Mainos

Sähköautoilu

  • 556 788
  • 4 925

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Hyvä paikka se oli myydä, mutta jos joku väittää nähneensä ennalta nämä erittäin agressiiviset Teslan hinnanpudotukset niin epäilen...
Ei varmaan hinnanpudotuksia ollut näkyvissä, mutta kaiketi jonkinlaista ylikuuman markkinan normalisoitumista kuitenkin oli aistittavissa. Nythän tilanne alkaa olla jo "järkevä", kun sähkökieseillekin on jonkinlaista jälkimarkkinaa ja hinnat ovat edes jollain tavalla loogiset. Eli auton arvo alkaa laskea siitä hetkestä lähtien, kun se ajetaan liikkeestä ulos. Maltillisesti toki esimerkiksi Teslojen kanssa, mutta saahan nyt jo viime vuoden kolmosta alle 50k kilsoilla alle 40k.

Ihan vielä en ostohousuja sovittele, mutta ans kattoo miten kihelmöis tuossa kun syksy saa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

12961

Jäsen
Ja taas mennään: Tesla alentaa jälleen autojen hintoja – Sijoittajat pettyivät yhtiön tulosraporttiin

Tosin jenkeissä noita hinnanalennuksia on tehty muutoinkin enemmän kuin juuroopassa, mutta kuitenkin.

BYD Seal näytti julkaistun jenkeissä myös, hinnat puheissa alkaen 37000 taalaa. Alkaa nämä Teslan hinnantiputukset vaikuttamaan entistä enemmän vastaukselta kinkkien todellisten kilpailijoiden saapumiseen markkinoille. Mielenkiintoista nähdä käytännössä millaisia nämä länsimarkkinoille tehdyt kinkit ovat.

Sealin 61,4 kWh pikkuakkuinen perusmalli on Kiinassa myynnissä n. 32000 USD vastaavalla lähtöhinnalla.

Norjassa on myyty autotyypilleen melko rapeita määriä Hongqi E-HS9:a, eli Rolls-Roycesta melkoisesti vaikutteita (myös suunnittelija) saanutta kiinalaista valtiojohtajamallia. Norskit kehuvat erityisesti työnjälkeä ja olipa tuo mitattu sisädesibeleiltään hiljaisemmaksi kuin EQS Mercedes, mitä voi pitää kinkille melkoisena saavutuksena. Sama tehdas on tosin tehnyt sopimusvalmistuksena isoja VAGeja kiinan markkinoille, joten tuotannon laatuvaatimukset ja laadunvarmistuksen prosessit lienee Hongqin tapauksessa apinoitu saksalaisilta. Kallishan tuo Hongqi on eikä sinänsä verrattavissa Model 3:n tai BYDiin, mutta kertoo jotain siitä millaista laatua kinkeiltä saattaa odottaa.

E-HS9 olisi myös erittäin mielenkiintoista koeponnistaa. Saa nähdä tuleeko Hedinin (ex-Laakkonen) showroomeihin myös Suomessa. Ruotsissa noita on jo näytillä ja Norjassa tosiaan myyty tuhatkaupalla.
 
Viimeksi muokattu:

12961

Jäsen
Tällä viikolla oli myös mielenkiintoinen uutinen CATL väitteestä, että akkutekniikassa olisi tehty jonkinlaista läpimurtoa. Ilmeisesti kyse ei ole kokonaan mullistavasta, uudesta tekniikasta vaan nykyisten litiumakkujen kehityksestä kovemmalle energiatiheydelle. 500Wh/kg on melko suuri hyppäys nykyisiin mikäli toteutuu muuallakin kuin lehdistötilaisuudessa. Massavalmistus autokäyttöön luvataan olevan realismia loppuvuodesta.

Linkki T&T uutiseen

Kiinalaiset tunkevat jo nyt CATL kautta melko moneen automerkkiin, mutta vielä mielenkiintoisempaa on nähdä mihin merkkeihin nämä korkeamman energiatiheyden akut lopulta päätyvät. Tämä akkutekniikka on kinkkien omaa kehitystä eikä Teslan patenteilla tehtyä. Lähtevätkö suosimaan paremmilla akuilla omiaan? Vai jätetäänkö hinnoittelultaan luksustuotteeksi tyyliin 1000km rangella varustettuihin huippumalleihin?

Ottavatko kinkit siis tulevaisuudessa akkuvalmistuksen korkean markkinaosuuden kautta niskalenkkiä koko sähköautomarkkinasta ja alkavat sitä kautta hinnalla ja ehkä teknisestikin suolata muita/suosia omiaan?
 
Viimeksi muokattu:

mekabyte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmajoki HT, sympatiat Kärpille
Tuo akku-uutinen herättää toiveita kevyemmistä sähköautoista. Nykyiset autot on aivan liian painavia. Toki pidempi kantama on kiva juttu, mutta 1500km ei ehkä ole kaikkein järkevin ratkaisu.
 

septi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tuli tänään käytyä Tesla Yn renkaita potkimassa liikkeessä ja koeajo sovittua ensi viikolle. Yllätti että vapaalla autoedulla tuo 4vetokin tulisi jopa halvemmaksi pitää kuin nykyinen rahoituksella hommattu 11 vuoden ikäinen diesel johtotähti. Vähän tuli kyllä autokuume työkaverin vastaavan auton kyydissä eilen istuessa.

Ilmoitettu range 533km, mitä tuo mahtaa ihan käytännössä olla talvella kun autoa säilytetään aina kylmässä?
 
En tiedä kuinka yleistä on mutta meillä tiputettiin Teslat pois hyväksyttävien työsuhdeautojen listalta. Ilmeisesti leasingyhtiöt ei ole hirveästi tykänneet näistä arvon laskuista.
Eikai leasingyhtiön tykkäämisellä ja teidän firman autopolitiikalla ole tekemistä keskenään? Nopealla matematiikalla kun autojen hinnat laskevat ne on saatavilla useammalla ja leasingyhtiölle sitä myöden enemmän kauppaa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tuli tänään käytyä Tesla Yn renkaita potkimassa liikkeessä ja koeajo sovittua ensi viikolle. Yllätti että vapaalla autoedulla tuo 4vetokin tulisi jopa halvemmaksi pitää kuin nykyinen rahoituksella hommattu 11 vuoden ikäinen diesel johtotähti. Vähän tuli kyllä autokuume työkaverin vastaavan auton kyydissä eilen istuessa.

Ilmoitettu range 533km, mitä tuo mahtaa ihan käytännössä olla talvella kun autoa säilytetään aina kylmässä?
Jos se lähtee piuhan päästä ja ajastat esilämmityksen lähtöaikaa nähden, pysyy teoriassa samana. Käytännössä kovalla pakkasella hiukan putoaa, mutta oma M3 täytenä 490 km ei tuosta pakkasilla erityisemmin pudonnut. Enemmän vaikuttaa kaasujalka.

Jos kylmänä lähdet tai lämmität pelkän akun varassa, vie se tietysti jo lähtökohtaisesti rangea.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Sama tehdas on tosin tehnyt sopimusvalmistuksena isoja VAGeja kiinan markkinoille, joten tuotannon laatuvaatimukset ja laadunvarmistuksen prosessit lienee Hongqin tapauksessa apinoitu saksalaisilta.
Kyllähän Kiinasta laatua(kin) tulee, jos brändi vaatii, ja bulkissakin Model 3 viimeistely on parempaa kuin USA:n tehtaan jälki 2019-20 malleissa.

Kiinnostavia kyllä nuo kiinalaiset autot, itseäni vain rajoittaa maailmanpoliittinen tilanne jonkin verran. Periaatteessa siis.
---

Excelin käyttöön ja sähköautoihin: väittäisin, että varhaiset uuden tekniikan testaajat ovat keskimäärin sen luontoisia, että erinäinen data kiinnostaa. Kulutus, latauskäyrät ja muut vastaavat on kohtalaisen helposti saatavilla ja jalostettavissa graafeiksi ja niitä ihmetellään samanhenkisten kanssa eri foorumeilla.

Mikäs siinä, usein varsin hyödyllistä käytännön tietoa myös tältä osastolta saa. Itse en jaksa auton kulutustietoja enempää seurailla noita, about kuten polttomoottorillakin silloin tällöin. Tänään motarilla n. 60 kilsan matka 140 km/h ja 23 kWh/100 km.

Tietynlainen pelillisyys varmaan myös osaa koukuttaa ja saa ajamaan mahdollisimman pienellä kulutuksella.
 

12961

Jäsen
Kyllähän Kiinasta laatua(kin) tulee, jos brändi vaatii, ja bulkissakin Model 3 viimeistely on parempaa kuin USA:n tehtaan jälki 2019-20 malleissa.

Kiinnostavia kyllä nuo kiinalaiset autot, itseäni vain rajoittaa maailmanpoliittinen tilanne jonkin verran. Periaatteessa siis.
---

Excelin käyttöön ja sähköautoihin: väittäisin, että varhaiset uuden tekniikan testaajat ovat keskimäärin sen luontoisia, että erinäinen data kiinnostaa. Kulutus, latauskäyrät ja muut vastaavat on kohtalaisen helposti saatavilla ja jalostettavissa graafeiksi ja niitä ihmetellään samanhenkisten kanssa eri foorumeilla.

Mikäs siinä, usein varsin hyödyllistä käytännön tietoa myös tältä osastolta saa. Itse en jaksa auton kulutustietoja enempää seurailla noita, about kuten polttomoottorillakin silloin tällöin. Tänään motarilla n. 60 kilsan matka 140 km/h ja 23 kWh/100 km.

Tietynlainen pelillisyys varmaan myös osaa koukuttaa ja saa ajamaan mahdollisimman pienellä kulutuksella.

Minua kiinnostaa kiinalaisten autojen suhteen eniten koko uusien autojen markkinan iso kuva ja se, miten kiinalaiset ovat kaivannaisten ja akkujen valmistuksen suhteen käyttäytyneet. Jos pitäisi vanhasta kokemuksesta muissa omalla tavallaan samantyyppisissä tuotteissa arvata, niin Kiinassa on jollain nyt kädessä sellainen iso pensseli, jolla halutaan maalata globaalisti isosta teollisuudenalasta siivu Kiinaan. Markkina on murroksessa, joten massiivisen peliliikkeen paikka on juuri nyt jos joskus. Autot ovat siitä harvinainen iso teollisuudenala, ettei kiinalaisilla ole (vielä) siinä globaalissa mielessä merkittävää jalansijaa.

Sähköauton tavallisimmista tavallisimmat ja käyttäjää lähimmäksi tulevat käyttöominaisuudet ovat polttomoottorivehkeisiin verrattuna ylivoimaiset alkaen siitä, miten auto tottelee varvasta. Tärinät ja pörinät loistavat poissaolollaan. Kokeiltuaan kunnolla liki jokainen tavan autoilija pitää arkikäytössä sähköautosta enemmän, vaikka muutosvastarinta voikin ennakkoon olla vahvaa.

Se on sitten eri, mikä asiakas tekee vertailua varsin insinöörimäisesti konkreettisten ja mitattavien ominaisuuksien perusteella excelissä tai ajotietokoneessa tai vaikka esteetikon silmin ihan jossain muualla. Joka tapauksessa käyttäjä kokee ajossa ne ominaisuudet, mitkä ovat sähkömoottoriautossa ylivoimaiset.

Odotan innolla italialaisella muotoilullisella röyhkeydellä, kovalla motorsport-osaamisella ja viimeistelyllä suunniteltua, kuitenkin sarjavalmisteista täyssähköautoa. Jos sähköautoista löytyy jo Ferrari tai Maserati, niin valistakaa minua. Markkinassa on vielä moneen muuhunkin suuntaan tilaa eivätkä läheskään kaikki tule ostamaan Teslaa, vaikka se olisikin excel-vertailun perusteella paras.
 
Viimeksi muokattu:
Eikai leasingyhtiön tykkäämisellä ja teidän firman autopolitiikalla ole tekemistä keskenään? Nopealla matematiikalla kun autojen hinnat laskevat ne on saatavilla useammalla ja leasingyhtiölle sitä myöden enemmän kauppaa.
Ilmeisesti nämä juuri liittyivät toisiinsa. Käytännössähän leasingyhtiöt ottavat takkiin (tai tuotto pienenee huomattavasti) Tesloissa jotka hankittu vanhoilla hinnoilla (elleivät ole ennakoineet hintojen laskua etukäteen). En sitten tiedä alkoivatko esim nostaa uusien Teslojen leasingmaksuja (suhteessa muihin vastaavan hintaisiin autoihin) jonka vuoksi laitettu ainakin toistaiseksi Tesla merkkinä jäihin.
 

kharon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
Jos se lähtee piuhan päästä ja ajastat esilämmityksen lähtöaikaa nähden, pysyy teoriassa samana
Kyllähän se auton lämmitys kuitenkin vähän haukkaa. Joa täydellä akulla ajetaan pakkasessa esim. 4 tuntia, niin uskoisin että Y:n kokoinen auto haukkaa 20 astetta lämpimänä ainakin 80km toimintamatkasta?
 

smugu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Kyllähän se auton lämmitys kuitenkin vähän haukkaa. Joa täydellä akulla ajetaan pakkasessa esim. 4 tuntia, niin uskoisin että Y:n kokoinen auto haukkaa 20 astetta lämpimänä ainakin 80km toimintamatkasta?
Omat kulutukset oli tuossa maaliskuussa tesla model y:llä 20-22kwh/100km ja nyt kesärenkailla kuivilla teillä ollut samalla ajoprofiililla 14-17kwh/100km. Eli kyllä niitä ampeereita vaan talvella liikkuu enemmän sieltä akusta ulos.

Sisätilojen lämmitys, esilämmitykset, korkeampi vierintävastus (ainakin loskakelien aikaan) ja korkeampi ilmanvastus nyt ainakin heti tulee mieleen.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Eikai leasingyhtiön tykkäämisellä ja teidän firman autopolitiikalla ole tekemistä keskenään? Nopealla matematiikalla kun autojen hinnat laskevat ne on saatavilla useammalla ja leasingyhtiölle sitä myöden enemmän kauppaa.

Mielestäni leasingyritys tarjoaa vain auton hallinnointi- ja rahoituspalvelun, yritys omistaa auton. Eli jos firma hankkii 50k teslan jonka laskennallinen arvo vaikka 3v päästä olisi 35 ja käytännössä yritys myy auton leasing-yhtiölle niin kyllä firma siinä takkiin ottaa jos 50k auton arvo onkin yhtäkkiä 20k. En tiedä onko malleja monia mutta meillä omistaja on tosiaan työnantaja, leasingfirma vaan välikätenä.

Kaikista pahin tilannehan on jos täyshintainen tesla on tilattu loppuvuodesta ja työntekijä lähtee talosta ja sopparit eivät sido työntekijää mitenkään vastaamaan sopimuksesta, tällöin yritys voi huomata omistavansa auton josta "maksettiin" 60k+itse leasingkulut joista syntyy joku kk-hinta, arvo on 40k ja jatkovuokrausmarkkina hiljainen. Ja kaikki tuo kahden kvartaalin aikana.
 

12961

Jäsen
Mielestäni leasingyritys tarjoaa vain auton hallinnointi- ja rahoituspalvelun, yritys omistaa auton. Eli jos firma hankkii 50k teslan jonka laskennallinen arvo vaikka 3v päästä olisi 35 ja käytännössä yritys myy auton leasing-yhtiölle niin kyllä firma siinä takkiin ottaa jos 50k auton arvo onkin yhtäkkiä 20k. En tiedä onko malleja monia mutta meillä omistaja on tosiaan työnantaja, leasingfirma vaan välikätenä.

Kaikista pahin tilannehan on jos täyshintainen tesla on tilattu loppuvuodesta ja työntekijä lähtee talosta ja sopparit eivät sido työntekijää mitenkään vastaamaan sopimuksesta, tällöin yritys voi huomata omistavansa auton josta "maksettiin" 60k+itse leasingkulut joista syntyy joku kk-hinta, arvo on 40k ja jatkovuokrausmarkkina hiljainen. Ja kaikki tuo kahden kvartaalin aikana.

Kai se juridinen omistaja on leasingyhtiö, mutta jäännösarvovastuu on vuokraajalla. Ei se auto vuokralaisen taseeseenkaan leasingilla lähtökohtaisesti tule. On niitäkin, joissa jäännösarvovastuu on rahoitusyhtiöllä mutta ovat kalliita ja näissä ollaan satavarmasti todella allergisia Teslalle, jonka jäännösarvoa valmistaja itse polkee.

Osamaksukuviot (jotka myös ovat suht yleisiä yritysautoissa) sitten asia erikseen.

Ja on edelleen yrityksiä, jotka rahoittavat autoetuautonsa muuten ostamalla autot kassasta. Melko harvinaista nykyään, muttei kuitenkaan ollenkaan tavatonta. Näissä tapauksissa auto ei yleensä ole millään tavalla minkään rahoituksen vakuutena.
 
Viimeksi muokattu:
Varmaan riippuu pitkälti puhutaanko rahoitus -vai huoltoleasingista. Rahoitusleasingissa jäännösarvosta vastuu on asiakkaalla ja huoltoleasingissa leasingyhtiöllä. Omalle työnantajalle Tesla nimenomaan tulossa listoille kun hinnat ovat laskeneet ja samaa kuullut muualtakin, siksi ihmettelin.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Jos se lähtee piuhan päästä ja ajastat esilämmityksen lähtöaikaa nähden, pysyy teoriassa samana. Käytännössä kovalla pakkasella hiukan putoaa, mutta oma M3 täytenä 490 km ei tuosta pakkasilla erityisemmin pudonnut. Enemmän vaikuttaa kaasujalka.

Ei se kyllä pysy nimenomaan teoriassa samana. Lämpötila vaikuttaa ilman tiheyteen, mikä vaikuttaa ilmanvastukseen.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Mielestäni leasingyritys tarjoaa vain auton hallinnointi- ja rahoituspalvelun, yritys omistaa auton. Eli jos firma hankkii 50k teslan jonka laskennallinen arvo vaikka 3v päästä olisi 35 ja käytännössä yritys myy auton leasing-yhtiölle niin kyllä firma siinä takkiin ottaa jos 50k auton arvo onkin yhtäkkiä 20k. En tiedä onko malleja monia mutta meillä omistaja on tosiaan työnantaja, leasingfirma vaan välikätenä.

On monia. Yleisempi malli on nimenomaan se, jossa leasingyhtiö omistaa auton ja vuokraa sen työnantajalle, joka sitten antaa auton käyttöön työntekijälle. Juridisesti auton omistaa leasingyhtiö tai rahoitusyhtiö ja haltijana on työnantaja sekä useimmissa tapauksissa kakkoshaltijana varsinainen käyttäjä.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Ei tullut Hullujen Päivien sähköpösöjä toimitukseen. Mutta nyt autoverkkokauppa markkinoi Hyuandai Kona täyssähköä 349€/kk vuoden sopimuksella. Teslaa näyttää löytyvän liisaukseen n 600€ kk-hintaan, vähän allekin ja Pole2 oli 569€ liisaritarjouksessa, kun niitäkin alkaa näyttää nyt jäämään varastoon.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ei se kyllä pysy nimenomaan teoriassa samana. Lämpötila vaikuttaa ilman tiheyteen, mikä vaikuttaa ilmanvastukseen.
Paljon mahdollista, humanistina vähättelen tällaista tietoa ja pidän insinöörien panetteluna.

Sisätilojen lämmitys, esilämmitykset, korkeampi vierintävastus (ainakin loskakelien aikaan) ja korkeampi ilmanvastus nyt ainakin heti tulee mieleen.
Vierintävastus kuittaantuu yleensä kapeammilla ja pienemmillä talvikiekoilla, esilämmitys taas mahdollisuudella kotilataukseen.

Toki pakkanen söi minultakin kilsoja, mutta ei merkittävissä määrin omaan ajoprofiiliini nähden. Mitään paukkupakkasia etelässä ei toki ollut.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Pole2 oli 569€ liisaritarjouksessa, kun niitäkin alkaa näyttää nyt jäämään varastoon.
Kaveri kyseli tämän perään ja kuulemma talvirenkaiden ja joidenkin lisävarusteiden kanssa hinta olikin 900 euroa.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Mielestäni leasingyritys tarjoaa vain auton hallinnointi- ja rahoituspalvelun, yritys omistaa auton.

Leasingissa auton omistaja on rahoitusyhtiö, käyttäjäksi merkataan autolla ajava yritys/henkilö. Kirjanpidossa asia käsitellään alv-vähennuskelpoisena vuokrana.

Jäännösarvo on joko asiakkaan tai leasingyhtiön vastuulla. Ensimmäisessä tapauksessa käyttäjä kuittaa itse loppuvelan pitämällä auton myös jatkossa tai voi myydä/antaa auton vaihdossa seuraaviin autokauppoihin. Jos jäännösarvo on pienempi kuin saatu hyvitys, saa käyttäjä pitää saadun voiton. Kun jäännösvastuu on leasingyhtiöllä, palautetaan auto leasingajan jälkeen yhtiön osoittamalle autoliikekumppanille.

Tällä hetkellä sähköautojen jäännösarvojen laskeminen vuosien päähän on "mielenkiintoista " hommaa. Leasingyritys ei mielellään näitä Teslan jäännösarvoja halua antaa, koska tulevaisuudesta ei ole mitään takuita. Samoin vuokraajalla on valtava riski suostua sähköautojen jäännösarvoihin, koska jos jäännösarvo jää vuosien päästä omalle vastuulle, mitä voimme tietää tällä hetkellä hintakehityksestä? Melko hullunrohkea saa tällä hetkellä olla, jos ottaa sähköauton jäännösarvon omalle vastuulle
 
Viimeksi muokattu:

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Leasingissa auton omistaja on rahoitusyhtiö, käyttäjäksi merkataan autolla ajava yritys/henkilö. Kirjanpidossa asia käsitellään alv-vähennuskelpoisena vuokrana.

Jäännösarvo on joko asiakkaan tai leasingyhtiön vastuulla. Ensimmäisessä tapauksessa käyttäjä kuittaa itse loppuvelan pitämällä auton myös jatkossa tai voi myydä/antaa auton vaihdossa seuraaviin autokauppoihin. Jos jäännösarvo on pienempi kuin saatu hyvitys, saa käyttäjä pitää saadun voiton. Kun jäännösvastuu on leasingyhtiöllä, palautetaan auto leasingajan jälkeen yhtiön osoittamalle autoliikekumppanille.

Tällä hetkellä sähköautojen jäännösarvojen laskeminen vuosien päähän on "mielenkiintoista " hommaa. Leasingyritys ei mielellään näitä Teslan jäännösarvoja halua antaa, koska tulevaisuudesta ei ole mitään takuita. Samoin vuokraajalla on valtava riski suostua sähköautojen jäännösarvoihin, koska jos jäännösarvo jää vuosien päästä omalle vastuulle, mitä voimme tietää tällä hetkellä hintakehityksestä? Melko hullunrohkea saa tällä hetkellä olla, jos ottaa sähköauton jäännösarvon omalle vastuulle

Seison oikaistuna, aiemmin vain ei ole näkynyt leasing firmaa trafin tiedoissa vaan työnantaja joten oletus omistussuhteesta perustui siihen. Mutta artisti tuossa silti aina maksaa ja jos uustuotteen hinta kokeekin deflaatiota, menevät varmasti jäännösarvokäyrät solmuun vs. Vakioinflaatiossa mitä autot kuitenkin lienevät olleen vuosikymmenet. Vaikea nähdä että ettei olisi jonkun taseessa ongelma jos arvo on leikkaantunut 10-15k kvartaalissa. Mutta ei ainakaan teslan q1 tuloksen perusteella mitään lisä 30% aleja ole varaa antaa eli ehkä nyt ollaan osittaisessa aallonpohjassa josta hinnat alkavat vaivihkaa korjaantua ylöspäin. Mutta mitä nyt Muskista voi tietää, kuitenkin uskoisin että modelS katteet ovat yhä kovat jotka kompensoivat 3 ja Y aleja sisäänheittotuotteina.
 
4

444

Kaveri kyseli tämän perään ja kuulemma talvirenkaiden ja joidenkin lisävarusteiden kanssa hinta olikin 900 euroa.
Se ei varmaan yllätä edes Kurikassa, että tarjoushinnat koskevat niitä hinnat alkaen -varustetason vempeleitä. Katselin itse yksi päivä ihan silkasta kuolaamisen ilosta tuollaista laitosta. Polestarilla itsellään on siis kampanja - olisiko toukokuun loppuun asti - rahoituskorolla 2,99 % ja toimitukset huhti-kesäkuun aikana. Kokosin halvimman mahdollisen talvirenkailla ja vetokoukulla ja hinta jäi ihan houkuttelevaksi. Ei vaan tässä vaiheessa, kun yt-neuvottelut on käynnissä perheen ainoan tulollisen kohdalla, oikein viitsi edes tosissaan harkita. No, viikon päästä ollaan viisaampia ja voi mennä johonkin katsomaan ihan paikan päälle, että kuinka pieni se kontti tuossa onkaan. Tämä konklaavi kun lähtee liikkeelle, niin autossa on tavaraa niin paljon, että pahaa tekee. Isoimpana tosiaan ne helvetinperkeleen kokoiset lastenvaunut. Ja soppaa hämmentämään keskikokoinen koira, ja kohta aikuisiakin kulkee 3 kpl mukana, niin eihän tuo järkeväksi muutu edes tekemällä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

smugu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Se ei varmaan yllätä edes Kurikassa, että tarjoushinnat koskevat niitä hinnat alkaen -varustetason vempeleitä. Katselin itse yksi päivä ihan silkasta kuolaamisen ilosta tuollaista laitosta. Polestarilla itsellään on siis kampanja - olisiko toukokuun loppuun asti - rahoituskorolla 2,99 % ja toimitukset huhti-kesäkuun aikana. Kokosin halvimman mahdollisen talvirenkailla ja vetokoukulla ja hinta jäi ihan houkuttelevaksi. Ei vaan tässä vaiheessa, kun yt-neuvottelut on käynnissä perheen ainoan tulollisen kohdalla, oikein viitsi edes tosissaan harkita. No, viikon päästä ollaan viisaampia ja voi mennä johonkin katsomaan ihan paikan päälle, että kuinka pieni se kontti tuossa onkaan. Tämä konklaavi kun lähtee liikkeelle, niin autossa on tavaraa niin paljon, että pahaa tekee. Isoimpana tosiaan ne helvetinperkeleen kokoiset lastenvaunut. Ja soppaa hämmentämään keskikokoinen koira, ja kohta aikuisiakin kulkee 3 kpl mukana, niin eihän tuo järkeväksi muutu edes tekemällä.
Älä turhaan edes vaivaudu katsomaan polestaria tuolle rytmiryhmälle. Itse elän lapsettomassa kahden hengen taloudessa ja tuo tuntui sisä -ja tavaratiloiltaan mikroautolta. Kyllä sillä varmaan pärjäisi kahden hengen taloudessa, mutta jos olisi edes yksi lapsi tai lemmikki niin ei kyllä pärjää. Tai ainakin parempiakin vaihtoehtoja on samaan hintaan (Tesla model Y).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös