Mainos

Sähköpotkulaudat

• 31 801
  • 363

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Jos noille laudoille saataisiin muutama sellainen julkinen säilytyspaikka esimerkiksi yhtä kaupunginosaa kohden, jotta käytön jälkeen hylätyt laudat eivät tukkisi jalkakäytäviä ja pyöräteitä, niin sekin olisi askel oikeaan suuntaan. En osaa ollenkaan sanoa, kuinka paljon esimerkiksi Käpylän ja Ogelin alueella on noiden vekottimien käyttäjiä, mutta päivittäin alueella liikkuvana en muista viimeisen kolmeen vuoteen nähneeni yhtäkään kadunpätkää tällä alueella, jossa noita lautoja ei olisi joko keskelle tietä jätettynä tai kaadettuna tienposkeen. Citypyöristä pidetään kyllä varsin hyvää huolta ja ne palautetaan ilmeisen hyvällä prosentilla niille määrättyihin paikkoihin, kun taas nämä laudat tuntuvat olevan täysin päinvastaista.

Eivät ne käyttäjät niitä kaada sinne tienposkeen. Tuntuu olevan jotain valkoista raivoa näitä kohtaan setämieskaartilla, ei ihan yksi eikä kaksi kertaa, kun olen nähnyt skuutteja kaadettavan pitkin kaupunkia.

Taksilla kestää kantakaupungissa paljon kauemmin, samoin julkisilla, jos puhutaan alle 3 km ringistä (jossa se kävelykin alkaa kestää). Skuutit erittäin näppärä ja nopea tapa. Alepafillari sähköisenä olisi loistava, jotain Linnunlaulun mäkiä ei vaan toimistoihmisenä ajella kun on het selkä hiessä. Toki toivoisin, että se baana tehtäisiin joskus kunnolliseksi siihen raiteiden viereen.
Kestäähän se vähän kauemmin mutta jos työmeno niin mitä väliä? Skuutilla vielä kun johonkin kuoppaan ajaa niin kiva mennä vaatteet likaisena ja repaleisena paikalle.

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
Eipä ole ollut tapana kaatuilla pyörillä eikä skuuteilla. Kätevästi pääsee, toivottavasti Helsinkikin aikanaan kun nykyinen fillarisopimus lähivuosina loppuu ymmärtää siirtyä Köpiksen tapaan sähköön. Käytetyn ajan suhteen on väliä sekä työnteon että vapaa-ajan kannalta.

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
En usko, että kenelläkään tuo tapana on vaan noita tapahtuu vahingossa.

Ajettua kertaa kohtaan se yksi monestakohan kymmenestä tuhannesta lienee aikuisilla ihmisillä. Voihan sitä pelätä vaikka meteoriittia työpäivän aikana.

Turussa on myös ja yöaikaan sama juttu. Joskus se pudotus taisi olla jopa kymppiin ja sanoisin että silloin tuo lauta oli vaarallisimmillaan, koska sitä alkoi olemaan välillä jo vaikea ohjata siinä nopeudessa.
Joo, sitä tässä kanssa olen toitottanut, että siinä kohtaa jos huippunopeus rajattaisiin 10 km/h niin kuljettajan pitäisi olla jonkinlainen oman elämänsä Dougie Lampkin. Kenenkään normaalin selvinpäin ajavan kuljettajan ei voi olettaa pysyvän pystyssä noin pienellä nopeudella noin raskaalla kulkuneuvolla. Tuntuu, että nämä nopeusrajoituksien perään huutelijat ovat niitä, jotka eivät sähkölautaa ole koskaan kokeilleet, joten heidän mielipiteensä ovat aika yhdentekeviä siihen asiaan.

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Espoon Lähderannantiellä oli eilen sähköskuutti autotiellä puoliksi pientareella.

Itse olen säännönmukaisesti heittänyt tieltä ulos jokaisen skuutin, joka jätetty keskelle kevyen liikenteen väylää.
Äijjä!! Kai muistit kehua saavutustasi myös Esson baarissa?

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF, tehtaan takuu
Itse olen säännönmukaisesti heittänyt tieltä ulos jokaisen skuutin, joka jätetty keskelle kevyen liikenteen väylää.
Siinä voisi jossain yrityksessä joku fiksumpi miettiä, pitäiskö tehdä jotain.
Kieltämättä, skuuttifirmojen pitäisi miettiä millä ilkivaltaa heidän omaisuuttaan kohtaan voitaisiin estää. Esim jotain kameroita lautoihin, Teslan sentryn tapaan.

Håkanhead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Altavastaajat

Missä tälläistä esiintyy? Ihan vittuilematta kysyn, sillä Oulussa ovat nätisti tien reunassa, enkä suurempia perseilyjä ole bongannut koko kesänä.

Vai onko keskellä kevyen liikenteen väylää sellainen määritelmä, joka muuttuu sen mukaan, kuinka paljon sinua kismittää?

Sundance

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool

Liitteet

• chicago.png
    chicago.png
    1 MB · kertaa luettu: 294

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Missä tälläistä esiintyy? Ihan vittuilematta kysyn, sillä Oulussa ovat nätisti tien reunassa, enkä suurempia perseilyjä ole bongannut koko kesänä.

Vai onko keskellä kevyen liikenteen väylää sellainen määritelmä, joka muuttuu sen mukaan, kuinka paljon sinua kismittää?
Oulussa kesän työmatkapyöräilleenä ei riitä kahden käden sormet laskemaan tilanteita, joissa 1-3 lautaa on jätetty kirjaimellisesti keskelle kevyen liikenteen väylää. Sitten varmasti 100+ niitä lautoja, jotka ovat 0,5-1 m väylän reunasta (siis väylän puolella).

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Painavaa asiaa varsinkin pienten lasten sähköpotkulautailusta. Jotainhan tälle "villin lännen" meiningille pitäisi tehdä.

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Olin tulossa jakamaan saman uutisen, jonka jo Veljemme @CuJo#31 jakoi.

Aika pysäyttävää tekstiä, joka on täyttä totta. Kyllähän toi pitäis lähteä kotoa, että ajetaanko niillä vai. Ja jos ajetaan, niin miten ajetaan.
Taitaa vaan olla, että osaa vanhemmista ei edelleenkään kiinnosta siellä kotona. Lapsen kasvatus on ihan "retuperällä"...
Sitten kyllä ulistaan ja syyllistetään muita kun oma kersa on sairaalassa käsi paskana tai kallo halki

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Painavaa asiaa varsinkin pienten lasten sähköpotkulautailusta. Jotainhan tälle "villin lännen" meiningille pitäisi tehdä.
Niinpä. Lapsilta ei voi edellyttää tolkkua, vaan vanhemmilta sen pitäisi löytyä. On ikävää, että jos sähköpotkulauta on edes yhdellä lapsilaumasta niin ei auta vaikka kotona muiden vanhemmat yrittäisivät sanoa, että ei saa mennä kyytiin. Kyllä joku aina menee ja sitten menee joku muu jne. Kakarat on kakaroita.

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Niinpä. Lapsilta ei voi edellyttää tolkkua, vaan vanhemmilta sen pitäisi löytyä. On ikävää, että jos sähköpotkulauta on edes yhdellä lapsilaumasta niin ei auta vaikka kotona muiden vanhemmat yrittäisivät sanoa, että ei saa mennä kyytiin. Kyllä joku aina menee ja sitten menee joku muu jne. Kakarat on kakaroita.

Ollaan varmaan kaikki nähty miten, etenkin mukulat noilla ajaa. Avaisi varmaan aika monen vanhemman silmiä tälle "ongelmalle", kun itse näkisivät saman. Tai sitten ei

Ja kyllähän tässä on orastavaa ongelmaa muutenkin tiedossa. Kuten tässäkö ketjussa se oli. Jengi kun liikkuu näillä, lyhyitäkin matkoja, fyysinenkunto laskee. Tulee ylipainoa, nivelet ja polvet jne rasittuu. Niistä aiheutuu terveydenhuollolle kustannuksia ja tulee sairauspoissaoloja töistä jne...
Nämä ovat nähtävissä vasta vuosien päästä...

No joo taisi olla vähän raflaavasti sanottu

Aikamoista kyllä, että kuusi lasta on kuollut tänä vuonna liikenteessä ja kolmeen niistä liittynyt skuutti.

1313

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Skuutteihin pitäisi säätää ikäraja.
Mieluiten 30 vee, mutta ehkä 18 olisi enemmän realismia.

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Kaupungeillakin on toki oma problematiikkansa näiden kanssa. Koitetaan tehdä parkkeja, mutta sijainnit ei osu kaiken kanssa yksi yhteen. Kaupungilla tapahtuu jotain, on skuuttejakin sitten ympäristössä levällään. Turussa Ruisrock linjasi tämän varsin hyvin (käsittääkseni), mutta DBTL ei saanut kaikilta tykkäyksiä. Itse ”ihastelen” usein tuota kuvan näkyä Lemminkäisenkadulla, kun kävelijänä saa väistellä pyöräkaistojen puolelta (liitteen kuva ei siis pahimmasta päästä edes). Tätä ongelmaa en viitsi sysätä vain käyttäjiin.

Liitteet

• Skuuttirivi.jpg
    Skuuttirivi.jpg
    1,2 MB · kertaa luettu: 215

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Aikamoista kyllä, että kuusi lasta on kuollut tänä vuonna liikenteessä ja kolmeen niistä liittynyt skuutti.
Eipä tuo yllätä. Viimeksi tänään kaksi yläkouluikäistä ajeli skuutilla kaksi päällä ja suoraan minun eteen suojatielle. Toki siinä oli pyörätienjatke, ja olisin antanut tietä mutta kummallakaan sankarilla ei pää kääntynyt tietä ylittäessä. Mikäli en olisi heitä huomannut ja jarruttanut, olisi tilastoihin tullut pari uhria lisää. Kummallakaan ei ollut kypärää.

Sitten näkee ihan älyttömän paljon että ajellaan pyörällä tai millä tahansa laitteella ja näprätään älypuhelinta samalla. Jos olisi meikäläisen lapsi, niin puhelin lähtisi takavarikkoon välittömästi.

Joo teinit ja nuoremmatkin tuntuvat usein menevän 2-3 päällä. Tänään tuli taas useampi kahden hengen lauta vastaan. Eikö EU tai Suomi voisi säätää lain, jolla pakotetaan lautavalmistajat estämään 2-3 hengen kyyditykset?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy