Rottailut ja muut häröilyt NHL:ssä

  • 1 281 307
  • 6 093

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Välillä ihmetyttää, että kirjoitetaanko näitä viestejä ihan vitsinä vai onko lajiymmärrys oikeasti niin heikolla tasolla. Mutta jos tuohon alkulämmittelyesimerkkiisi lähdetään, niin koitapa mennä alkulämmittelyssä ampumaan kiekkoa vastustajan puolen maaliin niin voit vakuuttua maistavasti sen jälkeen miltä vastustajan hanska maistuu. Ja ihan syystäkin. Tämä on yksi esimerkki vastustajan kunnioitukseen liittyvistä kirjoittamattomasta säännöstä, mikä menee siihen samaan kategoriaan kuin Ridly Greigin temppu.
Onkohan tuota kukaan Claude Lemieux'n jälkeen kokeillut NHL:ssä? Hänellä ja Shayne Corsonilla oli tapana ampua kiekkoja vastustajan maaliin alkulämmittelyjen päättyessä ja pudotuspeleissä sitten ennen ottelun alkua tuli joukkotappelu kun Flyersin pelaajat saivat siitä tarpeekseensa. Tuohan johti myös siihen että jos tulee penkiltä/jäähyaitiosta/tms. paikasta jäälle tulee automaattinen 10 peliä pelikieltoa.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Ihmisten pitäisi nyt erottaa kaksi asiaa:
- oliko Greigin lämäri tyhjään maaliin hyvän hengen mukaista, ja ansaitsisiko se muistutuksen?
- Riellyn reaktio tilanteeseen

On mahdollista sanoa, että Greig ansaitsi muistutuksen kukkoilustaan, ja että Rielly ansaitsee +10 peliä pelitilanteen ulkopuolisesta, puolustuskyvyttömän pelaajan päähän kohdistuneesta poikkarista. Ei tää oo joko tai.
 
On tämä erikoista; ollaan jääkiekkopalstalla, ja täällä iso kasa ihmisiä ihmettelee ääneen, että mikä ihmeen koodisto...
Ennemminkin tässä keskustelussa näyttää olevan jonkinlainen rikkinäinen puhelin tai tahallaan väärinymmärtämisen kulttuuri valloillaan. Toki ymmärrän, että osa kärjistää ja liekittää keskustelua kieli poskessa. Mutta asiaan.

Kaikki (tai ainakin nähdäkseni suurin osa) kyllä ymmärtävät, mikä tuo "koodisto" on. Toinen puoli keskustelijoista on vain yksinkertaisesti sitä mieltä, että se on muinaisjäänne, joka ei kuulu lajiin, jota he haluavat seurata.

Olen todella tietoinen tästä "koodistosta" ja jos vaikkapa 8-0 maalin jälkeen vedät jutipumppua ympäri kaukaloa näytellen vastustajan vaihtopenkille keskaria, ymmärrän että kuittihan sieltä tulee. Ei siksi, että tuo olisi minkään "koodiston" vastaista toimintaa, vaan samasta syystä, kun aamuyön nakkijonossa saatat saada nenän kipeäksi, kun alat kaikille vittuilemaan. "Koodiston" rikkominen on tekosyy sille, että saadaan purkaa turhautumista vastustajaan pienemmillä sanktioilla.

Tästä päästäänkin asian pihviin. Ymmärrän siis, että kirjoittamattomia sääntöjä rikkova saattaa joutua vastareaktion kohteeksi, mutta vastareaktio ei ole millän tavalla hyväksytympää virallisten sääntöjen puitteissa, olit sitten rikkonut tätä mystistä "koodistoa" tai et. Tai ei siis mielestäni missään nimessä pitäisi olla. Jos siis vedät maalin jälkeen pelin ollessa jo poikki vastustajaa poikittaisella päähän, rangaistuksen tulisi olla samanlainen, olipa pelaaja laukonut kiekon kaksi sekuntia sitten maaliin, tai vaikkapa riman kautta muikkuverkkoihin.

Kyllä tässä NHL nyt saa täysin näyttää sen, mitä mieltä on tästä "koodistosta". Jos sitä halutaan ylläpitää, rangaistuksen tulee olla alle 10 peliä. Jos siitä taasen halutaan eroon, tulee penaltin olla tuntuvampi.

Lopuksi on vielä todettava, että vaikka Greig mahdollisesti, jopa todennäköisesti, tiedosti rikkovansa "koodistoa", en ole siitä itse kuitenkaan 100% vakuuttunut. Kuten täällä on mainittu, hän ei millään tavalla tuulettanut maalia tai aukonut päätään Reillylle maalin jälkeen.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Tämä vertaus menee niin älytön, että tuomaristo on antanut käyttäjälle rikepisteen.
Tästä päästäänkin asian pihviin. Ymmärrän siis, että kirjoittamattomia sääntöjä rikkova saattaa joutua vastareaktion kohteeksi, mutta vastareaktio ei ole millän tavalla hyväksytympää virallisten sääntöjen puitteissa, olit sitten rikkonut tätä mystistä "koodistoa" tai et. Tai ei siis mielestäni missään nimessä pitäisi olla. Jos siis vedät maalin jälkeen pelin ollessa jo poikki vastustajaa poikittaisella päähän, rangaistuksen tulisi olla samanlainen, olipa pelaaja laukonut kiekon kaksi sekuntia sitten maaliin, tai vaikkapa riman kautta muikkuverkkoihin.

Hyvä viesti kokonaisuudessaan, lainaan vain tämän pätkän..

Tuossa on juurikin se pähkinänkuoressa, mitä itse ajattelen tilanteesta. Periaatteessa. Minä kuulun siihen porukkaan (johon viittasit viestissä), joka ei haluaisi luopua "koodistosta" ja nähdä täten jotain megapannaa. Olen kuitenkin sitä mieltä, että kyllähän poikittaisesta päähän pitää silti rangaista. Mitä tulee "lieventäviin asianhaaroihin", itse ymmärrän kyllä Riellyn pillastumisen. Tai en täysin, koska kyseessä on muuten todella siisti ja rehti pelaaja. Itse ymmärrän myös teon motiivin, vaikka joku ei sitä hyväksyisikään. Ihan samalla lailla Milan Jaffin päälle kuumaa rasvaa heittäneen jantterin teko nähdään monissa piireissä oikeina ja Milan Jaffin sen ansainneen. No, ihan yhtä vähän oikeutusta tuolle rasvan heitolle oli juridisessa mielessä kuin Riellyn poikittaisella Greigin päähän. Molemmissa ymmärrän hyvin vaikuttimet.
 

Ogilthorpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Hyvä viesti kokonaisuudessaan, lainaan vain tämän pätkän..

Tuossa on juurikin se pähkinänkuoressa, mitä itse ajattelen tilanteesta. Periaatteessa. Minä kuulun siihen porukkaan (johon viittasit viestissä), joka ei haluaisi luopua "koodistosta" ja nähdä täten jotain megapannaa. Olen kuitenkin sitä mieltä, että kyllähän poikittaisesta päähän pitää silti rangaista. Mitä tulee "lieventäviin asianhaaroihin", itse ymmärrän kyllä Riellyn pillastumisen. Tai en täysin, koska kyseessä on muuten todella siisti ja rehti pelaaja. Itse ymmärrän myös teon motiivin, vaikka joku ei sitä hyväksyisikään. Ihan samalla lailla Milan Jaffin päälle kuumaa rasvaa heittäneen jantterin teko nähdään monissa piireissä oikeina ja Milan Jaffin sen ansainneen. No, ihan yhtä vähän oikeutusta tuolle rasvan heitolle oli juridisessa mielessä kuin Riellyn poikittaisella Greigin päähän. Molemmissa ymmärrän hyvin vaikuttimet.
Siis mitä aktuaalista vittua. Tyhjään maaliin lämääminen rinnastetaan johonkin pedofiiliraiskaajan tekemisiin? Ja kyllä jonkinlainen lääkitys pitäisi olla tai siis hakea, jos kertoo ymmärtävänsä tuon pillastumisen.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Siis mitä aktuaalista vittua. Tyhjään maaliin lämääminen rinnastetaan johonkin pedofiiliraiskaajan tekemisiin? Ja kyllä jonkinlainen lääkitys pitäisi olla tai siis hakea, jos kertoo ymmärtävänsä tuon pillastumisen.

Kohtuullisen jäätävä vertaus :D

Lukekaahan tarkemmin viestini. En verrannut enkä rinnastanut, vaan nimenomaan siihen teon oikeutukseen liittyi.
 
Minä kuulun siihen porukkaan (johon viittasit viestissä), joka ei haluaisi luopua "koodistosta" ja nähdä täten jotain megapannaa. Olen kuitenkin sitä mieltä, että kyllähän poikittaisesta päähän pitää silti rangaista. Mitä tulee "lieventäviin asianhaaroihin", itse ymmärrän kyllä Riellyn pillastumisen. Tai en täysin, koska kyseessä on muuten todella siisti ja rehti pelaaja. Itse ymmärrän myös teon motiivin, vaikka joku ei sitä hyväksyisikään. Ihan samalla lailla Milan Jaffin päälle kuumaa rasvaa heittäneen jantterin teko nähdään monissa piireissä oikeina ja Milan Jaffin sen ansainneen. No, ihan yhtä vähän oikeutusta tuolle rasvan heitolle oli juridisessa mielessä kuin Riellyn poikittaisella Greigin päähän. Molemmissa ymmärrän hyvin vaikuttimet.
Ymmärrän mielipiteesi ja tiedostinkin, että olemme asiasta eri mieltä. Itsekin olen tässä vuosien saatossa muuttanut mielipidettäni asian suhteen.

Asiahan ei todellakaan ole mitenkään mustavalkoinen ja harmaan sävyjä löytyy paljonkin. Yksi näistä on täälläkin esille tullut lajin houkuttelevuus sitä seuraamattomille katsojille. Vaikka koen itse pystyväni yleensä neutraaliin asioiden tarkasteluun ja jättämään mielipiteeni sivuun, minun on hankala ajatella, miltä tämä näyttää lajia seuraamattomalle. Kyselin itsekin Espanjassa asuvilta ystäviltäni, jotka ovat kauttani saaneet ensikosketuksen jääkiekkoon, mitä mieltä he olivat tilanteesta. Toki tässä on vain muutama henkilö, joten en edes lähde heidän mielipiteitään käyttämään minkäänlaisena argumenttina. Pointtini onkin, että jos NHL haluaa kasvattaa lajia entisestään, heidän tulisi tutkia miten tällaiset tilanteet näyttäytyvät lajin pariin tuleville ihmisille. On ymmärrettävää, että torspoja aamupalaksi syönyt kolmevuotiaasta asti kiekkokouluissa juossut Ontariolaispoika pitää Reavesin ja Tootoon nyrkkihippasia täysin normaalina, mutta tämä ei varmasti päde kaikkiin katsojiin.

Tuskin kenelläkään on siis kristallipallossaan aukotonta vastausta, mihin suuntaan tuotetta kannattaisi viedä, jos katsojia halutaan lisää ilman, että tunne ei poistu pelistä, mutta pelaajien terveyttä ei turhaan vaaranneta.
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
En verrannut enkä rinnastanut, vaan nimenomaan siihen teon oikeutukseen liittyi.
Ihan samalla lailla Milan Jaffin päälle kuumaa rasvaa heittäneen jantterin teko nähdään monissa piireissä oikeina ja Milan Jaffin sen ansainneen.

Niin siis miten oli?

Eikä siinä, pointtisi ymmärsin, mutta olihan tuo nyt aika kaukaa haettu.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
@Rantojen mies

Kyllä kyllä, ei ollutkaan tarkoitus vängätä, vaan lähinnä lokreoida itseeni siihen jälkimmäiseen ryhmään. Siitä olen täysin samaa mieltä, että nyt NHL periaatteessa lokeroi itsensä samalla lailla jompaan kumpaan kastiin. Noin niinkuin kärjistetysti.

Niin siis miten oli?

Eikä siinä, pointtisi ymmärsin, mutta olihan tuo nyt aika kaukaa haettu.

Niin, siis ei se rasvanheitto juridisesti ollut yhtään sen oikeutetumpaa, kuin toisen lyöminen poikittaisella mailalla päähän. Riippumatta kummassakaan tilanteessa edeltäneistä tapahtumista.

edit. Kyllä, myönnän, että oli kaukaa haettu ja kärjistetty vertaus, mutta muutama kirjoittaja täällä tuntuu vaativan sen kärjistyksen, jotta tajutaan missä mennään..
 

Lepranmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vaasan Sport, Philadelphia Flyers
Samoin kun puhutaan, että miksi jääkiekossa tapellaan ja muissa lajeissa ei. Silloin tähän vedetään neljästä suuresta Jenkki sarjasta vain NBA ja NFL. Yllättäen se kolmas MLB ”jota kukaan eurooppalainen” ei seuraa sisältää ainakin YouTube highlightien mukaan paljonkin tappeluita. Itse en tunne lajia edes vähää alusta, että minkälaisia rangaistuksia siinä jaetaan, mutta klippeihin olen vuosien saatossa törmännyt usein.





Samoin Kanadassa suositussa Lacrosessa (haavipallossa) tapellaan.

Tämä vain mielestäni vahvistaa sitä, että kyse ei ole pelkästään jääkiekossa siinä, että se olisi joku muinaishistoriallisten miesten laji. Vaan enemmänkin kulttuurilliset erot eurooppa vs USA. Tuo mikä ärsyttää myös keskustelussa, että täällä Suomessa siemaistaan pikkurilli pystyssä trendi espressoa, trendi kahvilassa, laitetaan kauppalehti näkyville pöydälle ja avataan Mac. Sitten nyrpistetään nokkaa kun katsotaan viimeisimmät NHL-uutiset ja tokaistaan moukat luolamiehet. Sitten anonyymilla keskutelupalstalla yritetään keksiä 10 synonyymia siihen kuinka he eivät ole enään tätä päivää, kuten minä. Sama kehä toistuu vuosikymmeniä, mutta NHL:ssä vain tapellaan ja tehdään ylilyöntejä.


Joo, MLB sarjassa tapellaan maksimissaan muutaman kerran kaudessa jonka jälkeen pelikiellot ovat luokkaa kuusi peliä ja tämän päälle lyödään liigan puolelta sakot. Eli ei voida puhua mistään yleisestä ilmiöstä kyseisessä lajissa. Lisäksi he pelaavat vielä 162 peliä kaudessa per joukkue. Joten tappelut tai muut ylilyönnit ovat pelimääriin nähden hyvin pieniä.

Minä en tiedä tarkalleen mikä on tilanne NHL:n suhteen mutta kyllä P-Amerikassakin muissa lajeissa on viime vuosina herätty varsinkin näihin päähänkohdistuviin iskuihin. NHL on ainoa liiga jossa vielä aika hövelisti suhtaudutaan näihin selkeisiin ylilyönteihin. Esimerkiksi NFL:ssä pelaajilla on jokaisessa ottelussa mahdollisuus käytännössä päättää toisen pelaajan ura vetämällä oikein kunnolla vastapalloon mutta siellä ei hyväksytä enää pientäkään iskua suoraan päähän. Jos niin käy niin tuomarit ja liiga pitävät huolen että pelaaja ei toista kertaa näin tee. Pelaajat on opetettu taklaamaan niin että vältetään osumia päähän. Tällöin tulee kyllä mustelmia ja loukkaantumisia mutta pahemmilta asioilta vältytään.

Ja nyt puhutaan nimenomaan pelin sisällä tapahtuvista iskuista. Kyllä minä ymmärrän, että jääkiekossa voi tulla päähän kohdistuvia osumia ihan vahingossakin mutta tuollaiset selkeästi pelin ulkopuolella tapahtuvat ylilyönnit on kitkettävä pois. Näissä muissa isoissa liigoissa ei tulisi kuulonkaan, että ns. vihellyksen jälkeen tulisi tilanne jossa toiselta yritetään iskeä pää irti ja entiset pelaajat vielä sosiaalisessa mediassa antaisivat tukensa tekijälle. Ainakaan näin isossa määrin, toki jokaisen lajin ympärillä pyörii näitä väkivallan symppaajia.

Joten mielestäni on turha puhua jostain kulttuurilillisistä eroista P-Amerikan ja Euroopan välillä. Enemmänkin kyse on vain jääkiekon kulttuurista johon on kuulunut aika härski väkivalta. Mielestäni ei ole väärin, että siitä yritetään vuonna 2024 päästää irti.

Ja minä puhun nimenomaan näistä päähän kohdistuvista iskuista. Jos Rielly olisi tuossa lyönyt poikittasella vaikka tuohon ojentajan kohdalle niin olisin hiljaa. Ne tietyllä tavalla kuuluvat jääkiekkoon.
 
No sitten kannattaa melkein alkaa seuraamaan niin ei tule kirjoiteltua mitä sattuu.

Samat sanat. Keskustelun seuraaminen auttaa kovasti, niin ei tarvitse heitellä ihan mitä sattuu.

Vastasin siis viestiin, jossa NHL:ää oltiin viemässä junttien marginaalilajiksi, koska koodisto. Ja totesin, että kirjoittamattomia sääntöjä löytyy niistä ihannoiduista suositummista lajeistakin. Jopa näin olemattomalla lajituntemuksella osaan sen sanoa.
 

ipaz

Jäsen

Jouni Niemisen analyysi lauantai-illan jupakasta. Hyviä nostoja nuo monet ex-pelaajien twiitit.

Pari lainausta tekstistä:

"Koodista, tai “koodista” ei mielestäni kannata lähteä kinastelemaan muitten kanssa, siis meidän ulkopuolisten. Oliko lämäri tyhjiin koodin mukainen tai sitä rikkova, ei oikeastaan ole meidän asiamme, tai minun asiani.

NHL-jääkiekko on pelaajien peli. Koodi on heidän koodinsa. Se ei kuulu meille. He päättävät, mikä on oikein, ja mikä väärin, ja miten siihen vastataan. He laittavat terveytensä peliin joka pelissä. Samalla, pelaajat itse myös äänestivät siitä, että NHL:n tulee rangaista tahallisista päähän kohdistetuista iskuista ankarammin."


---

"Lopuksi, Ottawa Senatorsin hyökkääjä Josh Norris saattoi paketoida tapahtuneen parhaiten.

“On hyvä juttu voittaa Leafs kotona, etenkin lauantaina”, hän sanoi. “Koskaan ei voi oikein tietää, mitä Greiger tulee tekemään. Pidin siitä, mutta olen varma, jos me olisimme olleet toisella puolella, ettemme olisi mekään pitäneet siitä. En pitänyt heidän tavastaan vastata, mutta asia on nyt ohitse. Veikkaisin, että se kaikki oli hyvää viihdettä.”


Kysyimpä tästä asiasta myös kanadalaiselta kaveriltani. Normaalilta jannulta, joka pelaa kaljaliigalätkää. Niinkuin kaikki kävelemään pystyvät kanadalaismiehet. Vastasi sanatarkasti näin:

Slap shot on a empty net from close range is the same thing as taking a slap shot after the whistle,, just a sign of disrespect, and when you do something like that you should know a fight is gona happen.

Disrespect. Siinä asian ydin. Ridly Greig tarjosi siis aivan tietoisesti sirkushuveja kansalle.
 

Parson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Oon seurannut lätkää kohta 50v ja pelannut junnuna vuosia valmennuksen alla. En nyt vaan ymmärrä miten tyhjään maaliin tehty lyöntilaukaus olisi jotenkin vastustajaa halveeraava. Miten siinä muka halveerataan ketään?
 

Ogilthorpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Samat sanat. Keskustelun seuraaminen auttaa kovasti, niin ei tarvitse heitellä ihan mitä sattuu.

Vastasin siis viestiin, jossa NHL:ää oltiin viemässä junttien marginaalilajiksi, koska koodisto. Ja totesin, että kirjoittamattomia sääntöjä löytyy niistä ihannoiduista suositummista lajeistakin. Jopa näin olemattomalla lajituntemuksella osaan sen sanoa.
Ilmeisesti et kuitenkaan osaa sanoa. Mutta toki isojen miesvauvojen lätkäkoodistossa lämärillä tehty maali oikeuttaa poikittaista päähän. Mikä muu oikeuttaa, rystyllä omalta alueelta tai laidan kautta jos menee niin voi lyödä viikatelyönnillä päähän koska koodisto ja miesvauvan tunteen
 

ipaz

Jäsen
Oon seurannut lätkää kohta 50v ja pelannut junnuna vuosia valmennuksen alla. En nyt vaan ymmärrä miten tyhjään maaliin tehty lyöntilaukaus olisi jotenkin vastustajaa halveeraava. Miten siinä muka halveerataan ketään?
Lajikulttuuri on vaan erilainen mitä täällä. Itse muistan jostain C-junnuajoilta, kun vastusta pöllytti meitä jotain 17-0, niin ei siellä hidasteltu vaan jokainen vihulainen yritti tehdä niin paljon pisteitä kun ehti. Ei paljon meikäpoikien fiilis kiinnostanut, vaikka ottelu oli ihan yhtä päätyä 60 minuuttia. Oltiin ehkä jotain 14-vuotiaita vai minkä ikäisiä silloin ollaan. Osa meidän kaverista lopetti pelaamisen sen kauden jälkeen osittain siksi koska eihän tuollainen ole millään mittarilla hauskaa harrastamista.

Kanadassa ei ihan tällaista kulttuuria ole. Tai ainakin tavoite on se, että kun peli on tuloksellisesti ohi, niin sitten vaan pellaillaan loppuun eikä kyykytetä hävinnyttä jengiä vieläkin syvemmälle jään rakoon omien tehojen toivossa.Toki sielläkin varmasti junnuissa on monenlaista meininkiä, mutta noin niinkuin pääsääntöisesti heille opetetaan, ettei vastustajaa nolata ainakaan suurieleisesti en jälkeen kun on selvinnyt kumpi ottelun tulee voittamaan.

Kirjoittamattomat säännöt ovat lajikulttuuria. Kanadassa / jenkeissä ei ole hyväksyttävää tehdä näyttävää maalia tyhjiin kun sinetöi ottelun, vaan se tulisi tehdä virkamiesmäisesti tavalla jolla vaan taputellaan lopputulos. Peli on ohi, kiitos taistelusta ja näkemiin.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Oon seurannut lätkää kohta 50v ja pelannut junnuna vuosia valmennuksen alla. En nyt vaan ymmärrä miten tyhjään maaliin tehty lyöntilaukaus olisi jotenkin vastustajaa halveeraava. Miten siinä muka halveerataan ketään?

Tätä en itsekkään tajua. Tyylikäs maalihan toi oli =). Noita lisää.
Olisiko Rielly jättäny vetämättä päähän jos maali olsi tehty vain liruttamalla kiekko maaliin. Tuskin.

Edit. Korjattu kirjotusvirhe pelaajan nimessä
 
Viimeksi muokattu:

Kyle

Jäsen
Joo, MLB sarjassa tapellaan maksimissaan muutaman kerran kaudessa jonka jälkeen pelikiellot ovat luokkaa kuusi peliä ja tämän päälle lyödään liigan puolelta sakot. Eli ei voida puhua mistään yleisestä ilmiöstä kyseisessä lajissa. Lisäksi he pelaavat vielä 162 peliä kaudessa per joukkue. Joten tappelut tai muut ylilyönnit ovat pelimääriin nähden hyvin pieniä.

Mutta silti baseballin voi ilmeisesti kategorioida lajeihin, jossa saatetaan yhtäkkiä alkaa tappelemaan. En nyt olettanutkaan, että siellä tapellaan yhtä paljon kuin jääkiekossa, mutta kuitenkin tappelut eivät ole mitään ennen kuulumattomia joista jaetaan elinikäisiä (vuosien) pelikieltoja. Prosenttuaalisesti tuollainen kuuden ottelun pelikielto 162 pelin runkosarjassa vastaisi noin kolmen ottelun pelikieltoa NHL:ssä. Liigassa taisi joku pari saada parin ottelun pelikiellon tappelusta tällä kaudella, toki liigassa vain 60 ottelua, mutta suuruusluokka alkaa olemaan samaa.

Lacrosse tosiaan ainakin toinen laji jääkiekon lisäksi missä sääntökirjoihin on kirjattu rangaistus tappelusta.
 

ipaz

Jäsen
Lacrosse tosiaan ainakin toinen laji jääkiekon lisäksi missä sääntökirjoihin on kirjattu rangaistus tappelusta.
(Box) Lacrosse on hieno laji. Kävin aikanaan Torontossa sitä katsomassa. Play-off peli, 15,000 katsojaa ja siellä todellakin painettiin menemään muutaman kerran oikein kunnolla ilman hanskoja. Ja lacrossessa tappelut ovat paljon vaarallisempia kuin lätkässä, kun tossussa on pitoa ihan eri tavalla mitä luistimilla. Puoliammattialaissarja ja lähes kaikki lacrosse-pelaajat ovatkin kai poliiseja tai palomiehiä ja pelaavat rakkaudesta lajiin.
 
Kyllä kyllä, ei ollutkaan tarkoitus vängätä, vaan lähinnä lokreoida itseeni siihen jälkimmäiseen ryhmään.
Pahoittelut, jos viestistäni jäi sellainen kuva, että ajattelisin sinun vänkäävän, sillä missään nimessä näin en ajatellut. Kunhan toin omia näkökulmiani esille.
 

Weagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Red Rockers

Reavesin mielestä Riellyn toiminnassa ei ole moitteen sijaa. Korkeintaan yhden pelin tuosta saisi kärsiä. Kammottava juttu, kun nuoret pelaajat tulevat pilaamaan hyvän lajin ja selviävät kuin koirat veräjästä. ”Make hockey violent again” tatuonti ilmeisesti menossa tilaukseen.

Tällä kaverilla ei ole lajille mitään annettavaa kaukalossa, mutta ei kyllä sen ulkopuolellakaan.
 
Viimeksi muokattu:
Ilmeisesti et kuitenkaan osaa sanoa. Mutta toki isojen miesvauvojen lätkäkoodistossa lämärillä tehty maali oikeuttaa poikittaista päähän. Mikä muu oikeuttaa, rystyllä omalta alueelta tai laidan kautta jos menee niin voi lyödä viikatelyönnillä päähän koska koodisto ja miesvauvan tunteen

Jos minulta kysyt, niin ei tietenkään oikeuta. Tämä tällainen keskustelu ei oikein etene.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: ipaz

Kyle

Jäsen

Reavesin mielestä Rielly toiminnassa ei ole moitteen sijaa. Korkeintaan yhden pelin tuosta saisi kärsiä. Kammottava juttu, kun nuoret pelaajat tulevat pilaamaan hyvän lajin ja selviävät kuin koirat veräjästä. ”Make hockey violent again” tatuonti ilmeisesti menossa tilaukseen.

Tällä kaverilla ei ole lajille mitään annettavaa kaukalossa, mutta ei kyllä sen ulkopuolellakaan.

Miksi antaa mitään painoarvoa Riellyn joukkuekaverin sanomiselle? Enemmän olisin yllättynyt jos ensimmäistä kauttaan pelaava nelosen laituri julkisesti sanoisi, että heidän ykköspakkinsa pitää laittaa kauden pisimpään pelikieltoon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös