Hei
@Radiopää viestejä on luettu, ja niistä on vaikea päästä muuhun johtopäätökseen kuin että sinulla on jotain Rajalaa vastaan henkilönä. Niin kaukaa haettu on ajatuskulku siitä miten 13 vuotta sitten tehdyn toimitusjohtajavalinnan perusteet jotenkin ohjaisi Lukon tulevaa toimitusjohtajavalintaa tai urheilullista menestystä.
Vaikka Rajalan palkaaminen edustaa mielestäni sitä kulttuuria, josta Lukon täytyy päästä eroon, jotta seura voi menestyä, ei minulla ole häntä henkilökohtaisesti mitään vastaan. Ja miksi olisi, sillä ei ole hänen vikansa, että jotkut ovat päättäneet hänet palkata kyseiseen tehtävään. Toivoisin, että valmentajaa sarjatilanteesta haukkuvat tajuaisivat, että valmentajakin on toimitusjohtajan tapaan vain yksi tekijä isossa kokonaisuudessa. Jos kulttuurina on palkata vääriä ihmisiä tärkeille paikoille, älkää syyttääkö siitä palkattuja itseään.
Korostan siis vielä. Minä en syytä Timo Rajalaa tai Pekka Virtaa. Minä syytän Lukon kulttuuria, josta johtuen seura ei menesty. Juha Vuori on tästä erinomainen esimerkki. Miksi kukaan ei nähnyt, että vuosia joukkueen mukana olleesta valmentajasta ei ollut päävalmentajaksi? Silloinkin puukot lensivät Juha Vuorta kohti, vaikka hän oli koko kuvion suurin kärsijä ja syyt jossain aivan muualla. Minä olen se, joka näkee ongelmat kokonaisuutena, eikä ole ensimmäisenä haukkumassa päävalmentajaa niin kuin Lukon ketjuissa on tapana ollut.
Lisäys. Enkä itse asiassa ole edes varma, oliko ongelma se, että Vuoresta ei ollut päävalmentajaksi. Ehkä hänestä oli, mutta ei Rauman Lukko -nimisessä organisaatiossa.