Jokaisellahan on toki omanlaiset käpälät ja se mikä ei sovi toiselle, voikin jonkin muun jalkaan sopia kuin nyrkki silmään. Silti sanoisin tässä kohdin, että koita jostain taikoa pikkasen lisää rahaa budjettiin ja osta hyvät tossut urheilukaupasta. Jättäisin suosiolla väliin cittarin pumat nimimerkillä kokemusta on. Tuon hintaisen kengät ja vielä cittarista ovat tuskin tehty kunnon juoksemiseen vaan niiden iskunvaimennus riittanee hyvin vain kävelyyn.
Mä ostin vajaa pari vuotta sitten ensimmäiset "juoksulenkkarit" Cittarista ja niillä sitten juoksin viime vuoden huhtikuun loppuun asti, ehkä n.1000km. Viimeisen kerran oli jalassa Hiekkaharjun 6h kisassa, jossa meni 60815m. Ihan hyvältä tuntui sielläkin. Hintaa noilla Reebokeilla taisi olla 40-50e.
Sen jälkeen ostin ihan Intersportista 99 eurolla (ovh 130) tossut, jotka tuntui parhailta. Ja vähän myöhemmin ostin toisetkin. Nyt nekin rupeaa olevan jo aika läpijuosseet vaikka meinaankin ensi viikolla jalkaan taas yhteen tapahtumaan laittaa, kun juuri ostamat Asickset Cumulukset (ovh oliko 169?) ei sittenkään ole ehkä mun jaloille. Noita samoja Niken lenkkareita (mitä mulla on 2 paria) myytiin alennusmyynnissä pari viikkoa sitten 30 euron hintaan. Sääli etten osunut apajille.
HCR:ssä ja Tukholmassa tänä vuonna käytin Niken Skyloneita, jotka ostin viime kesänä Ideaparkin Budget Sportin alennuslaarista muistaakseni 50-60 eurolla. Todennäköisesti heitän samat kengät vielä jalkaan, jos osuu joku maraton tai lyhempi tänä vuonna vielä kalenteriin...
Eli ei noissa aina se hinta ole ratkaiseva tekijä, vaan se miltä tuntuu ja miten sopii omaan jalkaan.
Painoa on nyt 91kg ( pyörinyt siinä 91-94kg), mutta nyt vähän alaspäin. Pituutta 175cm eli onhan tuossa massaakin jonkin eli lievää ylipainoa on.
Noilla mitoilla suosittelen puolimaratonia 3.9.2012. Ja ainakin 15 kg keveämpänä! Ihan oikeasti kannattaa treenata puolikkaalleekkin systemaattisesti ainakin vuosi. Toki sen voi vähäisemmälläkin treenillä juosta, mutta ei siinä ole mitään järkeä.
Paskat. Anna mennä vaan jos siltä tuntuu. Itse vedin täysmatkatriathlonin (hitaasti) olemattomilla pohjilla
Jatkoajan keskustelupalsta - Yksittäisen viestin lukeminen - Jatkoajan Triathlonistit tai sellaiseksi aikovat , oma puolisoni lähti tänä vuonna HCR:ään (21,1km) työpaikan porukan mukana. Takana oli ehkä 10 lenkkiä, josta 10km pisin. Lähtivät rauhallisesti kaverinsa kanssa liikkeelle, ja vähän ennen 10km päättivät, että juoksevat 12km ja kävelevät maaliin. 12km:n kohdalla päättivät, että jos vielä pari kilsaa juoksevat. Ja 14km:n jälkeen, että jos 16-17km. Sitten päättivät juosta maaliin. Aika 2.38, hyvä mieli... eikä tarvittu vuoden treeniä.