Vaikea nähdä tätä tapahtuvan. Niin kusinen pläntti, niin huonossa sijainnissa. Tuskin Ketosetkaan uudelle painokoneelle paikkaa tarvitsee.tontin hyödyntämisen johonkin muuhun tarkoitukseen.
Vaikea nähdä tätä tapahtuvan. Niin kusinen pläntti, niin huonossa sijainnissa. Tuskin Ketosetkaan uudelle painokoneelle paikkaa tarvitsee.tontin hyödyntämisen johonkin muuhun tarkoitukseen.
Vaikea nähdä tätä tapahtuvan. Niin kusinen pläntti, niin huonossa sijainnissa. Tuskin Ketosetkaan uudelle painokoneelle paikkaa tarvitsee.
Tuo valitus sijainnista on kyllä ihmeellistä minunkin mielestä. Olisko tässä käynyt samalla lailla kuin monessa muussakin asiassa, joku keksii joskus alkaa valittamaan jostain asiasta, tekee sitä tarpeeksi kauan että se muuttuu faktaksi ja kaikki on hetken päästä samaa mieltä.En itse ymmärrä mikä vika Turkuhallissa on. Itellä ei ole koskaan ollu ongelma mennä sinne pelii katsomaan. Poislähtö on tosin, kiitos liikennejärjestelyjen, joskus melko hankalahkoo.
Kun tuote on kunnossa, julkinen liikenne hyvin järjestettyy (esim. TPS) ja tapahtumat mielenkiintosii, niin jengi menee katsoo vaikka halli olis Paattisilla.
Ei hallin sijainti (Turussa) tee mistään tapahtumasta parempaa tai huonompaa.
Ai niin, bonuksena tietty ratapihalle hieno uusi silta. Eiku...
Mutta mulle on ihan sama, vaikka keskustaan rakennettais 17 uutta hallii, joista jokaisesta olis metro-tai ratikkayhteys koko Suomeen. En maksa verojani Turkuun. Funikulaarinkin vois jatkaa köysiratana ratapihalle. Vaikka siihen Logomon sillan päätyyn, joka ei jatku mihinkään.
Luulen, ettei penkkirivejä ole edes mahdollista tuoda laseihin asti Turkuhallissa.Tuo valitus sijainnista on kyllä ihmeellistä minunkin mielestä. Olisko tässä käynyt samalla lailla kuin monessa muussakin asiassa, joku keksii joskus alkaa valittamaan jostain asiasta, tekee sitä tarpeeksi kauan että se muuttuu faktaksi ja kaikki on hetken päästä samaa mieltä.
Mä olisin helvetin tyytyväinen kun G-piste muuttaisi kesän aikana väritystään sisällä. Punaiset, aivan helvetin kamalat jakkarat pois, tilalle hyvin tummaa väriä mikä olisi tietysti mustaa ja ripaus valkoista. Penkkirivit laseihin asti ja siinä se. Sit lopetettais se valitus sijainnista koska miten se 10km vaikuttaa esim. siihen ettei voi lauantaina lähteä matsiin? Onko niin kaukana että voi väittää ettei matsiin voi mennä kun joutuu vaihtamaan bussia keskustassa? Ratapihalle mentäessäkin joutuu huonolla tuurilla vaihtamaan bussia tai kävelemään keskustasta.
Tässä tämä mitä hain takaa.. kun tarpeeksi toitottaa niin kyllä se kiinnostus laskee. No heti alkuun saatiin homma demarien viaksi, hyvä. Eihän sinne siis voi kukaan persu tai kokoomuslainen mennä.Turkuhalli rakennettiin alun perin demarien tahdosta aivan väärään paikkaan. Lätkäbuumin aikana jengi olis tosiaan lähteny vaikka sinne Paattisille pelejä katsomaan, mutta huuman laannuttua ja Liigan tason totaalisen romahduksen jälkeen joillekin voi olla kynnyskysymys lähteä Artukaisten pellolle höntsää katsomaan.
Jep, ei kannata käyttää samaa rakennusfirmaa mikä teki Logomon sillan, soitetaan vaikka Tampereelle, veikkaan että ne jakkarat saadaan siihen lasiin asti.Luulen, ettei penkkirivejä ole edes mahdollista tuoda laseihin asti Turkuhallissa.
mutta tiistai-illan Saipa-läpsyttelyt saattavat helposti jäädä väliin, joillekin just hallin huonon sijainnin vuoksi.
Kuten ollaan tänään huomattu, SaiPa-läpsyttelyt ei oo viikonpäivästä kiinni.Turkuhalli rakennettiin alun perin demarien tahdosta aivan väärään paikkaan. Lätkäbuumin aikana jengi olis tosiaan lähteny vaikka sinne Paattisille pelejä katsomaan, mutta huuman laannuttua ja Liigan tason totaalisen romahduksen jälkeen joillekin voi olla kynnyskysymys lähteä Artukaisten pellolle höntsää katsomaan. Yksittäisiin juttuihin, kuten esim. oikeasti laadukkaan maailmanluokan artistin keikkaa voi lähteä Raision rajalle katsomaan, mutta tiistai-illan Saipa-läpsyttelyt saattavat helposti jäädä väliin, joillekin just hallin huonon sijainnin vuoksi.
En väitä, että uusi halli ratapihalla toisi alkuinnostuksen jälkeen merkittävää parannusta jääkiekon yleisömääriin, jollei itse tarjotulle tuotteelle tehdä suuria korjausliikkeitä, mutta maailmanlaajuinen trendi taitaa olla, että uudet "tapahtumakeskukset" rakennetaan mielummin keskustaan kuin rajaseuduille. Tämä olis pitänyt tajuta jo Turkuhallia suunniteltaessa. Oltais oltu edes jossain asiassa edelläkävijöitä. Väitänkin, että jos Turuhalli oltais sillon joskus ymmärretty rakentaa paremalle ja keskeisemmälle paikalle, keskustelua ratapihahankkeen tarpeellisuudesta ei tarvis edes käydä, sillä Turkuhalli itsessään on edelleen hieno ja toimiva kokonaisuus.
Vaihtoehdot olivat: Artukainen, ”Caribia” ja 2 x Kuppis.Turkuhalli rakennettiin alun perin demarien tahdosta aivan väärään paikkaan. Lätkäbuumin aikana jengi olis tosiaan lähteny vaikka sinne Paattisille pelejä katsomaan, mutta huuman laannuttua ja Liigan tason totaalisen romahduksen jälkeen joillekin voi olla kynnyskysymys lähteä Artukaisten pellolle höntsää katsomaan. Yksittäisiin juttuihin, kuten esim. oikeasti laadukkaan maailmanluokan artistin keikkaa voi lähteä Raision rajalle katsomaan, mutta tiistai-illan Saipa-läpsyttelyt saattavat helposti jäädä väliin, joillekin just hallin huonon sijainnin vuoksi.
En väitä, että uusi halli ratapihalla toisi alkuinnostuksen jälkeen merkittävää parannusta jääkiekon yleisömääriin, jollei itse tarjotulle tuotteelle tehdä suuria korjausliikkeitä, mutta maailmanlaajuinen trendi taitaa olla, että uudet "tapahtumakeskukset" rakennetaan mielummin keskustaan kuin rajaseuduille. Tämä olis pitänyt tajuta jo Turkuhallia suunniteltaessa. Oltais oltu edes jossain asiassa edelläkävijöitä. Väitänkin, että jos Turuhalli oltais sillon joskus ymmärretty rakentaa paremalle ja keskeisemmälle paikalle, keskustelua ratapihahankkeen tarpeellisuudesta ei tarvis edes käydä, sillä Turkuhalli itsessään on edelleen hieno ja toimiva kokonaisuus.
Toi on sikäli hauska juttu, että ite miettiny Tampereelle ja Helsinkiin junaa myös peliin. Mutta aina törmää samaan faktaan, että illan viimeinen juna lähtee liian aikaisin, että tekee tiukkaa ehtiä siihen paluujunaan.Itse tulisi käytyä peleissä enemmän mikäli hallille pääsisi helposti junalla. Eli sinäänsä tuo ratapiha olisi loistava paikka omasta näkökulmasta. Junassa olisi kiva kaveriporukalla jutella ja seurustella sekä siinä voisi ottaa vaikka oluen kyytipojaksi.
Tätä epäilinkin, että liikennejärjestelyt kusevat jälleen. En voi ymmärtää, miten tämä on näin suunniteltu. Selityksenä ei voi olla se, että 1980-luvun lopussa liikenne oli erilaista jne. Silloinkin 90-luvun alussa hallille tultiin pääasiassa autolla eikä varmasti oltu mietitty, että ihmiset tulisivat busseilla. On hieman eri käydä esim. Hartsulla, jossa 13000-15000 hengen tapahtuma ei aiheuta ruuhkia, vaan hallilta pääsee poistumaan suoraan nelikaistaiselle kehätielle. Turun tuntien myös uusi Ratapiha Arena tulee ruuhkauttamaan liikenteen täydellisesti.Kukakohan hullu noi liikennejärjestelyt Gatoradelle on suunnitellut ja tuon paikoistussysteemin? 17.45 aloitettiin jonottamaan pysäköintialueelle pääsemiseksi. Siinä meni sellainen 20 minuuttia, alueelle päästyäni ei nähnyt mitään ohjausta ja ajelin sitten yhteen väliin, joka tietenkin olikin täynnä ja sitten peruutin sen 150 metriä, että pääsin pois tuosta välistä. Sitten siihen olikin tullut paikalle joku liikenteenohjaaja, joka huitoi yhden välin lähemmäs hallia. No onnellisesti päästiin 6 eurolla alueelle. Poispääsy olikin ihan yhtä helvettiä, 20-30 minuuttia odoteltiin paikoitusalueelta poispääsyä. Koko alueella pari kuppaista läpeä mistä pääsee ulos aidatulta alueelta ja kaikki tiet ihan tukossa. En ole hetkeen hallilla käynyt ja pakko sanoa mahtavan pelin jälkeen, että kaikki muu on luotaantyöntävää. Gatorade on edelleen todella hieno halli, mutta ei tuota sijaintia ja liikennejärjestelyä voi mitenkään kehua, asteikolla 1-10, liikennesekoilu saa puhtaan kakkosen. Ykkösen saisi jos paikalle ei olisi rakennettu teitä lainkaan.
Syy miksi autoilijat pääsevät Hartwallista nopeasti pois on se, että sinne moni pääsee julkisilla. Autoilijan etu on että muut tulevat jalan, pyörällä tai julkisilla. Oli muuten melko paljon pyöriä eilen hallilla.Tätä epäilinkin, että liikennejärjestelyt kusevat jälleen. En voi ymmärtää, miten tämä on näin suunniteltu. Selityksenä ei voi olla se, että 1980-luvun lopussa liikenne oli erilaista jne. Silloinkin 90-luvun alussa hallille tultiin pääasiassa autolla eikä varmasti oltu mietitty, että ihmiset tulisivat busseilla. On hieman eri käydä esim. Hartsulla, jossa 13000-15000 hengen tapahtuma ei aiheuta ruuhkia, vaan hallilta pääsee poistumaan suoraan nelikaistaiselle kehätielle. Turun tuntien myös uusi Ratapiha Arena tulee ruuhkauttamaan liikenteen täydellisesti.
Varastetaankohan tuolta paljon pyöriä? Nykyään on sekin kirous, ettei voi pyörää jättää kuin omaan autotalliin, jos haluaa estää varkauksia 100%:sen varmasti.Syy miksi autoilijat pääsevät Hartwallista nopeasti pois on se, että sinne moni pääsee julkisilla. Autoilijan etu on että muut tulevat jalan, pyörällä tai julkisilla. Oli muuten melko paljon pyöriä eilen hallilla.
Kävin Tampereella matsissa ja noin 25€ jäi keskustan ravitsemuspalveluille ennen ottelua ja vielä 10€ matsin jälkeen. Ja on kyllä huippu turkulaisittain kun junalla pääsee oven eteen.Eikä pelkästään Jaffalan etu nuo julkiset. Tampereella on tällä hetkellä 6/5 systeemi, kun matsilipun hintaan kuuluu julkisten käyttö edestakaisin. Sen verran vielä ajassa extraa, että ehtii kuluttamaan keskustan palveluita ennen ja jälkeen pelin. Pelipäivinä näkee kaukanakin keskustasta autoja parkissa paikoissa, joissa niitä ei ole ennen ollut. Takuuseen en tietysti mene, mutta vähän liityntäpysäköinniltä haiskahtavat. Ratikka ja bussilinjat kuitenkin vievät kattavasti nimenomaan keskustaan. En tiedä onko pysyvä järjestely Tampereella vai onko kyse vai ihmisten opettamisesta hinnoittelun avulla.
Lisäksi keskustan alueella on tarvitsevilla runsaasti eri parkkihallivaihtoehtoja, joista hyvät yhteydet pois.
Että en Turussakaan suorilta ampuisi alas sitä etteikö uuden hallin sijainti voisi olla reilusti vanhaa parempi.
En ole ihan varma tästä, joka on ehkä vähän kulunut mantra. Tarkastellaan vähän mitä olisi voinut tehdä paremmin ja kuka olisi voinut tehdä mitä paremmin.Tätä epäilinkin, että liikennejärjestelyt kusevat jälleen.
Kyllä seuralla P-kausari on käytössä, mutta ei se parkkipaikan jonoihin auta (samasta lävestä ne autot joutuu silti tulemaan parkkikselle). Yllätys yllätys ei sitä missään mainosteta, mutta toimistolta saa ostaa...
3. Itse liikennejärjestelyistä ei juuri ole paljon tehtävissä muuta kuin lisätä näiden parkkilipunmyyjien määrää. Parkkikausari helpottaisi tässäkin asiassa.
Rautatieaseman ilmaisparkkiin mahtuisi, muuten paljon enemänkin autoja, mutta jengi parkkeeraa vähän päin v*ttua siellä turhan usein. Myös nykyään porukkaa parkkeeraa pellollo joka toimii ihan jees.
To do - opettele parkkeeraamaan tiiviimin ja Seura voisi ottaa parkkikausarin käyttöön ja ennakkoon maksettu pysäköinti halvemmaksi. Lisää rahastajia ja sitten kun oma porttii täyttyy toiselle portilla, jos ei jo mene. Siitä en tiedä, toimiiko muuten ennakkoliput messukeskuksen kanssa, jos ei niin tämä yhteistyö paremmaksi.
Jos liikennejärjestelyt, niin pysyvät kuin väliaikaiset on perseestä, niin aina hyvä pistää vastapalloon niistä valittajille että ”Tuu aikasemmin” tai ”Älä tuu ollenkaan autolla”. Fillarilla on mukava karauttaa hallille näissä kevätkeleissä ja istua joku kurahaalari päällä Aura-loungessa. Kyllähän tuo hallille saapuminen on mukava tuulahdus ysärin menestysvuosilta. Itse veikkaisin että vuonna 2022 saattaa olla joku äppi millä hoitaisi tuota rahastusta esimerkiksi ja nämä lipunmyyjät voisivat olla liikenteenohjaajia.En ole ihan varma tästä, joka on ehkä vähän kulunut mantra. Tarkastellaan vähän mitä olisi voinut tehdä paremmin ja kuka olisi voinut tehdä mitä paremmin.
Itse vähän kusin eilen päivän aikataulut ja pääsin lähtemään rankasti myöhässä peliin. Noin kuuden aikaan seisoin ruuhkassa Härkämäen sillalla. Hallin sisään käynnin, joka oli jo suljettu, kohdalla olin noin 18.20. Tässä vaiheessa kaikki viralliset parkkipaikat tältä puolelta hallia oli loppu. Kiskaisin nelivedolla pellolle ja siihen nättiin vinoparkkiin, niin ehdin hallille hikisesti nappulan kanssa. Jono olisi kääntynyt kohti messukeskusta, joten olisi varmaan mennyt tovi olla sieltä päin ajoissa. Koko hallin parkkipaikka oli jo melkein täysi. Vipissä taisi olla tilaa ja messukeskuksen puolella hallin parkkipaikalla jotain paikkoja.
1. Ehdottomasti tärkein. TULE AJOISSA PELIIN . Täysin oma vika, jos olet viimeisen puolen tunnin aikan portilla auton kanssa. Isoihin peleihin pitäisi tulla viimeistään tunti ennen ottelun alkua. Tähän pitää muistaa, että jos yleisömäärä ylittää 7500, niin jonot muodostuu länsikeskuksesta päin tultaessa Motonetille asti ja 10000 ylittyessä menee Länsikeskukseen, jolloin jono menee ripeää kävelyvauhtia viimeiset kilometrit, joka kannattaa huomioon.
To do - Opettele tulemaan tulemaan ajoissa. Seuran pitäisi paukuttaa tätä enemmän lisäksi koko ottelutapahtumaa pitäisi koittaa pidentää. Arkena tämä on haasteelista, mutta viikonloppuisin onnistuisi hyvin.
2. Fillarilla ja pöyrällä ei ole jonoja, joten miksi tulla autolla, jos on mahdollista tulla jollain muualla. Myöskin bussilla pääsee ilmaiseksi paikalle. joten tässä säästää ja varsinkin ottelun jälkeen bussissa on hyvä tunnelma.
To do - Harkitse olisiko muutkin kuin oma auto sinulle mahdollisia kulkuneuvoja. Seuran pitäisi näitä buffatta huomattavasti enemmän. Katettu kunnon pyöräparkki olisi hyvä.
3. Itse liikennejärjestelyistä ei juuri ole paljon tehtävissä muuta kuin lisätä näiden parkkilipunmyyjien määrää. Parkkikausari helpottaisi tässäkin asiassa.
Rautatieaseman ilmaisparkkiin mahtuisi, muuten paljon enemänkin autoja, mutta jengi parkkeeraa vähän päin v*ttua siellä turhan usein. Myös nykyään porukkaa parkkeeraa pellollo joka toimii ihan jees.
To do - opettele parkkeeraamaan tiiviimin ja Seura voisi ottaa parkkikausarin käyttöön ja ennakkoon maksettu pysäköinti halvemmaksi. Lisää rahastajia ja sitten kun oma porttii täyttyy toiselle portilla, jos ei jo mene. Siitä en tiedä, toimiiko muuten ennakkoliput messukeskuksen kanssa, jos ei niin tämä yhteistyö paremmaksi.
Äppi on, ketään ei vaan sitä käytä. Tai no, ainakin minä käytän, mutta iloa tuosta ei juuri ole kun käyttöaste parin prosentin luokkaa näin mututuntumalla.Jos liikennejärjestelyt, niin pysyvät kuin väliaikaiset on perseestä, niin aina hyvä pistää vastapalloon niistä valittajille että ”Tuu aikasemmin” tai ”Älä tuu ollenkaan autolla”. Fillarilla on mukava karauttaa hallille näissä kevätkeleissä ja istua joku kurahaalari päällä Aura-loungessa. Kyllähän tuo hallille saapuminen on mukava tuulahdus ysärin menestysvuosilta. Itse veikkaisin että vuonna 2022 saattaa olla joku äppi millä hoitaisi tuota rahastusta esimerkiksi ja nämä lipunmyyjät voisivat olla liikenteenohjaajia.