Mutta onko sähkömoottorit vielä kumminkin kehityspolullaan kovinkin alussa kun nopeuden nosto lisää kulutusta noin valtavasti jostain peräkärrystä puhumattakaan. Suomessa on paljon potentiaalisia sähköauton ostajia mutta omakotitaloissa varmasti tänä kesänä on vedetty enemmän peräkärryjä kuin vuosiin ja tässä sähkönhintatilanteessa ralli jatkuu syksyllä/talvella. Tuota hyötysuhdeongelmaa ei voi jättää huomiotta jos halutaan sähkärien lisääntyvän. Oleellisia asioita.
Öö, no eivät tässä mielessä ainakaan. Juurihan yllä kerrottiin, että fysiikan lait, käytännössä ilmanvastus nostavat sitä kulutusta. Polttomoottorissa hyötysuhde vaihtelee nopeuden mukaan jonkin verran vähentäen tätä ilmiötä suhteellisesti, toisaalta ylipäätään polttiksen hyötysuhde on niin huono, ettei sen osuus ole yhtä merkittävä muutoksessa, kun kyse on enemmän välityksistä.
Sähköauton moottorin hyötysuhde alkaa ysillä, polttiksen kakkosella. Ei siitä sähkömoottorin osalta kovin paljon parannettavaa enää ole.