Kerro miten ne saisi sitten paremmaksi? Mihin kohtaan tarvittaisiin liikenteenohjausta? Sitä paitsi kaiken toiminen kannalta olisi hyvä saada porukka hallille aikaisemmin. Kyllä isommissa tapahtumissa se tunti etukäteen kannattaa olla paikalla aina jos on vaan mahdollista.Jos liikennejärjestelyt, niin pysyvät kuin väliaikaiset on perseestä, niin aina hyvä pistää vastapalloon niistä valittajille että ”Tuu aikasemmin” tai ”Älä tuu ollenkaan autolla”. Fillarilla on mukava karauttaa hallille näissä kevätkeleissä ja istua joku kurahaalari päällä Aura-loungessa. Kyllähän tuo hallille saapuminen on mukava tuulahdus ysärin menestysvuosilta. Itse veikkaisin että vuonna 2022 saattaa olla joku äppi millä hoitaisi tuota rahastusta esimerkiksi ja nämä lipunmyyjät voisivat olla liikenteenohjaajia.
Tässä voisi olla ideaa, muutenkin markkinoitu tuota ei juuri ole, otteluinfoissa mainitaan mahdollisuus ostaa pysäköinti tuolta, mutta en tiedä kuinka moni lukee tai huomioi tuota mitenkään. En tiedä, olisiko peräti mahdollista laittaa vaikka ensi kauden alkuun täysin ilmaiseksi sovellukseen ja markkinoida, että "Sovelluksen kautta pysäköintilippu ilmainen, portilla 6€" ja seurata käyttäjämäärän nousua tavoitteena saada nuo portilta pois kokonaan.Se äppi pitäis olla niin paljon halvempi että porukat siirtyy siihen. Sitten voisi taas korottaa.
No ensiksi olisi hyvä olla jokin data liikennemääristä eri suunnista. Minulla tätä ei ole, niin en kovin syvällistä liikenteenohjaussuunnittelua jaksa tehdä, mutta toivottavasti seuralla on. En millään näe että tuo nykyinen järjestely on tehokkain. Itse miettisin kokonaisuutta täysin uudestaan ja tekisin muutoksia koko alueelle. Yksi sisään/ulostulo väylä olisi Messukentänkadulta siihen Kiitotielle. Voisiko sen pellonkin siitä käyttää mahdollisesti tehokkaammin, kuin heinän ja rikkaruohojen kasvatukseen? Raisiosta tulijat ohjaisin väkisin heille tarkoitettuun parkkikarsinaan ja Pansiontieltä omaansa jne. jne. ja samat jutut poistumisen kanssa. Kyllä asfalttia ja reunakiviä uusia saa. Jopa halvemmalla kuin uusia mediakuutioita ja omaan katselukokemukseen vaikuttaa jopa enemmän. Jos joku asia on tehty 30 vuotta päin helvettiä, niin ei sitä silti tarvitse päätään siihen samaan puuhun hakata vielä toista samanmoista.Kerro miten ne saisi sitten paremmaksi? Mihin kohtaan tarvittaisiin liikenteenohjausta? Sitä paitsi kaiken toiminen kannalta olisi hyvä saada porukka hallille aikaisemmin. Kyllä isommissa tapahtumissa se tunti etukäteen kannattaa olla paikalla aina jos on vaan mahdollista.
Niin, sitten on myös äppejä joita lähes jokainen autoilija käyttää pysäköimiseensä päivittäin. Mutta niistä varmaan joutuu maksaa provikkaa, joten mukavampi seisottaa jotain makkarapalkkalaista siellä pakkasessa.Äppi on, ketään ei vaan sitä käytä. Tai no, ainakin minä käytän, mutta iloa tuosta ei juuri ole kun käyttöaste parin prosentin luokkaa näin mututuntumalla.
Kyllä siellä parkkipaikkoja on ihan riittävästi, jos Messukeskus otettaan huomioon. Ilmaisiakin paikkoja on ihan mukavasti sekä muutenkin parkkeeraus on ilmaista jos tulee ajoissa peliin. Lähtökohtaisesti paremmalla infolla saataisiin jo paljon aikaan.No ensiksi olisi hyvä olla jokin data liikennemääristä eri suunnista. Minulla tätä ei ole, niin en kovin syvällistä liikenteenohjaussuunnittelua jaksa tehdä, mutta toivottavasti seuralla on. En millään näe että tuo nykyinen järjestely on tehokkain. Itse miettisin kokonaisuutta täysin uudestaan ja tekisin muutoksia koko alueelle. Yksi sisään/ulostulo väylä olisi Messukentänkadulta siihen Kiitotielle. Voisiko sen pellonkin siitä käyttää mahdollisesti tehokkaammin, kuin heinän ja rikkaruohojen kasvatukseen? Raisiosta tulijat ohjaisin väkisin heille tarkoitettuun parkkikarsinaan ja Pansiontieltä omaansa jne. jne. ja samat jutut poistumisen kanssa. Kyllä asfalttia ja reunakiviä uusia saa. Jopa halvemmalla kuin uusia mediakuutioita ja omaan katselukokemukseen vaikuttaa jopa enemmän. Jos joku asia on tehty 30 vuotta päin helvettiä, niin ei sitä silti tarvitse päätään siihen samaan puuhun hakata vielä toista samanmoista.
Huikea vastaus tikkarimieheltä joka ehkä itsekin on ollut siinä ainoassa valoristeyksessä antamassa luvan ajaa punaisia päin.Kysyin sitten häneltä että voisiko hän välillä pysäyttää näitä Artukaistentietä ajavia autoja, että parkkipaikaltakin pääsisi joskus pois. Ei voi kuulemma, heillä on etuajo-oikeus.
Niin, en tarkoittanut että välttämättä lisää paikkoja pitäisi olla, mutta kun liikenne on välillä ihan puuroa vaikka tiistai-illan Saipassa, jossa paikalla 4000 katsojaa. Maksullisuudella ei itselleni ole mitään väliä, autoilun kulut on jo niin poskettomat, ettei mikään 6e siinä tunnu. Toki sen rahastamisen voi tehdä huomattavasti fiksummin, mallia voi hakea mistä vaan maksullisesta pysäköintialueelta. Tarkoitin alunperin että esimerkiksi se Kiitotie vai mikä onkaan, on täysin hukattu sekä sisään, että ulostuloväylänä. Jos vähän miettisi busseja, takseja, parkkipaikkoja, verkkoaitoja, reunakiviä, asfalttia uusiksi, niin uskon että tuon homman saisi toimimaan huomattavasti paremmin, kuin nykyisellään jolloin kaikki ajatetaan muutamasta, ahtaimmasta lävestä koko Länsi-Turun alueella, sisään sinne karsinaan.Kyllä siellä parkkipaikkoja on ihan riittävästi, jos Messukeskus otettaan huomioon. Ilmaisiakin paikkoja on ihan mukavasti sekä muutenkin parkkeeraus on ilmaista jos tulee ajoissa peliin. Lähtökohtaisesti paremmalla infolla saataisiin jo paljon aikaan.
Se pysäköinnin maksaminen tekee jonot ja se, että toinen puoli täytyy aika nopeasti.
Aikanaanhan Artukaisin rakennettiin halli ja Messukeskus tilan vuoksi, mutta myös siksi, että kaupungin laajenemisen suunta oli suunniteltu tuonne. Tilanne muuttui kuitenkin niin, että Turku laajenikin vahvasti itään. Tähän suurimpana syynä varmasta lisääntynyt pääkaupunkiseudun merkitys Turulle.Ne ratapihalle tarkoitetut eurot voisi käyttää Artukaisten infrastruktuurin parantamiseen.
Suunniteltu ratikka Artukaisiin.
Kunnon ajoväylät. Se on jotenki koomistaki, että toi parkkialue on aidattu ja siellä on kohtalaisen vähän väyliä ulos. Ja sit käytännössä ku pääsee ulos ni on vain yks kaista.
Ja sinne vois sitte rakentaa pellot täytee asuintaloja ni Artukaisesta tehdää Turkuun uus keskusta. Toimistorakennuksia yms.
Eikä pelkästään Jaffalan etu nuo julkiset. Tampereella on tällä hetkellä 6/5 systeemi, kun matsilipun hintaan kuuluu julkisten käyttö edestakaisin. Sen verran vielä ajassa extraa, että ehtii kuluttamaan keskustan palveluita ennen ja jälkeen pelin. Pelipäivinä näkee kaukanakin keskustasta autoja parkissa paikoissa, joissa niitä ei ole ennen ollut. Takuuseen en tietysti mene, mutta vähän liityntäpysäköinniltä haiskahtavat. Ratikka ja bussilinjat kuitenkin vievät kattavasti nimenomaan keskustaan. En tiedä onko pysyvä järjestely Tampereella vai onko kyse vai ihmisten opettamisesta hinnoittelun avulla.
Lisäksi keskustan alueella on tarvitsevilla runsaasti eri parkkihallivaihtoehtoja, joista hyvät yhteydet pois.
Että en Turussakaan suorilta ampuisi alas sitä etteikö uuden hallin sijainti voisi olla reilusti vanhaa parempi.
Eipä ole tuollainen osunut itsellä silmiin, jos noin on. Kyllähän tuota kelpais mainostaa. Mistäs hallilta pääsee parhaiten bussilla pois? Seisooko bussit samoissa autojonoissa vai onko niillä omat sujuvammat kulkuväylät?Sen enempää ketjua taaksepäin selaamatta, eikö Fölilläkin ole tuo sama systeemi ollut käytössä jo muutaman kauden ajan, että kausarilla tai ottelulipulla matsiin 3 tuntia ennen ja 2 tuntia matsin jälkeen, kattaen myös yhden jatkoyhteyden per suunta?
100 lähtee hallin takaata.Eipä ole tuollainen osunut itsellä silmiin, jos noin on. Kyllähän tuota kelpais mainostaa. Mistäs hallilta pääsee parhaiten bussilla pois? Seisooko bussit samoissa autojonoissa vai onko niillä omat sujuvammat kulkuväylät?
Niillä on omat kulkuväylät. Kyllä tuota joinkin verran mainostettu, mutta esim otteluinfo on niin hyvin piilotettu, että en niitä nopeasti edes löytänyt, että olisi päässyt tarkistamaan. Luulisi siinä lukevan.Eipä ole tuollainen osunut itsellä silmiin, jos noin on. Kyllähän tuota kelpais mainostaa. Mistäs hallilta pääsee parhaiten bussilla pois? Seisooko bussit samoissa autojonoissa vai onko niillä omat sujuvammat kulkuväylät?
Niillä on omat kulkuväylät. Kyllä tuota joinkin verran mainostettu, mutta esim otteluinfo on niin hyvin piilotettu, että en niitä nopeasti edes löytänyt, että olisi päässyt tarkistamaan. Luulisi siinä lukevan.
Tuo valitus sijainnista on kyllä ihmeellistä minunkin mielestä. Olisko tässä käynyt samalla lailla kuin monessa muussakin asiassa, joku keksii joskus alkaa valittamaan jostain asiasta, tekee sitä tarpeeksi kauan että se muuttuu faktaksi ja kaikki on hetken päästä samaa mieltä.
Mä olisin helvetin tyytyväinen kun G-piste muuttaisi kesän aikana väritystään sisällä. Punaiset, aivan helvetin kamalat jakkarat pois, tilalle hyvin tummaa väriä mikä olisi tietysti mustaa ja ripaus valkoista. Penkkirivit laseihin asti ja siinä se. Sit lopetettais se valitus sijainnista koska miten se 10km vaikuttaa esim. siihen ettei voi lauantaina lähteä matsiin? Onko niin kaukana että voi väittää ettei matsiin voi mennä kun joutuu vaihtamaan bussia keskustassa? Ratapihalle mentäessäkin joutuu huonolla tuurilla vaihtamaan bussia tai kävelemään keskustasta.
Eilen ensimmäistä kertaa Nokia areenalla vierailleena huomioni kohdistui juuri tuohon samaan asiaan, että Gatorade vaatisi tummat penkit ja tummaa väriä areenan seiniin.Tuo valitus sijainnista on kyllä ihmeellistä minunkin mielestä. Olisko tässä käynyt samalla lailla kuin monessa muussakin asiassa, joku keksii joskus alkaa valittamaan jostain asiasta, tekee sitä tarpeeksi kauan että se muuttuu faktaksi ja kaikki on hetken päästä samaa mieltä.
Mä olisin helvetin tyytyväinen kun G-piste muuttaisi kesän aikana väritystään sisällä. Punaiset, aivan helvetin kamalat jakkarat pois, tilalle hyvin tummaa väriä mikä olisi tietysti mustaa ja ripaus valkoista. Penkkirivit laseihin asti ja siinä se. Sit lopetettais se valitus sijainnista koska miten se 10km vaikuttaa esim. siihen ettei voi lauantaina lähteä matsiin? Onko niin kaukana että voi väittää ettei matsiin voi mennä kun joutuu vaihtamaan bussia keskustassa? Ratapihalle mentäessäkin joutuu huonolla tuurilla vaihtamaan bussia tai kävelemään keskustasta.
Kysymykseesi, että mikä on muuttunut parkkijärjestelyissä, vastaus on että ei mikään, vaikka muuten maailma ja hallikin on muuttuneet aika paljon.Sen verran kommentoin tähän Artukaisten parkki ja liikenne järjestelyihin että mikä on muuttunut 90 luvun jälkeen (jolloin halli oli lähes aina täynnä) tähän päivään jos noita parkki ja liikenne ongelmia pidetään niin suurina? Onko ihmiset nykyään niin mukavuuden haluisia ja kiireisiä että kaiken pitää tapahtua sormia napauttamalla?
Kuten jo tuossa aikaisemmassa ketjussa mainitsin, niin Nokia areenan käytävät olivat aivan julmetun ahtaat erätauoilla, kun halli oli eilen täynnä.
Kyllä ovat. Maailma on muuttunut todella paljon sitten 90-luvun, ja ihmisten ajasta käydään paljon kovempaa kilpailua. On aivan kestämätöntä, että tänä päivänä matsiin lähtöä joutuu erikseen suunnittelemaan, siinä missä Tampereella ja Hesessä matsiin pääsee ratikalla vaikka ihan viime hetken päätöksellä, omistamatta autoa.
Typhooni pitäisi (hallitusti) räjäyttää ja siten saattaa tuokin turkulaisen kuntapoliittisen suhmuroinnin synkkä tulos historiaan. Ratapihalle halli heti kun on taas järkevää hintojen puolesta alkaa rakentamaan.
Mutta silti 90 luvulla vaivauduttiin tulemaan hallille kannustamaan TPS:ää vaikka ongelmat on edelleen samat mitä tänä päivänä. Tämä osoittaa sen että ihmisten asenteessa on näköjään se suurin ongelma. Ihmistenhän nykyään pitäisi päästä omalla autolla aina oven eteen (mieluiten vaikka sisälle) josta on aina se lyhin kävelymatka.Kysymykseesi, että mikä on muuttunut parkkijärjestelyissä, vastaus on että ei mikään, vaikka muuten maailma ja hallikin on muuttuneet aika paljon.
Kysymyksesi asettelusta päätellen sinun mielestä ihmiset oli ysärillä tyytyväisiä tähän, oliko? Muistaakseni eivät olleet.
90-luvulla oli ainoa mahdollisuus nähdä matsi tulemalla hallille. Nykyään on paljon helpompaa/halvempaa ottaa cmore ja katsoa pelit kotisohvalta.Mutta silti 90 luvulla vaivauduttiin tulemaan hallille kannustamaan TPS:ää vaikka ongelmat on edelleen samat mitä tänä päivänä.
Eihän se nyt ihan noinkaan ole. Kyllä Turku on kehittynyt 1990 luvusta siinä missä Helsinki ja Tamperekin.Kyllä ne on Gatoradellakin ahtaat, kun halli on täynnä. Kukaan ei vaan Turussa enää muista aikaa, jolloin halli olisi ollut täynnä.
Juuri näin. Ratapihalle uusi halli ja ratikka myös Turkuun. Turku on jämähtänyt 1990 luvulle, kun Helsinki ja Tampere elää nykyajassa.
Mutta silti 90 luvulla vaivauduttiin tulemaan hallille kannustamaan TPS:ää vaikka ongelmat on edelleen samat mitä tänä päivänä. Tämä osoittaa sen että ihmisten asenteessa on näköjään se suurin ongelma. Ihmistenhän nykyään pitäisi päästä omalla autolla aina oven eteen (mieluiten vaikka sisälle) josta on aina se lyhin kävelymatka.