Kyllä Vehaseen voi luottaa jatkossakin, kunhan vain muistettaisiin antaa miehelle lepoakin aina välillä. Rokun kanssa täysin yhtä mieltä siitä, että Vehaseen Lukko viimeiseksi kaatuu tulevallakin kaudella.
Lukon puolustusta pidän potentiaalisena, mutta kuitenkin jonkin verran riskitekijöitä sisältävänä kokonaisuutena. Selkeä ykköspakki meiltä puuttuu, mutta toisaalta Pettinen, Kovanen, Cook ja Tikkanen pystyvät onnistuessaan muodostamaan vahvan nelikon alakertaan. Ongelmat alkavat siinä vaiheessa, jos (ja kun) oletetun kärkinelikon puolustajia loukkaantuu tai osa ei vastaa odotuksia. Toivoa sopii, että Honkaheimo, Lehikoinen ja kumppanit ottavat isoja harppauksia eteenpäin tulevaksi kaudeksi, jotta pakistosta saadaan kokonaisuudessaan aikaan laadukas kokonaisuus. Itse olisin kaivannut puolustukseenkin vielä yhtä kunnon vahvistusta, eli isoa ja ilkeää peruspakkia siivoamaan omaa maalinedustaa. Lukon kohdalla positiivista on näinäkin aikoina kuitenkin se, että taloudelliset resurssit sallivat joukkueen vahvistamisen kauden mittaan jos tarvetta ilmenee. Viime kauden kaltaista pelaajaruljanssia ei kukaan halua enää nähdä, mutta tarpeen niin vaatiessa pitää olla hereillä ja tehdä tilanteen mukaan 1-2 täsmähankintaa kesken kaudenkin.
Tärkeä juttu on toki sekin, että eivätpä myöskään muiden joukkueiden rosterit ainakaan vielä näytä kovinkaan kaksiselta muutamia oletettuja kärkipään porukoita lukuunottamatta. Lukon suhteellisen kilpailukyvyn pitäisi siis rostereita katsellessa olla ihan hyvää luokkaa tulevaakin kautta ajatellen, mutta ainakin itse olen tullut jo sen verran pessimistiseksi viime kausien sekoilujen jälkeen, että en osaa ensi kaudelta odottaa vielä kovinkaan paljoa. Viime kauden sekoilut, case Saarela ja Mustonen, nuorien pelaajien kyvyt nousta isoihin rooleihin, hyökkäyksen kärjen kapeus ja ulkomaalaispelaajien ainainen arvoituksellisuus, sekä selkeän johtavan puolustajan ja muutenkin hieman arvoituksellisen pakiston myötä lähden kauteen varovaisin odotuksin, vaikka monen kilpailijankin pelaajalista näyttää Lukon vastaavaa heikommalta. Toivottavasti Lukko kuitenkin kerrankin yllättää positiivisesti, ja näemme kaukalossa Uraman puheiden mukaisen nälkäisen ja taistelevan joukkueen, jolla on oikeasti palava halu voittaa otteluita.