Sähköautoilu

  • 591 788
  • 5 327

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mitä tulee sitten käytännön asioihin, laskelmat tehty omalla 3 vuoden ajanjakson kilometrimäärällä. Jos laskelmat tehtäisiin esimerkiksi 30 000km vuotuisella ajomäärällä, kääntyisi laskurit arvonalenemankin jälkeen Teslan hyväksi aika reilusti - kohonneiden polttoainekulujen seurauksena Volvon osalta. Omilla ajosuoritteillani tuo Volvo vs. Tesla leikkauspiste kuluissa olisi kääntynyt Teslan hyväksi n. 22 000km vuotuisella ajomäärällä.
Tässä se tärkein. Eli ajosuorite vaikuttaa paljon. Jossain 20 000 km vuosikilometreissä se raja yleensä menee, minkä jälkeen sähköautoilu muuttuu halvemmaksi kuin vastaavalla bensa-autolla ajeleminen. Tottakai myös muita muuttujia on mukana.

Mielenkiintoisia lukuja kiitos!
 

Särkilauma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, RoKi, Sharks, Lions, Seahawks
Vähän tai aika paljonkin alkanut heräämään kiinnostus Hyundai Ioniq 5:sta kohtaan. Kenelläkään kyseistä menopeliä alla tai kokemuksia muuten autosta? Risuja ja ruusuja?
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raimon Rakuunat
Vähän tai aika paljonkin alkanut heräämään kiinnostus Hyundai Ioniq 5:sta kohtaan. Kenelläkään kyseistä menopeliä alla tai kokemuksia muuten autosta? Risuja ja ruusuja?
Systeri on töissä ajanut ja sanoi että muuten hieno auto mutta takalasinpyyhin ois vitun kiva.

Jos hommaisin autoa niin tää olisi korkealla vaihtoehdoissa ja ei vähiten siksi että saa ulospäin 3,6kw.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös