaaja, olisi sen ansainnut. Mutta eipä noilla säästöillä vielä kesää tehdä. Palkkakulut juoksee myös kesällä.

Harmittaa noiden irtisanottujen puolesta todella paljon.
Milanon matkaajan puolustukseksi pitää sanoa, että hän ja tämä "tulkki" (joka ei ole tulkkia nähnytkään) jo silloin toitottivat, että tämä on aivan kusetusta koko homma.
 

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Toivottavasti irtisanottu yritysmyyjä olisi ainakin Milanon matkaaja, olisi sen ansainnut. Mutta eipä noilla säästöillä vielä kesää tehdä. Palkkakulut juoksee myös kesällä.

Harmittaa noiden irtisanottujen puolesta todella paljon.
Ei kai se millään lailla väärin ole, että myyntimies lähtee toimarin mukaan yritystapaamiseen, jos pomo niin haluaa/käskee? Tuolla reissulla ei myöskään tehty vielä suurempia typeryyksiä, joten en näe kyllä mitään syytä syytellä mukana ollutta henkilöä.
 

Iitee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Koovee, Hifk
Olen tota fanituote kivijalkamyymälän kannattavuutta täällä Tampereella tykönäni miettinyt sen 30 vuotta, kun niitä eri sijainneissa ole katsellut. En itse asiassa ole koskaan nähnyt lukuja kannattavuudesta. Ilveskin piti kivijalkaa pystyssä tosi synkkinäkin aikoina.

Nykyään en yhtään epäile kivijalan kannattavuutta Tampereella. Siellä käy kova kuhina esim joulun alla pelien ulkopuolisena aikana. Kun henkilöstöä on sitoutettu kk-palkkalaisena tähän toimintaan, niin asiantuntevaa henkilöstöä on silloin myös pelien myymälätoimintaan, joka vaatii työntekijöitä paljon ja on todella hektistä. Pelien aikana ja niiden jälkeen kassa kilisee ihan non-stoppina, joten osaava sitoutettu henkilöstö voi pitkällä tähtäimellä tuottaa lisämyyntiä suhteessa yksinomaan kiireavulla pyöritettävään toimintaan.

En usko kauppahenkilöstön toimenkuvan rajoittuvan kivijalkamyyntiin. Varmaan siinä voi olla tuotteiden valokuvauksia, verkkokauppatilausten lähetyksiä, varastonhallinnallisia tehtäviä ja kenties osallistutaan tuotevalikoiman suunniteluunkin. Saattaa olla jonkinlaisia edustustehtäviä muuallakin kuin kaupassa, sillä seura järjestää isoja pieniä tilaisuuksia ympäri vuoden. Isoista tulee mieleen Särkänniemen massatapahtuma ja pienet lähtevät ihan näistä pelaajia tavattavissa jutuista.

Sitten tulee tietysti markkinointipuoli. Varmaan Saipallakin on ollut syynsä hakeutua keskeiseen sijaintiin vuokrista huolimatta.

Olisi kiva kuulla tästä fanituotemyynnin ja ennen kaikkea kivijalkamyynnin periaatteista ja kannattavuudesta yleisellä tasolla eri liigajoukkueiden osalta. Jatkoajan tutkiva journalismi, huhuu.
 

ahal

Jäsen
Olen tota fanituote kivijalkamyymälän kannattavuutta täällä Tampereella tykönäni miettinyt sen 30 vuotta, kun niitä eri sijainneissa ole katsellut. En itse asiassa ole koskaan nähnyt lukuja kannattavuudesta. Ilveskin piti kivijalkaa pystyssä tosi synkkinäkin aikoina.

Nykyään en yhtään epäile kivijalan kannattavuutta Tampereella. Siellä käy kova kuhina esim joulun alla pelien ulkopuolisena aikana. Kun henkilöstöä on sitoutettu kk-palkkalaisena tähän toimintaan, niin asiantuntevaa henkilöstöä on silloin myös pelien myymälätoimintaan, joka vaatii työntekijöitä paljon ja on todella hektistä. Pelien aikana ja niiden jälkeen kassa kilisee ihan non-stoppina, joten osaava sitoutettu henkilöstö voi pitkällä tähtäimellä tuottaa lisämyyntiä suhteessa yksinomaan kiireavulla pyöritettävään toimintaan.

En usko kauppahenkilöstön toimenkuvan rajoittuvan kivijalkamyyntiin. Varmaan siinä voi olla tuotteiden valokuvauksia, verkkokauppatilausten lähetyksiä, varastonhallinnallisia tehtäviä ja kenties osallistutaan tuotevalikoiman suunniteluunkin. Saattaa olla jonkinlaisia edustustehtäviä muuallakin kuin kaupassa, sillä seura järjestää isoja pieniä tilaisuuksia ympäri vuoden. Isoista tulee mieleen Särkänniemen massatapahtuma ja pienet lähtevät ihan näistä pelaajia tavattavissa jutuista.

Sitten tulee tietysti markkinointipuoli. Varmaan Saipallakin on ollut syynsä hakeutua keskeiseen sijaintiin vuokrista huolimatta.

Olisi kiva kuulla tästä fanituotemyynnin ja ennen kaikkea kivijalkamyynnin periaatteista ja kannattavuudesta yleisellä tasolla eri liigajoukkueiden osalta. Jatkoajan tutkiva journalismi, huhuu.
Perusjuttu on tietysti se, että seura ja joukkue ovat iskussa ja niihin on helppo samaistua. Silloin kauppakin käy kuin siimaa lähes paikasta riippumatta. Tampereella menee molemmilla hyvin ja olot ovat ihanteelliset monin tavoin. KooVee rimpuilee Hakametsässä, mutta ei pysty varmaan ikinä haastamaan kahta suurta, teki sitten mitä tahansa.

SaiPa on paljolti samassa tilanteessa. Viisi vuotta on lasketeltu lähinnä alamäkeä pelillisesti, tehty hallinnollisia virheitä toimistossa ja rekrytoinnissa, minkä seurauksena väkeä on kaikonnut katsomosta. Seuran vetovoima on tällä erää vähissä monella osa-alueella eikä se lähde nousuun ennen kuin (edari)joukkue alkaa olla uskottava. Vaikka fanipaitoja olisi marketeissa ja puodeissa henkarit pullollaan, niin mihin numeroon samaistua? Just nyt taitaa Janne Naukkarinen olla kiinnostavin. Kertoo aika paljon tilanteesta.

SaiPassa varmasti mietitään tätäkin puolta hartaasti, mutta pelkällä fanitavaramyynnillä ei taloutta saada oikaistua. Ensin tarvitaan pelillisiä onnistumisia ja joukkue uskottavaksi. Sen jälkeen saattaa tapahtua hyviä asioita.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
On tuo Morand kyllä niin ylikylänukko tässä joukkueessa, että luulisi, että Aholle tulee jos jonkinlaisia tarjouksia hänen palveluksistaan. Ihme että kauppa ei ole vielä auennut. Luuleeko ne norsunluutorneissaan muka vielä, että tästä noustaan.

Itse en yhtään tykkää pelaajamyynneistä, mikäli näitä tehdään muutoin kuin harvakseltaan. Täällähän tuo on tullut tavaksi. Tässä taloudellisessa tilanteessa luulisi kaiken olevan kaupan. Vitun sama tässä enää rimpuilla. Kaikki paukut ensi kauteen
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Alkaa jo hiljalleen kääntymään vuosikymmeniä ollut kannatus/fanitus vihaksi koko saatanan paska organisaatiota vastaan. Saatanan saatana.. kohta katkeaa verisuoni päästä. Mihinkään, ei yhden ainoaakaan asiaan saada minkäänlaista posia.
Vaikka huonoja kausia on ollut ennenkin ja kaikenlaista maitopartaa ja muuta a-junnurosteria törmäilemässä kentällä, niin koskaan aiemmin ei ole ollut tällaista fiilistä, missä suorastaan toivoo, että SaiPa ei pelaisi, kun Liigan sivuilta katsoo illan ottelutarjontaa. Eli niinä huonoinakin ajanjaksoina saattoi olla edes jollain tasolla kiinnostunut/ innostunut idän jätin otteista. Nyt on sen sijaan helpottunut, jos kotimaista jääkiekkoviihdettä tarjoilee muut tahot ja juuri tänä iltana SaiPa ei ota kuokkaan/ kunnolla kuokkaan ja palstan jälkipeleissä fokus on kerrankin muussa kuin siinä, että "saipamarkkaset" tuhoaa koko suomalaisen kiekon.
 

HUMPPAJUGEND

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uus-Lavolan Peli-Pojat
Tässä taloudellisessa tilanteessa luulisi kaiken olevan kaupan. Vitun sama tässä enää rimpuilla. Kaikki paukut ensi kauteen
Etelä-Saimaassa jutteli Valkeapää, että säästötoimissa pelaajamyynneistä ei oo edes keskusteltu. Jos nyt hetken elämme siinä ääreisen epätodennäkösessä hypoteesissa että tää olis totta, täähän on massiivinen kurssinmuutos, josta luulisi seuran kuuluttavan laajemminkin: myö pietää tän kaiken keskelläkii näist äijist kiinni. Siis ihan paitsi maineenhallintasyistä, myös tehdäkseen ykkösmiehensä vähemmän saataville: se, mitä tarjonnan muutos tekee kysynnälle, onkin jo kyllin yleistä tietoa.

Sitä paitsi tuo voi ihan oikeesti olla jopa kannattavinta noin – tai, no, kohtuuden nimissä vähiten tappiollista. Kulut pysyy joo kohtuukorkealla, mutta tulopuolelta ei putoa koko pohja pois: verrattuna aiempiin myyntitalviin tuolla hallissa on tän kaiken jälkeenkin vielä joku, vaikka panoksia ei ole sitäkään vähää kuin aiemmin. Tuosta kauden jälkeen lähtevät ulkkarit ja muut hepoisen vittuun, ni kohtuupaljon vähemmän on edes tätä tämäniltaisen kaltaista pinnoista tappelemista. Nyt kun oire ei ole sopimuskatkolaisten asennevamma, vaan nuo Morandit ym. veljet on jengin halukkainta ainesta. Kalliit flegut nakeltiin jo luiskaan, minkä vaikutuksessa on melkosen suurella todennäköisyydellä kuusi figuuria ennen pilkkua.

Kilpailua tonne ei taida mennä katsomaan enää kukaan. Yksittäiset pelit pysyy nyt neljä kertaa viidestä jotenkin tasaisina – se näyttää tolle porukalle riittävän. Heidän lippu- ja kaljarahansa saattaa olla merkityksellistä mittaluokkaa, kun mietitään seuran tän hetken tulonmuodostusta.
 

rico

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jaa, niille 3000:lle tyhjälle penkille on kyllä ihan sama, tuleeko tyhjennysmyynnit vai ei ja hävitäänkö pelejä Morandin kanssa vai ilman. Tuo nyt on täyttä valehtelua, ettei ole edes keskusteltu tyhjennysmyynneistä. Totta kai ne tulevat taas eteen, koska urheilullisesti tämä paska ei timantiksi muutu. Ettei vaan aiheuteta SaiPalle taloudellista vahinkoa. Ajan kysymys.

Pidän sitä toki perusteltuna realisoida kaikki mistä jotain roposia voi saada, mutta jälleen kerran on jollain peiliin katsomisen paikka, eli mitä tehtiin taas väärin, kun jouduttiin nostamaan kädet pystyyn keskellä kautta.
 

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Jaa, niille 3000:lle tyhjälle penkille on kyllä ihan sama, tuleeko tyhjennysmyynnit vai ei ja hävitäänkö pelejä Morandin kanssa vai ilman. Tuo nyt on täyttä valehtelua, ettei ole edes keskusteltu tyhjennysmyynneistä. Totta kai ne tulevat taas eteen, koska urheilullisesti tämä paska ei timantiksi muutu. Ettei vaan aiheuteta SaiPalle taloudellista vahinkoa. Ajan kysymys.

Pidän sitä toki perusteltuna realisoida kaikki mistä jotain roposia voi saada, mutta jälleen kerran on jollain peiliin katsomisen paikka, eli mitä tehtiin taas väärin, kun jouduttiin nostamaan kädet pystyyn keskellä kautta.
Pois vaan kaikki, jotka eivät ole jatkamassa ensi kaudella.

Kyllä tämä kausi meni vielä aika puhtaasti Markkasen valintojen piikkiin. Hämäläisen jatkosopimus oli hölmöläisen hommaa. Pakisto ihan päin seiniä kasattu, ei kokeneimmat kaverit voi olla Moro, Anttalainen ja Rajaniemi. Pakistossa ei kerta kaikkiaan ollut yhtään varmaa nimeä. Maalivahtihankintana Lukas oli aivan kammottava. Tilastojen perusteella ihan vakuuttava hankinta, mutta jäällä ei ihan hirveästi vakuuttanut edes harkkakaudella, vaikka sitä itselleen uskotteli että kyllä se siitä.

Paska pelitapa + kokematon pakisto + floppi hankinta ykkösvahdiksi = tekemätön paikka.

Puhumattakaan muusta Jussin perinnöstä Valkeapäälle ja Aholle.
 

startin13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Irtoisikohan Morand +500k eurolla SaiPasta pohjoiseen tai Hesaan?

KHL ei varmaan ole Morandin kannoilla, mutta Valkkis varmaan luopuisi hyvällä lapulla ja hakisi pitävää pohjakassaa seuraavaan kauteen.
 

ForNever

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Anaheim Ducks, Linköping HC
Irtoisikohan Morand +500k eurolla SaiPasta pohjoiseen tai Hesaan?

KHL ei varmaan ole Morandin kannoilla, mutta Valkkis varmaan luopuisi hyvällä lapulla ja hakisi pitävää pohjakassaa seuraavaan kauteen.
Toivottavasti SaiPa ei vastaanota yhtään verirahoja millään KHL-myynnillä. Mieluummin konkurssi kuin sotarikollisuuden tukeminen.
 

HUMPPAJUGEND

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uus-Lavolan Peli-Pojat
Toivottavasti SaiPa ei vastaanota yhtään verirahoja millään KHL-myynnillä. Mieluummin konkurssi kuin sotarikollisuuden tukeminen.
Ekana aattelin, että eihän herran vuonna 2024 kukaan nyt mitään KHL-kauppoja. Isot rahatkin loppuneet Jani Niemiseen, ja pomoporraskin uusiutunut markkastelun ajoista.

Sitten muistin, mistä porukasta tässä kuitenkin puhutaan. Seura kuin vauvan perse – koskaan ei tiedä, mitä sieltä tulee.
 

KatsojaX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Montreal Canadiens, SaiPa
Aika paljon täällä käydään keskustelu pelaajakaupoista ja jostain rahamiehistä, jotka sitten pelastivat seuran. Satuin katsomaan mitä nämä kolme "yritysmyyjää" saavat aikaiseksi. Näköjään aitioita ei saada kaupaksi juuri ollenkaan, jos esim HIFK matsiin on pari aitiota jäljellä ja esim Tappara matsiin on kaikki aitiot myymättä!

Pelkästään aitiomyynnistä saa n. 9000,- liikevaihtoa ja tuosta taitaa tulla katerahaa lähes koko summa. Tuohon päälle vähän fanitavaraa, ruokaa ja juomaa (mikäli näistä saadaan tuottoa). Tuolla kerää jo helposti toistakymmentä tonnia rahaa per peli. Kotipelejä on kauden aikana 30, joten siitä sitten taskulaskinta painelemaan. Aitioiden myyntilukujua voi vaikka seurata täältä
Siinä on tarjolla 270 tonnia pelkästään aitiot täyttämällä joka peliin.

Jos kolme ukkoa ei saa näitä perusasioita hoidettua, niin ovat varmaan väärissä töissä. Puoli voittoa on vähentää kuluja, mutta jos tuo myynti on luokatonta puuhastelua, niin pitää siihenkin puuttua. Yhden henkilön vähentäminen ei auta, mikäli nämä kaksi muuta eivät saa tuotua rahaa taloon.
Varmasti löytyy yrityksiä, jotka voivat tuoda asiakkaitaan pari-kolme kertaa kauden aikana aitoon viettämään aikaa ja katsomaan peliä. Saadaan hyvä mieli asiakkaille, yritykselle ja jopa SaiPa:lle.
Noita muita VIP lippuja voi sitten myydä kun on perusasiat hoidettu kuntoon.
 

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Aika paljon täällä käydään keskustelu pelaajakaupoista ja jostain rahamiehistä, jotka sitten pelastivat seuran. Satuin katsomaan mitä nämä kolme "yritysmyyjää" saavat aikaiseksi. Näköjään aitioita ei saada kaupaksi juuri ollenkaan, jos esim HIFK matsiin on pari aitiota jäljellä ja esim Tappara matsiin on kaikki aitiot myymättä!

Pelkästään aitiomyynnistä saa n. 9000,- liikevaihtoa ja tuosta taitaa tulla katerahaa lähes koko summa. Tuohon päälle vähän fanitavaraa, ruokaa ja juomaa (mikäli näistä saadaan tuottoa). Tuolla kerää jo helposti toistakymmentä tonnia rahaa per peli. Kotipelejä on kauden aikana 30, joten siitä sitten taskulaskinta painelemaan. Aitioiden myyntilukujua voi vaikka seurata täältä
Siinä on tarjolla 270 tonnia pelkästään aitiot täyttämällä joka peliin.

Jos kolme ukkoa ei saa näitä perusasioita hoidettua, niin ovat varmaan väärissä töissä. Puoli voittoa on vähentää kuluja, mutta jos tuo myynti on luokatonta puuhastelua, niin pitää siihenkin puuttua. Yhden henkilön vähentäminen ei auta, mikäli nämä kaksi muuta eivät saa tuotua rahaa taloon.
Varmasti löytyy yrityksiä, jotka voivat tuoda asiakkaitaan pari-kolme kertaa kauden aikana aitoon viettämään aikaa ja katsomaan peliä. Saadaan hyvä mieli asiakkaille, yritykselle ja jopa SaiPa:lle.
Noita muita VIP lippuja voi sitten myydä kun on perusasiat hoidettu kuntoon.
Ei siinä auta vaikka olisi minkälainen myyntimies, jos tuote on sellaisessa kunnossa että joka kerta vituttaa hallilta lähtiessä. Kausikortteja on oletettavasti myytynä vajaa pari tuhatta (HPK-pelissä ilmoitettu katsojamäärä 1769 ja todellinen paikan päällä laskettu määrä 700-800), mutta todellisesti peleissä käy vähemmän porukkaa. Harva yritys haluaa tarjota tuollaista herkkua asiakkailleen. Hämäläinen olisi pitänyt laittaa luiskaan jo syksyllä, jotta tämän kauden pelimyynnit eivät olisi sukeltaneet. Päätettiin "säästää" ja mennä Jussin valitsemalla tiellä.
 

KatsojaX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Montreal Canadiens, SaiPa
Ei siinä auta vaikka olisi minkälainen myyntimies, jos tuote on sellaisessa kunnossa että joka kerta vituttaa hallilta lähtiessä. Kausikortteja on oletettavasti myytynä vajaa pari tuhatta (HPK-pelissä ilmoitettu katsojamäärä 1769 ja todellinen paikan päällä laskettu määrä 700-800), mutta todellisesti peleissä käy vähemmän porukkaa. Harva yritys haluaa tarjota tuollaista herkkua asiakkailleen. Hämäläinen olisi pitänyt laittaa luiskaan jo syksyllä, jotta tämän kauden pelimyynnit eivät olisi sukeltaneet. Päätettiin "säästää" ja mennä Jussin valitsemalla tiellä.
Varmaan totta tuokin, että tuote ei ole kovin hyvässä kunnossa. Aitioita myydään jo siinä vaiheessa kun kauden pelit julkaistaan. Varmaan siinä vaiheessa jokainen odotti vähän parempaa tulosta peleistä. Edelleen olen sitä mieltä että kolmen 100% myyntimiehen pitää pystyä parempaan. Jos tilanne on se, ettei mitään voi myydä, niin sitten voi laittaa kaksi ulos ja yksi patsastelemaan peleihin. Sen verran pitää olla taitoa, että vaikka peli menee päin p:tä, niin voi järkätä mukavan illanvieton asiakkaille. Se on sitten kollektiivinen ketutus, mutta ainakin on kantanut kortensa kekoon tukemalla seuraa. Jopa Mestiksen matseihin saa lippuja myytyä, mutta ehkä siellä tuo todennäköisyys lähteä onnellisempana kotiin, on vähän suurempi.
 

Huppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Varmaan totta tuokin, että tuote ei ole kovin hyvässä kunnossa. Aitioita myydään jo siinä vaiheessa kun kauden pelit julkaistaan. Varmaan siinä vaiheessa jokainen odotti vähän parempaa tulosta peleistä. Edelleen olen sitä mieltä että kolmen 100% myyntimiehen pitää pystyä parempaan. Jos tilanne on se, ettei mitään voi myydä, niin sitten voi laittaa kaksi ulos ja yksi patsastelemaan peleihin. Sen verran pitää olla taitoa, että vaikka peli menee päin p:tä, niin voi järkätä mukavan illanvieton asiakkaille. Se on sitten kollektiivinen ketutus, mutta ainakin on kantanut kortensa kekoon tukemalla seuraa. Jopa Mestiksen matseihin saa lippuja myytyä, mutta ehkä siellä tuo todennäköisyys lähteä onnellisempana kotiin, on vähän suurempi.
Siellä tosin ei ole kolmea 100 % myyntimiestä. Ja yritysmyynti ei ole pelkästään aitioita. Jääkiekkoseura on siitä jännä, että kun seura makaa pohjalla, tarvitaan hädin tuskin yhtä myyjää tosiasiassa, vaikka yritys ja osaaminen miten kovaa olisi. Kun peli sujuu, käsiä voisi olla vaikka kuinka.
 

Jakenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa

"Sen verran herkkä aihe lomautukset ja irtisanomiset Liiga-SaiPalle ovat, että viestintä- ja markkinointipäällikkö Jonna Vuorinne viesti vähän myöhemmin, että huoltajien kuvaaminen pukukopin huoltotiloissa ei käy. Kaikki lomautuksiin liittyvät henkilökunnan lausunnot Vuorinne halusi oikolukuun keskitetysti hänen kauttaan."
 

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Varmaan totta tuokin, että tuote ei ole kovin hyvässä kunnossa. Aitioita myydään jo siinä vaiheessa kun kauden pelit julkaistaan. Varmaan siinä vaiheessa jokainen odotti vähän parempaa tulosta peleistä. Edelleen olen sitä mieltä että kolmen 100% myyntimiehen pitää pystyä parempaan. Jos tilanne on se, ettei mitään voi myydä, niin sitten voi laittaa kaksi ulos ja yksi patsastelemaan peleihin. Sen verran pitää olla taitoa, että vaikka peli menee päin p:tä, niin voi järkätä mukavan illanvieton asiakkaille. Se on sitten kollektiivinen ketutus, mutta ainakin on kantanut kortensa kekoon tukemalla seuraa. Jopa Mestiksen matseihin saa lippuja myytyä, mutta ehkä siellä tuo todennäköisyys lähteä onnellisempana kotiin, on vähän suurempi.
Tuote on niin kuralla, että moni ei lähde edes ilmaislipulla törpöttelemään, valitettavasti. Paljo on myöskin puhuttu ihmisten vapaa-ajan käytöstä ja siitä kilpailemisesta. Sama efekti näkyy kuulemma myöskin yrityksien tarjoamissa tapahtumissa, joihin on vaikea saada ihmisiä. Pari kaveria kertoili, että heidän järjestämiin homiin viikonloppuun on lähes mahdotonta saada ketään, kun liittyy mitenkään töihin. Viikolla taasen voi saada osallistujia, mutta sekään ei ole sama kuin ennen. Tämän lisäksi aika monella firmalla menee melko heikosti, jos ei sitä vielä ole huomannut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös