Sähköautoilu

  • 542 096
  • 4 830

kharon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
Siksi kirjoitinkin "käyttäjäpäässä", eli autoilijoiden osalta. Ja sama asia toistui niin Suomessa kuin myös ulkomailla.

Itsellä bensa-auto ja sähköautoilu rajoittunut ~sataan kilometriin koeajoissa, niin en tiedä, mutta onko tuollainen nykivä ajotapa sähköautoilussa taloudellista?
Ei ole taloudellisesta, sekä sähköä että renkaita kuluttavaa tuo kyllä on. Osalle varsikin uudemmista kuskeista saattaa tulla kiusaus kiihdytellä voimakkaammin, joka tietysti johtaa siihen, että myös hiljentäessä jarrutukset ovat voimakkaampia.

Taksiajossa tietysti aika on myös rahaa, joten veikkaan kuskit pyrkivät lähtemään valoista mahdollisimman vauhdikkaasti, etteivät jää seisomaan valoihin. Eli tässä tapauksessa tekniikka ei aiheuta ongelmaa, vaan korostaa kuskien heikkoa ajotapaa
 
Viimeksi muokattu:

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
@regularflex Ja onhan se niin, että kuski itse ei välttämättä huomaa tuota epämukavaa ajotapaansa, kun itse tietysti tietää mitä tapahtuu milloinkin, päinvastoin voi tuntua ajaminen hyvinkin "dynaamiselta" omaan perseeseen. Sähköautossa tämä varmaan korostuu kun ei ole samanlaisia viiveitä ja vasteita kuin polttiksessa.
Sanoahan tuosta pitäisi, "Opettel tiäksää ajamaa hei" tms.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
@regularflex Ja onhan se niin, että kuski itse ei välttämättä huomaa tuota epämukavaa ajotapaansa, kun itse tietysti tietää mitä tapahtuu milloinkin, päinvastoin voi tuntua ajaminen hyvinkin "dynaamiselta" omaan perseeseen. Sähköautossa tämä varmaan korostuu kun ei ole samanlaisia viiveitä ja vasteita kuin polttiksessa.
Sanoahan tuosta pitäisi, "Opettel tiäksää ajamaa hei" tms.
Toi on kyllä totta. Sähköauto reagoi ihan eri tavalla "kaasun polkemiseen" kuin bensa-auto saatikka joku vanha diesel.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Toi on kyllä totta. Sähköauto reagoi ihan eri tavalla "kaasun polkemiseen" kuin bensa-auto saatikka joku vanha diesel.
Pitäisi taksiuudistuksessa mukavuussyistä määritellä ainoaksi taksiliikenteessä sallituksi ajoneuvoksi väyrysmersu, teholtaan maksimissaan 220 D.
 

regularflex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
@regularflex Ja onhan se niin, että kuski itse ei välttämättä huomaa tuota epämukavaa ajotapaansa, kun itse tietysti tietää mitä tapahtuu milloinkin, päinvastoin voi tuntua ajaminen hyvinkin "dynaamiselta" omaan perseeseen. Sähköautossa tämä varmaan korostuu kun ei ole samanlaisia viiveitä ja vasteita kuin polttiksessa.
Sanoahan tuosta pitäisi, "Opettel tiäksää ajamaa hei" tms.
Tämän uskoisin olevan suurin syy. Itsekin ajan "urheilullisesti", jos olen ainoa autossa, mutta heti jos rouva ja/tai lapset hyppää kyytiin, niin ennakoitavuus, mukavuus ja turvallisuus on ne avainsanat.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Oon huomannut saman @regularflex ainakin Helsinki-Vantaalta taksiin hypätessä usein ne lähi-idästä alkuperää olevat nuoret kaverit ajavat kuin rallikuskit sähköautoilla ja kyyti on hyvin epämukavaa. Omassa teslassa on se nöösimoodi lähes aina päällä jolloin kaasupoljin reagoi hitaammin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös