Itsellä ei ole kokemusta kuin tuosta omasta, mutta koitin näitä vertailla niin muutama huomioitava asia tuli mieleen.
Kangas on Frontlinessa polyesteria ja Mackenziessä nailonia. https://fi.rocheindustry.com/nylon-vs-polyester/ tuollaisen linkin löysin eroista. En tiedä tosin onko tuollaisessa riipparikäytössä kovin suurta eroa näiden osalta. Ainakin nailon on kevyempää ja tuo ilmoitettu 1,2kg yhteensä riipparille ja tarpille on alle puolet Frontline+tarppi painosta ja kuitenkin kantavuus parempi, 150kg
Frontlinelle saa tuon 3,5x3,5m "harjakatto"tarpin joka pitää hyvin kuivana pahemmassakin kelissä. Mackenziessä on hiukan pienempi ja eri mallinen tarppi, mutta voi olla että tuo kuva hiukan hämää ja eiköhän tuollakin pärjää. Ainakin Frontlinen ison tarpin alle mahtuu kätevästi myös varusteet.
Mitoissa on mielestäni merkittävin ero, Frontline xl on 3x1,8m ja Mackenzie 2,6x1,4m.
Nukkumisasento on mukavampi kun pää ja jalat eivät ole ihan "ylhäällä", kiinnityskohdissa. Itse olen 187cm pitkä ja tuo Frotline xl tuntuu sellaiselta että mielelläni en kauheasti lyhyempään vaihtaisi. Mutta tämäkin voi olla vain ennakko-oletus ilman kokemusta lyhyemmistä.
Ainakin jos olet minua pidempi niin kannattaa harkita pidempää mallia. Muuten varmasti asiansa ajaa tuo Mackenziekin kuvailemassasi käytössä.
Kiitokset kattavasta vastauksesta! Tällä pääsee hyvin eteenpäin, joskin pitää käydä nyt tämän pohjalta vaihtoehtoja läpi ajatuksella.
Onneksi olen sinua kymmenen senttiä lyhempi, joten todennäköisesti tuo riippumaton koko ei tässä kohdassa ole ratkaiseva tekijä.