Ei ollut myyjän kanssa erikseen puhetta palautuksesta, mutta itsenäisesti ehtoja luin. Käsiraha palautetaan kokonaan, mutta kun otin rahoituksella, niin olen varautunut siihen, että luoton perustamiskustannus lankeaa maksettavaksi. Muita kuluja ei nähdäkseni ole, sikäli kun auton palauttaa siinä kunnossa kun se luovutettiinkin. Autolla tuli juuri mittariin 15tkm.Tuon Toyota bZ4X:n kun olet nyt saanut ajolle ja mainitsit tuosta 14 päivän ”no questions asked" palautusoikeudesta. Sisältyykö tuohon 14 päivään minkälaisia kuluja mikäli päädytkin palauttamaan/purkamaan kaupat vai oliko näistä tarkemmin puhetta?
Paljonko tällä hetkellä kilsoja mittarissa?
Tänään tuli reissu heitettyä sukulaisten luokse. Olin sukolla lirutellut akun täyteen yön aikana ja lähtiessä auto näytti toimintamatkaa 266km. Tiesin, että ihan näin paljon meillä ei ajoa tule, mutta loppumatkasta varmasti tulisi hyvin stressaavaa rangen seuraamista. Varsinkin tällaiselle, joka ei sähköautoilusta juuri kokemusta omaa. Lähtiessä katsoinkin ympärille ja huomasin koko perheen olevan talvivaatteissa, joten nappasin lämmityksen pois ja ilmoitettu toimintamatka nousi 331 kilometriin. Tämä toi mielenrauhaa.
Ajoa tuli pääsääntöisesti maantiellä ja Lammin seudulla tie oli hyvinkin kiemuraista. Ilokseni huomasin, että mitään rasittavaa kaistavahtia ei onneksi ollut ja ajaminen oli hyvin miellyttävää. Ilman lämmitystä ikkunat toki menivät huuruun, mutta vastusten ansiosta tuulilasin sai pidettyä kirkkaana. Toki ennen taajamaan saapumista piti lämmitys laittaa päälle ja saada huuru pois muistakin ikkunoista.
Ajoa tuli 204km ja kotiin päästyä oli toimintamatkaa jäljellä 68km ja 26 prosenttia. Kenties siis sellaisen 30km pidemmälle olisin voinut ajaa ennen kuin ahdistus olisi alkanut. Nyt toimintamatka lyheni hieman nopeammin mitä todelliset kilometrit, mutta piti riittävän hyvin paikkaansa, jotta luottavainen olo oli koko reissun ajan. Totta kai toimintamatkaa mieluusti ottaisi enemmän, mutta toisaalta jossain kohtaa se kaikilla autoilla loppuu. Sitä ennen pysähdytään lataamaan ja se kokemus on myös minulla edessä ensi viikolla, katsotaan onko senkin jälkeen vielä yhtä huoleton olo tätä vähän vaatimatonta toimintamatkaa kohtaa.
Tämä reissu kuitenkin vahvisti Toyotan asemaa hyvin paljon. Ajaminen on todella nautinnollista ja vielä ei ole tullut vastaan mitään, mikä ärsyttäisi. Ei edes äärettömän säntillinen kuljettajan tarkkaavaisuuden ilmaisin tai peruuttaessa kuuluva piippaus. Joko nämä äänimerkit ovat riittävän neutraaleja tai sitten tässä on jonkin sortin honeymoon menossa.