Mitä nyt luin viestejäsi köyhien ulinoista, Esson baareista jne. niin näin tuntuisi todellakin olevan.
Nooh, kyllähän palstalle pitää köyhien ulinaakin mahtua, mutta varsinkin siitä kuittailua ;)
Jos tosissaan ollaan, niin Esson baari -kohdassa oli kyllä ihan totinen ote siinä mielessä, että varsin moni valitsee Teslan suhteellisen kokonaisvaltaisen matchin vuoksi. Suorituskyky, käyttöenergia- ja huoltokulut, käyttöliittymä ja tilat ovat speksejä, joita ei voi kiistää kukaan, ja joilla Tesla jyrää. Siihen hintojen alennukset päälle niin on suht ymmärrettävää, että jengi valitsee sen.
Ajettavuus ja alusta ovat kuitenkin fiilispohjaisia potentiaalisia miinuksia. Maalipinnan pehmeys kolmosissa, tällä hetkellä heikot automaattipyyhkijät ja vanhempien mallien kokoonpanon osittainen heikkous ovat taas faktoja nekin. Tosin tässäkin Teslan eduksi on laskettava se, että OTA-päivitykset parantavat autoa koko ajan, ja uskon, että sieltä vielä saadaan pyyhkijöidenkin osalta koodi kohdilleen, vaikkei ne itselleni erityistä haittaa olle aiheuttaneetkaan. No, OTAna ei listojen tarinaa toki paranneta :)
Anyways, pahoittelut, mikäli sanavalintani ovat liian jyrkkiä. Olen vain käynyt näitä keskusteluja liikaa, ja tämän ketjun lisäksi en niihin ole pitkään aikaan kasvokkaisia tilanteita lukuunottamatta lähtenytkään muilla foorumeilla. Kasvokkainkin on melkeinpä helpompi nyökytellä kuin hypätä siihen suohon. Mulla lähti mopo keulimaan siinä vaiheessa kun rakensit aidanseipään starttinapista ja ajettavuudesta - ei välttämättä aivan rakentavaa keskustelua sekään, eikä kannata ihmetellä, että sellaiseen tartutaan.
---
Olen 99% varma, että normitilanteessa Suomessa en enää polttomoottoriautoja omista ainakaan perheen peruskulkuvälineenä. Nykylokaatiota se ei kuitenkaan poissulje, nimittäin sen verran alkoi poltella joku kiva pikku sportti, kun työkaveri lähti valoista viereiseltä kaistalta Porschella, ja itse jäin polvet suussa Uberin kimppakyydissä runkkailemaan.