Mainos

Sähköautoilu

  • 572 286
  • 5 054

tzuiz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa, Manchester Broilers, IPK
Nämä laskelmat keskittyvät usein pitempiin työmatkoihin, mutta eikö pitäisi tyrkyttää sähköautojen edullisuutta pienehköjä matkoja koko ajan ajaville perheille? Yksinajavan pitäisi ajaa enemmän pyörällä tai kävellä, mutta entäs nyt 12 litran kaupunkikulutuksessa lasten harrastusten, kodin ja kaupan väliä suhaavat oravanpyöräläiset?
Olet asian ytimessä. E-2008 pösö tulee juuri tähän nurkkapyöritykseen ja satunnaisiin kyläilyihin ja työkeikoille 50-100km säteellä. Kakkosauto tonnin pommi jää varalle seisontaan ja vetokoukullisen bensafarkun ajoista leikkaantuu pois varmaan 70%. Työajoista voi laskuttaa vielä 46€/100km.
 

Kaspar11

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Pittsburgh Penguins
Takokaas joku järkeä, kun alkaa kuume olla sitä luokkaa että ajatus ei toimi..

Sain mielestäni kohtuullisen tarjouksen nykyisestä puoliksi omasta bensapihistä, 5,5l/100km, pikkuautosta opel mokka eehen.
Ajoa tulee 300-350km viikkoon, rangen kanssa pärjännee, koko riittää, ulkonäkö miellyttää.
Kohta nähtäneen miltä koeajo tuntuu.
Kotilataus lienee lähes yksinomaan käytössä.
Lähinnä tässä miettii, onko nyt oikea aika, odotanko että komponenttipula helpottaa ja hinnat tippuu, jolloin olisi enemmän valikoimaa noin 30 kilon hintaluokassa. Toki silloin ei saa omasta enää likikään samaa kuin nyt, reilu 11 tonnia, hyvitystä. Kuukausierää ruuvasin siedettäväksi itselle, mutta viimeiseksi eräksi tulee silti kympin verran. Mitä ihmiset tekee kun viimeinen isompi maksuerä koittaa, hakee pankista rahan, vai myy pois ja toivoo pääsevänsä omilleen?

Ja tärkeimpänä, jos jollakulla on kokemuksia mokasta, niin kertokaa, kiitos.
 

Alba

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Packers, Ukraina
Takokaas joku järkeä, kun alkaa kuume olla sitä luokkaa että ajatus ei toimi..

Sain mielestäni kohtuullisen tarjouksen nykyisestä puoliksi omasta bensapihistä, 5,5l/100km, pikkuautosta opel mokka eehen.
Ajoa tulee 300-350km viikkoon, rangen kanssa pärjännee, koko riittää, ulkonäkö miellyttää.
Kohta nähtäneen miltä koeajo tuntuu.
Kotilataus lienee lähes yksinomaan käytössä.
Lähinnä tässä miettii, onko nyt oikea aika, odotanko että komponenttipula helpottaa ja hinnat tippuu, jolloin olisi enemmän valikoimaa noin 30 kilon hintaluokassa. Toki silloin ei saa omasta enää likikään samaa kuin nyt, reilu 11 tonnia, hyvitystä. Kuukausierää ruuvasin siedettäväksi itselle, mutta viimeiseksi eräksi tulee silti kympin verran. Mitä ihmiset tekee kun viimeinen isompi maksuerä koittaa, hakee pankista rahan, vai myy pois ja toivoo pääsevänsä omilleen?

Ja tärkeimpänä, jos jollakulla on kokemuksia mokasta, niin kertokaa, kiitos.
Järkeä en pysty takomaan, mutta kävin ajamassa Mokan ennenkuin tilasin saman voimalinjan Citroenin. Koeajosta jäi mieleen hauska pieni auto, jonka ajettavuus on saksalaisen jämäkkä eli melko tunnokas ohjaus ja melko jämäkkä alusta. Alusta ei toki ollut mitenkään kova, mutta Citroeniin verrattuna täysin erilainen. Itselle ongelmaksi muodostui pieni koko. Tällaisen vähän alle parimetrisen taakse ei mahtunut kunnolla edes lyhyt vaimoni. Citikassa mahduin jopa itse istumaan taakse, kun kuljettajan istuin oli minulle säädetty.

Kerroit kuitenkin nykyisen auton olevan pieni, joten se tuskin muodostuu ongelmaksi. Miinukseksi lasken ettei alkaen mallissa ole keskikyynärnojaa, mikä ainakin itselleni lähes välttämätön edellytys auton ostolle. Toinen itselle tärkeä varuste, adaptiivinen vakkari olisi ollut mahdollista ruksia parilla sadalla eurolla. Mitään pidemmän ajan kokemuksia ei ole, mutta toivottavasti oli jotain hyötyä tästäkin melko turhasta viestistä.
 

Tuamas

Jäsen
Tuolla periaatteella 90-luvun Opel Astran pitäisi maksaa vieläkin 20 000 euroa. Asunnot ja autot ovat ihan eri asia.

Ei, tässä jää nyt ymmärtämättä se kysyntäpuoli.

Oikea vertailukohta olisi esim. 80- luvun M-bemarit, joissa hinnat ovat tarjonnan vähyyden ja kysynnän laajuuden takia nousseet.

Ihan sama asia niissä on, jos kysyntä ylittää tarjonnan —> hinta nousee.

Ihmiset vaan keskimäärin eivät ole valmiita maksamaan vanhoista autoista, asunnoissa sijainti ylittää iän painoarvon, jolloin vanhoissakin asunnoissa kysyntä ylittää helposti tarjonnan ja hintataso nousee.
 

Jotasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Entä jos ei kiinnosta pätkääkään SUVit/cross overit ym. rumat turhakkeet, vaan haluaa ajaa perinteisellä matalalla "auton näköisellä autolla" ja vielä farmarikorilla? Lisäksi auton tulee olla premium (tai no Mersu), eikä mikään halvannäköinen ja -tuntuinen "Kiinan ihme".

Eipä noilla kriteereillä juuri sähköautoja ole. Ainut premium taitaa olla Porsche Taycan Cross Turismo, mutta hintakin on sitten ihan järkyttävä eikä sekään ole Mersu, vaan VAG, joten ei kiitos, vaikkei ihan VW/Skeida-luokkaa olekaan.

Toki uudella C-Mersun ladattavalla hybridillä pääsee jo oikeasti hyvän määrän pelkällä sähköllä ja on muutenkin erittäin hieno auto, mutta niissäkin toimitusajat voi olla todella pitkät ja hintaakin uutena liikaa omaan budjettiin.

Noista syistä johtuen entinen dieselfarmari vaihtuikin lopputalvesta 3v vanhaan vähän ajettuun bensafarmariin kevythybridillä varustettuna. Kai joku senkin voisi oikein kaukaa hakemalla sähköautoksi laskea... Ehkä muutaman vuoden päästä markkinoilla olisi jo täyssähköjä farmarikorilla esim. Mersulta...?
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Mitä ihmiset tekee kun viimeinen isompi maksuerä koittaa, hakee pankista rahan, vai myy pois ja toivoo pääsevänsä omilleen?

Vaihdan auton uuteen. Viimeinen erä on toki arvioitava sen suuruiseksi, mitä kuvittelee autosta saatavan sen viimeisen erän maksuun tullessa. Tällä hetkellä sähköautojen arvonalenema on sitä luokkaa, että viimeinen erä voi ollakin aika iso, mutta tilannehan voi toki muuttua... mutta esimerkiksi joku 20% voisi olla ihan hyvä osuus viimeiselle erälle. Yleisesti myös sille viimeiselle erälle on sovittavissa rahoitus, jos ei sitä heti pysty maksamaan.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Vaihdan auton uuteen. Viimeinen erä on toki arvioitava sen suuruiseksi, mitä kuvittelee autosta saatavan sen viimeisen erän maksuun tullessa. Tällä hetkellä sähköautojen arvonalenema on sitä luokkaa, että viimeinen erä voi ollakin aika iso, mutta tilannehan voi toki muuttua... mutta esimerkiksi joku 20% voisi olla ihan hyvä osuus viimeiselle erälle. Yleisesti myös sille viimeiselle erälle on sovittavissa rahoitus, jos ei sitä heti pysty maksamaan.
Jep, lisäksi luulen, että moni nyt uhkapelaa viimeisillä erillä ja pystyvät ostamaan normaalitilannetta kalliimman sähköauton melko pienillä kk-erillä, esim. Taycanin*, koska hinnat niissä pysyy, ellei jopa nouse (ainakin toistaiseksi). Toisaalta jos nyt on lukinnut kiinteän koron vaikka jonnekin max 1% kieppeille (koko talven oli näitä tarjolla) ja pystyy autosta tarvittaessa nopeasti luopumaan, niin miksipä ei ajelisi kalliimmalla autolla kun suotuisa markkinatilanne omistamista ja myyntiä ajatellen sen sallii. Mutta hereillä pitää olla ja tietää riskit.

* järjetön määrä minusta näitä myynnissä ja tienpäällä Suomen kokoiseen markkinaan kun kaikki ovat käytännössä yli sadan tonnin autoja.
 

msg

Jäsen
Vaihdan auton uuteen. Viimeinen erä on toki arvioitava sen suuruiseksi, mitä kuvittelee autosta saatavan sen viimeisen erän maksuun tullessa

Itse olen pitänyt periaatteena että jäljellä kulloinkin olevan velan määrän on oltava reilusti pienempi kuin arvelisin autosta suoraan myymällä saavani rahaa.
Eikä uuteen vaihtaessa tietenkään tarvitse olla edellistä maksettu, kunhan tuo aikaisempi ehto edelleen pätee.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Itse olen pitänyt periaatteena että jäljellä kulloinkin olevan velan määrän on oltava reilusti pienempi kuin arvelisin autosta suoraan myymällä saavani rahaa.
Eikä uuteen vaihtaessa tietenkään tarvitse olla edellistä maksettu, kunhan tuo aikaisempi ehto edelleen pätee.

Joo toki siis tämä tavoitteena, koitin vaan lähinnä sitä tuoda esille, että missään nimessä viimeinen erä ei saa olla suurempi kuin auton sen hetkinen arvo. Mieluummin + / - 0 kuin se, että jää reilusti tappiolle.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Entä jos ei kiinnosta pätkääkään SUVit/cross overit ym. rumat turhakkeet, vaan haluaa ajaa perinteisellä matalalla "auton näköisellä autolla" ja vielä farmarikorilla? Lisäksi auton tulee olla premium (tai no Mersu), eikä mikään halvannäköinen ja -tuntuinen "Kiinan ihme".

Eipä noilla kriteereillä juuri sähköautoja ole. Ainut premium taitaa olla Porsche Taycan Cross Turismo, mutta hintakin on sitten ihan järkyttävä eikä sekään ole Mersu, vaan VAG, joten ei kiitos, vaikkei ihan VW/Skeida-luokkaa olekaan.

Toki uudella C-Mersun ladattavalla hybridillä pääsee jo oikeasti hyvän määrän pelkällä sähköllä ja on muutenkin erittäin hieno auto, mutta niissäkin toimitusajat voi olla todella pitkät ja hintaakin uutena liikaa omaan budjettiin.

Noista syistä johtuen entinen dieselfarmari vaihtuikin lopputalvesta 3v vanhaan vähän ajettuun bensafarmariin kevythybridillä varustettuna. Kai joku senkin voisi oikein kaukaa hakemalla sähköautoksi laskea... Ehkä muutaman vuoden päästä markkinoilla olisi jo täyssähköjä farmarikorilla esim. Mersulta...?

Farmareiden markkina on globaalisti niin olematon, että niitä saa odotella, yksittäisiä versioita yksittäisiltä merkeiltä on toki tulossa. ”Ruma turhake” on tietysti sitten katsojan silmissä. Sähköisenä on myös verrattain helppo tehdä SUV, kun akun voi sijoittaa kätevämmin lattian alle.

Mersurölläilysi on nyt ihan vaan vähän typerää. Ehkä se kannattaa tehdä jossain muilla palstoilla.
 

Jotasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Farmareiden markkina on globaalisti niin olematon, että niitä saa odotella, yksittäisiä versioita yksittäisiltä merkeiltä on toki tulossa. ”Ruma turhake” on tietysti sitten katsojan silmissä. Sähköisenä on myös verrattain helppo tehdä SUV, kun akun voi sijoittaa kätevämmin lattian alle.

Mersurölläilysi on nyt ihan vaan vähän typerää. Ehkä se kannattaa tehdä jossain muilla palstoilla.
Näinhän se taitaa olla, että isossa kuvassa farmari ei ole hitti valitettavasti, mutta en kyllä ymmärrä miksei. Hyvin muotoiltu farmari on hyvännäköinen ja käytännöllinen auto sekä hyvä ajaa. Toimii oikeastaan jokaiseen käyttötilanteeseen. Ei tarvitse erilaisia ostoksia tehdessä miettiä saako niitä mahtumaan autoon kun sinne ne aina sujahtaa. Silti ei tarvitse ajaa millään möhkäleellä.

Ja ölläilyyn sen verran, että kai täällä saa kertoa jos haluaa ajaa hyvällä ja laadukkaalla autolla? Ihan tarpeeksi täällä kehutaan ja kuolataan kilpaa Skeidoja sun muita halvanoloisia autoja, mitä en ole ikinä ymmärtänyt. Itse en ottaisi vaikka ilmaiseksi saisi.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Näinhän se taitaa olla, että isossa kuvassa farmari ei ole hitti valitettavasti, mutta en kyllä ymmärrä miksei. Hyvin muotoiltu farmari on hyvännäköinen ja käytännöllinen auto sekä hyvä ajaa. Toimii oikeastaan jokaiseen käyttötilanteeseen. Ei tarvitse erilaisia ostoksia tehdessä miettiä saako niitä mahtumaan autoon kun sinne ne aina sujahtaa. Silti ei tarvitse ajaa millään möhkäleellä.
Samaa mieltä siitä, että farkut voivat parhaimmillaan olla ihan hyvännäköisiä autoja, mutta ennen kaikkea käytännöllisiä. Sähkäreissä kuitenkin kulutus sanelee muotoilua paljon ja siksi tavaratiloiltaan toimivin liki pystyperäinen muotoilu ei vain istu kokonaisuuteen.

Ja ölläilyyn sen verran, että kai täällä saa kertoa jos haluaa ajaa hyvällä ja laadukkaalla autolla? Ihan tarpeeksi täällä kehutaan ja kuolataan kilpaa Skeidoja sun muita halvanoloisia autoja, mitä en ole ikinä ymmärtänyt. Itse en ottaisi vaikka ilmaiseksi saisi.
Minä ottaisin minkä tahansa toimivan auton ilmaiseksi. Aina sen voi myydä eteenpäin.

Skoda❤️
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Näinhän se taitaa olla, että isossa kuvassa farmari ei ole hitti valitettavasti, mutta en kyllä ymmärrä miksei. Hyvin muotoiltu farmari on hyvännäköinen ja käytännöllinen auto sekä hyvä ajaa. Toimii oikeastaan jokaiseen käyttötilanteeseen. Ei tarvitse erilaisia ostoksia tehdessä miettiä saako niitä mahtumaan autoon kun sinne ne aina sujahtaa. Silti ei tarvitse ajaa millään möhkäleellä.

Ja ölläilyyn sen verran, että kai täällä saa kertoa jos haluaa ajaa hyvällä ja laadukkaalla autolla? Ihan tarpeeksi täällä kehutaan ja kuolataan kilpaa Skeidoja sun muita halvanoloisia autoja, mitä en ole ikinä ymmärtänyt. Itse en ottaisi vaikka ilmaiseksi saisi.
Taitaa tosiaan liittyä auton alustassa oleviin akkuihin, eli käytännössä autoista tulee sen verran korkeita, että parempi tehdä citymaastureita. Tosin vaikea mun on mieltää esimerkiksi Cupraa tai Ford Mustang Mach-e:ta suveiksi. Näissä toki ei ole farmareiden tavaratilaa... Itsellenikin olisi farmari kelvannut, mutta tosiaan ei ole tarjontaa, niin Enyaqilla eteenpäin. Onneksi SUVien muotoilu on myös mennyt eteenpäin. Eivät ole samanlaisia laatikoita kuin ennen.
 

Outsider

Jäsen
EQE on käsittääkseni tulossa farkku korilla, niin sitten löytyy myös mersumiehille vaihtoehto. Varmasti sellainen peli millä kelpaa käydä raveissa.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Ja ölläilyyn sen verran, että kai täällä saa kertoa jos haluaa ajaa hyvällä ja laadukkaalla autolla?

Saa toki kertoa, en tosin vain tiedä, miksi sitten kerrot haluavasi ajaa mersulla... *hihi*

Kerro toki, mikä tekee esimerkiksi Skoda Enyaqista halvanoloisen ja laaduttoman? Se, että Skodat valmistetaan Tsekeissä eikä Saksassa?
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: kopo

Jotasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minä ottaisin minkä tahansa toimivan auton ilmaiseksi. Aina sen voi myydä eteenpäin.

Skoda❤️
Totta joo, no tarkoitin omaan käyttöön.

Tulithan sinäkin järkiisi kun käsittääkseni Skoda vaihtui Teslaan… Toki Teslan laadusta on monia mielipiteitä, eikä sekään ihan perinteisessä mielessä premium ole, niin verrattuna Skoda/Hyundai/jne. kuitenkin minusta eri planeetalta. Tosin Model 3 on omaan makuun liian pelkistetty sisältä ja suuri puute mittaristonäytön puuttuminen, eikä se ulkoakaan näytä oikein sopusuhtaiselta. On jotenkin oudon kutistetun näköinen. Sen sijaan Model S on erittäin hyvännäköinen auto, jollaisella kelpaisi ajella. Ei sekään tosin farmari ole.

EQE on käsittääkseni tulossa farkku korilla, niin sitten löytyy myös mersumiehille vaihtoehto. Varmasti sellainen peli millä kelpaa käydä raveissa.
Kappas, miten lie mennyt ohi. Täytyy tutkia. Tosin niissäkin on hinnat sitten uutena tottakai tähtitieteelliset. Enkä käy edes raveissakaan. Eikä ole villaslipoveria päällä tätä kirjoitettaessa.
 

Jotasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Saa toki kertoa, en tosin vain tiedä, miksi sitten kerrot haluavasi ajaa mersulla... *hihi*

Kerro toki, mikä tekee esimerkiksi Skoda Enyaqista halvanoloisen ja laaduttoman? Se, että Skodat valmistetaan Tsekeissä eikä Saksassa?
No koska haluan ajaa ja ajankin Mersulla. Aiemmin olen ajanut muutamalla muullakin merkillä, mutta enää ei ole yhteenkään toiseen merkkiin aikomusta vaihtaa, ainakaan helpolla. Tykkään siitä, että autolla on kiva ajaa ja sitä on kiva katsoa ja materiaalit tuntuu hyviltä ja kaikki on muutenkin kuten kuuluu.

Kaikki Skodat näyttävät halvoilta ja vanhanaikaisilta, eikä niitä katsoessa tule minkäänlaista tunnetta, että ”wau, tuolla olisi kiva ajaa”. Enyaq on toki ehkä keskiverto-Skodaa hienompi. Kuitenkin sekin näyttää ulkoa äkkiseltään joltain 10v vanhalta Ford S-maxilta. Ja sisätilat ei vaan sytytä, ei näytä premiumilta minusta. Paikan päällä en ole autoa käynyt katsomassa kun ei niin paljoa kiinnosta.

Mutta hyvä että jotkut tykkää. Voin vielä mainita, että myös MB:n uudet EQS ja EQE on vaatinut vähän sulattelua muodoillaan, voisivat olla hienompiakin.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Eli et tiedä käytännössä esimerkiksi mainitusta autosta mitään. Kunhan rölläilet menemään.
 

Jan Koller

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät ♠, Carolina Hurricanes
No koska haluan ajaa ja ajankin Mersulla. Aiemmin olen ajanut muutamalla muullakin merkillä, mutta enää ei ole yhteenkään toiseen merkkiin aikomusta vaihtaa, ainakaan helpolla. Tykkään siitä, että autolla on kiva ajaa ja sitä on kiva katsoa ja materiaalit tuntuu hyviltä ja kaikki on muutenkin kuten kuuluu.

Onneksi meillä on erilaisia makuja, muuten kaikilla olisi samanlaiset autot. Mulla oli vuoden 2018 hybridi C-Mersu, joka oli mielestäni hyvin vanhanaikainen niin ulkomuodoiltaan, mutta erityisesti sisältä. Nyt on Kodiaq ja mietin, miksen aiemmin ole ostanut. Tiloista ei kannata puhua mitään, kun aivan eri kokoluokan autot ovat. Menen vastavirtaan eli palasin bensanelikkoon hybridin sijaan.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tulithan sinäkin järkiisi kun käsittääkseni Skoda vaihtui Teslaan… Toki Teslan laadusta on monia mielipiteitä, eikä sekään ihan perinteisessä mielessä premium ole, niin verrattuna Skoda/Hyundai/jne. kuitenkin minusta eri planeetalta.
Kolmosen osalta ennen 2021 refresh-malleja laatuvaikutelma on ainakin tämänhetkisen sijaisautoni perusteella aika muovinen, ensimmäisissä jenkkituotannoissa käsittääkseni jopa huono. Itselläni on vm. 22 ja Kiinassa kasattu, ja väittäisin kyllä, että laatu on parantunut. Toki muovista vaikutelmaa ehkäisee alcantrateippaus sisällä.

Mutta ei ainakaan kolmos-Teslasta saa premiumia sisuksiltaan. Yltää perusautojen tasolle. Premium tulee suorituskyvystä, ota-päivityksistä ja kokonaiskonseptista. Ja brändistä vielä toistaiseksi - vaikka Tesloja on pk. seudulla jo joka kulmalla, tuntuu tuolla olevan tenhoa edelleen keskimäärin.
---

Oma Tesla on pajalla parhaillaan, kun meni nopeussensori sekaisin. Homma toimi yllättävän kivuttomasti parjatun huollon kanssa tähän saakka, osa on tulossa ja sijaisautona vanhempi Performance. Toivottavasti toimii tappiin saakka. Kop kop.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tesla avaa myös Suomessa Superchargereita kaikille sähköautoille. Facebookissa olleiden tietojen perusteella nämä kohteet olisi aukeamassa/auenneet:

Jalasjärvi
Karesuvanto
Kuopio
Pyhtää
Rovaniemi
Levi
Kärsämäki
Lappeenranta
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tesla avaa myös Suomessa Superchargereita kaikille sähköautoille. Facebookissa olleiden tietojen perusteella nämä kohteet olisi aukeamassa/auenneet:

Jalasjärvi
Karesuvanto
Kuopio
Pyhtää
Rovaniemi
Levi
Kärsämäki
Lappeenranta
Nyyh, siihen meni sitten sekin etuoikeus. Tältä kai aatelisista on tuntunut aikoinaan, kun Välimerelle on alkanut rahvasta puskea lomailemaan.

Mitenkähän tuo meinataan toteuttaa käytännössä veloituksen osalta. Tesla-kuskina riittää, kun ajaa auton kohdilleen ja laittaa letkun kiinni, koska laturi tunnistaa auton ja veloitus menee automaattisesti Tesla-tiliin kytketyltä luottokortilta. Liekö noissa latureissa jokin tägivalmius.

Mielenkiintoista kyllä seurata, milloin ensimmäiset tappelut puhkeavat latureilla jonkun väärämerkkisen viedessä viimeisen paikan.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mitenkähän tuo meinataan toteuttaa käytännössä veloituksen osalta. Tesla-kuskina riittää, kun ajaa auton kohdilleen ja laittaa letkun kiinni, koska laturi tunnistaa auton ja veloitus menee automaattisesti Tesla-tiliin kytketyltä luottokortilta. Liekö noissa latureissa jokin tägivalmius.
Tesla-sovelluksessa käynnistetään lataus. Hinta taitaa olla 0,45 eur/kWh tai jos ottaa 13 eur/kk jäsenyyden, saa samalla hinnalla kuin Teslat.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tesla-sovelluksessa käynnistetään lataus. Hinta taitaa olla 0,45 eur/kWh tai jos ottaa 13 eur/kk jäsenyyden, saa samalla hinnalla kuin Teslat.
Joo, kävinkin juuri vakoilemassa samaa. Ihan järkevän kuuloinen setti, eikä varmasti täysin ruuhkauta asemia, koska hinta on kuitenkin esim. ABC:tä 20 senttiä kalliimpi per kWh. Kuitenkin mahdollistaa pakkolataukset ja kokonaisuudessaan palvelee autokannan sähköistymistä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös