Keskeinen huoli tässä siiis on se, että ei olisi pakko käyttää julkisia myöskään tulevaisuudessa. Mikä on helppoa? Sama kun autolla?
Sellainen idea itselläni ainakin nyt on, että tulevaisuudessa ei todellakaan kannata rakentaa kulkemisia johonkin paikkaan yksityisautoilun varaan. Voi olla, että ei ole "hallin vika", että Föli ei saa peukaloa perseestä, mutta se ei lämmitä kun ensimmäinen erä jää näkemättä. Jos Ratapihan halli rakennetaan, niin Artukaisten hyvä puoli, eli se, että:
Jää autoilijoile onneksi käytetäviin: Kannattaa tulevaisuudessa parkkeerata johonkin sellaiseen mestaan, mistä pääsee dösällä vartissa rautatieasemalle. Näin parkkipaikan saamisessa ei ole mitään ongelmaa ja voit yhdistää ihanan jääkiekkoillan ihan minkä tahansa autoiluun liittyvän iltapuhteen kanssa.
Oletan siis että joukkoliikenteen käyttäjien 15 min. on sellainen aika, jonka itse haluat heittää hukkaan, eli 15 x 2 x 30 = 15 tuntia vuodessa dösssä.
En ymmärtäny puoliakaan tekstistä, mutta eise mitään.
Pointti mulla on ollu, että se on paska puhetta että Artukainen olisi jotenkin hirveän huono paikka, koska se on "kaukana". Joitain helpottaa se, että hallille pääsee vaivatta autolla. Sekä ainakin teoriassa joukkoliikenne kulkee artukaisiin hyvin pelien aikana. Eikä se ole mitenkään kaukana jos bussilla menee se 15-20minuuttia keskustasta. Ainakaan mun mielestä.
Se on selvä, että jos uusi monitoimihalli halutaan välttämättä rakentaa, niin ratapiha on järkevä paikka juuri sen takia että joukkoliikenteen keskuksen vieressä, mutta eise kaikille tee hallista helppoa paikkaa mennä. Kaikkialta ei julkinen liikenne edes vie turun keskustaan. Asuin itse hetken aikaa paikassa, josta ei vain yksinkertaisesti päässyt bussilla. (Okei pääsi bussilla jos oli halukas ensin kävelemään 20minuuttia pysäkille).
Mulle on henkilökohtaisesti ihan sama onko halli Artukaisissa vai Ratapihalla. Molempiin lokaatioihin pääsen omasta mielestä vaivatta ihan millä menopelillä vaan. Omalla autolla, julkisilla tai pyörällä. Turku on niin pieni kaupunki, että jos halli on rajojen sisällä, niin en näe mitään haasteita jos sinne on vielä pelien aikana oma bussilinja.
Bottomline on ehkä se, että ihmisillä on niin erilaiset aikataulut, asuinpaikat, että jollekkin halli on aina "haastavassa" paikassa. Ja se silmällä pitäen mun mielestä hallin rakentaminen ratapihalle ei ratkaise logistiikka ongelmia.
Vähän perspektiiviä tuo Florida Panthersin halli. Ei mitään julkita ja Miamin keskustasta autolla menee 40minuuttia. Ja sitten täällä valitetaan ku bussilla kestää 15minuuttia keskustasta. Eikä oo muuten mitään baareja tai muutakaan hallilla. Se on aivan keskellä ei mitään. Hyvä toki tietenki muistaa, ettei ratapihan hallia olla varmaan rakentamassa sen takia, että artukainen on liian kaukana.