Sähköautoilu

  • 524 615
  • 4 656

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
ajo siis tosiaan itsellä on semmoista noin 35km päivässä kiihdytys/jarrutus tyylistä ajoa postinjakoa + päälle taajamassa ruuan jakelua .
Oletko kuunnellut Sähköautomiehet podcastia? Yhdessä jaksossa käsiteltiin ihan tosielämän esimerkin kautta sähköautoa postinjakohommissa, koska siinä on muutamia erikoisuuksia (mm. ajetaan paljon ikkuna auki, talvellakin eli kajuutta jäähtyy mikä vie energiaa). Heidän testikeissi oli ehkä autolle rankempi kuin ilmeisesti sulla, mutta kannattaa kuunnella, ihan mielenkiintoisia juttuja nousee esillle siinä:

 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Tesla-Björnin videoita kun on tullut katsottua niin googlasin sattumoisin sponsorina olleen MarcusBilin äsken, niin kyseinen yritys on mennyt nyt kesällä konkurssiin. Liike on ollut Norjan suurimpia sähköautojen myyjiä ja liisaajia.


Edit: Aika sattuma että just sitten samainen tubettaja julkaisi pitkän podcastin samaisesta asiasta. En myönnä että olisin videoiden kommenteista tms. huomannut konkurssikeskustelua.
Siinä juttua sylttytehtaalta:



 

Schadowan

Jäsen
Olikos 11kwh latausasemasta suosituksia? . Autona Tesla - onko hyötyä hommata Teslan oma latausasema? En osaa yhtään sanoa, mitä tarvitsen siihen, mutta kuormanhallinta toki tarvitaan ja se ,että asema keskustelee sähkökaapin mittarin kanssa jossa han-portti (onko sama asia kuin kuormanhallinta, mene ja tiedä). Kiitos jo etukäteen!

EDIT: Haluaisin hyödyntää pörssisähkön halpoja tunteja ns automatic jos mahdollista. Lisätään nyt vielä se, että talossa ei ole voimavirtarasiaa valmiina, pelkkä normi rasia, joten latausasemalle on tarvetta.
 
Viimeksi muokattu:

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
EDIT: Haluaisin hyödyntää pörssisähkön halpoja tunteja ns automatic jos mahdollista. Lisätään nyt vielä se, että talossa ei ole voimavirtarasiaa valmiina, pelkkä normi rasia, joten latausasemalle on tarvetta.

Onko Gridio tuttu sovellus? Omassa Enyaqissani toiminut erittäin hyvin. Auto liitetään sovellukseen Skodan tapauksessa MySkodan kautta ja Gridio sitten hoitaa auton latauksen niin, että lataa vain ns. halvoilla tunneilla.

Latauslaitteena meillä Garo, josta ei pahaa sanottavaa, mutta kuormanhallintaa en tuohon ottanut, joten sen suhteen en osaa auttaa…
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Olikos 11kwh latausasemasta suosituksia? . Autona Tesla - onko hyötyä hommata Teslan oma latausasema? En osaa yhtään sanoa, mitä tarvitsen siihen, mutta kuormanhallinta toki tarvitaan ja se ,että asema keskustelee sähkökaapin mittarin kanssa jossa han-portti (onko sama asia kuin kuormanhallinta, mene ja tiedä). Kiitos jo etukäteen!

EDIT: Haluaisin hyödyntää pörssisähkön halpoja tunteja ns automatic jos mahdollista. Lisätään nyt vielä se, että talossa ei ole voimavirtarasiaa valmiina, pelkkä normi rasia, joten latausasemalle on tarvetta.
Itse hankin sen Defan 22kw laturin vaikkei tarve olekaan toistaiseksi kuin 11kw:n lataukselle. Onpahan optio olemassa, jos jossain vaiheessa on auto jota voi ladata kovemmalla vauhdilla ja tarve myös siihen. Hinnaltaa vähän arvokkaampi muttei hirveästi.

Siinä on jonkinlainen kuormanhallinta mukana, mutta en ole vielä tutustunut tarkemmin, kun sille ei ole tarvetta. Lisäksi siinä on ominaisuus mikä ajoittaa latauksen halvimmille pörssisähkötunneille.

Huomioithan, että tarvitset todennäköisesti vetää sähkökaapilta ns. paksumpaa kaapelia latausasemalle saakka kerta ei ole voimavirtapistoketta valmiina.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös