Run Forrest Run! – Jatkoajassa lenkkeilijöitä?

  • 566 219
  • 3 882

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitkäs ovat Ruutuässän juoksulliset tavoitteet v.2012? Tuo viime vuotinen Tukholma oli sen verran komea veto, että onko rahkeita sitä lähteä parantamaan. Vai onko päätavoitteeet seikkailu-urheilussa (tms.)? Muutkin voivat listata tavoitteitansa.

Oma päätavoite elokuussa Skövden 24h-juoksussa ja reilu ennätysparannus. Sitä ennen koitetaan saada jotain aikaiseksi lyhemmillä matkoilla.. Ja pysyä terveenä. Viime vuonna rupesi suurinpiirtein huhtikuussa menemään juoksut perseelleen.
Tavoitteet on tosiaan tänäkin vuonna seikkailu-urheilussa, varsinkin, kun Suomessa järjestetään monen vuoden tauon jälkeen 3-4 vrk kilpailu. Lisäksi meillä on kilpailuun suhteellisen tasaväkinen porukka ja paras, missä olen ikinä kisannut. Juoksupuolella ei varsinaisia tavoitteita ole, mutta Tukholmaan olen menossa. 48h seikkailukisa Virossa kahta viikkoa ennen saattaa vähän vaikuttaa päivän kuntoon, mutta sinne osallistuminen on vielä epävarmaa. Kyllähän tuosta viime vuoden Tukholmasta vielä parantaa voi, muttei tänä vuonna.

Voi olla, että syksyllä käyn juoksemassa Vaaroilla joko maratonin tai ultran. Siitäkin pitää aika nopeasti tehdä päätös, kun ilmoittautuminen menee ajoissa täyteen.

24h juoksu on kyllä kovaa hommaa. Toivottavasti pysyt terveenä ja pystyt treenaamaan hyvin. Varmaan aikamoista tasapainoilua juoksukilometrien, palautumisen ja perhe-elämän välillä. Eiköhän niitä ennätyksiä lyhyemmilläkin matkoilla tule, jos säilyy terveenä ja pääsee kisoihin noteeraamaan hyvin valmistautuneena.
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Muutkin voivat listata tavoitteitansa.

Kuten on tullut puhuttua, oma tavoite on ollut HCR ja kahden tunnin alitus, mikä pitäs kyllä onnistua. Lisäksi tuli jo puolittain lupauduttua kärkimaratonille syyskuussa. Jos tuolla juoksen, juoksen taas puolikkaan ja aikatavoite määräytyy sen mukaan, miten HCR menee.
 

Fordél

Jäsen
Oli muuten mielenkiintoista katsoa, kun Puoli Seitsemän ohjelmassa toimittaja (amatööri) ja pitkiin matkoihin erikoistunut seikkailujuoksija Jukka Viljanen ("ammattilainen") juoksivat rinnakkain. Amatöörin juoksu (jota oma juoksutyylinikin taatusti muistuttaa) näytti hyvin eläväiseltä ja vähän huojuvalta, kun kropassa ja jaloissa oli paljon erilaista liikettä. Hartiat kääntyili, ryhti vaihteli, jalat teki pientä kiertoliikettä, kädet vatkasi jne. Ei siis erityisen tehokasta esimerkiksi energiankulutuksen kannalta.

Sen sijaan Viljasen juoksu näytti äärimmäisen riisutulta, eleettömältä, hallitulta, helpolta ja tasapainoiselta (niin kuin pitkiin matkoihin erikoistuvan juoksijan juoksemisen toki pitääkin näyttää). Viljasen juoksu oli hienoa katsottavaa kaikessa kaikessa yksinkertaisuudessaan. Taustalla on kaamea määrä treenaamista ja hiton hyvä koko vartalon lihaskunto (etenkin vatsa- ja selkälihakset, jotka tukee juoksua) eikä itse varmastikaan koskaan pääse noin helponnäköiseen juoksuun, varsinkin kun on paljon raskastekoisemi. Silti siitä sai hyvän mielikuvan itsellekin, miltä sen juoksun pitäisi näyttää ja täytyy pyrkiä itsekin viemään juoksua eleettömämpään suuntaan.
 

scholl

Jäsen
Sen sijaan Viljasen juoksu näytti äärimmäisen riisutulta, eleettömältä, hallitulta, helpolta ja tasapainoiselta (niin kuin pitkiin matkoihin erikoistuvan juoksijan juoksemisen toki pitääkin näyttää). Viljasen juoksu oli hienoa katsottavaa kaikessa kaikessa yksinkertaisuudessaan. Taustalla on kaamea määrä treenaamista ja hiton hyvä koko vartalon lihaskunto (etenkin vatsa- ja selkälihakset, jotka tukee juoksua) eikä itse varmastikaan koskaan pääse noin helponnäköiseen juoksuun, varsinkin kun on paljon raskastekoisemi. Silti siitä sai hyvän mielikuvan itsellekin, miltä sen juoksun pitäisi näyttää ja täytyy pyrkiä itsekin viemään juoksua eleettömämpään suuntaan.

En nähnyt ko. ohjelmaa, mutta kysymys on myös siitä, että kunnon kohoamisen myötä joku tietty juoksuvauhti tulee hyvin helpoksi henkilölle. Silloin siinä ei tarvitse tehdä mitään ylimääräistä. Toki ultraajat kuten Viljanen, ovat jalostaneet tuon äärimmilleen, mutta jokainen kovakuntoinen juoksija pystyy jollain tietyllä vauhdilla lähes samaan. Ainakin lyhyemmillä pätkillä, ei siis esim. 100 kilsan matkalla, mutta 10 tai 20 kilsan lenkillä kyllä.
 

Fordél

Jäsen
En nähnyt ko. ohjelmaa, mutta kysymys on myös siitä, että kunnon kohoamisen myötä joku tietty juoksuvauhti tulee hyvin helpoksi henkilölle. Silloin siinä ei tarvitse tehdä mitään ylimääräistä. Toki ultraajat kuten Viljanen, ovat jalostaneet tuon äärimmilleen, mutta jokainen kovakuntoinen juoksija pystyy jollain tietyllä vauhdilla lähes samaan. Ainakin lyhyemmillä pätkillä, ei siis esim. 100 kilsan matkalla, mutta 10 tai 20 kilsan lenkillä kyllä.

Tottakai kysymys on myös tästä. Viljaselle toimittajan kanssa juostu lenkki on korkeintaan alkulämmittely kun taas toimittajan Viljasen kanssa juostu lenkki voi olla kunnon treeni. Siitäkin huolimatta juoksutyyleissä on merkittävää eroa kun tämä toimittaja (amatööri) juoksee omaa tahtiaan ja kun Viljanen (ammattilainen) juoksee omaa tahtiaan. Ihan samalta se Viljasen juoksu näytti esim. Saharassa kun takana oli 50km juoksua sinä päivänä enkä usko, että nopeudenkaan kasvaessa Viljasen juoksu erityisesti hajoaa. Toki askel pituus muuttuu ym. mutta silti se sama eleettömyys säilyy.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
24h juoksu on kyllä kovaa hommaa. Toivottavasti pysyt terveenä ja pystyt treenaamaan hyvin. Varmaan aikamoista tasapainoilua juoksukilometrien, palautumisen ja perhe-elämän välillä. Eiköhän niitä ennätyksiä lyhyemmilläkin matkoilla tule, jos säilyy terveenä ja pääsee kisoihin noteeraamaan hyvin valmistautuneena.

Näinhän se menee. Säännöllisesti jos pystyy treenaamaan niin varmasti paranee lyhyetkin matkat. Itsellä kun vielä nuo kaikki ennätykset ovat sillä tasolla että pelkkä TERVEENÄ harjoittelu (teki sen sitten miten tahansa) nostaa tasoa matkalla kuin matkalla.

Ajankäyttö ei ole ongelma. Mä olen päättänyt etten paljon yli satasen viikkoja tule vetämään missään vaiheessa. Mielummin sitten vaikka vain +50km viikoja loppuvuosi kuin se, että tulee niitä 0-viikkoja perä perään. Eikä tuo sitten kuitenkaan vie viikossa kuin max 10h, joka vuorotyöntekijänä perheestä huolimatta on helposti järjesteltävissä. Vielä reilu 5v sitten työmatkoihin per viikko meni 7h pidempään.

Tuota vauhdista sen verran, että pitää hieman taas malttaa, kun tässä on taas vähän vanhat "lonkka/perse-tai mikä lie"-vaivat antanut merkkejä itsestään, kun on intoutunut juoksemaan omaa kovaa enemmän kuin mihin kroppa olisi valmis. No vitosen enkan sain tehtyä mutta puolikkaan testijuoksu meni perseelleen. Sellaisia 50-60km:n viikkoja on nyt takana 4kpl, mikä on ihan ok määrä. Tehoja on kyllä tullut vähän liikaa (ka. melkein maraennätysvauhti), varsinkin kun 24h-kisasta on kuitenkin aikaa vasta 7vk. Positiivista on se, että pidemmät ja rauhalliset lenkit sujuu ihan hyvin, eikä polvivaivoista ole tietoakaan (kop kop).

Mutta pikku hiljaa eteenpäin. Kelit näyttävät paranevan päivä päivältä. Eiköhän tässä kohta ole jo ihan lämmintä, ennenkuin taas rupeaa viilenemään... hyviä lenkkejä kaikille.
 
Suosikkijoukkue
Pyöräilijät. Sympatiat: SaiPa
Muutkin voivat listata tavoitteitansa.

Koska juoksu on sen verran uusi tuttavuus, asetan tavoitteeni HCR:n suhteen tuonne 2h20min-2h30min tienoille eli lähinnä kunhan maaliin pääsee. Pisin lenkki mitä olen ikinä juossut oli tänään reilu 13km, minkä pyrin juoksemaan kisavauhtia. Ihan hyvin se meni, keskivauhti oli 6:41min/km ja jäi sellanen fiilis että vielä jaksaa.

Isoin kysymysmerkki tässä taitaa olla polvien kestävyys kun ei noin pitkiä matkoja ole tottunut juoksemaan. Luotetaan silti, että hienosti menee ja nautitaan tapahtumasta. Ties vaikka joku päivä se maratonkin menisi.
 

Mensonge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tombe varmaan tietääkin mun tavoitteet noin suunnilleen. Ykköstavoite tällä hetkellä on päästä terveen kirjoihin siten, että pystyisi täysipainoisesti kisaamaan. Sitten jos tuo tavoite täyttyy, on alkukesän tavoite puolikkailla ja ehkä ennätyksen kohentaminen. Syksyllä taas maratonennätyksen kimppuun.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Tämä lienee paras ketju kysyä.

Onkos Puotinharjun ostarin Intersport se asiantuntevin tossukauppa Helsingissä? Aika tarkkaan toki tiedän millaiset klopot minun tulee ostaa, mutta asiansa osaava myyjä olisi kyllä kiva bonus.
 

Mensonge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tämä lienee paras ketju kysyä.

Onkos Puotinharjun ostarin Intersport se asiantuntevin tossukauppa Helsingissä? Aika tarkkaan toki tiedän millaiset klopot minun tulee ostaa, mutta asiansa osaava myyjä olisi kyllä kiva bonus.

Suosittelen kyllä. Itse asioin sinainninkin takia yleensä siellä. Valikoima on hyvä ja myyjillä ammattitaitoa. Asiantuntevin? Sitä en toki voi mennä lupaamaan. Mutta hyvää tasoa nyt ainakin.
 
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, FC Barcelona
HCR täälläkin tavoitteena. Olen juossut kyseisen matkan vuonna 2010 ja nettoaika oli tuolloin hieman alle 1:52. Treenannut en juuri ollenkaan kisaa varten.

Nyt olen harjoitellut jonkun verran ja elokuusta tähän päivään mennessä juoksukilometrejä onkin kertynyt hieman alle 300km. Vauhtikin on kehittynyt ja olen saanut kilometrivauhtia 40 sekuntia lähtötasoa nopeammaksi. Viimeisimmällä lenkillä juoksin 11,58km aikaan 52min11s eli keskinopeus 4min30s/km.

Ajattelin tehdä vielä kolme VK vauhtista lenkkiä tämän ja ensi viikon aikana ja palautella kroppaa sitten vajaan viikon itse kisaan. Vähimmäistavoite alle 1:45.

Pieni kysymys: Onko järkevää vaihtaa juoksutekniikka kesken matkan? Juoksen pääsääntöisesti päkiäaskelluksella, mutta alamäet kanta-askelluksella sekä jos pohkeet alkavat väsyä, vaihdan kantapääaskellukseen. Tätä tyyliä olen kokeillut vasta parilla viimeisimmällä lenkillä ja mitään negatiivista en ole huomannut.
 

Fordél

Jäsen
Juoksutrikoot. En olisi koskaan ajatellut noitakaan käyttäväni tällä ruumiinrakenteella, mutta nyt yhden lenkin juosseena niillä niin paluuta ei ole. Juoksu tuntui todella kevyeltä ja rullaavalta. Kait se kesäksi hankittava myös shortsiversiot.

Täytynee myös hankkia toiset kengät, jotta a) jalka ei totu vain yksin kenkiin b) ainokaiset kengät ei kulu heti käyttökelvottomiksi ja "kerkeevät palautua" lenkeistä.

Juu ei tässä muuta.
 

Mensonge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ehdottomasti kannattaa juosta useammilla kengillä. Mulla pyörii 5-10 paria käytössä. Ehkäisee jalkavaivoja aika hyvin, kun ei samoilla tossuilla koko ajan mene. Toki eri treeneihin pitää eritossuja ollakin. Ei samoilla kannata jyrätä kovia vauhteja ja pitkiä lenkkejä. Myös eri alustoille on hyvä olla olemassa erilaisia vaihtoehtoja.
 

Fordél

Jäsen
Ehdottomasti kannattaa juosta useammilla kengillä. Mulla pyörii 5-10 paria käytössä. Ehkäisee jalkavaivoja aika hyvin, kun ei samoilla tossuilla koko ajan mene. Toki eri treeneihin pitää eritossuja ollakin. Ei samoilla kannata jyrätä kovia vauhteja ja pitkiä lenkkejä. Myös eri alustoille on hyvä olla olemassa erilaisia vaihtoehtoja.

Jep, nykyisin tallaan menemään Asicsin Cumuluksilla ja niiden kaveriksi pitäisi saada vauhdikkaampiin ja lyhyempiin lenkkeihin kevyempi ja rullaavampi kenkä. Jalkoihini sopiin neutraalit ja aika kiertolöysät kengät, joten olen miettinyt Asics-Gel DS Sky Speedjä, mutta perhana kun tuppaavat olemaan niin kalliita. Kenties joltain muulta merkiltä irtoaisi vähän halvemmalla, joten täytyy alkaa tutkia asiaa.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jep, nykyisin tallaan menemään Asicsin Cumuluksilla ja niiden kaveriksi pitäisi saada vauhdikkaampiin ja lyhyempiin lenkkeihin kevyempi ja rullaavampi kenkä. Jalkoihini sopiin neutraalit ja aika kiertolöysät kengät, joten olen miettinyt Asics-Gel DS Sky Speedjä, mutta perhana kun tuppaavat olemaan niin kalliita. Kenties joltain muulta merkiltä irtoaisi vähän halvemmalla, joten täytyy alkaa tutkia asiaa.

Netistä saa halvalla tossuja, kun oikeasta paikasta etsii. Itse esim. ostin juuri nuo Cumulukset paikallisesta Sportiasta muistaakseni jollain 130 eurolla, ja samat tossut vähän myöhemmin fruugosta (.fi) jollain 60 eurolla. Nykyään en sitten liikkeissä teekkään muuta kuin sovita ja ota kengän tiedot ylös. Ainahan sitä voi myyjälle sanoa että vielä mietitään.

Muuten mullakin on pari kolme eri merkkiä kierrossa, mutta tällä hetkellä on jonkin sortin luottamuspula vähän joka merkkiin. Pitäisi löytää joku hyvä uusi tossu joka juoksisi tulokset itsestään.
 

scholl

Jäsen
Juoksutrikoot. En olisi koskaan ajatellut noitakaan käyttäväni tällä ruumiinrakenteella, mutta nyt yhden lenkin juosseena niillä niin paluuta ei ole. Juoksu tuntui todella kevyeltä ja rullaavalta. Kait se kesäksi hankittava myös shortsiversiot.

Täytynee myös hankkia toiset kengät, jotta a) jalka ei totu vain yksin kenkiin b) ainokaiset kengät ei kulu heti käyttökelvottomiksi ja "kerkeevät palautua" lenkeistä.

Juu ei tässä muuta.

Mensonge on tavallaan oikeassa tossuista, mutta jos juoksee vähän ja hiljaa niin pärjää yksillä tossuilla. Jos harrastuksesta tulee säännöllisempi ja kilsoja lisääntyy niin on hyvä ostaa toiset kengät. Silloin joka lenkki ei myöskään tule juostua vaimennuksellisesti samassa vaiheessa olevilla tossuilla, vaan jos olet juossut esimerkiksi puoleen väliin tossusi niin kun ostat uudet siihen rinnalle niin ne ovat sitten uudet ja jos käytät tasaisesti niin kun vanhemmat ovat elinkaarensa päässä ja ostat uudet niin silloin ne toiset ovat puolivälissä. Kun kunto kasvaa ja on mahdollista juosta eri nopeuksilla, niin silloin on hyvä ostaa erilaisia tossuja, mutta alussa sanotaanko johonkin 3.30 tasoon asti maratonilla sillä ei ole juurikaan merkitystä. Kysymyshän on kuitenkin ensisijaisesti siitä, että lenkkareita pitää ulkoiluttaa, jotta kunto kasvaisi ja hifistely tulee sitten vasta toisena asiana.

Sama koskee shortseja jne. Maratonilla on mukava käyttää lyhyitä trikoita, jottei tule hiertymiä, mutta peruslenkeillä ne eivät paranna yhtään sitä juoksuvauhtia eli ovatpa ne shortsit sitten mitkä tahansa niin niitä lenkkareita pitää ulkoiluttaa, se on kaiken a ja o.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
HCR on kohta täälläkin edessä. Yhden parin kilsan lenkin olen viimeisen 9kk aikana juossut. HCR lienee seuraava. Viimeisen kahden vuoden kilometrit yhteensä ehkä tuon 21km. Saa nähdä mitä tästäkin tulee
 

scholl

Jäsen
Netistä saa halvalla tossuja, kun oikeasta paikasta etsii. Itse esim. ostin juuri nuo Cumulukset paikallisesta Sportiasta muistaakseni jollain 130 eurolla, ja samat tossut vähän myöhemmin fruugosta (.fi) jollain 60 eurolla. Nykyään en sitten liikkeissä teekkään muuta kuin sovita ja ota kengän tiedot ylös. Ainahan sitä voi myyjälle sanoa että vielä mietitään.

Niin netissä on käytännössä koko ajan tarjouksia, toisin kuin liikkeissä. Tosin voi liikkeissäkin olla, mutta niiden löytäminen on hankalampaa kuin netistä, josta halutessaan voi tarkastaa diilit muutamassa minuutissa. Eli ns. bargain huntereille netti on tietysti hyvä, mikäli tietää, mitä kenkiä on ostamassa ja mikä on oikea koko. Tosin se riippuu jälleen juoksumääristä, jos ostaa yhdet kengät niin hinnalla ei ole suurta merkitystä, mutta jos ostaa kymmenet kengät niin se tuntuu jo jossain joutuuko niistä maksamaan 50e vai 200e per pari.
 

Fordél

Jäsen
Sama koskee shortseja jne. Maratonilla on mukava käyttää lyhyitä trikoita, jottei tule hiertymiä, mutta peruslenkeillä ne eivät paranna yhtään sitä juoksuvauhtia eli ovatpa ne shortsit sitten mitkä tahansa niin niitä lenkkareita pitää ulkoiluttaa, se on kaiken a ja o.

Ei tietenkään paranna, mutta juoksemisesta tulee nautinnollisempaa, kun varusteet ovat kunnossa. Ei silloin ole merkitystä edes mikä on vauhti tai mitkä ovat tavoitteet. Lenkkareitakin ulkoiluuttaa sitä todennäköisemmin mitä nautinnollisempaa on juokseminen.
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
HCR vajaan kahden viikon päässä seuraava etappi.

Minulla on tiedossa oma peruskestävyys- sekä vauhtikestävyysrajani. Sanokaas viisaammat, mihin sijoittuu puolimaratonin kilpailuvauhti näihin nähden? Onko se vauhtikestävyysrajalla, hieman vauhtikestävyysrajaa alempana vai jossain ihan muualla?
 
Suosikkijoukkue
Pyöräilijät. Sympatiat: SaiPa
HCR vajaan kahden viikon päässä seuraava etappi.

Minulla on tiedossa oma peruskestävyys- sekä vauhtikestävyysrajani. Sanokaas viisaammat, mihin sijoittuu puolimaratonin kilpailuvauhti näihin nähden? Onko se vauhtikestävyysrajalla, hieman vauhtikestävyysrajaa alempana vai jossain ihan muualla?

Samaa pohdittu noin "pitkäkestoisen" suorituksen kannalta. Mulla on pk-raja 139 ja vk-raja 172, joten itse ajattelin pyrkiä pitämään sykkeen noin 150-155 tienoilla. Tuo on ainakin toiminut 10km ja 13km kilpailuvauhtisilla lenkeillä niin, että paukkuja on vielä jäänyt enempäänkin. Tämä on tosiaan omaa pohdiskelua enkä ole kyllä juoksuasioissa vielä kovin viisas. Ensimmäinen juoksukilpailu/-tapahtuma ja tuo taannoin juoksemani 13km on tosiaan pisin lenkkini ikinä (kilometreissä). Tavoite on siis päästä maaliin.
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Tarkennetaanpas vielä luvuilla.

Minulla on tiedossa suuntaa antavasti oma peruskestävyysrajani (syke 152, km-vauhti 5:10) sekä vauhtikestävyysrajani (syke 172, km-vauhti 4:08).

Sanokaas viisaammat, mihin sijoittuu puolimaratonin kilpailuvauhti näihin nähden? Onko se vauhtikestävyysrajalla, hieman vauhtikestävyysrajaa alempana vai jossain ihan muualla?

Kilpailutilanteessahan syke on joka tapauksessa hieman tavallista korkeampi, joten milläköhän sykkeellä ja/tai km-vauhdilla sitä uskaltaisi lähteä matkaan. Takana on 4 puolimaratonia ja yksi täyspitkä. Puolikkaan ennätys 1.38.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Minulla on tiedossa suuntaa antavasti oma peruskestävyysrajani (syke 152, km-vauhti 5:10) sekä vauhtikestävyysrajani (syke 172, km-vauhti 4:08).
Nuohan minun ymmärtääkseni vaihtelevat monien muiden ominaisuuksien mukaan. Minulla oli joskus vk-raja jotain 177, niin juoksin sitten puolikkaan maratonin (olen juossut sen kuudesti) sykekeskiarvolla 187. Enimmän osan matkaa syke paukutti välillä 189-192. Kyllähän se tuntuu aika rankalta, kun lähes 1,5 tunnin ajan syke paukuttaa noissa lukemissa.

Se nyt kuitenkin selvää on, että jos haluaa itsensä lujille laittaa ja tulosta yrittää ihan tosissaan eikä vaan läpsytellä puolikasta läpi, niin vk-sykerajan yli pitää olla viimeistään kilometritolpalla numero 2. Sitä en tiedä, että jos on joku olympiatason urheilija, että pitääkö se silloin olla.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sanokaas viisaammat, mihin sijoittuu puolimaratonin kilpailuvauhti näihin nähden? Onko se vauhtikestävyysrajalla, hieman vauhtikestävyysrajaa alempana vai jossain ihan muualla?

Puolimaratonissa tarkoitus on juosta reilut 21 kilsaa niin kovaa kuin mahdollista. Kilpailutilanteessa itse heitän sykemittarit helvettiin, mutta vauhtia pyrin jollain tavalla seuraamaan. Tosin siinäkin niin, että jos kulkee, niin turha niistä kovankaan tuntuisista vauhdeista on hätkähtää.

Jos olet juossut 1.38 ja olet jollain tavalla saman tyyppisessä iskussa, niin lähtisin hakemaan ainakin 1.35 alitusta, mikä tarkoittaa 4.30 kilsavauhtia. Saa vetää kovempaakin.

Juoksukilpaillussa vauhdin pitää kuitenkin olla sellainen, että varastoon ei jää mitään, jolloin tietysti mennään siinä mielessä riskirajoilla, että kuukahduskin on mahdollinen.
 

Mensonge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Huomenna Tuusulaan maratonille. Siitä sitten kauden päättäjäisiin Tallinnaan. Tulee palautusjuomat tarpeeseen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös