Tätä on varmaan kysytty tässä ketjussa monia kertoja, mutta olisi mukava kuulla teidän toisen kalorinkulutuksesta hieman.
Olen tässä nyt kuukauden säännöllisesti lenkkeilyt 3 kertaa viikossa ja aion nostaa sen 5 kertaan. Tunnin mittaisia lenkkejä olen tehnyt ja tänään sain kulutetuksi 680kcal sen ajan aikana, eli se tekisi 10minuutilla noin 120 kulutettua kaloria. Onko kovin huono määrä? Kunto ei ole näin "aloittelijalla" vielä hääppönen, joten joudun muutaman kävelyaskeleen ottamaan välillä kesken hölkän. Polarin sykemittari antoi tänään keskikulutukseksi 149 ja maksimisyke 170 tienoilla.
Onkos se muuten niin, että sitä laihtuu kuluttamalla enemmän, mitä syö? Siinä tapauksessahan sitä pitäisi tehdä lähemmäs 1500kcal kuluttavia lenkkejä päivisin. Huhhuh.
Voin kuvitella, kuinka nimimerkki Fedo vetänyt lenkkejä 700 kalorin kulutuksella ja kiroillut itsekseen, että miten vitussa saisi sen kulutusmäärän yli 1500 kalorin :D
Joskus kun olen noita kulutuksia seurannut niin parin tunnin lenkeillä on kulutus ollut jossain 1500-2000kcal:n välillä. Samoihin summiin pääsee muuten kun pelaa sählyä jotain 1,5h. Tollasilla peruslenkeillä 45-60 minuutin välillä kulutus on muistaakseni ollut sykemittarin mukaan 500-700kcl.
Jos siis käyt viisi kertaa viikossa lenkillä ja jotkut niistä kestävät tunninkin + katsot mitä syöt niin varmasti laihdut ilman mitään 1500kcal kuluttavia lenkkejä. Kaloreita kun tuppaa kulumaan aika mukavasti päivän aikana normaalitoimiin vaikka ei harrastaisi erityistä lliikuntaakaan.
No kyllä se kuntovaiheessa rasvakin palaa ja rasvanpolttovaiheessakin varmaan kunto kasvaa.Öhyms.Olipa todella lohduttavaa kuulla tämä. Mitäs väliä muuten sillä on, kun sykemittari jakaa lenkin kuntovaiheeseen ja rasvanpolttovaiheeseen? Kuntovaiheessako minulla kasvaa kunto, mutta en polta rasvaa ja päinvastoin?
Nyt on hyvä fiilis. Kattelin google mapsista tommosen sopivan mittasen matkan (16km), että nyt viimeinki vähän näkee kilometreissä mihin nää mun lenkit suunnilleen sijoittuu. Aikaa meni 1h 34min ja keskisyke oli 154. Ekalla puoliskolla (8km) meni aika tasan 45min eli toi toinen puolisko meni sit pari minuuttia hitaammin. Mut kyllähän tää nyt aika hyvin toivoa antaa sitä syksyllä juostavaa puolimaratonia ajatellen. Tai en mä ainakaan pettyny ole tuohon aikaan kun ottaa huomioon et varastoon jäi vielä reilusti paukkuja.
Kiitokset tästä, pitää tos duunin jälkeen kokeilla onnistuuko nykyisellä luurilla. En tosin ikinä ota puhelinta lenkeille matkaan enkä nyt äkkiseltään keksi mihin sen tunkis. Juoksuhousuissa on yksi tasku takana jossa on tähän mennessä ollu avain ja mp3- soitin. Ei sinne paljon muuta mahdukaan eikä se heiluva puhelin välttämättä niin hyvältä tuntuiskaan perseessä.
Olen erittäin tyytyväinen aikaani ja hämmästyttävintä on että vaikka olo on väsynyt, jalat eivät ole PAHASTI kipeät. Toki olen tätä auttanut buranalla tänä aamuna. Puhutaan että 1-2 viikon lepo olisi nyt paikallaan mutta kyllä mä ajattelin ensi viikolla alkaa varovasti liikkumaan. Iso lenkki se oli - ei muuta.
Kirjoittelin tuohon ylös vähän lisää. Espoosta kun lienet niin nyt olisi hyvä sauma valmistautua Espoon puolikkaalle joka juostaan 25.9, jos vaan kiinnostaa. Itse olen vähän kahden vaiheilla. Harkitsen jo Tukholmaan lähtöä ensi toukokuussa kokonaiselle. Espoon reitti näyttää hienolta kun eka kymppi mennään rantaa. Noh, baronan ohi ei sentään mennä. Heh.Kerro nyt ihmeessä tarkemmin miten meni, oliko ylikuntoa? Paljonko aika oli?
Espoosta kun lienet niin nyt olisi hyvä sauma valmistautua Espoon puolikkaalle joka juostaan 25.9, jos vaan kiinnostaa.
Kirjoittelin tuohon ylös vähän lisää. Espoosta kun lienet niin nyt olisi hyvä sauma valmistautua Espoon puolikkaalle joka juostaan 25.9, jos vaan kiinnostaa. Itse olen vähän kahden vaiheilla. Harkitsen jo Tukholmaan lähtöä ensi toukokuussa kokonaiselle. Espoon reitti näyttää hienolta kun eka kymppi mennään rantaa. Noh, baronan ohi ei sentään mennä. Heh.
Espoon rantamaraton on kyllä hieno reitti, mutta aika rankka tapa aloittaa juoksu (puolikkaallakin), kun on todella mäkinen profiili. Ennemmin ekan puolikkaan juoksisin Vantaalla viikkoa myöhemmin, tasainen ja ennätyskelpoinen reitti.
Tätä kannattaa jokaisen kokeillla!
Ihan kelpo avaus näin ensimmäiseksi puolikkaaksi. Tavoitteena oli se kahden tunnin alittaminen ja 9km:n kohdalla olin tästä n. 7min jäljessä. Lopussa tuliki kiristettyä vauhtia ja viimiset kaks kilsaa lähes täysillä. Ihan mukava reitti oli, pieniä nousuja siellä täällä, mutta ei mitään suurempia. Vauhdin tasaaminen nyt ei onnistunu vähääkään, tuli vedettyä aina välistä kovempaa ohitellen muita juoksijoita ja sit katoin jonku hyvännäköisen perseen (naisen) ja jäin sen taakse lepäämään hetkeksi aikaa. Jonku viis minsaa tosta ois saanu pois vähän tasaisemmalla juoksulla. Ja tupakoinnin jos lopettais niin siinä menis varmaan vielä 10min :D
Miten sinun kokemuksesi, saako kisatilanteessa ekstravauhtia, kuten joku on minulle väittänyt? Siis niin, että treenatessa vaikeahko tavoite tuntuukin kisassa paljon helpommalta.
Samma här. Reippaasti alle 2h päästiin eilen ja ennätys parani yli 20minuuttia muutamassa kuukaudessa. Syy tähän oli toki kesän kova treeni ja elokuussa juostu kokonainen maratoni. Hieman kutkuttaisi vielä tuo Vantaan puolikas kahden viikon päästä.