Mainos

Ratapihalle uusi monitoimihalli?

  • 275 774
  • 1 741

W124

Jäsen
Se äppi pitäis olla niin paljon halvempi että porukat siirtyy siihen. Sitten voisi taas korottaa.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Jos liikennejärjestelyt, niin pysyvät kuin väliaikaiset on perseestä, niin aina hyvä pistää vastapalloon niistä valittajille että ”Tuu aikasemmin” tai ”Älä tuu ollenkaan autolla”. Fillarilla on mukava karauttaa hallille näissä kevätkeleissä ja istua joku kurahaalari päällä Aura-loungessa. Kyllähän tuo hallille saapuminen on mukava tuulahdus ysärin menestysvuosilta. Itse veikkaisin että vuonna 2022 saattaa olla joku äppi millä hoitaisi tuota rahastusta esimerkiksi ja nämä lipunmyyjät voisivat olla liikenteenohjaajia.
Kerro miten ne saisi sitten paremmaksi? Mihin kohtaan tarvittaisiin liikenteenohjausta? Sitä paitsi kaiken toiminen kannalta olisi hyvä saada porukka hallille aikaisemmin. Kyllä isommissa tapahtumissa se tunti etukäteen kannattaa olla paikalla aina jos on vaan mahdollista.

Kenellä muuten on tuo VIP-pysäköinti oikeus? Tätä aletta voisi ehkä kenties vähän pienentää, koska siellä on yleensä tyhjää. Jos tulen rankasti myöhässä peliin vedän auton sinne ja siellä on aina tilaa.
 

WestCoast110

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Giallorossi
Se äppi pitäis olla niin paljon halvempi että porukat siirtyy siihen. Sitten voisi taas korottaa.
Tässä voisi olla ideaa, muutenkin markkinoitu tuota ei juuri ole, otteluinfoissa mainitaan mahdollisuus ostaa pysäköinti tuolta, mutta en tiedä kuinka moni lukee tai huomioi tuota mitenkään. En tiedä, olisiko peräti mahdollista laittaa vaikka ensi kauden alkuun täysin ilmaiseksi sovellukseen ja markkinoida, että "Sovelluksen kautta pysäköintilippu ilmainen, portilla 6€" ja seurata käyttäjämäärän nousua tavoitteena saada nuo portilta pois kokonaan.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: W124

Knutsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Kings
Kerro miten ne saisi sitten paremmaksi? Mihin kohtaan tarvittaisiin liikenteenohjausta? Sitä paitsi kaiken toiminen kannalta olisi hyvä saada porukka hallille aikaisemmin. Kyllä isommissa tapahtumissa se tunti etukäteen kannattaa olla paikalla aina jos on vaan mahdollista.
No ensiksi olisi hyvä olla jokin data liikennemääristä eri suunnista. Minulla tätä ei ole, niin en kovin syvällistä liikenteenohjaussuunnittelua jaksa tehdä, mutta toivottavasti seuralla on. En millään näe että tuo nykyinen järjestely on tehokkain. Itse miettisin kokonaisuutta täysin uudestaan ja tekisin muutoksia koko alueelle. Yksi sisään/ulostulo väylä olisi Messukentänkadulta siihen Kiitotielle. Voisiko sen pellonkin siitä käyttää mahdollisesti tehokkaammin, kuin heinän ja rikkaruohojen kasvatukseen? Raisiosta tulijat ohjaisin väkisin heille tarkoitettuun parkkikarsinaan ja Pansiontieltä omaansa jne. jne. ja samat jutut poistumisen kanssa. Kyllä asfalttia ja reunakiviä uusia saa. Jopa halvemmalla kuin uusia mediakuutioita ja omaan katselukokemukseen vaikuttaa jopa enemmän. Jos joku asia on tehty 30 vuotta päin helvettiä, niin ei sitä silti tarvitse päätään siihen samaan puuhun hakata vielä toista samanmoista.

Äppi on, ketään ei vaan sitä käytä. Tai no, ainakin minä käytän, mutta iloa tuosta ei juuri ole kun käyttöaste parin prosentin luokkaa näin mututuntumalla.
Niin, sitten on myös äppejä joita lähes jokainen autoilija käyttää pysäköimiseensä päivittäin. Mutta niistä varmaan joutuu maksaa provikkaa, joten mukavampi seisottaa jotain makkarapalkkalaista siellä pakkasessa.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
No ensiksi olisi hyvä olla jokin data liikennemääristä eri suunnista. Minulla tätä ei ole, niin en kovin syvällistä liikenteenohjaussuunnittelua jaksa tehdä, mutta toivottavasti seuralla on. En millään näe että tuo nykyinen järjestely on tehokkain. Itse miettisin kokonaisuutta täysin uudestaan ja tekisin muutoksia koko alueelle. Yksi sisään/ulostulo väylä olisi Messukentänkadulta siihen Kiitotielle. Voisiko sen pellonkin siitä käyttää mahdollisesti tehokkaammin, kuin heinän ja rikkaruohojen kasvatukseen? Raisiosta tulijat ohjaisin väkisin heille tarkoitettuun parkkikarsinaan ja Pansiontieltä omaansa jne. jne. ja samat jutut poistumisen kanssa. Kyllä asfalttia ja reunakiviä uusia saa. Jopa halvemmalla kuin uusia mediakuutioita ja omaan katselukokemukseen vaikuttaa jopa enemmän. Jos joku asia on tehty 30 vuotta päin helvettiä, niin ei sitä silti tarvitse päätään siihen samaan puuhun hakata vielä toista samanmoista.
Kyllä siellä parkkipaikkoja on ihan riittävästi, jos Messukeskus otettaan huomioon. Ilmaisiakin paikkoja on ihan mukavasti sekä muutenkin parkkeeraus on ilmaista jos tulee ajoissa peliin. Lähtökohtaisesti paremmalla infolla saataisiin jo paljon aikaan.

Se pysäköinnin maksaminen tekee jonot ja se, että toinen puoli täytyy aika nopeasti.

Uloslähtiessä kannattaisi mahdollisuuksien mukaan plokata liikennettä enemmän. Artukaisten tieltä pelkästään kääntyminen Turkuun päin rautatiepysäköinnistä lähtien ja parkkialueelta pelkästään Pansioon päin.

Myös kääntyminen Artukaistentieltä matsin jälkeen Kirjalatjajan kadulle pitäisi kieltää. Häiritsee paljon hallin pihalta tulevaa liikennettä.

Silti parasta kaikissa olisi, että saisi porukan tulemaan noin tunti ennen ottelua hallia. Viikolla monelle vaikeaa, mutta siihen suuntaa pitäisi koittaa kehittää. Sama, että olisi hyvä, jos matsin jälkeen saisi porukan jäämää pidempään.
 

xAnZax

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eilen en päässyt peliin, mutta kahdessa edellisessä pelissä ainakin oli parkkipaikalta Artukaistentielle pääseminen lähdes mahdotonta. Autojono eteni katkeamattomana ilmaisparkista länsikaarelle asti. Liikenteenohjaaja seisoo tumput suorana, aina välillä joku auto tuli niin sanotusti vastakarvaan kohti Suikkilaa, silloin tämä äijä nosti tikkarin ylös ja tuli eteen etten vahingossakaan ajaisi tämän auton eteen.

Kysyin sitten häneltä että voisiko hän välillä pysäyttää näitä Artukaistentietä ajavia autoja, että parkkipaikaltakin pääsisi joskus pois. Ei voi kuulemma, heillä on etuajo-oikeus. Näin varmasti onkin, mutta tälläinen tyhmempi maalaisjuntti kuvittelee, että juuri sen takia se liikenteenohjaaja on siinä. Ainakin joka ikisessä runkosarjapelissä tällä(kin) kaudella liikenteenohjaaja pysäytti vuorotellen autoja parkkipaikalta ja Artukaistentieltä.

Naantalin suunnasta tulevana nykyinen hallin sijaintihan itsessään on täydellinen, varsinkin nyt kun meitä varten tehtiin rampit että päästään Naantalintieltä Länsikaarelle ja päinvastoin.
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Kysyin sitten häneltä että voisiko hän välillä pysäyttää näitä Artukaistentietä ajavia autoja, että parkkipaikaltakin pääsisi joskus pois. Ei voi kuulemma, heillä on etuajo-oikeus.
Huikea vastaus tikkarimieheltä joka ehkä itsekin on ollut siinä ainoassa valoristeyksessä antamassa luvan ajaa punaisia päin.
 

jelnausen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ne ratapihalle tarkoitetut eurot voisi käyttää Artukaisten infrastruktuurin parantamiseen.

Suunniteltu ratikka Artukaisiin.
Kunnon ajoväylät. Se on jotenki koomistaki, että toi parkkialue on aidattu ja siellä on kohtalaisen vähän väyliä ulos. Ja sit käytännössä ku pääsee ulos ni on vain yks kaista.
Ja sinne vois sitte rakentaa pellot täytee asuintaloja ni Artukaisesta tehdää Turkuun uus keskusta. Toimistorakennuksia yms.
 

Knutsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Kings
Kyllä siellä parkkipaikkoja on ihan riittävästi, jos Messukeskus otettaan huomioon. Ilmaisiakin paikkoja on ihan mukavasti sekä muutenkin parkkeeraus on ilmaista jos tulee ajoissa peliin. Lähtökohtaisesti paremmalla infolla saataisiin jo paljon aikaan.

Se pysäköinnin maksaminen tekee jonot ja se, että toinen puoli täytyy aika nopeasti.
Niin, en tarkoittanut että välttämättä lisää paikkoja pitäisi olla, mutta kun liikenne on välillä ihan puuroa vaikka tiistai-illan Saipassa, jossa paikalla 4000 katsojaa. Maksullisuudella ei itselleni ole mitään väliä, autoilun kulut on jo niin poskettomat, ettei mikään 6e siinä tunnu. Toki sen rahastamisen voi tehdä huomattavasti fiksummin, mallia voi hakea mistä vaan maksullisesta pysäköintialueelta. Tarkoitin alunperin että esimerkiksi se Kiitotie vai mikä onkaan, on täysin hukattu sekä sisään, että ulostuloväylänä. Jos vähän miettisi busseja, takseja, parkkipaikkoja, verkkoaitoja, reunakiviä, asfalttia uusiksi, niin uskon että tuon homman saisi toimimaan huomattavasti paremmin, kuin nykyisellään jolloin kaikki ajatetaan muutamasta, ahtaimmasta lävestä koko Länsi-Turun alueella, sisään sinne karsinaan.
 

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Ne ratapihalle tarkoitetut eurot voisi käyttää Artukaisten infrastruktuurin parantamiseen.

Suunniteltu ratikka Artukaisiin.
Kunnon ajoväylät. Se on jotenki koomistaki, että toi parkkialue on aidattu ja siellä on kohtalaisen vähän väyliä ulos. Ja sit käytännössä ku pääsee ulos ni on vain yks kaista.
Ja sinne vois sitte rakentaa pellot täytee asuintaloja ni Artukaisesta tehdää Turkuun uus keskusta. Toimistorakennuksia yms.
Aikanaanhan Artukaisin rakennettiin halli ja Messukeskus tilan vuoksi, mutta myös siksi, että kaupungin laajenemisen suunta oli suunniteltu tuonne. Tilanne muuttui kuitenkin niin, että Turku laajenikin vahvasti itään. Tähän suurimpana syynä varmasta lisääntynyt pääkaupunkiseudun merkitys Turulle.

Lähtökohtaisesti itselläni ole mitään Artukaisiin rakentamista vastaan, mutta kyllä matka tuohon on vielä pitkä. Tällä hetkellä alueelle ei halua muuttaa juuri ketään ja ei tuo kyllä toimistoinaikaan kovin houkuttelevalta kuulosta.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: W124

raisionjoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eikä pelkästään Jaffalan etu nuo julkiset. Tampereella on tällä hetkellä 6/5 systeemi, kun matsilipun hintaan kuuluu julkisten käyttö edestakaisin. Sen verran vielä ajassa extraa, että ehtii kuluttamaan keskustan palveluita ennen ja jälkeen pelin. Pelipäivinä näkee kaukanakin keskustasta autoja parkissa paikoissa, joissa niitä ei ole ennen ollut. Takuuseen en tietysti mene, mutta vähän liityntäpysäköinniltä haiskahtavat. Ratikka ja bussilinjat kuitenkin vievät kattavasti nimenomaan keskustaan. En tiedä onko pysyvä järjestely Tampereella vai onko kyse vai ihmisten opettamisesta hinnoittelun avulla.

Lisäksi keskustan alueella on tarvitsevilla runsaasti eri parkkihallivaihtoehtoja, joista hyvät yhteydet pois.

Että en Turussakaan suorilta ampuisi alas sitä etteikö uuden hallin sijainti voisi olla reilusti vanhaa parempi.

Sen enempää ketjua taaksepäin selaamatta, eikö Fölilläkin ole tuo sama systeemi ollut käytössä jo muutaman kauden ajan, että kausarilla tai ottelulipulla matsiin 3 tuntia ennen ja 2 tuntia matsin jälkeen, kattaen myös yhden jatkoyhteyden per suunta?
 

Lehmussaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche, Rangers, TPS
Sen enempää ketjua taaksepäin selaamatta, eikö Fölilläkin ole tuo sama systeemi ollut käytössä jo muutaman kauden ajan, että kausarilla tai ottelulipulla matsiin 3 tuntia ennen ja 2 tuntia matsin jälkeen, kattaen myös yhden jatkoyhteyden per suunta?
Eipä ole tuollainen osunut itsellä silmiin, jos noin on. Kyllähän tuota kelpais mainostaa. Mistäs hallilta pääsee parhaiten bussilla pois? Seisooko bussit samoissa autojonoissa vai onko niillä omat sujuvammat kulkuväylät?
 

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Eipä ole tuollainen osunut itsellä silmiin, jos noin on. Kyllähän tuota kelpais mainostaa. Mistäs hallilta pääsee parhaiten bussilla pois? Seisooko bussit samoissa autojonoissa vai onko niillä omat sujuvammat kulkuväylät?
100 lähtee hallin takaata.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Eipä ole tuollainen osunut itsellä silmiin, jos noin on. Kyllähän tuota kelpais mainostaa. Mistäs hallilta pääsee parhaiten bussilla pois? Seisooko bussit samoissa autojonoissa vai onko niillä omat sujuvammat kulkuväylät?
Niillä on omat kulkuväylät. Kyllä tuota joinkin verran mainostettu, mutta esim otteluinfo on niin hyvin piilotettu, että en niitä nopeasti edes löytänyt, että olisi päässyt tarkistamaan. Luulisi siinä lukevan.
 

raisionjoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Niillä on omat kulkuväylät. Kyllä tuota joinkin verran mainostettu, mutta esim otteluinfo on niin hyvin piilotettu, että en niitä nopeasti edes löytänyt, että olisi päässyt tarkistamaan. Luulisi siinä lukevan.

Fölin sivuilla mainitaan yhtäällä, että koskee kautta 2021-22, toisaalla että koskee ainoastaan runkosarjaa. Ja esim. eilisen IFK-ottelun infossa tuo kyllä mainitaan, mutta pelkästään kausikorttien osalta, joten ota tuosta nyt selvää. Tuo etuhan koskee myös muita tapahtumia, esim. teattereita ja konserttitaloa, joten ihmettelisin jos ei pätisi myös pudotuspeleissä kun väkeä kerrankin kulkee suurissa massoissa Artukaisten suuntaan.
 

Centre Bell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Entisaikojen TPS.
Tuo valitus sijainnista on kyllä ihmeellistä minunkin mielestä. Olisko tässä käynyt samalla lailla kuin monessa muussakin asiassa, joku keksii joskus alkaa valittamaan jostain asiasta, tekee sitä tarpeeksi kauan että se muuttuu faktaksi ja kaikki on hetken päästä samaa mieltä.
Mä olisin helvetin tyytyväinen kun G-piste muuttaisi kesän aikana väritystään sisällä. Punaiset, aivan helvetin kamalat jakkarat pois, tilalle hyvin tummaa väriä mikä olisi tietysti mustaa ja ripaus valkoista. Penkkirivit laseihin asti ja siinä se. Sit lopetettais se valitus sijainnista koska miten se 10km vaikuttaa esim. siihen ettei voi lauantaina lähteä matsiin? Onko niin kaukana että voi väittää ettei matsiin voi mennä kun joutuu vaihtamaan bussia keskustassa? Ratapihalle mentäessäkin joutuu huonolla tuurilla vaihtamaan bussia tai kävelemään keskustasta.
Tuo valitus sijainnista on kyllä ihmeellistä minunkin mielestä. Olisko tässä käynyt samalla lailla kuin monessa muussakin asiassa, joku keksii joskus alkaa valittamaan jostain asiasta, tekee sitä tarpeeksi kauan että se muuttuu faktaksi ja kaikki on hetken päästä samaa mieltä.
Mä olisin helvetin tyytyväinen kun G-piste muuttaisi kesän aikana väritystään sisällä. Punaiset, aivan helvetin kamalat jakkarat pois, tilalle hyvin tummaa väriä mikä olisi tietysti mustaa ja ripaus valkoista. Penkkirivit laseihin asti ja siinä se. Sit lopetettais se valitus sijainnista koska miten se 10km vaikuttaa esim. siihen ettei voi lauantaina lähteä matsiin? Onko niin kaukana että voi väittää ettei matsiin voi mennä kun joutuu vaihtamaan bussia keskustassa? Ratapihalle mentäessäkin joutuu huonolla tuurilla vaihtamaan bussia tai kävelemään keskustasta.
Eilen ensimmäistä kertaa Nokia areenalla vierailleena huomioni kohdistui juuri tuohon samaan asiaan, että Gatorade vaatisi tummat penkit ja tummaa väriä areenan seiniin.
Mitään uutta hallia ei mielestäni tarvittaisi. Ratapihalla on jo Logomo jossa musiikkia esitetään jo nyt.
Kuten jo tuossa aikaisemmassa ketjussa mainitsin, niin Nokia areenan käytävät olivat aivan julmetun ahtaat erätauoilla, kun halli oli eilen täynnä. Lisäksi tupakka paikalle ( parvekkeelle) joutui jonottamaan erätauolla, koska kaikki halukkaat eivät mahtuneet kerralla tervaamaan keuhkojaan. Esim. tällaista ongelmaa ei Gatoradella ole koskaan ollut.
Lisäksi mielestäni Gatoradella on hyvää ne kolme erillistä baaria Sportti, Mal ja mikä sen yläkerrassa olevan baarin nimi nyt onkaan.
Nämä juottolat vievät sopivasti ihmisvirtaa pois käytäviltä niin, että käytävillä mahtuu myös kävelemään.
Onhan tuo Nokia Areena ehdottomasti Suomen hienoin jäähalli, koska on uusi, mutta 30 vuotta vanhaa Gatoradea ei kyllä tarvitse yhtään hävetä varsinkin jos penkkien värit vielä vaihdettaisiin.
Gatoraden Jumbotron ei kalpene yhtään Nokia Areenan vastaavalle.

Edit: Sorry tuo sama HC Hetu lainaus kahteen kertaan. Tabletilla operointi tämän ikäisellä ei näemmä enää ole niin sujuvaa…
 
Viimeksi muokattu:

ILIMAVEIVI

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sen verran kommentoin tähän Artukaisten parkki ja liikenne järjestelyihin että mikä on muuttunut 90 luvun jälkeen (jolloin halli oli lähes aina täynnä) tähän päivään jos noita parkki ja liikenne ongelmia pidetään niin suurina? Onko ihmiset nykyään niin mukavuuden haluisia ja kiireisiä että kaiken pitää tapahtua sormia napauttamalla?
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
On kyllä uskomatonta, että uusiakin halleja onnistutaan pilaamaan huonolla arkkitehtuurilla. Kaikki mennään sillä, että tehdään hienoa ja näyttävää, mutta toiminnannallisuus unohdetaan. Turkuhallin väritys on aika kovan ammattitaidon vajaus. Tampereella kuulemma akustiikka kusee. On varmaan ihan jepa konserteissa, mutta jos pitää telkkaria vastaan taistella, niin kyllä halli pitäisi rakentaan niin, että tunnelma välittyy mahdollisimman hyvin.

Sinäänsä mystistä, että kun Gatoradella laiteettiin toinen pääty uusiksi, niin baari rakennettiin kapeimpaa kohtaan käytävää. Olisi ollut helppoa vetää Metron seinät matalaksi ja baari sinne. Olisi saatu huomattavasti toimivampi järjestely.

Jännä, että moderneilla jalkapallostadioneilla saadaan palvelut pelaamaan kymmenillä tuhansilla käyttäjillä hyvin, mutta Suomessa pienilläkin määrillä homma kusee pahasti.
 

Knutsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Kings
Sen verran kommentoin tähän Artukaisten parkki ja liikenne järjestelyihin että mikä on muuttunut 90 luvun jälkeen (jolloin halli oli lähes aina täynnä) tähän päivään jos noita parkki ja liikenne ongelmia pidetään niin suurina? Onko ihmiset nykyään niin mukavuuden haluisia ja kiireisiä että kaiken pitää tapahtua sormia napauttamalla?
Kysymykseesi, että mikä on muuttunut parkkijärjestelyissä, vastaus on että ei mikään, vaikka muuten maailma ja hallikin on muuttuneet aika paljon.

Kysymyksesi asettelusta päätellen sinun mielestä ihmiset oli ysärillä tyytyväisiä tähän, oliko? Muistaakseni eivät olleet.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kuten jo tuossa aikaisemmassa ketjussa mainitsin, niin Nokia areenan käytävät olivat aivan julmetun ahtaat erätauoilla, kun halli oli eilen täynnä.

Kyllä ne on Gatoradellakin ahtaat, kun halli on täynnä. Kukaan ei vaan Turussa enää muista aikaa, jolloin halli olisi ollut täynnä.


Kyllä ovat. Maailma on muuttunut todella paljon sitten 90-luvun, ja ihmisten ajasta käydään paljon kovempaa kilpailua. On aivan kestämätöntä, että tänä päivänä matsiin lähtöä joutuu erikseen suunnittelemaan, siinä missä Tampereella ja Hesessä matsiin pääsee ratikalla vaikka ihan viime hetken päätöksellä, omistamatta autoa.

Typhooni pitäisi (hallitusti) räjäyttää ja siten saattaa tuokin turkulaisen kuntapoliittisen suhmuroinnin synkkä tulos historiaan. Ratapihalle halli heti kun on taas järkevää hintojen puolesta alkaa rakentamaan.

Juuri näin. Ratapihalle uusi halli ja ratikka myös Turkuun. Turku on jämähtänyt 1990 luvulle, kun Helsinki ja Tampere elää nykyajassa.
 

ILIMAVEIVI

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kysymykseesi, että mikä on muuttunut parkkijärjestelyissä, vastaus on että ei mikään, vaikka muuten maailma ja hallikin on muuttuneet aika paljon.

Kysymyksesi asettelusta päätellen sinun mielestä ihmiset oli ysärillä tyytyväisiä tähän, oliko? Muistaakseni eivät olleet.
Mutta silti 90 luvulla vaivauduttiin tulemaan hallille kannustamaan TPS:ää vaikka ongelmat on edelleen samat mitä tänä päivänä. Tämä osoittaa sen että ihmisten asenteessa on näköjään se suurin ongelma. Ihmistenhän nykyään pitäisi päästä omalla autolla aina oven eteen (mieluiten vaikka sisälle) josta on aina se lyhin kävelymatka.
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Pieni vinkki autoilijoille. Kun saavutte hallille, toivottavasti ajoissa,älkää antako sen vapaan paikan houkutella liikaa siellä lähellä hallin ovia vaan jättäkää auto mahdollisimman lähelle porttia, näin säästätte vähintään vartin kotimatkan ajasta.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: W124

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Helmisen SaiPalle sympatiat
Mutta silti 90 luvulla vaivauduttiin tulemaan hallille kannustamaan TPS:ää vaikka ongelmat on edelleen samat mitä tänä päivänä.
90-luvulla oli ainoa mahdollisuus nähdä matsi tulemalla hallille. Nykyään on paljon helpompaa/halvempaa ottaa cmore ja katsoa pelit kotisohvalta.
 

Centre Bell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Entisaikojen TPS.
Kyllä ne on Gatoradellakin ahtaat, kun halli on täynnä. Kukaan ei vaan Turussa enää muista aikaa, jolloin halli olisi ollut täynnä.




Juuri näin. Ratapihalle uusi halli ja ratikka myös Turkuun. Turku on jämähtänyt 1990 luvulle, kun Helsinki ja Tampere elää nykyajassa.
Eihän se nyt ihan noinkaan ole. Kyllä Turku on kehittynyt 1990 luvusta siinä missä Helsinki ja Tamperekin.
Et vain taida muistaa enää milalinen esim. Aurajoen ympäristö oli 1991 kun Turkuhalli valmistui.
Kyllä jotain positiivista kehitystä niin siellä kuin muuallakin Turussa ja ympäristössä on tapahtunut.
Tietysti olisi mukavaa jos Turussa olisi ratikka. Myös metro olisi ihan mukava ja käytännöllinnen esim. kulkea Kaarinasta iltaoluelle Naantaliin ja tulla metrolla takaisin Kaarinaan.
No tämä oli tietysti kärjistetysti sanottu.
Myös upo uusi halli ratapihalle olisi mukava, mutta kun kaikki on kiinni siitä rahasta, jota ei valitetavasti ole rajatonta määrää ja lisäksi kun tuossa Artukaiseten hallissa ei ole mitään vikaa.
Pienellä päivityksellä siitä saadaan varsin viihtyisä halli.
Toimiva se on jo nyt jos ei puhuta liikennejärjestelyistä ja nekin ovat pieniä murheita tämän kokoisella talousalueella.
Olen kolme kertaa käynyt katsomassa Atlantassa NFL matsia ja siellä stadionille tullessa ja varsinkin stadionilta lähdettäessä liikenneruuhkat ovat aivan toista luokka verrattuna siihen mitä on Artukaisissa.
Tunti on pieni aika, mitä autossa joutuu viihtymään mennen tullen ja julkisia kulkuvälineitä siellä ei ole tarjolla.

Jos uusi halli olisi Ratapihankadulla niin olen 100 varma että silloin esiin nousee taas toinen joukko, joka kertoo tulevansa maaseudulta matseihin ja joilla on suuren suuria vaikeuksia löytää parkkipaikkaa keskustan alueelta.
Eli niin tai näin koskaan kaikkia ihmisiä ei saada tyytyväiseksi kaikissa asioissa.
Ja kuten jo aiemmin mainitsin, kaikki on vain ja ainoastaan kiinni siitä, mihin rajalliset rahavarat priorisoidaan.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Mutta silti 90 luvulla vaivauduttiin tulemaan hallille kannustamaan TPS:ää vaikka ongelmat on edelleen samat mitä tänä päivänä. Tämä osoittaa sen että ihmisten asenteessa on näköjään se suurin ongelma. Ihmistenhän nykyään pitäisi päästä omalla autolla aina oven eteen (mieluiten vaikka sisälle) josta on aina se lyhin kävelymatka.

Ottaisin tähän esiin sen, että nykyään se on niin paljon helpompaa katsoa pelit himasta. Jos vuonna 95 olisi ollut Cmore sadalla markalla, niin varmasti se olisi näkynyt katsojaluvuissa, vaikka menestyksen puolesta olisi muutenkin ollut väkeä paikalla.

Itsekkin olisin hallille mennyt 25vuotta sitten klo 18.30 alkavaan peliin, mutta nyt vaikuttaa järkevämmältä kannustaa kotona ja mennä tekemään huomenna pitkä päivä duunissa edes jotenkin pirteänä.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
HPK vs KalPa
  • 3.05
  • 4.20
  • 2.06
KooKoo vs Kärpät
  • 2.48
  • 4.30
  • 2.60
Pelicans vs Jukurit
  • 1.85
  • 4.45
  • 3.50
Sport vs Lukko
  • 3.40
  • 4.40
  • 1.88
Tappara vs Ässät
  • 1.71
  • 4.60
  • 4.00
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös