Tulevana viikonloppuna olisi edessä elämäni ensimmäinen puolimaraton. Eilen juoksin viimeisen kovemman harjoituksen, eli kymppi pahemmin raastamatta aikaan 47:28. Tavoitteena puolikkaalle on alittaa 1h 45min. Tapahtumassa (Terwapuolikas) on sopivasti jäniksiä, jotka juoksevat myös tuohon aikaan, joten siihen perään ajattelin ryykätä ja katsoa miten äijän käy.
Tässä kun olen nyt reilun viikon kevennellyt, niin on tullut mieleen, että noinkohan olen treenannut ihan päin seiniä aiemmat pari vuotta. Kehitystä ei ole juurikaan tapahtunut. Nyt kuitenkin, kun toissa viikon sunnuntaina juoksin viimeisen pitkän lenkin 24km, sen jälkeen palauttelin torstaihin asti ennen kuin tein seuraavan kovan treenin (kuusi kilometrin vetoa) ja taas kaksi välipäivää, ennen eilistä kymppiä, niin kylläpä on kulkenut mukavasti omaan tasoon nähden.
Tullut varmaan juostua peruskestävyyslenkit liian lujaa ja sen takia kovemmissa harjoituksissa olen ollut valmiiksi väsynyt. Nyt sen eron on huomannut, kun on päässyt näihin kahteen viimeiseen treeniin hyvin levänneenä. Täytyy tulevaisuudessa tiputtaa PK -lenkkien tehoja ja panostaa muutenkin enemmän palautumiseen.