Rauman Lukon johto – ammattitaitoinen vai ammattitaidoton?

  • 437 074
  • 2 339

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Katsos vaan. Jos tässä nyt tosiaan jäljet johtaa sylttytehtaalle, niin toivottavasti seuraa ei ole sotkettu hommaan yhtään enempää, esimerkiksi seuran omistamia kiinteistöjä tai muita korkeassa asemassa olevia toimihenkilöitä.

Tosin jos noin korkeassa asemassa seuran sisällä oleva henkilö olisi tuollaista touhunnut, niin en tiedä kumpi pelottaa enemmän: se, että kukaan ei ole tiennyt mitään vai se, että noista touhuista on joku tiennyt seuran sisällä ja pysynyt hiljaa. Kenelle myyntijohtaja edes vastaa?

E. Ja korostan, että luonnollisesti mielestäni jokainen on syytön kunnes toisin todistetaan.
 

Kit Carson

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÄSSÄT
Sen verran vaan, että onko tuo Laaksonen nyt vaan mutuilua vai tietoa?
Itse en maksumuurin takia pysty juttua lukemaan, mutta ei kai siinä nimiä mainita. Vai...
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyse on niin rankasta syytöksestä sekä asiasta, että olisi varmaan parempi malttaa mieli ja olla hiljaa, ennen kuin jotain toisin todistetaan.
Niin no, vapaa ja riippumaton lehdistö tämän on esiin kaivanut ja julkaissut tiedot 1968 syntyneestä entisestä raumalaiskiekkoilijasta. Eniten tällä palstalla näkyy huoli rakkaan seuran potentiaalisesta mainehaitasta.

Viranomaiset tutkikoon ja syyttäjät syyttäkööt yksityishenkilöt ajallaan jos aihetta on. Ei tässä liene kellekkään mitään epäselvää.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Niin no, vapaa ja riippumaton lehdistö tämän on esiin kaivanut ja julkaissut tiedot 1968 syntyneestä entisestä raumalaiskiekkoilijasta. Eniten tällä palstalla näkyy huoli rakkaan seuran potentiaalisesta mainehaitasta.

Viranomaiset tutkikoon ja syyttäjät syyttäkööt yksityishenkilöt ajallaan jos aihetta on. Ei tässä liene kellekkään mitään epäselvää.

Minulle seuran mainehaitta on äärettömän paljon pienempi paha, kuin mahdollisesti yhden henkilön perätön elämän- taikka maineenpilaminen.

Täälläkin kuitenkin puhutaan nyt nimellä henkilöstä ja yhdistetään ihmiskauppaan, vaikka tutkinta on selkeästi vielä kesken. Jatkoajan keskustelupalsta on valtavan iso paikka jota ihmiset käyvät lukemassa mikä ei rajoitu vain rekisteröityneisiin käyttäjiin. Siksi peräänkuuluttaisin malttia ennen kuin ruvetaan yksi ihminen teurastamaan täällä julkisesti ennen mahdollista tuomiota. Sosiaalinen media kun on nykyaikana eräänlainen rikkinäinen puhelin, jossa tarinat sekä syytökset muuttuvat aina henkilöiden välillä mahdollisesti erittäin rankoiksi.

Puukotetaan sitten, jos puukotettavaa tulee, mutta sitä ennen pitäisi muistaa kliseinen fakta, syytön kunnes toisin todistetaan.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Poliisi on kuitenkin aika vakuuttunut syyllisyydestä, koska vaatinut pidätystä. Oikeus sitten päättää tietenkin miten asian laita oikeasti on.
 

Puke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Björneborg Moderators
Sen verran vaan, että onko tuo Laaksonen nyt vaan mutuilua vai tietoa?
Itse en maksumuurin takia pysty juttua lukemaan, mutta ei kai siinä nimiä mainita. Vai...

Ei mainita nimiä ei, mutta 1+1 on aika helposti laskettavissa, kun puhutaan 1968 syntyneestä raumalaisesta ex-liigakiekkoilijasta ja samaan aikaan kuvauksen mukainen henkilö on jäänyt tehtävistään sivuun.
Haluan itse uskoa kovasti, että tässä on joku väärinkäsitys kyseessä.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei mainita nimiä ei, mutta 1+1 on aika helposti laskettavissa, kun puhutaan 1968 syntyneestä raumalaisesta ex-liigakiekkoilijasta ja samaan aikaan kuvauksen mukainen henkilö on jäänyt tehtävistään sivuun.
Haluan itse uskoa kovasti, että tässä on joku väärinkäsitys kyseessä.

Laaksosen yhteystiedot poistettu ainakin toistaiseksi sivuilta. Eli ei epäselvyyttä. Mutta odotetaan tuomiota ennen kuin teilataan täällä
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Eikös Lukko hakenut myyntipäällikköä taannoin? Lukon kokoinen organisaatio ei todellakaan tarvitse myyntijohtajaa ja myyntipäällikköä(siis molempia).
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Minulle seuran mainehaitta on äärettömän paljon pienempi paha, kuin mahdollisesti yhden henkilön perätön elämän- taikka maineenpilaminen.

Täälläkin kuitenkin puhutaan nyt nimellä henkilöstä ja yhdistetään ihmiskauppaan, vaikka tutkinta on selkeästi vielä kesken. Jatkoajan keskustelupalsta on valtavan iso paikka jota ihmiset käyvät lukemassa mikä ei rajoitu vain rekisteröityneisiin käyttäjiin. Siksi peräänkuuluttaisin malttia ennen kuin ruvetaan yksi ihminen teurastamaan täällä julkisesti ennen mahdollista tuomiota. Sosiaalinen media kun on nykyaikana eräänlainen rikkinäinen puhelin, jossa tarinat sekä syytökset muuttuvat aina henkilöiden välillä mahdollisesti erittäin rankoiksi.

Puukotetaan sitten, jos puukotettavaa tulee, mutta sitä ennen pitäisi muistaa kliseinen fakta, syytön kunnes toisin todistetaan.
Some on suuri kokonaisuus, joka on suurimmalla osalla mahdollisuus saavuttaa aktiivisesti tai passiivisesti. Rikkinäinen puhelin on hyvä vertaus ja sanoisin somen olevan jopa loputon suo. Oikea ja väärä tieto ei poistu sieltä ikinä. Totuus lähtee mahdollisesti vääristymään heti ensimmäisestä postauksesta. Ja kun siinäkään ei ole vastuussa pelkästään se postaaja, vaan myös tulkitsija, eli lukija.

Jos asianosainen saa tuomion joskus, tulee ihmisten kuitenkin pidättäytyä "teurastamasta" ko. henkilöä. Sitä varten on oikeuslaitos, joka antaa sitten tuomionsa tekojen mukaan. Vaikka joskus tuntuu, että tuomiot eivät menekään ihmisen oikeustajun mukaan. Some pitää siitä sitten huolen, ettei tapaus unohdu koskaan. Aina saa kaivettua vanhan asian esille, kun siltä tuntuu. Oli se tieto sitten oikeaa tai väärää. Siinä on käytännössä "elinkautinen" valmiina asianosaiselle.
 

Puke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Björneborg Moderators
Eikös Lukko hakenut myyntipäällikköä taannoin? Lukon kokoinen organisaatio ei todellakaan tarvitse myyntijohtajaa ja myyntipäällikköä(siis molempia).

Aiheeseen liittyen niin taitaa Lukon organisaatiossa olla päälliköitä ja johtajia enemmän kuin työntekijöitä.
"Hyville tyypeille" löytyy aina joku kiva virka toimistolta uudella päällikkö/johtajatason tittelillä. Tässä olisi organisaatiolla kehitettävää. Ei siellä todellakaan tarvitsisi noin montaa paperinpyörittelijää olla palkkaa nostamassa.
 

Villi-Länsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Anaheim Ducks, Leijonat, Real Madrid
Juu Laaksosen nimi poistunut listalta.

Lukolla on aika selvästi nykyään tuo organisaatio toimistolla. Paljon yritysasikkaita ja myyntipuolella 2. Yksi tulossa lisää.

Ei siellä oikein ketään turhaa ole. Lukolla iso liikevaihto, paljon tapahtumia ja homma kehittyy. Ihan normaalin kokoinen toimisto organisaatio. Siitä ei voi syyttää.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Aiheeseen liittyen niin taitaa Lukon organisaatiossa olla päälliköitä ja johtajia enemmän kuin työntekijöitä.
"Hyville tyypeille" löytyy aina joku kiva virka toimistolta uudella päällikkö/johtajatason tittelillä. Tässä olisi organisaatiolla kehitettävää. Ei siellä todellakaan tarvitsisi noin montaa paperinpyörittelijää olla palkkaa nostamassa.
Kolme johtajaa, viisi päällikköä ja yksi assistentti.

Noissa myyntihommissa on tietysti jonkin verran tärkeää että titteli on riittävän vakuuttava. Kivempi ostaa myyntipäälliköltä kuin pelkältä myyjältä.
Muutenkin minusta porukkaa on paremminkin vähän kuin paljon. Tepsillä oli ainakin joskus koomisen paljon porukkaa. Siellä oli esim nettisivuilla Katri-Helenan poikaystävän naama, mutta kenelläkään ei havaintoa koko äijästä.
 
Viimeksi muokattu:

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Juu Laaksosen nimi poistunut listalta.

Lukolla on aika selvästi nykyään tuo organisaatio toimistolla. Paljon yritysasikkaita ja myyntipuolella 2. Yksi tulossa lisää.

Ei siellä oikein ketään turhaa ole. Lukolla iso liikevaihto, paljon tapahtumia ja homma kehittyy. Ihan normaalin kokoinen toimisto organisaatio. Siitä ei voi syyttää.

Tämä. On enemmänkin ulkopuolisen/kateellisen katkeruutta haukkua päälliköitä yms.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minulle seuran mainehaitta on äärettömän paljon pienempi paha, kuin mahdollisesti yhden henkilön perätön elämän- taikka maineenpilaminen.

Täälläkin kuitenkin puhutaan nyt nimellä henkilöstä ja yhdistetään ihmiskauppaan, vaikka tutkinta on selkeästi vielä kesken. Jatkoajan keskustelupalsta on valtavan iso paikka jota ihmiset käyvät lukemassa mikä ei rajoitu vain rekisteröityneisiin käyttäjiin. Siksi peräänkuuluttaisin malttia ennen kuin ruvetaan yksi ihminen teurastamaan täällä julkisesti ennen mahdollista tuomiota. Sosiaalinen media kun on nykyaikana eräänlainen rikkinäinen puhelin, jossa tarinat sekä syytökset muuttuvat aina henkilöiden välillä mahdollisesti erittäin rankoiksi.

Puukotetaan sitten, jos puukotettavaa tulee, mutta sitä ennen pitäisi muistaa kliseinen fakta, syytön kunnes toisin todistetaan.
En mä tästä eri mieltä ole. Kaikennäköistä lokaa netissä lentää millioin mistäkin syystä syyttömienkin niskaan. Joku Metsäketo tulee ekana mieleen.

Tämä ketju on käsittelee kuitenkin Rauman Lukon johtajien osaamista/osaamattomuutta joten myyntijohtajan vaihtuminen- oli vaihdoksen aihe mikä hyvänsä on omiaan herättämään keskustelua tässä ketjussa. Johtajan vakanssi osakeyhtiössä kuitenkin on hieman tuulisempaa ja julkisempaa kuin rividuunarilla.

Kyllä mä itse ihmettelisin enemmänkin noita sanomalehtien sensaatioluonteisia uutisia kuin sitä että somessa jengi jauhaa kuka teki mitäkin. Netin sensurointi ja paskanpuhumisen loppuminen on kaunis, mutta epärealistinen ajatus.

Päätoimittajat sitten taas omalla perseellään vastaavat mitä lehdissään julkaisevat ja heillä oli jokin syy tämä asia laittaa tulille.
 

hokkikokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mä en oikein jaksa koskaan ymmärtää noita Lukon työntekijöiden ja johtotehtävien määrän kritisointia. Liikevaihto nousee vuosi vuodelta ja silti jaksetaan tosta kitistä. Ei noi tapahtumat itsekseen tapahdu, vaan tarvitaan käsiä tekemään tuota työtä. Varsinkin kun Lukko pyrkii itse tekemään paljon työtä eikä ulkoista kuten hyvin moni muu urheiluseura.

Päällikkö vai johtaja... Vastuuta halutaan korostaa noissa asioissa ja tietyllä tapaa kun on riittävän isolla tittelillä niin silloin vastuulle kuuluu paljon. Se tossa varmaan on taustalla.
 

Kaner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hawks, SaiPa


Liittyyköhän toisiinsa?
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Häh? Siis meinaat että työntekijä kertoisi toimitusjohtajalle, että pyöritän tuossa sivubisneksenä paritushommia? Vai pitäisikö kentis toimitusjohtajan hiippailla varjoissa vakoilemassa mitä työntekijät puuhaavat siviilissä? Terve mitä logiikkaa.
Vastaukseni molempiin kysymyksiisi: ei.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mitä ihmettä @-RTK- ? Eihän tämä nykytiedoilla liity Lukkoon tai Rajalaan mitenkään.
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Tietämättä asiasta yhtään mitään.

Kuvitellaanpa, että minulla on sijoitusasunto Teollisuuskadulla. Asunto on tyhjillään vanhan vuokralaisen lähdettyä. Minulla on lapsuudenkaveri Rane. Ranen kanssa ei olla oltu tekemisissä vuosiin, mutta aina kaupungilla nähdessä vaihdamme kuulumiset. Joskus ollaan keskusteltu myös sijoitusasunnoista ja että minulla sellainen on Teollisuuskadulla. No, taas Rane tulee kadulla vastaan ja hetken rupattelun jälkeen kysyy asunnosta. Vastaan, että se on tyhjillään ja Rane kertoo asuntoa tarvitsevansa. Lyödään heti kättä päälle ja seuraavana päivänä kirjoitetaan vuokrapaperit Wanhan Rauman kaffebarissa. Samalla annan asunnon avaimet Ranelle. Vuokrat tulee ajallaan ja olen tyytyväinen, kun on hyvä vuokralainen, lapsuudenkaveri Rane. Ei tarvitse jännittää, että kämppä olisi remontissa. Puolentoista vuoden päästä poliisi koputtaa ovelle. Kysyvät, että omistanko asunnon Teollisuuskadulla. Hämmentyneenä myönnän omistavani. Poliisi kysyy kuka siinä vuokralla on. Vastaan, että lapsuudenkaverini Rane. Siitä paikalta lähdetäänkin laitokselle. Siellä ilmenee, että Rane parittaa kämpässä venäläisiä huoria.

Miten olisin voinut tietää, että Rane on sutenööri? Miten minun esimieheni voisi tietää, että olen vuokrannut asunnon sutenöörille?

Kuvion ei tarvitse olla tämän ihmeellisempi ja jopa ihan mahdollinen. Näyttökään ei vaikuta veden pitävältä, koska määrättiin vain matkustuskieltoon.
 

Irtolapa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Niämise Ville, Gill,Forss ja Pospisil
Tietämättä asiasta yhtään mitään.

Kuvitellaanpa, että minulla on sijoitusasunto Teollisuuskadulla. Asunto on tyhjillään vanhan vuokralaisen lähdettyä. Minulla on lapsuudenkaveri Rane. Ranen kanssa ei olla oltu tekemisissä vuosiin, mutta aina kaupungilla nähdessä vaihdamme kuulumiset. Joskus ollaan keskusteltu myös sijoitusasunnoista ja että minulla sellainen on Teollisuuskadulla. No, taas Rane tulee kadulla vastaan ja hetken rupattelun jälkeen kysyy asunnosta. Vastaan, että se on tyhjillään ja Rane kertoo asuntoa tarvitsevansa. Lyödään heti kättä päälle ja seuraavana päivänä kirjoitetaan vuokrapaperit Wanhan Rauman kaffebarissa. Samalla annan asunnon avaimet Ranelle. Vuokrat tulee ajallaan ja olen tyytyväinen, kun on hyvä vuokralainen, lapsuudenkaveri Rane. Ei tarvitse jännittää, että kämppä olisi remontissa. Puolentoista vuoden päästä poliisi koputtaa ovelle. Kysyvät, että omistanko asunnon Teollisuuskadulla. Hämmentyneenä myönnän omistavani. Poliisi kysyy kuka siinä vuokralla on. Vastaan, että lapsuudenkaverini Rane. Siitä paikalta lähdetäänkin laitokselle. Siellä ilmenee, että Rane parittaa kämpässä venäläisiä huoria.

Miten olisin voinut tietää, että Rane on sutenööri? Miten minun esimieheni voisi tietää, että olen vuokrannut asunnon sutenöörille?

Kuvion ei tarvitse olla tämän ihmeellisempi ja jopa ihan mahdollinen. Näyttökään ei vaikuta veden pitävältä, koska määrättiin vain matkustuskieltoon.

Lakun tuntien toivoisin että tämä tarina olisi tosi, oma kuulemani on vähän rankempi versio. Eiköhän poliisi tutki asian kunnolla ja sitten tiedetään ketä tai keitä tullaan syyttämään.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: carr
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös