Uusi hyvin kattavasti varusteltu ID.4 maksaa nyt alle 49ke, pari vuotta vanhasta tuon hintaisesta autosta helposti lähtenyt 30% hinnasta, varsinkin, kun sitä tarjoaa liikkeeseen suoralla ostolla. Tähän vielä päälle huonoin mahdollinen ostohetki ylihintaisesta korona-kuplasta, jolloin varmaan maksanut esittelyautosta jopa enemmän mitä uudet maksoivat.
Ei tässä mitään salaliittoteoriaa tarvita, helposti on lähtenyt hinnasta 25k ainakin, vaikka kuinka panttaisi myyntiä ostajaa odotellen. Halvin isolla akulla oleva 22-vuosimallin ID.4 n. 30k ajettuna on muuten nyt 38900, kyllä n. 35ke on ihan maksimi, mitä tuosta voi ainakaan liikkeeseen annettuna saada.
"Koki auton järkiautoksi, jonka arvo säilyisi hyvin" - 60k hintaisten autojen arvo nyt tuppaa ekat vuodet tippumaan 500-1000 euroa kuukaudessa, vaikka arvo säilyisi hyvin. Sama se tuon Enyaqin kanssa on, esim. 60 Style maksaa uutena 54ke ja 30k ajettuna niitä saa jo alle 40ke hintaan. Vaikea näistä tietysti tietää, mihin hintaan + valtion tuki niitä on 2021 syksyllä saanut, mutta omanlaisensa poikkeus sekin tilanne varmasti on ollut, tosin toiseen suuntaan vain mitä IS:n jutun Juhalla.