Suosikkijoukkue
Calgary Flames
Täysin turha ja sikamainen taklaus. Tuollaiset teot, ja kyllä, myös tuollaiset pelaajat pitää saada pois kaukalosta.
Eipä tuollaisia pelaajia oikeastaan saa kuin kahdella tavalla pois kaukalosta eli joko elinikäisellä pelikiellolla tai sitten uran päättävällä vammalla. Kumpaa laitetaan?

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmettelen Upshallin näkemystä, ettei kyseessä ole luonteeltaan lajiin kuuluva kontakti. Mielestäni kyllä maalin kulmalla kiekkoa maaliin iskevän kiekollisen vastustajan taklaaminen on "hockey play", vaikkei taklaava pelaaja tilanteessa itse yrittäisikään pelata kiekkoa - suurimmassa osassa taklaustilanteista taklaaja ei tavoittele samanaikaisesti tai välittömästi kiekkoa.

RIP Blues

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexa Komarovin kädet
Ihmettelen Upshallin näkemystä, ettei kyseessä ole luonteeltaan lajiin kuuluva kontakti. Mielestäni kyllä maalin kulmalla kiekkoa maaliin iskevän kiekollisen vastustajan taklaaminen on "hockey play", vaikkei taklaava pelaaja tilanteessa itse yrittäisikään pelata kiekkoa - suurimmassa osassa taklaustilanteista taklaaja ei tavoittele samanaikaisesti tai välittömästi kiekkoa.
Upshall käsittääkseni tarkoitti, että MT’lla ei ollut mitään tekemistä tuolla maaliviivan takana, laitahyökkääjänä omassa päässä... paitsi tuo lanaaminen!

Let's go fast, Ricky Bobby-style
(1)
  • Tykkää
Reactions: V-G-

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Upshall käsittääkseni tarkoitti, että MT’lla ei ollut mitään tekemistä tuolla maaliviivan takana, laitahyökkääjänä omassa päässä... paitsi tuo lanaaminen!
Juu, mutta tuolla kontaktilla hän poistaa tilanteessa maalintekoa yrittävän vastustajan mahdollisuuden päästä lyömään irtokiekkoa. Videossa näkyy Tkachukin pelaavan mailallaan pois syöttölinjaa viivalle, kunnes hän näkee Kassianin yrittävän itse maalintekoa viivalle syöttämisen sijaan, minkä jälkeen vasta Tkachuk päättää hakea kontaktin.

RIP Blues

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Eipä tuollaisia pelaajia oikeastaan saa kuin kahdella tavalla pois kaukalosta eli joko elinikäisellä pelikiellolla tai sitten uran päättävällä vammalla. Kumpaa laitetaan?
Meinaat että Tkachukilla ei ole minkäänlaista kapasiteettia oppia pelaamaan toisten pelaajien terveyttä kunnioittavasti ja sääntöjen rajoissa? Siinä tapauksessa kumpikin noista saattaa olla ratkaisu (jota en tietenkään toivo, kuten kirjoitinkin).

Kuten Bat Helvetistä, olen poissa kun aurinko taas saa

He jotka eivät asioista ymmärrä, voisivat luulla, että kyse on jääkiekosta. Heille vain hymyilen...
Suosikkijoukkue
Calgary Flames
Meinaat että Tkachukilla ei ole minkäänlaista kapasiteettia oppia pelaamaan toisten pelaajien terveyttä kunnioittavasti ja sääntöjen rajoissa? Siinä tapauksessa kumpikin noista saattaa olla ratkaisu (jota en tietenkään toivo, kuten kirjoitinkin).
Kenen sääntöjen rajoissa? Sinun vai liigan? Liigan mukaan Tkachuk toimi täysin sääntöjen mukaan. Olen täysin varma, että jos liiga muuttaa sääntöjään, niin Tkachuk sopeutuu siihen. Se ei vaan liity mitenkään tämän hetken tilanteeseen. Kunnioittiko Kassian mielestäsi toisen pelaajan terveyttä?

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Kenen sääntöjen rajoissa? Sinun vai liigan? Liigan mukaan Tkachuk toimi täysin sääntöjen mukaan. Olen täysin varma, että jos liiga muuttaa sääntöjään, niin Tkachuk sopeutuu siihen. Se ei vaan liity mitenkään tämän hetken tilanteeseen. Kunnioittiko Kassian mielestäsi toisen pelaajan terveyttä?
Liigan sääntöjen mukaan tuo oli ryntäys ilman minkäänlaista epäilystä. Se, että tuomari sitä viheltänyt oli selvä virhe. Ja tämä nyt on normatiivinen huomio, mutta kyllä liigan pitää muuttaa sääntöjään liittyen päävammoihin juurikin tuollaisten taklausten takia.

Se, mitä Kassian teki ei oikeuta Tkachukin tekoa tai tee siitä vähemmän väärää. Jos katsot (ei ole pakko, en sitä oleta) mitä olen aiheesta kirjoittanut, Kassianin kuuleminen on mielestäni perusteltua. Pidän sitä vain äärimmäisen huonona tilanteena koko lajin kannalta, etteivät Tkachukin taklaukset johtaneet samaan toimenpiteeseen.

He jotka eivät asioista ymmärrä, voisivat luulla, että kyse on jääkiekosta. Heille vain hymyilen...
Suosikkijoukkue
Calgary Flames
Liigan sääntöjen mukaan tuo oli ryntäys ilman minkäänlaista epäilystä. Se, että tuomari sitä viheltänyt oli selvä virhe. Ja tämä nyt on normatiivinen huomio, mutta kyllä liigan pitää muuttaa sääntöjään liittyen päävammoihin juurikin tuollaisten taklausten takia.

Se, mitä Kassian teki ei oikeuta Tkachukin tekoa tai tee siitä vähemmän väärää. Jos katsot (ei ole pakko, en sitä oleta) mitä olen aiheesta kirjoittanut, Kassianin kuuleminen on mielestäni perusteltua. Pidän sitä vain äärimmäisen huonona tilanteena koko lajin kannalta, etteivät Tkachukin taklaukset johtaneet samaan toimenpiteeseen.
Kuinka iso rangaistus tuosta olisi mielestäsi pitänyt viheltää? Tuntuu vaan aika oudolta, jos joku lähtee kirjoittamaan tähän ketjuun jos yksi 2min jäähy jää viheltämättä. Eikö noista sikamaisista taklauksista voi joutua myös jälkikäteen kuulemiseen, jos tuomarit eivät ole noudattaneet liigan sääntöjä?

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Eikö noista sikamaisista taklauksista voi joutua myös jälkikäteen kuulemiseen, jos tuomarit eivät ole noudattaneet liigan sääntöjä?
Mun sääntötulkinnan mukaan tuo olisi ollut 5+20 ja pari peliä päälle. Kova vauhti, blindside, kohdistuu ylös ja terät irti jäästä.

Parros on sen verran paska työssään, että nykyisellään mitään kunnollista linjaa ei ole jossei sellaiseksi lasketa sitä, että jokainen rike johtaa kahden pelin kakkuun riippumatta siitä mitä on todellisuudessa tapahtunut.

Alex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara + Pelaajista Nimo
Eiköhän säännöt tule muuttumaan lähitulevaisuudessa niin, ettei pimeästä kulmasta tulevia kolmannen miehen taklauksia enää sallita. Nyt jo melkein kaikki kunnioittavat vastustajaa sen verran, ettei noita tietoisesti haeta, mutta ei Tkachuk näköjään. Jos hakee noin raukkamaisia taklauksia, niin silloin pitää myös vastata seurauksista eikä heittää levyksi jäähän.

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
James Nealin näkemys tilanteesta:

"On the third one, Chucky (Tkachuk) was past me, and Kass didn't even have the puck, and he runs him and hits. If it is anyone else, they'd go down, but Kass stayed up. Look at this legs. On the first one Kass was engaged with Gio (Giordano) and he (Kass) is protecting the puck and going to the net and if anyone is surprised by the hit it is own guy. He takes him (Giordano) out just as bad. It is insane. It is a gutless hit on a guy in a very vulnerable position.

For him to come out after and say, 'If he doesn't want to get hit then stay off the tracks. Those aren't the tracks. He is picking a puck up off the wall, on a rim and he's engaged in a battle with a defencemen. And then he (Kassian) has a winger come ten feet out of position to take his head off. Ask any guy in hockey, no guy in hockey wants to see that hit. That his has ben gone out of the game for a long time. Guys like Raffi Torres or Steve Downie they were getting 15 games suspensions. He targets his head and chases him into a battle he isn't in." James Neal.

Kyllähän tuossa ekassa taklauksessa Kassianin lisäksi myös Giordano otti osumaa vähintään yhtä pahasti. Voisin kuvitella että vaihtopenkillä tai kopissa on tullut vähän sanomista.

Toivottavasti Tkachuk otti tästä opikseen, ettei ihan missä tahansa tilanteessa lähde taklailemaan. Tuossa oli vaarana että olisi telonut vastustajan lisäksi myös oman pelaajan.

Viimeksi muokattu:
“There’s something in the water here in Edmonton that we don’t have right. And we got to get that figured out,” Bob Nicholson,

Kyle

Jäsen
Aiemmin oli mainittu siitä, miten pelaajan pitäisi tietää riskit jos taklailee vastustajan "tappelijaa". Tkachuk tiesi tasan tarkkaan mitä teki ja ketä taklasi, eikä pelännyt yhtään. Kaikki pelaajat eivät ole valmiita ottamaan vaikka turpiinsa, mikäli joukkueen etu sitä vaatii.
Eli rotta mikä rotta, eikä se tarkoita etteikö voisi olla pelillisesti hyvä pelaaja. Marchand, Ruutu, Avery, Perry, Dustin Brown... jne kaikki tuota tekevät, mutta ei se muuta rotan määritelmää että "olisi omalle joukkueelle tärkeä pelaaja" . Toki 2000-luvulla oli Milan Lucicia parhaimmillaan, Dan Carcilloa ja kumppaneita jotka ajeli kaikkea mikä liikkuu pystyyn ja sen jälkeen vielä antoivat vielä turpaan jos pystyivät, toisin sanoen vastasivat puhelimeen jos tuli haaste.

Itse en sano että Tkachukin taklaukset olisivat epäpuhtaita tai että niistä pitäisi rangaista, sen sijaan jos ottaa noin selkeän maalitaulun ja ajojahdin kohteen niin mielestäni ansaitseeksin selkäänsä. 2+2+10 tai vastaavasti 5 min oli hyvä tuomio Kassianille. Harmi hänen ja Oilersin kannalta että sen alivoiman aikana tuli ratkaisu.

On tietysti kaikkien onni että Kassian on ottavana osana puolena ja että nousi samantien taklauksen jälkeen, kaikki eivät edes NHL:ssä osaa ottaa taklausta vastaan tai ole yhtä kovasta puusta veistettyä. Joka tapauksessa kertoo myös Tkachukin kunnioituksesta peliä ja vastustajaa kohtaan, niitä ei ole. Ray Ferraro vertasi Tkachukin peliä Torresin peliin. Ja itse allekirjoitan asian. On eri asia taklata kovaa ja puhtaasti silloin kun luistelulijat kohtaavat, tai lähteä kentälle metsästämään jotain tiettyä kohdetta. Tkachuk tiesi että joko satuttaa tai sitten suututta vastustajaa, ja jälkimmäisen pystyy hoitamaan myös muulla tavalla kuin lähteä hakemaan haavoittuvassa kulmassa olevaan pelaajaan taklauksia ja useasti samaan kohteeseen.

Edmonton ja Calgary eivät itselle herätä juuri tunteita, niin itsekin tervehdin ilolla että saavat väriä. En myöskään ole kumpaakaan pelaajaa tuomitsemaan, mutta pitää Flames leirissäkin muistaa että ei NHL:n historiassa ole Tkachukin kaltaisilla otteilla uraa tehty etteikö se jossain kohtaa alkaisi omia kohtaan kostautua.

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexa Komarovin kädet
Sinällään hauskaa, että kohtuu moni jääkiekkoa ammatikseen pelannut heebo on Twintterissä Kassialman puolella, mutta täällä nämä XBox-soturit vaan puolustaa tuota rottaa. Ihmettelin aikanaan, kuinka MT syö vielä omilla hampaillaan Doughty-casen jälkeen, mutta tuotahan se nykyään on, NHL...

Let's go fast, Ricky Bobby-style

Uniquewn

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Flames
En myöskään ole kumpaakaan pelaajaa tuomitsemaan, mutta pitää Flames leirissäkin muistaa että ei NHL:n historiassa ole Tkachukin kaltaisilla otteilla uraa tehty etteikö se jossain kohtaa alkaisi omia kohtaan kostautua.
Toki se muistetaan, ja tiedostetaan myös, että joku voi joku päivä jysäyttää Tkachukiin (varmasti Matty itsekin tietää, ettei hänestä oikein tykätä). Mutta kun tähän asti kaikki miehen NHL-pelit nähneenä voin silmiä räpäyttämättä sanoa, että kaveri on ollut paitsi kiekollisena, myös näissä sääntöjen rajamailla duunaamisissa kirkkaasti plusmerkkinen pelaaja tähän asti, niin on yksinkertaisesti mahdotonta alkaa pelaajaa näistä asioista moittimaan. Toki silloin moititaan, jos kusee joukkueen muroihin (esim. se muutaman kauden takainen Doughty-homma), mutta niin kaukaa pitää alkaa kaivamaan. Kertonee osaltaan siitä, että hän on ollut jengille hyödyksi, ei hänen arvoaan muuten niin paljoa hehkutettaisi.

Sääntökirjassa on vikaa, siitä olen samaa mieltä (esim. Lindgrenin taklaus Donskoihin olisi pitänyt tuottaa pelikieltoa), mutta se ei ole pelaajien, vaan kurinpidon ja muiden päättävien elinten vika. Tkachukin tyylinen pelaaja käyttää kyllä nämä hyödyksi.

-----

Nealin kommentit ymmärrän sikäli, että on nykyään Oilersin leirissä, mutta YouTuben ihmeellisestä maailmasta voi käydä katsomassa, että siellä on useampi rumempi temppu kyseiseltä herralta itseltään kuin Tkachukilta viime pelissä.

Toki se muistetaan, ja tiedostetaan myös, että joku voi joku päivä jysäyttää Tkachukiin (varmasti Matty itsekin tietää, ettei hänestä oikein tykätä). Mutta kun tähän asti kaikki miehen NHL-pelit nähneenä voin silmiä räpäyttämättä sanoa, että kaveri on ollut paitsi kiekollisena, myös näissä sääntöjen rajamailla duunaamisissa kirkkaasti plusmerkkinen pelaaja tähän asti, niin on yksinkertaisesti mahdotonta alkaa pelaajaa näistä asioista moittimaan. Toki silloin moititaan, jos kusee joukkueen muroihin (esim. se muutaman kauden takainen Doughty-homma), mutta niin kaukaa pitää alkaa kaivamaan. Kertonee osaltaan siitä, että hän on ollut jengille hyödyksi, ei hänen arvoaan muuten niin paljoa hehkutettaisi.

Sääntökirjassa on vikaa, siitä olen samaa mieltä (esim. Lindgrenin taklaus Donskoihin olisi pitänyt tuottaa pelikieltoa), mutta se ei ole pelaajien, vaan kurinpidon ja muiden päättävien elinten vika. Tkachukin tyylinen pelaaja käyttää kyllä nämä hyödyksi.

-----

Nealin kommentit ymmärrän sikäli, että on nykyään Oilersin leirissä, mutta YouTuben ihmeellisestä maailmasta voi käydä katsomassa, että siellä on useampi rumempi temppu kyseiseltä herralta itseltään kuin Tkachukilta viime pelissä.
Mun mielestä on huvittavaa, miten täällä jo toista kertaa värilasien takaa kerrotaan, miten joku kirjoittaa värilaseilla.

Ilmeisesti Selänteelläkin on joku Oilers-suhde.

Uniquewn

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Flames
Mun mielestä on huvittavaa, miten täällä jo toista kertaa värilasien takaa kerrotaan, miten joku kirjoittaa värilaseilla.

Ilmeisesti Selänteelläkin on joku Oilers-suhde.
Selänteellä ei varmaan Oilers-suhdetta ole. Upshallin osalta toin sen lähinnä siksi esille, koska kaikki täällä tuskin sitä tiesivät hänestä. Sikäli vähän turha kommentti varmaan, kun onhan noita ei-Oilers-taustaisiakin pelaajia tullut julki ja moittinut Tkachukin toimintaa.

Koska tästä asiasta on paisunut näin valtava, niin vikaa taitaa olla myös säännöissä. Nykysääntöjen rajamailla pelaaminen johti tällä kertaa Tkachukin kannalta täydelliseen suoritukseen, joten kovin vaikeaa tästä on edelleenkään itse sanoa värilasien takaa mitään negaa Tkachukin kohdalle. Jos nuo olisivat nähty säännöissä kielletyiksi ja rangaistu, olisi fiilikset erilaiset.

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Älkää nyt jumalauta viitsikö.

Pari tyylikästä, ehkä pikkuisen harmaalla alueella olevaa taklausta Battle of Albertassa. Seurauksena tunnetta ja mölinää, omaan silmään sekin tyylikkäällä tavalla. Lisää tätä. Niitä loukkaantumisia voi tulla ihan missä vaan tilanteessa. Vai vaadittiinko 80-luvun lopulla luistimia poistettavaksi, kun Clint Malarchukin kaulavaltimo aukesi?

Tkachuk taatusti tiesi, että kohta sattuu. Silti jätkä meni ja toteutti itseään.

Kassian taatusti tiesi, että kohta tulee boxia. Silti jätkä meni ja toteutti itseään.

Mä ottaisin ihan koska vaan mun Leafsiin nuo molemmat jätkät, ja ihan vaan noiden edellisen pelin tapahtumien takia. Toinen osaa ajella ja agitoida, ja toinen uskaltaa kostaa. Mieluummin mä tuollaista lätkää katson, kun sitä että Kasperi Kapanen ja Elias Pettersson halailevat taistelutilanteen jälkeen, kun Kasperin maila ihan pikkaisen osui Eliaksen mailan varteen.

Perkele.

Suosikkijoukkue
Calgary Flames
Älkää nyt jumalauta viitsikö.

Pari tyylikästä, ehkä pikkuisen harmaalla alueella olevaa taklausta Battle of Albertassa. Seurauksena tunnetta ja mölinää, omaan silmään sekin tyylikkäällä tavalla. Lisää tätä.
Samaa toivon itsekin. Aivan loistava ottelu, joita näkee aika harvoin runkosarjassa. Oli täysin selvää, että Kassian tulee kuittaamaan tuon tilanteen, mutta joukkueen kannalta tuo 4min ylivoima oli väärä tapa toimia. Toivon todellakin, että Flames ja Oilers kohtaavat pudotuspeleissä.

Jules W.

Jäsen
Suosikkijoukkue
MLSE
Hankala kyllä väitellä kokeneita NHL pelaajia vastaan asiassa, varsinkin kun parina päivänä nämä niitit katsoneena en näe niissä mitään hienoa. Ensimmäisessä tilanteessa Tkachuk irrottaa Kassianin kiekosta maalintekotilanteessa ja siltä osin tilanne on ok. Voidaan toki kysyä tarvitseeko pelaaja ajaa tuolla tavalla tuossa tilanteessa, mutta kun katsotaan tuota toista tilannetta, niin ymmärtää paremmin mitä Tkachukin päässä ei liiku.

Melkoinen matopurkki avataan, jos tuollaisia taklauksia aletaan ihannoida, jossa kolmas pelaaja tulee keskelle kaksinkamppailua puun takaa taklaamaan. Kassianilla ei ole tuossa tilanteessa mitään mahdollisuuksia suojata itseään ja pelaaja on vielä irti laidasta. Todella vaarallinen tilanne, jos tuollainen on ok, niin odotellaan sitä päivää, kun joku alle 180cm kiekollinen pelaaja kolataan vastaavalla tavalla.

Voi olla huonoimmassa tapauksessa henki pois, kun huomio on muualla ja kolataan laidan lähellä kunnolla vastapalloon. Tuollaisia tilanteita kyllä löytyy pelin sisältä ja niissä saa pahaa jälkeä aikaan. Varsinkin kun pelaajan peliasento voi hyvinkin arvaamatta muuttua, jos toinen puolustava pelaaja onnistuu horjuttamaan tasapainoa väärällä hetkellä tai kiekko pomppaa huonon jään takia.

Tuollainen taklaus on vähän sama asia kuin mennä kolmantena pelaajana mukaan tappeluun, jota pidetään halveksittavana. En ymmärrä miten se, että tilalla on taklaus muuttaisi asiaa millään tavalla. Tuollaiset taklaukset vieraannuttaa itseä tästä hienosta lajista. Tuolla jäällä saa oikeasti ikäviä asioita aikaan, jos kunnioitus unohdetaan.

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Mä ottaisin ihan koska vaan mun Leafsiin nuo molemmat jätkät, ja ihan vaan noiden edellisen pelin tapahtumien takia. Toinen osaa ajella ja agitoida, ja toinen uskaltaa kostaa. Mieluummin mä tuollaista lätkää katson, kun sitä että Kasperi Kapanen ja Elias Pettersson halailevat taistelutilanteen jälkeen, kun Kasperin maila ihan pikkaisen osui Eliaksen mailan varteen.
Sehän tässä kai NHL:n ja jääkiekon koko lajina on pian määritettävä, että miten suuria uhrauksia terveytensä puolesta pelaajilta voidaan vaatia katsojien viihtymisen vuoksi.

Minä olen joskus ollut suuri enforcereiden fani ja pitänyt tappeluita viihdyttävimpänä asiana mitä kaukalossa voi tapahtua. Kyllähän niissä tunnetta on edelleen, mutta en yksinkertaisesti enää kykene siitä nauttimaan kun tiedän mitä säännöllinen tappeleminen pelaajan aivoille tekee. Ihan sama homma on isojen ja sääntöjen rajamailla tapahtuvien taklausten kanssa. Kyllä ne ihan näyttäviä ovat, mutta liian paljon on tarinoita pelaajista, joilla on valtavia vaikeuksia päästä kiinni arkeen liian monen päävamman takia. Viimeisimpänä esimerkkinä Johan Franzenin tarina kosketti ainakin minua isosti. Ei se ole sen arvoista.

Vuosi vuodelta pystyn huonommin perustelemaan itselleni miksi niiden pelaajien pitäisi minun ja muiden fanien takia uhrata terveytensä. Ei mielestäni ole ollenkaan mahdoton ajatus opetella nauttimaan entistä enemmän mainitsemiesi Kapasen ja Pettersonin pelaamasta nopeasta taitolätkästä, jossa ei tahallisesti koiteta ketään vahingoittaa. Connor McDavidia pidän modernina ja maailman viihdyttävimpänä pelaajana, eikä hän juuri taklaa.

Luulen että tästä aiheesta tullaan käymään tulevina vuosina yhä enemmän keskustelua. Jenkkifutis ja NFL ovat USA:ssa melko pyhiä lehmiä, mutta ennen pitkää se on edessä myös siellä. Aivan kestämätön määrä päähän kohdistuvia kontakteja tulee pelistä toiseen.

Viimeksi muokattu:
DON'T PANIC

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kyllähän nyt tästä ottelusta ja jääkiekosta ylipäätään tekee jääkiekkoa se, että siellä on Tkachuk, Kassian, McDavid ja Goudreau. En ottaisi yhtään elementtiä pois tai muuten jääkiekko ei ole jääkiekkoa. "Taitokiekko" ei ole "taitokiekkoa", jos se on rusettiluistelua muiden rusettiluistelijoiden kanssa. Kyllä jääkiekossa pitää olla tunnetta ja tunne siitä, että pelaamisella on jotain merkitystä.

Eihän tässä tapauksessa ollut mitään ihmeellistä kenenkään osapuolen toiminnassa. Ainoa jokseenkin ihmeellinen asia on Kassianin pelikielto.

“If you want to be safe, then don’t play". - Shane Doan
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy