Ruotsi - Slovakia ti 21.2.2006 klo. 21.00

  • 18 733
  • 155
Tila
Viestiketju on suljettu.

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
HCM ja Panzerfaust:

Ymmärrän edelleen pointtinne. Mutta toisaalta, rikkooko Suomen curling-maajoukkue olympia-aatetta, kun se häviää tahallaan pään yhdellä pisteellä säilyttääkseen viimeisen kiven edun ja voittaakseen siten koko ottelun?


Ranger
 

kone82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Juu juu, diipadaa

Tässä nyt sitten punnitaan ruotsalaisten moraalin ja sokean isänmaallisuuden välillä, Ruudun taklauksesta oltiin valmiita sulkemaan vaikka koko Suomen joukkue tai vähintään kaikki turnauksessa pelaavat NHL-pelurit, nyt sitten kun Ruotsi koomailee 3-0 tappion kysytään onko lehdillä munaa haukkua kolmikruunut. Kermat kakun päälle tarjoaa Kummola lapsellisilla kommenteillaan ammattilaisliigan sivuilla, että hävettää tää pelleily kun Kale sai Suomenkin tähän sotkettua.

Ei sillä sinänsä väliä vaikkei sitä maalia yritettykään, Krizan on sen verran tulessa ettei sinne maaliin niin vaan kiekkoa laiteta. Eipähän menetty kasvoja kuin tällä toisella tavalla, sehän vasta olisi ollutkin noloa jos Ruotsi olisi yrittänyt voittaa ottelua ja silti jäänyt nollille.

Usko on vahva että Sveitsi vielä tiputtaa hurrit, sietäisi ainakin.
 

zore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Columbus Blue Jackets
Pascal Lemoix kirjoitti:
Suomen peliä en tänään nähnyt, mutta kaikki mitä olen kuullut esim. veljeltäni, kertoo Suomen puolivaloista.
Suomi ajoi puolivaloilla VOITTOON, Ruotsi parkit päällä HÄVIÖÖN. Huomaatko vieläkään mitään eroa?
ranger kirjoitti:
rikkooko Suomen curling-maajoukkue olympia-aatetta, kun se häviää tahallaan pään yhdellä pisteellä säilyttääkseen viimeisen kiven edun ja voittaakseen siten koko ottelun?
Saanen myös vastata. Ei tietenkään. Tuohan on yhden pelin sisällä tapahtuva täysin lajille tyypillinen - ja lajiin vakiintunut valintatilanne.
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
ranger kirjoitti:
HCM ja Panzerfaust:
Ymmärrän edelleen pointtinne. Mutta toisaalta, rikkooko Suomen curling-maajoukkue olympia-aatetta, kun se häviää tahallaan pään yhdellä pisteellä säilyttääkseen viimeisen kiven edun ja voittaakseen siten koko ottelun?

En tiedä, enkä välitä curlingista tai olympia-aatteesta juuri mitään, mutta en hyväksy tahalleen häviämistä missään olosuhteissa.
 
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoon A-juniorit, Mathias Klockars (MMA)
ranger kirjoitti:
HCM ja Panzerfaust:

Ymmärrän edelleen pointtinne. Mutta toisaalta, rikkooko Suomen curling-maajoukkue olympia-aatetta, kun se häviää tahallaan pään yhdellä pisteellä säilyttääkseen viimeisen kiven edun ja voittaakseen siten koko ottelun?


Ranger

Toi viimeisen kiven edun pitäminen on peliin kuuluva yleinen ja yleisesti hyväksytty kaikkien tiedossa oleva tapa pelata. Sama kuin, että jääkiekossa ei kolmannessa erässä enää johtoasemassa haeta (yleensä) lisämaaleja kovalla riskillä.
 

HLe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllä hävettää ruotalaisten puolesta tällainen touhu. Suorastaan kuvottavaa, että otteluita hävitään tahallaan . Ruotsin pelaaminen tänään oli suuri vitsi. Taklasiko ruotsalainen kertaakaan? Montako oikeaa laukausta ruotsalainen veti? Montako kertaa ruotsalainen heittäytyi kiekon tielle? Säälittävää.

Ruotsalaiset ovat tehneet itsestään naurunalaisia koko kiekkokansan keskuudessa. Toivon todella, että asiaa puidaan läpi mediassa ja kiekkopäättäjien taholla. Tällaista toimintaa ei voi katsoa läpi sormien.
 
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoon A-juniorit, Mathias Klockars (MMA)
Analyytikko kirjoitti:
Kyllä hävettää ruotalaisten puolesta tällainen touhu. Suorastaan kuvottavaa, että otteluita hävitään tahallaan . Ruotsin pelaaminen tänään oli suuri vitsi. Taklasiko ruotsalainen kertaakaan? Montako oikeaa laukausta ruotsalainen veti? Montako kertaa ruotsalainen heittäytyi kiekon tielle? Säälittävää.

Ruotsalaiset ovat tehneet itsestään naurunalaisia koko kiekkokansan keskuudessa. Toivon todella, että asiaa puidaan läpi mediassa ja kiekkopäättäjien taholla. Tällaista toimintaa ei voi katsoa läpi sormien.
Toisaalta kuten täällä on jo todettu mitään ei voi todistaa. Taklaako ruotsalaiset muutenkaan:)
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
kauppatieteilijä kirjoitti:
Moraaliin liittyen...paikan päällä se Kanadan tappelu näytti turhautumiselta eikä pelkältä taktiselta valinnalta. Vähän samaan tyyliin kuin jenkkien remonttihommat...tosin kohteen pelaajat.

Sun argumenttis ei ota kantaa rajaan, mikä vielä on ylitettävissä. Olisitko siis hyväksynyt, jos Slovakia olis esim. ottanut maalivahdin pois tai yrittänyt tehdä omia maaleja? Johonkin se raja on vedettävä?

niin tai voihan sitä ajatella, että kaikki hyväksytään...toisaalta pitäiskö silloin hyväksyä myös doping?

Kanadan tappelun näin televisiosta ja sen muistikuvien sekä sitten spekulointien perusteella otin tämän tapauksen esimerkkinä, periaate kuinkin on se, että tarvittaessa voiton eteen voidaan minun mielestä tehdä likaisiakin temppuja. Kyllähän esim. 1996/97 NHL:n Läntisen konferenssin finaaleissa Wingsit ja Avsit "syyllistyivät" monasti näiden likaisten keinojen käyttöön, mikä minusta oli aivan oikein - voiton eteen on voitava odottaa pelaajien tekevän kaikkensa (jätetään nyt silmittömät pahoinpitelyt ulkopuolelle mutta muutoin hyväksyttäviä ovat taklaukset, tappelut, mailahäirintä, maalivahdin häirintä tms. keinot).

Jos Slovakia olisi halunnut tehdä pelistä omalta osaltaan farssiin niin mitä minulla olisi pitänyt olla sitä vastaan? Ei mitään, ehkä olisin lopettanut matsin katsomisen kokonaan jos kummatkin joukkueet olisivat ryhtyneet pelleilemään tai pelaamaan puolivaloilla mutta lopulta sen kummempaan protestointiin en olisi jaksanut ryhtyä.

Olen sanonut jo monessa ketjussa täällä Jatkoajassa, että minulla ei ole mitään sitä vastaan, että urheilussa liikutaan sillä harmaalla alueella - tärkeintä on voitto, minulle on sama millä keinolla se voitto tulee. Sama pätee lopulta dopingiin, jos jotkut eivät olisi niin kirkasotsaisia ja vannoutuneita "puhtaan urheilun" puolesta puhujia niin doping sallittaisi lääkäreiden valvonnassa käytettynä melkoisen suurella todennököisyydellä ja tätä vastaan minulla ei olisi yhtään mitään. Urheilija ottaa riskin sen käytöstä mutta hän voi myös olla ottamatta dopingia, tilanne olisi aivan sama kuin nykyään vain sillä erotuksella, että urheilun ympäriltä olisi kaikonnut sen kaksinaamaisuus minkä nykyinen dopingsäädöstö aiheuttaa, ollaan kuin ei käytettäisikään mutta jokainen tietää, että huipulla pysyäkseen on liikuttava vähintäänkin sillä harmaalla alueella. Täytyy vaan toivoa, että tulevaisuudessa geneettinen doping saa aikaan sen, että antidopingtoimikunnat ympäri maailman joutavat nostamaan kätensä ylös.

vlad.
 

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
Ei voi välttyä ajatukselta, että nyt ei tahallaan olla ymmärtävinään sanomaa.

Mutta joo, eiköhän tämä riitä.


Ranger
 

zore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Columbus Blue Jackets
kauppatieteilijä kirjoitti:
Taklaako ruotsalaiset muutenkaan:)
No se siitä olis enää puuttunut, että olisivat alkaneet näyttelemään sellaista osa-aluetta pelistä mitä eivät muutenkaan harrasta, eli "filmanneet" taklauksia ihan hämäyksen vuoksi :)

Minulla ei ole enää mitään muuta annettavaa tähän ketjuun kuin yksi sana

KARMA
 

vetoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia, Bolts
Ei jaksa enää kiinnostaa tämä koko soppa. Minä ainakin keskityn jo keskiviikon puolivälieriin. Kolme voittoa tarvitaan mestaruuteen ja tämän hetken kaksi parasta maata taistelevat siitä finaalissa, that's it.
 
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoon A-juniorit, Mathias Klockars (MMA)
vlad kirjoitti:
Kanadan tappelun näin televisiosta ja sen muistikuvien sekä sitten spekulointien perusteella otin tämän tapauksen esimerkkinä, periaate kuinkin on se, että tarvittaessa voiton eteen voidaan minun mielestä tehdä likaisiakin temppuja. Kyllähän esim. 1996/97 NHL:n Läntisen konferenssin finaaleissa Wingsit ja Avsit "syyllistyivät" monasti näiden likaisten keinojen käyttöön, mikä minusta oli aivan oikein - voiton eteen on voitava odottaa pelaajien tekevän kaikkensa (jätetään nyt silmittömät pahoinpitelyt ulkopuolelle mutta muutoin hyväksyttäviä ovat taklaukset, tappelut, mailahäirintä, maalivahdin häirintä tms. keinot).

Jos Slovakia olisi halunnut tehdä pelistä omalta osaltaan farssiin niin mitä minulla olisi pitänyt olla sitä vastaan? Ei mitään, ehkä olisin lopettanut matsin katsomisen kokonaan jos kummatkin joukkueet olisivat ryhtyneet pelleilemään tai pelaamaan puolivaloilla mutta lopulta sen kummempaan protestointiin en olisi jaksanut ryhtyä.

Olen sanonut jo monessa ketjussa täällä Jatkoajassa, että minulla ei ole mitään sitä vastaan, että urheilussa liikutaan sillä harmaalla alueella - tärkeintä on voitto, minulle on sama millä keinolla se voitto tulee. Sama pätee lopulta dopingiin, jos jotkut eivät olisi niin kirkasotsaisia ja vannoutuneita "puhtaan urheilun" puolesta puhujia niin doping sallittaisi lääkäreiden valvonnassa käytettynä melkoisen suurella todennököisyydellä ja tätä vastaan minulla ei olisi yhtään mitään. Urheilija ottaa riskin sen käytöstä mutta hän voi myös olla ottamatta dopingia, tilanne olisi aivan sama kuin nykyään vain sillä erotuksella, että urheilun ympäriltä olisi kaikonnut sen kaksinaamaisuus minkä nykyinen dopingsäädöstö aiheuttaa, ollaan kuin ei käytettäisikään mutta jokainen tietää, että huipulla pysyäkseen on liikuttava vähintäänkin sillä harmaalla alueella. Täytyy vaan toivoa, että tulevaisuudessa geneettinen doping saa aikaan sen, että antidopingtoimikunnat ympäri maailman joutavat nostamaan kätensä ylös.

vlad.

niin toisaalta tossa on yksi asia mitä et ole huomioinut...nimittäin raha! Sen jälkeen, jos kaikki douppaisi ei sponsoreita paljoa löytyis. Voi myös olla, että nykyisellä "puhdasurheilijailluusiolla" saadaan pidettyä pääsylipputulot ylhäällä?

En itsekään vastusta kovia keinoja voiton tavoittelussa, mutta johonkin se raja on vedettävä. Mielestäni tappeluja ja rumia otteita ei voi rinnastaa tahallaan häviämiseen.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
vetoo kirjoitti:
Ei jaksa enää kiinnostaa tämä koko soppa. Minä ainakin keskityn jo keskiviikon puolivälieriin.

Itse totesin itselleni saman lauseen äsken, nyt riittää. Tähän vielä kuitenkin lainaus YLE'n teksti-tv'ltä sivulta 666 (osuva sivunumero...) - Mats poika puhuu niin uskottavasti, että liekö enää korvat päässä kiinni, on ne sen verran paljon venyny tota haastattelua tehdessä.

"Olemme ammattiurheilijoita ja haluamme näyttää parhaamme. Pyrimme aina antamaan 110 prosenttia peliin. Pukukopissa ei ole puhuttu sanallakaan mistään muusta. Tänään kuitenkin pelimme oli kauheaa katsottavaa"

Jiihaa!

Huomenna Ruotsi tappelee Sveitsiä + suurinta osaa hallin yleisöä vastaan.
 
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoon A-juniorit, Mathias Klockars (MMA)
ranger kirjoitti:
Ei voi välttyä ajatukselta, että nyt ei tahallaan olla ymmärtävinään sanomaa.

Mutta joo, eiköhän tämä riitä.


Ranger

niin siis sanoma= otetaan tahallaan häviämisestä yleinen tapa kuten körlinkissä on toi viimeisen kiven etu?
 

Pascal Lemoix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
zore kirjoitti:
Suomi ajoi puolivaloilla VOITTOON, Ruotsi parkit päällä HÄVIÖÖN. Huomaatko vieläkään mitään eroa?

Suomella oli vastassa Saksa, Ruotsilla Slovakia.

Te nyt vaan haluatte haukkua ruotsalaisia homoiksi ja pelleiksi ja nynnyiksi. Antakaa syiden olla ja levittäkää puhdasta "Forsnerg-Sundin- just married". Pystyttäkää Jarkolle patsas ja kumartakaa sille.

Mutta älkää nyt hyvät ihmiset teeskennelkö, että tässä nyt kiekkomaailmaa mullistava vääryys tapahtui. "Äiti mä en ala, ku Ruotsi saa pelata Sveitsiä vastaan ja me joudutaan pelaamaan USAta vastaan."
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
kauppatieteilijä kirjoitti:
niin toisaalta tossa on yksi asia mitä et ole huomioinut...nimittäin raha! Sen jälkeen, jos kaikki douppaisi ei sponsoreita paljoa löytyis. Voi myös olla, että nykyisellä "puhdasurheilijailluusiolla" saadaan pidettyä pääsylipputulot ylhäällä?

Tai sitten raha lopulta pyyhkisi persettä kaikella "puhdasurheilijailluusiolla" ja maksaisi maltaita juuri niistä kisoista joissa syntyy niitä huipputuloksia eikä tuloksia jotka jäävät useita kymmenyksiä, senttejä, metrejä tai ihan mitä vain niistä kunkin hetken parhaista tuloksista.

Jossain on esitetty tutkimustuloksia siitä, että millaisia tuloksia ihmiset haluavat nähdä ja mistä he ovat valmiit maksamaan ja näiden tutkimusten mukaan tärkeintä ovat juuri hyvät tulokset, muu on lopulta toisarvoista. Voidaanko tästä vetää sellainen johtopäätös, että suuri yleisö lopulta hyväksyisi sen dopinginkin kunhan vaan tulokset ovat hyviä ja urheilijat huippuunsa trimmattuja?

Itse ajattelen tilannetta täysin tasapuolisuuden kannalta tarkasteltuna, hyväksymällä doping lääkäreiden valvonnassa suoritettuna jokainen urheilija - niin halutessaan - olisi samalla viivalla muiden kanssa eikä enää tarvitsisi spekuloida sillä kuka voittajista käyttää ja kuka sinnittelee palkintopallille puhtain konstein. Tälläkin hetkellä suuresta yleisöstä melkoinen osa on sitä mieltä ettei huipulla ole mahdollista pärjätä ilman dopingia (tai liikkumista sillä harmaalla alueella) joten miksi enää pitää kiinni jostain illuusiosta puhtaista urheilijoista ja urheilun pyhistä arvoista?

vlad.
 
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoon A-juniorit, Mathias Klockars (MMA)
Pascal Lemoix kirjoitti:
Suomella oli vastassa Saksa, Ruotsilla Slovakia.

Te nyt vaan haluatte haukkua ruotsalaisia homoiksi ja pelleiksi ja nynnyiksi. Antakaa syiden olla ja levittäkää puhdasta "Forsnerg-Sundin- just married". Pystyttäkää Jarkolle patsas ja kumartakaa sille.

Mutta älkää nyt hyvät ihmiset teeskennelkö, että tässä nyt kiekkomaailmaa mullistava vääryys tapahtui. "Äiti mä en ala, ku Ruotsi saa pelata Sveitsiä vastaan ja me joudutaan pelaamaan USAta vastaan."

No mikä sitten on mielestäsi sellainen vääryys että sitä saa "itkeä"? Harmittaa että suomalainen munaton lehdistä heti iskee Ruutua ja todennäköisesti jättää tämän asian rauhaan.

Niin ja en ole pystyttämässä Jarkolle patsasta, eikä varmaan kukaan muukaan "foorumilainen"
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Pascal Lemoix kirjoitti:
Mutta älkää nyt hyvät ihmiset teeskennelkö, että tässä nyt kiekkomaailmaa mullistava vääryys tapahtui. "Äiti mä en ala, ku Ruotsi saa pelata Sveitsiä vastaan ja me joudutaan pelaamaan USAta vastaan."

Minulle on ainakin ihan sama ketä vastaan Suomi pääsee pelaamaan, koska kaikki pitää voittaa. Ja jos ruotsalaismedia ei olisi niin vahvasti osallistunut tekopyhään hurskasteluun tapaus Ruudussa, ei myöskään kolmen halvan kruunun pelletaktikointi jaksaisi nyt samalla tavalla ärsyttää.
 

Pascal Lemoix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
vlad kirjoitti:
Tälläkin hetkellä suuresta yleisöstä melkoinen osa on sitä mieltä ettei huipulla ole mahdollista pärjätä ilman dopingia (tai liikkumista sillä harmaalla alueella) joten miksi enää pitää kiinni jostain illuusiosta puhtaista urheilijoista ja urheilun pyhistä arvoista?

Eiköhän siinä ihmisterveyttä yritetä jollain lailla suojella. DDR:ssä on hyviä esimerkkejä siitä, mihin se hormonipelleily johtaa, kun määrät ovat riittävän suuret. Dokumentissa sanoivat, että suhteessa niin isoja annoksia ei olisi koskaan saanut luvanvaraisesti testata hiirillä kuin mitä testasivat ihmisillä.

Verimanipulaatiotakin yritetään vähän hillitä, ettei niitä kuolemantapauksia tulisi, kun suonet tukkeutuvat verihiutaleista.
 
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoon A-juniorit, Mathias Klockars (MMA)
vlad kirjoitti:
Tai sitten raha lopulta pyyhkisi persettä kaikella "puhdasurheilijailluusiolla" ja maksaisi maltaita juuri niistä kisoista joissa syntyy niitä huipputuloksia eikä tuloksia jotka jäävät useita kymmenyksiä, senttejä, metrejä tai ihan mitä vain niistä kunkin hetken parhaista tuloksista.

Jossain on esitetty tutkimustuloksia siitä, että millaisia tuloksia ihmiset haluavat nähdä ja mistä he ovat valmiit maksamaan ja näiden tutkimusten mukaan tärkeintä ovat juuri hyvät tulokset, muu on lopulta toisarvoista. Voidaanko tästä vetää sellainen johtopäätös, että suuri yleisö lopulta hyväksyisi sen dopinginkin kunhan vaan tulokset ovat hyviä ja urheilijat huippuunsa trimmattuja?

Itse ajattelen tilannetta täysin tasapuolisuuden kannalta tarkasteltuna, hyväksymällä doping lääkäreiden valvonnassa suoritettuna jokainen urheilija - niin halutessaan - olisi samalla viivalla muiden kanssa eikä enää tarvitsisi spekuloida sillä kuka voittajista käyttää ja kuka sinnittelee palkintopallille puhtain konstein. Tälläkin hetkellä suuresta yleisöstä melkoinen osa on sitä mieltä ettei huipulla ole mahdollista pärjätä ilman dopingia (tai liikkumista sillä harmaalla alueella) joten miksi enää pitää kiinni jostain illuusiosta puhtaista urheilijoista ja urheilun pyhistä arvoista?

vlad.

Kyllä mä ymmärsin ton näkökulman jo ensimmäisellkäkin kerralla. Tarkoitin että tota "puhdasurheilijailluusiota" pidetään yllä juuri sponsori- ja lipputulojen takia. Kun tarpeeksi moni jää kiinni koko laji kärsii, koska sponsori voi valita parempi maineisen lajin.
Näinhän kävi Suomen hiihtokäryssä. Kaikki aikaisemmat sponssit irtisanoivat sopimuksen (ja vaativat vahingonkorvauksia).
Tutkimuksista puheen ollen on mielenkiintoista, että Iltasanomissa (kisaliite) julkaistussa tutkimuksessa vain noin 10% suomalaisista hyväksyisi dopingin "laillistamisen"

Lisäksi dopingin laillistamisen tekee vaikeaksi se, että merkittävä osa aineista on myös lainsäädöllisessä mielessä huumeita, joiden hallussa pitämisestä rangaistaan (miltei) jokaisessa maassa.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Pascal Lemoix kirjoitti:
"Äiti mä en ala, ku Ruotsi saa pelata Sveitsiä vastaan ja me joudutaan pelaamaan USAta vastaan."

Pakko, ihan pakko : ) Ei mua ainakaan mitkään Jenkit pelota. USA'n saldo kisoista tasapeli Latvian kanssa ja voitto Kazakstanista, grrrreat! Sveitsi sen sijaan kaatoi Kanukit ja Tsekit, joten tuskin kukaan suomalainen "vastusjakoa" itkee. Kaikki merkit ovat ilmassa sille, että Ruotsi huomaa keskiviikkona kusseensa omille jaloille ja oikein huolella.
 
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoon A-juniorit, Mathias Klockars (MMA)
Pascal Lemoix kirjoitti:
Todistettu doping-rikkomus.

miksi? Siksi että se on terveydelle "vaarallista"?
 

zore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Columbus Blue Jackets
vlad kirjoitti:
Voidaanko tästä vetää sellainen johtopäätös, että suuri yleisö lopulta hyväksyisi sen dopinginkin kunhan vaan tulokset ovat hyviä ja urheilijat huippuunsa trimmattuja?
Vähän karkasi kauaksi ketjun aiheesta, mutta joo uskon, että dopingin avulla lyötäisiin heti kaikki talvilajien maailmanennätykset ja urheilijoiden suoritukset olisivat näkyvästi (siis konkreettisesti näkyvästi) parempia.

vlad kirjoitti:
Itse ajattelen tilannetta täysin tasapuolisuuden kannalta tarkasteltuna, hyväksymällä doping lääkäreiden valvonnassa suoritettuna jokainen urheilija - niin halutessaan - olisi samalla viivalla muiden kanssa eikä enää tarvitsisi spekuloida sillä kuka voittajista käyttää ja kuka sinnittelee palkintopallille puhtain konstein. Tälläkin hetkellä suuresta yleisöstä melkoinen osa on sitä mieltä ettei huipulla ole mahdollista pärjätä ilman dopingia (tai liikkumista sillä harmaalla alueella) joten miksi enää pitää kiinni jostain illuusiosta puhtaista urheilijoista ja urheilun pyhistä arvoista?
Huh. Ehkä urheilijoiden terveyden kannalta? Kyllä nykyjärjestelmä on ehdottomasti parempi kuin ehdottomasi. Jos vähänkin ottaisit selvää antidoping-toiminnasta niin tietäisit, että kiinnijäämisen välttäminen on käytännössä mahdotonta.

Jos tuo tasapuolisuus on sinulle tärkeä, niin voithan ajatella, että kaikilla on tasapuoliset mahdollisuudet kehittää uusia menetelmiä ja käyttää aineitakin kunhan eivät jää kiinni. Se on tasapuolisuutta se.
 

Teukkas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
vlad kirjoitti:
Tälläkin hetkellä suuresta yleisöstä melkoinen osa on sitä mieltä ettei huipulla ole mahdollista pärjätä ilman dopingia (tai liikkumista sillä harmaalla alueella) joten miksi enää pitää kiinni jostain illuusiosta puhtaista urheilijoista ja urheilun pyhistä arvoista?

vlad.

Menee vähän offtopic mutta kuitenkin..
No ehkäpä siksi että jos doping nyt sallittaisiin, niin ajatteleppa tulevaa urheilusukupolvea. Vedetään nappeja kymmenvuotiaasta ja kolmekymppisenä saadaan jo sydänkohtaus. Tuskin yksikään täysipäinen lääkäri rupeaisi dopingin puolesta liputtamaan!

Itse pelistä sen verran, että olihan se tyhmää ruotsin valmentajalta mennä möläyttämään ennen peliä, että halutaan hävitä helpomman vastustajan toivossa. Juuri sen takia koko kohu nousikin, en usko että näin moni edes olisi huomannut peliä katsellessaan että ruotsi häviää "tahallaan"
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös