Taitaa Tampereen Kansi valmistua ennen? Vai mikä aikataulutus siinä on?On helvetin kunnianhimoista että meillä on kohta kaksi liigan hienointa hallia.
Taitaa Tampereen Kansi valmistua ennen? Vai mikä aikataulutus siinä on?On helvetin kunnianhimoista että meillä on kohta kaksi liigan hienointa hallia.
Taitaa Tampereen Kansi valmistua ennen? Vai mikä aikataulutus siinä on?
Erittäin vaikea päättää. Mielenkiintoista olisi tietää, onko se 10000 muuten istumapaikkoja. Tällöinhän istumapaikkoja enemmän kuin nykyisin, kun Gatoradella oli ennen remonttia punaisia istumapaikkoja 8400.
Muistelisin (kaupungin puolelta) jonkun sanoneen, että tämä hankeryhmä on kaavaillut tästä hallista hieman pienempää kuin gatorade center. En tiedä onko tätä tarkalleen määritelty missään vielä, tässä kohtaa puhutaan varmaan vasta kaavan neliömääristä isoissa suuruusluokissa. Korjatkaa joku jos olen väärässä mutta en usko että noiden arkkitehtien näkemysten on edes tarkoitus ottaa kantaa hallin sisäpuolisiin asioihin, kuten tarkkaan kapasiteettiin tai katsomokerroksiin. Tällaiset kilpailuesitykset on suuntaa-antavia ja jonkun pohjalta varmaan sitten lähdetään työstämään konkreettisempaa suunnitelmaa.
Hallin osalta muunneltavuuden ja monikäyttöisyyden pitäisi olla ne kaksi avainteemaa, toiminnallisuuden ohella tietysti.
Saisiko joku nerokas suunnittelija tähän kehitettyä fiksun ratkaisun, jolla halli ei kumisisi tyhjyyttään 3000 katsojan illoissa, mitalipeleissä vetäisi 10-12 000 katsojaa ja erilaisiin tapahtumiin,
Saisiko joku nerokas suunnittelija tähän kehitettyä fiksun ratkaisun, jolla halli ei kumisisi tyhjyyttään 3000 katsojan illoissa, mitalipeleissä vetäisi 10-12 000 katsojaa - - -
Joku nerokas suunnittelija voisi lähteä kehittämään myös täysin toisenlaista ratkaisua.Kaksi helppoa ratkaisua.
Osa katsomoista blokattavissa siirettävillä seinillä.
- - -
Isot yhtenäiset seisomakatsomot ovat toinen ratkaisu - - -
Värimaailmallakin on suuri vaikutus tuohon tyhjyyden tunteeseen. Valkoiset seinät ja punaiset penkit on ehkä se pahin yhdistelmä. Jaffalan tummempi/hieman pimeämpi yleisilme ja siniset penkit eivät näytä läheskään yhtä pahalta tyhjinä. Valoilla olisi varmaan mahdollista pelata enemmänkin tuossa tilavuuden tunteessa. Äänet ovat vaikeampi ongelma tunnelman osalta tyhjässä hallissa.
Futisstadionin laittaisin samaan vielä yhden suunnitelman katolle se sopivasti menisi. Tästä olisi pitkässä juoksussa isot taloudelliset edut, kun tapahtumia olisi 365 ja toimintoja voisi yhdistellä.
Parkkeeraus isossa hallissa maan alla, mutta sinne piirretty vain yksi poistumis- ja tuloreitti Köydenpunojankadulta. Mahtaako riittää? Ja onkohan varmasti tarpeeksi paikkoja? Kaikki eivät käytä julkisia.
Parkkeeraus isossa hallissa maan alla, mutta sinne piirretty vain yksi poistumis- ja tuloreitti Köydenpunojankadulta. Mahtaako riittää? Ja onkohan varmasti tarpeeksi paikkoja? Kaikki eivät käytä julkisia.
Onhan siinä radan toisella puolella Louhikin?
Sieltä on aika pitkä matka ratapihalle...
No ei se nyt niin pitkä ole, mutta joo onhan siinä tietenkin matkaa verrattuna nykyiseen.
Edit. Enkä nyt tarkoita, että Louhi nyt mikään ratkaisu ole. :D
Uudenkaupungin radan henkilöliikenne lopetettiin kolmisenkymmentä vuotta sitten, koska se ei kiinnostanut ketään. Nyt sitten kalasteltaisiin ihmisiä Piikkiöstä, Paimiosta, Maariasta ja Kyröstä, onko muita? Ihan en jaksa uskoa että yli sataa katsojaa näillä saataisiin.Toteutuessaan varmaan aika naminami-tasoa hallihankkeelle. Lähijunalla hallin viereen, vaikka sitten Loimaalta, Ugista tai jostain siitä välistä.
Linkki vie YLE:n sivuille:
Liikkuuko autotehtaan työväki kohta raiteilla? – Varsinais-Suomen lähijunakokeilu myötätuulessa