Run Forrest Run! – Jatkoajassa lenkkeilijöitä?

  • 563 945
  • 3 878

scholl

Jäsen
Noh noh. Turha tässä on laittaa lajeja vastakkain ja käsittääkseni Sampiollakin kuntosali on ollut pitkään harrastuksena eikä salitreeni ole tässä mitenkään tukemassa juoksemista vaan oma merkittävä harrastuksensa. Jos Sampio olisi vain juoksua harrastava niin sitten voisi vähentää salitreeniä, mutta näin ei käsittääkseni siis ole.

Mitä harrastamista salissa on? Eihän se ole mikään harrastus. Harrastuksia on kuten juoksu, pyöräily, uinti, jääkiekko, tennis, golf jne. Sali on vain selitys niille, jotka eivät viitsi harrastaa mitään. Kertovat, että käyvät x krt vkossa salilla niin tulee kuva, että ovat aktiivisia. Voin kertoa sen, että moni tennispelaajakin käy salilla joskus, mutta ei se ole varsinainen harrastus, vaan oheistoimintaa.
 

Kuoppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Yksi ongelma juoksemisessa on se, että vyöt menevät uusiksi, eikä vöitä voi lähteä ostamaan sillä periaatteella, että ostanpas tänään vaikkapa tuhannella eurolla vöitä. Niitä ei vain yksinkertaisesti löydy. Pitää ostaa aina silloin kun näkee jotain ja jos mies kapenee vyötäröltään juoksun ansiosta niin kaikista vöistä loppuu reiät yht'äkkiä kesken. Siis niistä vöistä, joita ei voi itse lyhentää. Vähän harmittaa, koska se tekee elämästä hankalampaa, kun joutuu olemaan tarkkana kaupoissa, jotta löytäisi uusia vöitä.

Tämä ei koske vain rajun laihdutuskuurin kanssa painiskelevia, vaan fakta on se, että vaikka paino pysyisi about samassa niin vyötärö kapenee kun lenkkeilee.

Sama "ongelma" itellä. OK painoo tippunu paris vuodes aika paljo mutta viimenen puoli vuotta pysyny melko samana. Vöihin on joutunu iskeen lisää reikiä ja joutunu ostaan jo kahdet uudet farkut ku edelliset on liian isot. Tosin ei sovi valittaa ku vertaa parin vuoden takaseen...

Ite kyllä lasken salin harrastukseks. Itellä menevät fifty-fifty tällä hetkellä ja jos jostaki joutuu karsiin ni koittaa karsia niin että pitkäs juoksus karsii tasasesti. Toki talvella salille tekee mieli enemmän ja kesällä taas toistepäin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Vyöongelmaa on täälläkin ollut. Onneksi se on aivan sama minkälaista vyötä käyttää ja niitä saa halvalla, mutta juuri totesin yhden vanhan vyön käyttökelvottomaksi. Ei tuommoiseen taida kannattaa mitään uusia reikiäkään tehdä, vaikka kai se olisi mahdollista.

Sortsikauden jälkeen otin taas käyttöön vuosia sitten Venäjältä ostetun vyön, sillä pärjätään pitkään, kun se on semmoinen reiätön malli. Toisaalta se ylijäämäpala, mikä jää siihen roikkumaan, on pidentynyt.

En osaa ottaa kantaa onko sali harrastus, mutta ainakin se on niin typerää touhua, että eihän kenenkään sitä pitäisi harrastaa. Tai sen kuin ähkitte siellä, kunhan minun ei tarvitse hengata haisevien pokejen kanssa. Myöskään liian lihaksikkaat naiset eivät todellakaan kiinnosta.
 

Fordél

Jäsen
Mitä harrastamista salissa on? Eihän se ole mikään harrastus. Harrastuksia on kuten juoksu, pyöräily, uinti, jääkiekko, tennis, golf jne. Sali on vain selitys niille, jotka eivät viitsi harrastaa mitään. Kertovat, että käyvät x krt vkossa salilla niin tulee kuva, että ovat aktiivisia. Voin kertoa sen, että moni tennispelaajakin käy salilla joskus, mutta ei se ole varsinainen harrastus, vaan oheistoimintaa.

Salissa on paljon harrastamista. Siellä voi harjoittaa niin lihas- kuin aerobista kuntoaan. Joillekin se on päälaji, tennispelaajalle tai juoksijalle se on oheistoimintaa. Jollekin kuntosalilla kävijälle taas pyöräily tai juoksu voivat olla oheistoimintaa, jolla parantaa aerobista kuntoaan. Ihan yhtä aktiivista voi olla käydä neljä kertaa viikossa tunnin ajan kuntosalilla kuin neljä kertaa viikossa pelaamassa vaikka tunnin verran tennistä.

Tuli muuten juuri käytyä hieronnasta. Ajattelin vähän hierotuttaa jalkoja ennen maratonia. Ei ne olleet niin pahasti tukossa kuin edellisellä kerralla kesän alussa, mutta kyllähä tuokin teki hyvää. Nyt pari päivää lepoa ja katsotaan miltä juoksu tuntuu perjantaina.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Tuli muuten juuri käytyä hieronnasta. Ajattelin vähän hierotuttaa jalkoja ennen maratonia. Ei ne olleet niin pahasti tukossa kuin edellisellä kerralla kesän alussa, mutta kyllähä tuokin teki hyvää. Nyt pari päivää lepoa ja katsotaan miltä juoksu tuntuu perjantaina.

Toivottavasti et juokse sitä maratonia perjantaina, jos nyt kävit hieronnassa? Ei _mitään_ järkeä käydä hierojalla niin lähellä kisaa. Haittaa satavarmasti suoritusta, jollei ollut ihan täysin hivelyä.
 

Fordél

Jäsen
Toivottavasti et juokse sitä maratonia perjantaina, jos nyt kävit hieronnassa? Ei _mitään_ järkeä käydä hierojalla niin lähellä kisaa. Haittaa satavarmasti suoritusta, jollei ollut ihan täysin hivelyä.

Ei ollu ihan normi hieronta vaan hieroja kyllä tiesi mitä näille jaloille tuleman pitää. En kuitenkaan tarkoittanut perjantailla maratonia vaan seuraavaa ohjelmassa olevaa 10km:n lenkkiäni. Maratoniin on vielä tovi aikaa, nou hätä.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Ei ollu ihan normi hieronta vaan hieroja kyllä tiesi mitä näille jaloille tuleman pitää. En kuitenkaan tarkoittanut perjantailla maratonia vaan seuraavaa ohjelmassa olevaa 10km:n lenkkiäni. Maratoniin on vielä tovi aikaa, nou hätä.

Okei, hyvä näin. Noin yleisohjeena ei tosiaan maraviikolla pidä mennä oikeastaan minkäänlaiseen hierontaan enää, mutta normilenkkeihin tällä tietysti ei ole merkitystä.
 

Fordél

Jäsen
Okei, hyvä näin. Noin yleisohjeena ei tosiaan maraviikolla pidä mennä oikeastaan minkäänlaiseen hierontaan enää, mutta normilenkkeihin tällä tietysti ei ole merkitystä.

Jep, tutustuin aiheeseen ja jengin kokemuksiin. Moni on ottanut paria viikkoa ennen maratonia hieronnan ja kokenut sen hyvänä asiana. Täytyi siis itsekin testata. Nyt vielä tuntuu pohkeissa eilinen hieronta, mutta onneksi tänäänkin on lepopäivä. Huomenna veikkaan, että kaikki on taas normaalilla tolalla. Tai toivottavasti entistä tuoreemmalla tolalla.

Yleisesti ottaen täytyy muutenkin käydä hieronnassa enemmän. Kyllähän sitä tunsi ennen hierontaakin, että muutamassa paikassa on vähän kireyttä, mutta hierontapöydällä tuntui, että joka paikka on kipee ja kiree. Ongelma on vain se, että kunnon hierojan löytäminen ei ole helppoa. Nykyinen on ok, mutta paremmissakin olen ollut.
 
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Bunch of Jerks
Mulla on juoksuvuoden joulu-vappu-juhannus lähellä. Ensi keskiviikkona on lento Pariisin kautta Ateenaan, ja perjantai-aamuna lähdetään juoksemaan Spartathlonia Ateenasta Spartaan.

Joulu-vappu-juhannus -juhlassa iski krapula etuajassa. Mulla oli 61 km kohdalla mennyt aikaa 7 tuntia 10 minuuttia, eli olin jo 15 minuuttia myöhässä aikataulusta. Niinpä loput 185 kilometriä matkustettiin bussilla. Perkele.

Keli oli poikkeuksellisen rankka, kun lämpötila nousi iltapäivällä 35 asteeseen, mutta eihän se mikään selitys ole. Olisi vaan pitänyt olla paremmassa kunnossa. Lähes 80 % kisaan lähteneistä jäi matkan varrelle, mutta kovakuntoisimmat selvittivät koko 246 km matkan Leonidaksen patsaalle asti. Tulosluettelosta löytyy myös kaksi suomalaista nimeä, hienoa oli seurata Spartan pääkadun varrella oluttölkki kädessä Sakarin ja Petrin menoa maalisuoralla.

Spartathlon on helvetin raaka ja typerä kisa, jossa ei ole mitään järkeä. Ensi vuonna tai viimeistään 2014 täytyy lähteä yrittämään uudestaan.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jep, tutustuin aiheeseen ja jengin kokemuksiin. Moni on ottanut paria viikkoa ennen maratonia hieronnan ja kokenut sen hyvänä asiana. Täytyi siis itsekin testata. Nyt vielä tuntuu pohkeissa eilinen hieronta, mutta onneksi tänäänkin on lepopäivä. Huomenna veikkaan, että kaikki on taas normaalilla tolalla. Tai toivottavasti entistä tuoreemmalla tolalla.

Yleisesti ottaen täytyy muutenkin käydä hieronnassa enemmän. Kyllähän sitä tunsi ennen hierontaakin, että muutamassa paikassa on vähän kireyttä, mutta hierontapöydällä tuntui, että joka paikka on kipee ja kiree. Ongelma on vain se, että kunnon hierojan löytäminen ei ole helppoa. Nykyinen on ok, mutta paremmissakin olen ollut.

Itse olen joskus ottanut hieronnan maanantaina tai tiistaina, jos viikonloppuna on joku juoksu. Hierontaa seuraavana päivänä lepo, sitten joku normilenkki ja vielä ennen skabaa muutama lyhyt lenkki, jotka sisältävät jotain pieni spurtteja tms. irrottavaa toimintaa. Hyvin on toiminut.
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
rattussovjeticus, harmi että noin kävi, ei muuta ku uutta yritystä vaan! Mikäköhän siinä on, että tommonen älytön rääkki kiehtoo? Mä en ole edes maratonia ikinä juossu, ja silti olis siistiä joskus jotakin ultramatkaa kokeilla. :)


Mieltä nakertaa, rantamaratonin puolikkaan jälkeen en ole kertaakaan käynyt lenkillä. Sählyä kävin viikko sitten pelaamassa ja muutamaa parin kilsan kävelyä lukuunottamatta en ole liikkunut yhtään.

Tällä viikolla piti juoksennella, kun vaimo lähti reissuun keskiviikkona, mutta eilen iski flunssa. Muutaman sydänlihastulehduksen oon vierestä seurannu, enkä todellakaan halua itse kokea samaa, joten pakko odottaa tästä tervehtymistä ennen seuraavaa lenkkiä. Saapahan jalat lepoa...
 

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei _mitään_ järkeä käydä hierojalla niin lähellä kisaa. Haittaa satavarmasti suoritusta, jollei ollut ihan täysin hivelyä.
Hieronta ennen maratonia auttaa, jos hieroja tietää, mitä tekee. Juoksin tänä vuonna ennen Tuhkolmaa keskiviikkona 8 km lenkin kovaa, ja jalat meni ihan jumiin. Perjantaina tuntui kireyttä kävellessä ja jaloissa oli melkein tunne, että olisi jo juossut maratonin. Kävin laivalla hierojalla, joka ravisteli paikkoja 20 minuuttia ja hieroi kipeitä kohtia varovasti. Aamulla oli jo todella paljon parempi olo, vaikka kireys vaivasikin koko juoksun ajan. Viime vuonna taas olin 90 minuutin hieronnassa kolme päivää ennen maratonia. Otettiin vähän normaalia varovammin, muttei paljon. Pystyin tekemään pitkälti hieronnan ansiosta silloiseen kuntotasoon nähden hyvän suorituksen, joka on toistaiseksi oma ennätykseni.

Nykyisin olen ottanut tavaksi käydä hierojalla samalla viikolla ennen pidempää kisaa. Lauantaina juoksen Kolilla 86 km ja maanantaina hierottiin niin, että vesi valui silmistä. On tietysti henkilökohtaista, miten nopeasti kroppa palautuu hieronnasta, mutta jos on tottunut silloin tällöin käymään, niin palautuminen on aika nopeaa.
 

Fordél

Jäsen
Hieronta + parin päivän lepo tekivät hyvää juoksulle. Kävin eilen vetämässä helpon 10km. Juoksu tuntui tuoreelta ja itseluottamus nousi. Se yksi flunssaviikko tuntuu olevan selätetty ja kunto alkaa olla taas palautunut sitä edeltävälle tasolle. Tästä on hyvä lähteä kohti maraa.

Oli muuten alun perin ajatuksissa juosta maratoni tänään Hangossa ja ylläri ylläri; kun on kyse suomenruotsalaisten tapahtumasta niin sää näyttää olevan mitä parhain:)
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Oli muuten alun perin ajatuksissa juosta maratoni tänään Hangossa ja ylläri ylläri; kun on kyse suomenruotsalaisten tapahtumasta niin sää näyttää olevan mitä parhain:)

Minunkin piti olla paikalla Hangossa. Vaan eiväthän espoolaiset paljoakaan eroa suomenruotsalaisista, mutta näköjään riittävästi.

Huomenna kokeillaan taas juoksemista.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Huomenna kokeillaan taas juoksemista.

Lainataan sitten itseä. Rauhallinen 12km testilenkki takana, 6.10 kilometreillä. Sanoisin, että jalka tuntui ihan hyvältä, mutta kai se voi tuosta vielä kipeytyäkin. Aivan kuin olisi jotain tuntemusta, mutta voihan se olla kuviteltuakin, koska huomasin jotenkin varovani sitä matkan aikana.

Kertokaapa miksi olin ainoa kenellä oli sortsit ja yhden piponkin näin? Lämpöasteita oli varmaan ainakin se kahdeksan, ei se nyt ainakaan pipokeli ole. Vai miten tässä ketjussa mennään?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kertokaapa miksi olin ainoa kenellä oli sortsit ja yhden piponkin näin? Lämpöasteita oli varmaan ainakin se kahdeksan, ei se nyt ainakaan pipokeli ole. Vai miten tässä ketjussa mennään?
En pidä sortseja yleisen häveliäisyyden nimissä, mutta tekninen paita, juoksupaita ja lippis. Sillä mentiin vielä eilen, kuten koko syyskuukin. Kovemmalla tuulella olisi tarvinnut vielä hanskatkin, mutta aamulla oli niin tyyntä, ettei niiden unohtuminen haitannut. Pitäisköhän se juoksupipa käydä ostamassa? Juoksutakin ostinkin jo, mutta olen käyttänyt sitä vasta koirankusetuslenkeillä. Kerran tarvitsin vedenpitävää takkia.
 
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Bunch of Jerks
Tänä syksynä kalenterissa oli kaksi kisaa, Nuuksio classic, joka meni täysin vihkoon, ja Vaarojen ultra, joka pitäisi taivaltaa läpi parin viikon päästä.

Onnittelut Ruutuässälle Vaarojen ultran selättämisestä, Juoksufoorumin puolelta luin että kisa meni hienosti!
 

Fordél

Jäsen
Kertokaapa miksi olin ainoa kenellä oli sortsit ja yhden piponkin näin? Lämpöasteita oli varmaan ainakin se kahdeksan, ei se nyt ainakaan pipokeli ole. Vai miten tässä ketjussa mennään?

Yksilökohtaisia juttuja. Itse en lähtisi millään shortseilla enää ja ehkä kevyttä pipoakin voisi jo alkaa käyttämään. Tähän mennessä oon vetänyt ihan vain trikoilla, teknisellä t-paidalla ja sen päälle pitkähihainen. Jos oikein tuulee (täällä yleistä) niin vielä päälle juoksutakki ja hanskat. Tolla setillä pärjää varmasti aika pitkään. Sitten kun tulee kylmempi niin lämpöä voi säädellä lämpimämmillä trikoilla, pitkähihaisella teknisellä paidalla, paksummalla pitkähihaisella ja juosutakilla. Jos noista ei saa talvella riittävää lämpöä niin sitten on parempi jäädä sisätiloihin.

Ite oon nyt syksyn aikana panostanut aika paljon varusteisiin, jotta jokaiselle kelille löytyy hyvät varusteet eikä homma jää siitä kiinni. Hinnat on nyt kohdillaan kun alennusrekistä tekee löytöjä. Kaikki lähtee lähes 50 % alennuksella. Kenkäpuolelle olen vielä miettinyt, että pitäisikö hankkia maastojuoksuun sopivat kengät, mutta vielä toistaiseksi oon pystynyt pitämään itseni kurissa. Ehkä kevääksi sitten.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä juoksen aika pitkälle kohti talvea ilman juoksurotsiakaan, ehkä tietenkin jossain vaiheessa jo lähiviikkoina jos on oikein viileä ja sataa vettä kaatamalla niin siinä vaiheessa tekee mieli vetää sellainen päälle.

Muuten on sama varustus syksyllä päällä heti kelien viilentymisestä sinne oikeasti kylmiin keleihin, eli alle tositiukka pitkähihainen Niken kompressiopaita ja siihen päälle lyhythihainen tekninen treeni- tai juoksupaita. Hyvin tarkenee, se pitkähihainen pitää todella hyvin kehon lämpimänä.

Jalassa saattaa olla lyhyttä, tänään aamulla esim. ja muutenkin kuluneella viikolla taisi olla joka lenkillä pitkää eli aikalailla pitkien puolelle on siirrytty. Noilla sitä pärjää oikeastaan sinne asti, että alkaa pakastaa eli ei ole liian kuuma setti tälle kelille, muttei myöskään liian viileä kylmilläkään keleillä.

Talvella pakkasellakaapista löytyy sitten vielä erilainen juoksurotsi kuin syksyllä, pitkien housujen alle laitan polven alapuolelle ylettyvät trikoot ja päähän pipo. Nyt on lippis väärinpäin päässä kuten aina juostessani paitsi siis pipokeleillä.

Se on hyvä, että viileällä kelillä ja pakkasella on alussa viileä tuntuma, ei vaan pysty paketoimaan itseään sellaiseen varustukseen että hiki virtaa jo kotikynnyksen yli lenkille lähtiessä. Juostessa sitä kuitenkin lämpenee niin nopeasti että hullun hommaa ylipukeutua treenaamaan lähtiessä, esim. kovemmilla talvipakkasilla sormet on yleensä alussa aika kohmeessa mutta yllättävän ohuet hanskat silloinkin riittää kunhan vaan alkaa paikat lämpenemään hetken kuluessa.
 
Viimeksi muokattu:

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Juoksentelin pitkään shortseissa, mutta tuossa taannoin jouksuajankohtani siirtyi myöhempään iltaan, ja samalla siirryin pitkiin trikoisiin tai juoksuhousuihin. Nyt, kun asteet painuivat kympin kieppeille, olen käyttänyt pitkähihaisia paitoja. Viimeksi eilen heitin eka kertaa Lidlin puolipoolon, ja toimi ainakin mulla oikein hyvin. Keli oli tuulinen, mutta ihan hyvin tarkenin, kun kroppa lämpeni.

Lidlissä näytti olevan tulevia tarjouksia ulko-oven plakaatissa, ja ilmeisesti torstaina tulee jälleen juoksukamoja myyntiin. Kiinnostaisi ainakin soft shell -juoksutakki ja pitkäkauluksinen paita. Nuo aiemmin ostamani roippeet ovat olleet oikein hyviä tuotteita varsinkin hintaansa nähden, joten pitänee poimia mukaan, mikäli riittää mullekin.
 

Mensonge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tänään oli mun mielestä semmonen puolipitkien keli. Niin minä vetelin. Shortseissakin olisi varmasti tarjennut, mutta pitää hiukan vältellä kylmettymistä, ettei maratonia ennen sairastuisi. Pipua en laittaisi kyllä vielä, hanskat ehkä. Päivän lenkki oli viimeinen kunnon pitkä ennen Frankkua, eli 33km pienellä loppunostolla. Nyt voikin alkaa sitten himmaileen.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Lidlissä näytti olevan tulevia tarjouksia ulko-oven plakaatissa, ja ilmeisesti torstaina tulee jälleen juoksukamoja myyntiin.

Siis semmoisessa tavallisessa Lidlissä minkä kuvittelen olevan ruokakauppa, käyn aika harvoin?

Pitäisi käydä Saksassa tässä lähiaikoina, kannattaako käyttää aikaa tavaroiden etsimiseen? Ei kai hintaero mikään niin merkittävä voi olla, tarvitsisin kuitenkin kaikenlaista.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Siis semmoisessa tavallisessa Lidlissä minkä kuvittelen olevan ruokakauppa, käyn aika harvoin?
Ei, vaan Laufsport Lidlissä, saksalaislähtöisessä halpisurheiluketjussa. Niillä on se schollin näköinen mainosmies, joka hokee bannereissa "Nicht für bodybuilders!"
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Tänään juoksin juoksuhousuissa (en -trikoissa) ja pitkähihaisessa juoksupaidassa. Hanskat oli kädessä, koska sormenpääni palelevat helposti. En tarvitse teknistä paitaa lisäksi vielä, sillä juoksurintsikat ovat melkoisen järeät ja peittävät ison osan rintakehää. Koska metsässä ei tuullut, olisivat polveen asti ulottuvat trikootkin riittäneet. Lippistä pidän aina, kylmällä sitten ohutta pipoa. Juoksutakkia alan käyttää varmaan sitten, kun lämpötila laskee viiteen asteeseen tai sen alle.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Siis semmoisessa tavallisessa Lidlissä minkä kuvittelen olevan ruokakauppa, käyn aika harvoin?

Pitäisi käydä Saksassa tässä lähiaikoina, kannattaako käyttää aikaa tavaroiden etsimiseen? Ei kai hintaero mikään niin merkittävä voi olla, tarvitsisin kuitenkin kaikenlaista.

Liiterin perusjuoksupaidat on luokkaa Craftin halvemmat mallit ja ihan suhteellisen toimivia, ovatko ne nyt sitten Crivit merkiltään. Yhden maratonin olen myös juossut sieltä hankituissa juoksushortseissa ja olivat mukavat, mutta kovin heikkolaatuiset eivätkä juuri enempää kestäneet. Takit ovat näyttäneet aina aika heikoilta myös, en ehkä ostaisi, mutta niitä perusteknisiä paitoja ja kompressioaluspaitoja voi kokemuksesta (suunnistus ja juoksut) kyllä hyvin käyttää.

Mitä vaatetukseen tulee, ainakin niin kauan kun ei tule vettä kannattaa ennemmin pukeutua ali kuin yli. Keho tuottaa paljon lämpöä ja jossain 6-7 asteessa voi hyvin juosta vielä shortseissa/polvipituisissa trikoissa. Vesisateella tietysti vähän toinen pallopeli. Tänään en olisi lenkkikuvioissa ainakaan Hgin seudulla harkinnutkaan muuta kuin shortseja ja lyhythihaista paitaa, kun lämpöä oli se toistakymmentä astetta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös