Sähköautoilu

  • 497 788
  • 4 586

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
@444 niin en täysin lähtenytkään vertaamaan vaan pieniltä osin tulee samat fiilikset. Mä olin myös pitkään Nokian leirissä puhelimien osalta.

Vähän epäilen tässä käyvän samalla tavoin, eli se parempi loppukäyttäjäkokemus (toki yhdistettynä muihin perusasioihin kuten hintaan ja hyvään rangeen) vie lopulta voiton.

Mun puolesta jokainen ajakoon sillä vehkeellä mikä itseä miellyttää. Mutta en mä lähde täällä julistamaan mikä on se oikea ratkaisu. Nykyinen tesla tuntuu hyvin turvalliselta toimivien kaistavahtien ja muiden tutkien osalta vaikka nopeus näkyykin siinä keskinäytössä.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Kyllähän moni ihan vakavissaan pitää manuaalivaihteistoakin parempana kuin automaattivaihteistoakin.

Niin,näitä vertailuja on vaikka mitä. Toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä. Vaikka sanotaan, että ikä on vaan numeroita, niin tässä äiti vs tytär versiossa sillä on merkitystä... Voi tehdä pahaa käydä "suihkussa".

Automaattivaihteisto on työautossa ainoa vaihtoehto itsellä kun kilsoja tulee joku 80.000 < ? vuodessa.

Siviilipuolella tykkään kyllä manuaalista, vaikka 2.0 bensa 140 hv ei olekkaan mikään raketti.

Sporttisempi auto, esim. Joku Ford focus 2.5T koneella menee "hukkaan" jos on tomaatti.

Itselle työajossa sähkäri ei näillä rangeilla ole vaihtoehto. En halua istua paria tuntia kaupan tai museon pihassa että saan autoon virtaa. Omalla paikkakunnalla ei ole vaihtoehtoja ja nykyisessä asuinrakennuksessa ei ole latausmahdollisuutta. Käsittääkseni normi lämpötolppa 2 h kellokytkimellä ei ole kovin tehokas tapa ladata.

Mutta tosiaan, makuasioita
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Geely taitaa olla ainoa länsimarkkinoilla toimiva autovalmistaja, joka toimii myös Venäjällä. Tietysti hyvä, että Teboililla tankkaaville on Volvon ja Polestarin muodossa vastine kun siirtyvät sähköautoihin.



Meiltä löytyy kotoa molemmat, enkä oikeastaan voi sanoa kumpi olisi mukavampi. Joskus on oikein kiva vaihdella vaihteita itse. Riippuu täysin fiiliksestä ja missä ajaa. Makuasioita kai.
Eikös kuitenkin about kaikissa automaateissa ole nykyään mahdollisuus käyttää myös ratti- tai edestakas-rallivaihteita. Ethän sä vakavalla naamalla voi väittää, että viitsisit automaatissa niitä käyttää? Kyllä mäkin tykkään välillä ajaa manuaalivaihteisellani, mutta ei se kyllä johdu rakkaudesta kytkinpolkimeen.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Ethän sä vakavalla naamalla voi väittää, että viitsisit automaatissa niitä käyttää?
Itse käytän jatkuvasti, siis aina kun ajan. Hidastaminen on huomattavasti tehokkaampaa ja taloudellisempaa kun nykii itse manuaalilla pienempää vaihdetta pykälään, eikä tarvitse painaa jarrupoljinta. Toisaalta isot kiihdytykset, esim. Munkassa suoraan sataseen Turuntielle ovat paljon nopeampia ja hauskempia kun saa itse vaihtaa vaihdetta. Muutenkin manuaalilla (siis ihan ehdalla) on paljon ytimellisempää autoilua.

BTW, loistava viesti, @444! Oli kuin omalta näppäimistöltä. Auton käyttöni on täysin samanlaista, vaikka merkki ja ajomäärä ovatkin eri. Ja siis... kosketusnäytöt ovat aivan silkkaa kuraa, siis puhelimissakin, mutta etenkin kaikessa muussa. Esim. autossa täysin vastenmielinen asia; kelpaa vain "infotainmentiin" ja siihenkin melko huonosti.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Ainakaan ID4:ssä, Kiassa ja Hyundaissa ei kyllä tavaratilaa ollut isoa matkalaukkua enemmän. Jos ajattelee, että Passatissa (Superbissa taitaa olla parikymmentä litraa enemmän) on 640 litraa konttikapasiteettia selkänojien yläreunaan saakka mitattuna, eli kattoon saakka täytettynä melkein 1000 litraa, niin nuo kolme tarjoavat siitä ihan maksimissaan puolet.

Jos tilat ovat tuossa kokoluokassa prioriteetti, suosittelen tosiaan tsekkaamaan ja vaikka koekuormaamaankin sen Y:n. Jos on (isoja) koiria kyydissä, kontin malli ei välttämättä ole optimi, mutta koska autossa on frunk, johon aidosti mahtuu tavaraa (VAG:ssa ei ole lainkaan ja korealaisissa ihan olematon) + kontin alla kuuluisa "kolo", sitä tilaa on oikeasti aivan helvetisti. Pelkkään sinne takakontin alakoloon menee kaksi peruskoon matkalaukkua, isoa ei toki mene. Eilen viimeksi tuli kokeiltua.

Teslat hämäävät ulkomuodollaan tilojen suhteen, tämä on yksi ihan keskeinen ero muihin sähkäreihin. Koppa on käytetty todella tehokkaasti. Jopa kolmonen on yllättävän iso, siinä vain varsinkin takapenkki on ärsyttävän matala istua. Meillä sen sijaan oli 189 cm pitkä ihminen ongelmitta viikonloppuna Y:n takapenkillä.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tai vaikkapa yleinen testien valitus siitä, että ”pyyhkijätkin pitää säätää ruudulta”. Sehän toimii niin, että painat kerran viiksen pyyhkijänappia, josta tulee kerran tihkupyyhin - kuten tekisit viiksillä muissakin autoissa - ja samalla siihen kuskin puolen nurkkaan avautuu valikko, josta pyyhkijät voi säätää.
No eihän nyt kukaan voi vakavissaan pitää Teslan pyyhkijöiden käytettävyyttä hyvänä. Operointi viiksellä yhdellä kädellä vrt. painallus viiksen päästä (riittävän kevyesti ettet samalla pese ikkunaa), sitten toisella kädellä operointi ruudulta. Ja automaattitoiminnossa, joka muutenkin toimii surkeasti, ei mitään herkkyyssäätöä jostain ihmeen syystä. Ja kaikista pahimpana vakkari päällä ei muuta mahdollisuutta kuin kärsiä pyyhkijöiden paskasta automatiikasta.

Varmaan joidenkin mielestä hansikaslokeron avaaminen ruudun kautta selaamalla on myös kätevää vrt. fyysinen avausmekanismi.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
No eihän nyt kukaan voi vakavissaan pitää Teslan pyyhkijöiden käytettävyyttä hyvänä. Operointi viiksellä yhdellä kädellä vrt. painallus viiksen päästä (riittävän kevyesti ettet samalla pese ikkunaa), sitten toisella kädellä operointi ruudulta. Ja automaattitoiminnossa, joka muutenkin toimii surkeasti, ei mitään herkkyyssäätöä jostain ihmeen syystä. Ja kaikista pahimpana vakkari päällä ei muuta mahdollisuutta kuin kärsiä pyyhkijöiden paskasta automatiikasta.

Varmaan joidenkin mielestä hansikaslokeron avaaminen ruudun kautta selaamalla on myös kätevää vrt. fyysinen avausmekanismi.

Muuten samaa mieltä, mutta nykyään saat sillä vasemmanpuoleisella ratissa olevalla säätimellä säädettyä pyyhkijöiden nopeutta.

Varsinkin ne automaattipyyhkijät toimivat harvinaisen huonosti, edes Volvossa ei ollut yhtä surkea. Jostain FB-ryhmästä luin, että putsaamalla tuulilasista sen kameran kohdan säännöllisesti pyyhkijät toimisivat paremmin, mutta enpä ole jaksanut testata.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Muuten samaa mieltä, mutta nykyään saat sillä vasemmanpuoleisella ratissa olevalla säätimellä säädettyä pyyhkijöiden nopeutta.

Varsinkin ne automaattipyyhkijät toimivat harvinaisen huonosti, edes Volvossa ei ollut yhtä surkea. Jostain FB-ryhmästä luin, että putsaamalla tuulilasista sen kameran kohdan säännöllisesti pyyhkijät toimisivat paremmin, mutta enpä ole jaksanut testata.

Sadetunnistin on toden totta heikko (tosin parantunut paljon softapäivitysten myötä), mutta käytettävyyteenhän se ei liity. Ihan oleellisen hyvä on nimenomaan se periaate, että ruudulla - ja nykyään tosiaan myös rullassa - on se toiminto, joka painalluksen myötä intuitiivisesti on siinä kohtaa tarpeen.

Softassahan on olemassa sekä sadetunnistimen että regenin säätö, muttei niitä ole käyttäjälle haluttu suoraan mahdollistaa (varmaan jossain kohtaa näin tapahtuu). Siksi legendaariset s3xy-buttonit ovat tulleet markkinoille.

Teslassa tavallaan sekä paras että pahin puoli on se, että ne ovat nörttiautoja ja sen myötä niihin on valtava määrä kaikenlaista lisäviilausta. Ilmankin kyllä pärjää.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mulla on ollut kolmessa viimeisimmässä autossa pyyhkijät (ei sulat, vaan se kontrolli...) hiukan missä sattuu. Varsinkin A-Mersussa piti lukea käyttöohje, että löysi kertapyyhkäisyn. Eikä se ehtinyt oikein missään vaiheessa jäädä takaraivoon. Että se ei-sähkärin loogisesta käyttökokemuksesta. Merkkiuskollisille ei varmaan aiheuta hämminkiä, mutta mä oon puolen vuoden jälkeen yhä hiukan solmussa ton Volvonkin kanssa. Ja se on sentään kohtuullisen looginen useimmilta toiminnoiltaan.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Kaikenlaista sitä saa lukea täältä, vai että joku vielä tykkää enemmän manuaalivaihteista kuin automaatista. Ei taida olla relevantti keskustelun aihe sähköautojen osalta. No okei, vähän ehkä vääristelin tätä kirjoitusta, kun kyseessä oli ainoastaan heikko analogia, mutta absoluuttista totuutta käytettävyyden osalta ei toki ole olemassa, kun kyseessä on subjektiivinen kokemus.

Itse olen fyysisten nappien kelkassa sen suhteen, kun ajan autolla. Seuraava kappale, kelaus, volyymit, cruise control jne. pitää olla ratista. Toki myös kaiholla muistelen näppäinpuhelimia, kun numeronäppäimistöllä pystyi kirjoittamaan yhdellä tai kahdella kädellä samalla kuin käveli katsomatta koko näppäimistöä. Ei ole mahdollista kosketusnäytöllä.

Sähköauton valinta on tällä hetkellä edessä ja todennäköisesti kyseessä on joku muu kuin Tesla, kun täällä pitää selvästi leiri ilmoittaa! Pitää allekirjoittaa ne kommentit, joissa todettiin, että mobiiliapplikaatiot ovat naurettavalla tasolla muissa kuin Tesloissa. Siis uskomattoman alkeellisia tekeleitä. Muutaman ajokerran perusteella on kuitenkin todettava, että Model Y oli itselleni epämiellyttävä kokemus. Melkoinen rengasmelu ja erittäin kolkko tunnelma sisutuksessa eivät tunnu hyvältä. Muutaman ajokerran perusteella tuli myös epämiellyttävä fiilis pyyhkijöistä, vaikkakin tämä on liian lyhyt aika tottua niihin.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Itse olen fyysisten nappien kelkassa sen suhteen, kun ajan autolla. Seuraava kappale, kelaus, volyymit, cruise control jne. pitää olla ratista. Toki myös kaiholla muistelen näppäinpuhelimia, kun numeronäppäimistöllä pystyi kirjoittamaan yhdellä tai kahdella kädellä samalla kuin käveli katsomatta koko näppäimistöä. Ei ole mahdollista kosketusnäytöllä.

Juuri nuo nappulathan ovat tosiaan Teslassa normisti käytössä. Lisäksi kertapyyhkijä, pissapoika ja toki suunnanvaihdin, josta se cruise ja autopilot menee myös päälle. Ja pitkät valot taitaa lisäksi olla.

Vierastan ajatusta mistään ”leireistä” - VAG:n täyssähköt olivat oikein kivoja ja korealainen olisi ollut myös, jos sen olisi joskus esim. saanut - mutta silti se Teslan käytettävyys on ylivoimaisella tasolla. Muita asioita on jossain paremmin, jossain huonommin. Ja varmasti vielä monessa mielessä paremman täyssähkön saa jos ostaa Mersun, niissä vain hinta on sitten aika toinen.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Sähköhän olisi looginen valinta seuraavaksi.

Kaksi pientä lasta ja koira, eli tilaa pitäisi olla. Superbin tilat ovat älyttömät, vastaavia en tietenkään vaadi tai odota, mutta mitä lähemmäs tuota päästään, niin sen parempi.

Hinta saisi olla jossain 50-60 000€ paikkeilla.

Onko suosituksia, että mistä lähtisi liikkeelle?

Tuolla saa myös vähän ajetun Audi eTronin. Ollut perhanan hyvö auto ja hyvät tilatkin, range ei ole maailman huippua toki (toki 50 ja 55 akuilla vissi ero), mutta toisaalta autona on tuossa hintaluokassa erinomainen ja nopea latausnopeus kompensoi rangea - ongelmitta käytännössä ollaan pärjätty./
 

smugu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Itse en ole koskaan ajatellut, että istuimen manuaalinen säätäminen liikkeelle lähtiessä, ovien avaaminen ja sulkeminen tms. olisi jotenkin hankalaa tai vaivalloista. Nämä kuulostavat minulta ensimmäistä edeltäneen maailman ongelmilta.
En minäkään näitä kokenut vielä puoli vuotta sitten hankalana tai ylitsepääsemittömiltä ongelmilta, mutta nyt kun on puolisen vuotta ajellut teslalla, niin nuo tuntuu vastenmielisiltä.

Kai sitä vaan nopeasti tottuu tuohon helppouteen ja hetki sitten kun ajoin pari vuotta vanhaa bmw x5 hybridiautoa, niin en meinannut edes saada sitä liikkeelle kun piti ensiksi painaa jotain ”start” nappulaa, minkä olemassaolon olin jo kokonaan unohtanut. Outoa siinäkin mielessä, että vielä puoli vuotta sitten omistin auton, missä ei ollut edes toimivaa keskuslukitusta.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Onko nyt siis niin, että ollaan siirtymässä autoilusta kohti sovellusten täyteistä teknoilua? Itse en ole koskaan ajatellut, että istuimen manuaalinen säätäminen liikkeelle lähtiessä, ovien avaaminen ja sulkeminen tms. olisi jotenkin hankalaa tai vaivalloista. Nämä kuulostavat minulta ensimmäistä edeltäneen maailman ongelmilta.
Jostain syystä helppous kiehtoo suurinta osaa ihmisiä. Ei kyse ole sinänsä vaivalloisuudesta, vaan siitä, miten pienetkin asiat voidaan virtaviivaistaa. Ja pienistä asioista tapaa kasvaa yhdessä suuria, jolloin ne muuttavat suhtautumistapaa. Pelkkä avaimettomuus tms. yksittäinen asia ei sitä tee, vaan kokonaiskonsepti.

Hämmennyin myös @sampio n viestistä: huonon ajettavuuden hyväksyminen, koska ei tarvitse painaa start-nappulaa, tuntuu mielestäni aivan hurjan paskalta trade-offilta.
Ensinnäkin, en sanonut, että huono ajettavuus > starttinapin puuttuminen. Toisekseen, kyseessä oli tyylipuhdas esimerkki. Minulle kelpaa oikein hyvin Kolmoseni ajettavuus, vaikka pieni pintakovuus ei huonokuntoisilla asfalteilla ole kiva - voin tinkiä jostain psa-alueesta, jos kokonaisuus on edelleen ylivoimainen omaan tarpeeseeni.

En tiedä, jotenkin tuntuu että sähköautoilu tarvitsisi todellisen rebootin ja palautuksen autoilun perusasioihin, jotta voisin siirtyä osaksi sitä.
Sähköautoilu on autoilun reboot, ja Tesla on sen kärjessä, vaikket sinä siitä pitäisikään. Musk on osannut ajatella boksin ulkopuolelta ja käyttäjälähtöisesti, enkä kyllä varsin laajan ja kasvavan Tesla-kuskijoukon jatkona kaipaa paluuta perusasioihin, kun se vaikuttaa olevan essonbaareilua ja impivaarailua.

Kännykällä en haluaisi joutua tekemään autolle yhtään mitään.
Jep, koska periaate. Ehkä sun on sitten parempi ajella sillä 160+ tkm Volskilla ja jättää toistuvasti kyselemättä sähköautoa riittävän suurella tavaratilalla, kun selkeästi tarkoituksesi on lähinnä käydä vähättelemässä tarjontaa. No offense, vaikka ilmaisen itseni suoraan.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Jep, koska periaate.
Ei, vaan koska kännykät ovat vikaherkkiä laitteita, joista myös loppuu akku, ja joita varastellaan. Enkä luota myöskään tietosuoja-asioissa mobiililaitteiden turvallisuuteen ihan määräänsä enempää.

Ehkä sun on sitten parempi ajella sillä 160+ tkm Volskilla ja jättää toistuvasti kyselemättä sähköautoa riittävän suurella tavaratilalla, kun selkeästi tarkoituksesi on lähinnä käydä vähättelemässä tarjontaa.
Tosiaan aika aggressiivinen mielipiteen ilmaus sieltä, kerta kaikkiaan. Mielestäni olen kyllä perustellut, miksi tarjonta on riittämätöntä, eikä kyselyni ole ollut millään lailla agendaperäistä, vaikka kuinka hyökkäävästi Teslaasi puolustaisit. Kyllä, mielestäni Musk on yksi maailman paskimmista ihmisistä, ja Teslan sisustat kamalia, joten en sellaista olisi hankkimassa missään nimessä (etenkin kun kaikkialta saa lukea jatkuvista laatuvioista yms.), mutta muutoin tarjonta kiinnostaa ihan jo siksikin, että varmasti kymmenen vuoden sisällä on pakko ryhtyä sähköautoilijaksi.

enkä kyllä varsin laajan ja kasvavan Tesla-kuskijoukon jatkona kaipaa paluuta perusasioihin, kun se vaikuttaa olevan essonbaareilua ja impivaarailua.
:) awww
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mielestäni olen kyllä perustellut, miksi tarjonta on riittämätöntä, eikä kyselyni ole ollut millään lailla agendaperäistä, vaikka kuinka hyökkäävästi Teslaasi puolustaisit.
Kyllä vähän läpi tuntuisi agenda tulevan, kun kerta ei ole ensimmäinen. Osaat vain tehdä sen tavalla, johon se esson baarin kantaväki ei kykene.

Kuten aiemminkin olen sanonut, mulla ei varsinaisesti ole Teslaa tarpeen puolustaa, ja puutteita ollaan ihan avoimesti täällä käyty läpi. Lähinnä vain tuohon maalitolppien siirtelyyn puutuin, ja osin sitten halusin oikoa noita pinttyneitä käsityksiä. Turhaa kai se pidemmän päälle on, mutta kokeillaan silti aina välillä.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Teslaa voi toki käyttää ilman puhelintakin - ja silloinkin se kustomointi toimii ja käytettävyys on parempi kuin kilpailijoilla. Puhelin vain parantaa vielä kokemusta pykälän.

Jos anti aiheeseen on ”kaikkialta saa lukea jatkuvista laatuvioista”, ei tarvinne ihmetellä, että siihen saa naureskelevan vastaanoton. Essonpaarissa varmaan näitä tarinoita edelleen riittää, kun 2021 koeajoautossa oli sitä ja tätä.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Jos anti aiheeseen on ”kaikkialta saa lukea jatkuvista laatuvioista”, ei tarvinne ihmetellä, että siihen saa naureskelevan vastaanoton.
No ei ole ollut, kuten hyvin tietää jos on lukenut nuo muutamat viestini tähän ketjuun. Mainitsin tuon, koska ihan pelkästään tässä ketjussa ja vain tässä kuussa on haukuttu tai kritisoitu ainakin Teslojen maalipintaa, sisustaa, rengasmelua, pyyhkimiä, valoja, penkkejä ja ajettavuutta.

Anti aiheeseen sen sijaan on ollut ihan vain se, että haluaisin päästä paremmin perille itse skenestä, josta en ymmärrä oikeastaan yhtään mitään. Itselleni "softa" ei sanonut mitään, josta syystä kysyin. Lisäksi minulle oli aito yllätys, kun avasin Kian sähköauton kontin, että se oli niin pieni, ja että sama stoori jatkui muissakin autoissa. Yllätys johtui siitä, että nuo autot olivat ulkomitoiltaan valtavan kokoisia. Luin kyllä selvityksesi autosi kontin koosta. Olisi hienoa, jos vastaavan tilavuuden saisi muiltakin merkeiltä.

Kyllä vähän läpi tuntuisi agenda tulevan, kun kerta ei ole ensimmäinen.
Vähän omituinen kanta, kun heti alkuun sanoin, etteivät Teslat ole Muskin takia mieleeni. Sen lisäksi olen ollut täysin avoin sen suhteen, että itse kaipaisin vain sitä, että auton voimalinja muuttuisi nykyisestä polttomoottorista sähköön, mutta kaikki muu olisi perinteistä, yksinkertaista ja laadukasta. Tällaisen perään kyselin, mutta toistaiseksi ei ole vielä sattunut tulemaan vastaan.

Jos noista parista viestistäni löytää jotain piiloagendaa, jonka olen onnistunut maskeeraamaan tavallista Shell-lippistä etevämmin, niin tutkaa on ehkä viritetty siellä lukijan päädyssä vähän liikaa. Mitä nyt luin viestejäsi köyhien ulinoista, Esson baareista jne. niin näin tuntuisi todellakin olevan.
 

smugu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Sen lisäksi olen ollut täysin avoin sen suhteen, että itse kaipaisin vain sitä, että auton voimalinja muuttuisi nykyisestä polttomoottorista sähköön, mutta kaikki muu olisi perinteistä, yksinkertaista ja laadukasta.
Tällä hetkellähän näitä konservatiivisia sähköautoja vielä löytyy markkinoilta, mihin on jätetty kaikki vanhanaikainen vielä mukaan kuten start nappulat ja yleisestikin paljon fyysisiä nappeja. Käy nyt ainakin BMW:n sähkömallisto ajamassa. Sieltä saat sitä laatua ja vanhan polttisauton fiilistä.
 

koukku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
On täällä kyllä ihan uskomattoman herkkänahkaista porukkaa välillä. Ja tästä kommentista ansaitsen ehdottomasti sen helvetin bensalenkkariheiton. Pitää varmaan pysyä niissä ympyröissä, jossa kysymyksiin ei heti saa noin hyökkääviä ja toista lyttääviä/alentavia heittoja. Eihän tällainen asia voi mennä noin tunteisiin?

Ja hei, ajoin kesällä Volkkarin ID.5- mallilla reilu 300 km ja oli ihan perkeleen mukavaa! Kyydissä istuin reilu 1000 km ja erilaisia lataussysteemejä tuli kokeiltua useampia. Se on kuitenkin pakko sanoa, että jos kesäkeleilläkin oli muutamassa paikassa ongelmia latauksen kanssa, niin mitenkä lienee talvella. S-ryhmä osaa hoitaa nämäkin parhaiten.
 
Viimeksi muokattu:

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Jotenkin tulee tästä keskustelusta mieleen 15 vuoden takainen vääntö Nokian puhelimet vs iPhone. Ylivertainen käyttäjäkokemus vastaan laitteen tekninen laatu.

Kai osa edelleen sen Symbian puhelimen nimeen vannoo… :D

Niin ja edelleen on ihmisiä, jotka väittää että iPhone on ylivertainen androidiin. Yhtälailla on naiivia väittää, etteikö muut kirisi Teslan etumatkaa softan kanssa ja toisaalta sitä, etteikö Teslalla olisi vielä paljon matkaa tiettyjen ajo -ja laatuvaikutelmiin liittyvien asioiden kanssa.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Niin ja edelleen on ihmisiä, jotka väittää että iPhone on ylivertainen androidiin. Yhtälailla on naiivia väittää, etteikö muut kirisi Teslan etumatkaa softan kanssa ja toisaalta sitä, etteikö Teslalla olisi vielä paljon matkaa tiettyjen ajo -ja laatuvaikutelmiin liittyvien asioiden kanssa.

iOS vs Android nyt on ikuinen vääntö, mutta symbianiin tuossa viitattiin.

Ja ihan samaa mieltä jälkimmäisestä. Toki vähän epäilyttää löytyykö esim vw-konsernilta koskaan tarpeeksi osaamista ja kärsivällisyyttä kehittää kunnollista softaa.
 

smugu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Yhtälailla on naiivia väittää, etteikö muut kirisi Teslan etumatkaa softan kanssa
En tiedä väitänkö tätä, mutta tällä hetkellä näyttää huonolta. Toivon kyllä, että ottaisivat kiinni, niin voisin itsekin ruveta muita autoja katsomaan seuraavaksi. Teslaa kun ostin alkuvuodesta, niin omien koeajojen perusteella valinta oli helppo kun kilpailijoita ei ollut. Ioniq5, id4&5, mustang mach-e, polestar2 ja volvo c40 tuli ajettua ”finaalissa” ja tesla oli aika helppo valinta näistä vaihtoehdoista.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös