Mainos

Ratapihalle uusi monitoimihalli?

  • 275 395
  • 1 741

Smirnoff

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS #26
Gatoradecenter pitäisi muuttaa casino-bordelli-hotelli-yökerhonightclub tvennifooseveniksi. Alkais tulla vipinää Turkuun... voi olla toki laitonta.
Ei kyl kannata, joutuu laajentamaan satamaa ja lentokenttää kasvavan turistimäärän takia.. kauhee homma ja liikaa tuottoa.
 

LOFIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
1922
Gatoradecenter pitäisi muuttaa casino-bordelli-hotelli-yökerhonightclub tvennifooseveniksi. Alkais tulla vipinää Turkuun... voi olla toki laitonta.
Ei kyl kannata, joutuu laajentamaan satamaa ja lentokenttää kasvavan turistimäärän takia.. kauhee homma ja liikaa tuottoa.
Paljonkohan pitäisi maksaa Suomen valtiolle, että poistettaisiin Veikkauksen monopoli uhkapelaamisesta pelkästään Turun kohdalla ja voitaisiin luoda Artukaisiin Suomen Vegas/Macao/AC? Siinä vasta innovaatio, nyt Arve ja kumppanit hereillä.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Gatoradecenter pitäisi muuttaa casino-bordelli-hotelli-yökerhonightclub tvennifooseveniksi. Alkais tulla vipinää Turkuun... voi olla toki laitonta.
Ei kyl kannata, joutuu laajentamaan satamaa ja lentokenttää kasvavan turistimäärän takia.. kauhee homma ja liikaa tuottoa.
Eikös tuo ole liian syrjässä moiseen? Ei tuu juna ovelle ja torilta on pitkä matka kävellä. Lentokenttäkin purettiin sen alta. Lainsäädännöllisesti homma olisi helppo. Turku vaan liitettäisiin Ahvenanmaan itsehallintoalueeseen ja kas, kasinotoiminta olisi täysin laillista.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Suora bussilinja keskustasta olisi toteuttamiskelpoisempi mahdollisuus. Jokunen vuosi sitten Saksassa CHL-peliä kun käytiin katsomassa oli ylimääräisiä vuoroja ja kaiken lisäksi ottelulipulla sai matkustella ottelupäivänä vapaasti paikallisliikenteessä. Toimi pirun hyvin.

Ai niin kuin 90-luvun alkupuolelta asti kulkenut matsibussilinja 100 joka kulkee kauppatorilta hallin ovelle 10 minuutin välein puolentoista tunnin ajan ennen matsin alkua ja matsin jälkeen toisin päin, ei tietenkään noin pitkää aikaa?

Ensi kaudelle tulee uutena asiana se, että kausikortilla pääsee kulkemaan paikallisbusseilla ilmaiseksi peliin ja takaisin.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ai niin kuin 90-luvun alkupuolelta asti kulkenut matsibussilinja 100 joka kulkee kauppatorilta hallin ovelle 10 minuutin välein puolentoista tunnin ajan ennen matsin alkua ja matsin jälkeen toisin päin, ei tietenkään noin pitkää aikaa?

Ensi kaudelle tulee uutena asiana se, että kausikortilla pääsee kulkemaan paikallisbusseilla ilmaiseksi peliin ja takaisin.
Jotakuinkin näin. Olin ymmärtänyt täältä lukemastani että hallille on lähes mahdoton päästä julkisilla kun se on niin syrjässä ja siksi tarvitaan uusi halli lähemmäs.
 

eki likanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Albijon Muzaci
Ai niin kuin 90-luvun alkupuolelta asti kulkenut matsibussilinja 100 joka kulkee kauppatorilta hallin ovelle 10 minuutin välein puolentoista tunnin ajan ennen matsin alkua ja matsin jälkeen toisin päin, ei tietenkään noin pitkää aikaa?

Ensi kaudelle tulee uutena asiana se, että kausikortilla pääsee kulkemaan paikallisbusseilla ilmaiseksi peliin ja takaisin.

Siis kausari+bussi -kombo on ihan vitun jeba ja sitä tuskin kukaan kiistää.

Linja 100 taas on ihan vitun paska. Muistan useammankin kerran viime kaudelta kun viimeinen tai ilmeisesti pari viimeistä vuoroa on jäänyt ajamatta. Siinä sitten ollaan sesity Old Bankin kulmalla muna kädessä kun vastustaja on jo ratkaissut pelin.

hallille on lähes mahdoton päästä julkisilla kun se on niin syrjässä ja siksi tarvitaan uusi halli lähemmäs.

Tilannetta ei voi verrata honakin konttikylään tai Metro-areenaan, jonne rakennettiin metrolinja. Siis pääseehän Artukaisiin, mutta yhtä lailla Turun keskustasta pääsee vaikka Karjaalle katsomaan BK-46:n käsipallopeliä ja illaksi kotiin. Se ei tarkoita sitä että se on jotenkin helppoa tai mukavaa.

Siis omasta mielestäni Turku ei tarvitse uutta hallia, mutta ongelmia on nykyisessä aika paljon, jotka uusi paikka ratkaisisi. Kusetusta ja paskapuhetta on se, että nykytilanne on ihan vitun hyvä koska joku pääsee sinne Opelilla lähiöstä.
 

eki likanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Albijon Muzaci
Eikä kaikki asu paikassa, josta julkisilla edes helposti pääsee.

-Autolla taas ratapihalle on haastava mennä. Ei parkkipaikkoja todennäköisesti kaikille halukkaille.

Keskeinen huoli tässä siiis on se, että ei olisi pakko käyttää julkisia myöskään tulevaisuudessa. Mikä on helppoa? Sama kun autolla?

Sellainen idea itselläni ainakin nyt on, että tulevaisuudessa ei todellakaan kannata rakentaa kulkemisia johonkin paikkaan yksityisautoilun varaan. Voi olla, että ei ole "hallin vika", että Föli ei saa peukaloa perseestä, mutta se ei lämmitä kun ensimmäinen erä jää näkemättä. Jos Ratapihan halli rakennetaan, niin Artukaisten hyvä puoli, eli se, että:

Sieltä pääsee vartissa turun keskustaan.

Jää autoilijoile onneksi käytetäviin: Kannattaa tulevaisuudessa parkkeerata johonkin sellaiseen mestaan, mistä pääsee dösällä vartissa rautatieasemalle. Näin parkkipaikan saamisessa ei ole mitään ongelmaa ja voit yhdistää ihanan jääkiekkoillan ihan minkä tahansa autoiluun liittyvän iltapuhteen kanssa.

Oletan siis että joukkoliikenteen käyttäjien 15 min. on sellainen aika, jonka itse haluat heittää hukkaan, eli 15 x 2 x 30 = 15 tuntia vuodessa dösssä.
 

jelnausen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Keskeinen huoli tässä siiis on se, että ei olisi pakko käyttää julkisia myöskään tulevaisuudessa. Mikä on helppoa? Sama kun autolla?

Sellainen idea itselläni ainakin nyt on, että tulevaisuudessa ei todellakaan kannata rakentaa kulkemisia johonkin paikkaan yksityisautoilun varaan. Voi olla, että ei ole "hallin vika", että Föli ei saa peukaloa perseestä, mutta se ei lämmitä kun ensimmäinen erä jää näkemättä. Jos Ratapihan halli rakennetaan, niin Artukaisten hyvä puoli, eli se, että:



Jää autoilijoile onneksi käytetäviin: Kannattaa tulevaisuudessa parkkeerata johonkin sellaiseen mestaan, mistä pääsee dösällä vartissa rautatieasemalle. Näin parkkipaikan saamisessa ei ole mitään ongelmaa ja voit yhdistää ihanan jääkiekkoillan ihan minkä tahansa autoiluun liittyvän iltapuhteen kanssa.

Oletan siis että joukkoliikenteen käyttäjien 15 min. on sellainen aika, jonka itse haluat heittää hukkaan, eli 15 x 2 x 30 = 15 tuntia vuodessa dösssä.

En ymmärtäny puoliakaan tekstistä, mutta eise mitään.

Pointti mulla on ollu, että se on paska puhetta että Artukainen olisi jotenkin hirveän huono paikka, koska se on "kaukana". Joitain helpottaa se, että hallille pääsee vaivatta autolla. Sekä ainakin teoriassa joukkoliikenne kulkee artukaisiin hyvin pelien aikana. Eikä se ole mitenkään kaukana jos bussilla menee se 15-20minuuttia keskustasta. Ainakaan mun mielestä.

Se on selvä, että jos uusi monitoimihalli halutaan välttämättä rakentaa, niin ratapiha on järkevä paikka juuri sen takia että joukkoliikenteen keskuksen vieressä, mutta eise kaikille tee hallista helppoa paikkaa mennä. Kaikkialta ei julkinen liikenne edes vie turun keskustaan. Asuin itse hetken aikaa paikassa, josta ei vain yksinkertaisesti päässyt bussilla. (Okei pääsi bussilla jos oli halukas ensin kävelemään 20minuuttia pysäkille).

Mulle on henkilökohtaisesti ihan sama onko halli Artukaisissa vai Ratapihalla. Molempiin lokaatioihin pääsen omasta mielestä vaivatta ihan millä menopelillä vaan. Omalla autolla, julkisilla tai pyörällä. Turku on niin pieni kaupunki, että jos halli on rajojen sisällä, niin en näe mitään haasteita jos sinne on vielä pelien aikana oma bussilinja.

Bottomline on ehkä se, että ihmisillä on niin erilaiset aikataulut, asuinpaikat, että jollekkin halli on aina "haastavassa" paikassa. Ja se silmällä pitäen mun mielestä hallin rakentaminen ratapihalle ei ratkaise logistiikka ongelmia.

Vähän perspektiiviä tuo Florida Panthersin halli. Ei mitään julkita ja Miamin keskustasta autolla menee 40minuuttia. Ja sitten täällä valitetaan ku bussilla kestää 15minuuttia keskustasta. Eikä oo muuten mitään baareja tai muutakaan hallilla. Se on aivan keskellä ei mitään. Hyvä toki tietenki muistaa, ettei ratapihan hallia olla varmaan rakentamassa sen takia, että artukainen on liian kaukana.
 

Nati

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Eetu Liukas
Pointti mulla on ollu, että se on paska puhetta että Artukainen olisi jotenkin hirveän huono paikka, koska se on "kaukana". Joitain helpottaa se, että hallille pääsee vaivatta autolla. Sekä ainakin teoriassa joukkoliikenne kulkee artukaisiin hyvin pelien aikana. Eikä se ole mitenkään kaukana jos bussilla menee se 15-20minuuttia keskustasta. Ainakaan mun mielestä.

Se on selvä, että jos uusi monitoimihalli halutaan välttämättä rakentaa, niin ratapiha on järkevä paikka juuri sen takia että joukkoliikenteen keskuksen vieressä, mutta eise kaikille tee hallista helppoa paikkaa mennä. Kaikkialta ei julkinen liikenne edes vie turun keskustaan. Asuin itse hetken aikaa paikassa, josta ei vain yksinkertaisesti päässyt bussilla. (Okei pääsi bussilla jos oli halukas ensin kävelemään 20minuuttia pysäkille).

Mulle on henkilökohtaisesti ihan sama onko halli Artukaisissa vai Ratapihalla. Molempiin lokaatioihin pääsen omasta mielestä vaivatta ihan millä menopelillä vaan. Omalla autolla, julkisilla tai pyörällä. Turku on niin pieni kaupunki, että jos halli on rajojen sisällä, niin en näe mitään haasteita jos sinne on vielä pelien aikana oma bussilinja.

Bottomline on ehkä se, että ihmisillä on niin erilaiset aikataulut, asuinpaikat, että jollekkin halli on aina "haastavassa" paikassa. Ja se silmällä pitäen mun mielestä hallin rakentaminen ratapihalle ei ratkaise logistiikka ongelmia.

Kieltämättä tämä keskustelu käydään otsikon alla "miten keskustasta päästään hallille" eikä lainkaan sen miten muualta pääsee keskustaan. Itsellä kestää työmatka Turun rajojen sisältä Kupittaalle julkisilla 40-45min ja omalla autolla 12-15min. Ehkä kaupungin kannattaisi käyttää tuo 30milj. julkisen liikenteen parantamiseen eikä mihinkään halliprojektiin. Se vasta olisi ekoteko.
 

Knutsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Kings
Kieltämättä tämä keskustelu käydään otsikon alla "miten keskustasta päästään hallille" eikä lainkaan sen miten muualta pääsee keskustaan. Itsellä kestää työmatka Turun rajojen sisältä Kupittaalle julkisilla 40-45min ja omalla autolla 12-15min. Ehkä kaupungin kannattaisi käyttää tuo 30milj. julkisen liikenteen parantamiseen eikä mihinkään halliprojektiin. Se vasta olisi ekoteko.
Näin. Itse asun 20100 postinumerolla ja uskoisin, että vaikka halli olisi ratapihalla, niin menisin sinne omalla autolla taikka taksilla.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Pysäköintiin sen verran, että kyllähän noissa suunnitelmissa on parkkihalli laitettu tuonne johon autolla tulijat pääsevät autonsa parkkeeraamaan.


Jotakuinkin näin. Olin ymmärtänyt täältä lukemastani että hallille on lähes mahdoton päästä julkisilla kun se on niin syrjässä ja siksi tarvitaan uusi halli lähemmäs.

Tuolla bussilla 100 olen matkustanut kauppatorilta hallille ja takaisin jo 90-luvun alkuvuosina, kun en vielä asunut hallin läheisyydessä joten kohta päästään juhlimaan tämän bussilinjan 30 vuotis synttäreitä.

Linja 100 taas on ihan vitun paska.

Kusetusta ja paskapuhetta on se, että nykytilanne on ihan vitun hyvä koska joku pääsee sinne Opelilla lähiöstä.

Ne muutamat kerrat, kun olen keskustasta matsiin tullut niin linja 100 on toiminut loistavasti, toki kokemusta on vähän.

Omalta kannaltani nykyinen halli on lähestulkoon parhaimmalla paikalla mitä voi olla, polkupyörällä alle 10 minuuttia kotoa hallille tai toisinpäin ja tappiomatsin jälkeen vitutuksessa voi olla jopa alle 7 minuuttia, että olen kotona. Tästä huolimatta olen sitä mieltä, että uusi halli olisi loistava ratkaisu ratapihalle.

Ehkä kaupungin kannattaisi käyttää tuo 30milj. julkisen liikenteen parantamiseen eikä mihinkään halliprojektiin. Se vasta olisi ekoteko.

Linkki vie Turun kaupungin sivuilla olevaan uutiseen julkisen liikenteen uudistamiseen:
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Kärpät
Onhan siinä helvetin iso ero, onko halli Artukaisissa vai Turun keskustassa. Jokin aika sitten kävin New Yorkissa. Rangersin halli MSG oli käytännössä joka päivä nenän edessä, tai ainakin saavutettavissa hyvin helposti. Sen sijaan kun ostin Islandersin peliin lipun Nassaulle, piti oikein tosissaan miettiä, miten helvetissä sinne löytää. Halli oli jossakin hevon perseessä parinkin vaihdon takana julkisilla kuljettaessa. Pelin jälkeenkin oli todella vittumaista palata takaisin Manhattanille. Saati sitten Turussa, jossa joukkoliikenne tuskin(?) toimii yhtä hyvin kuin nycissä.

Joukkoliikenteen kannalta oleellista on nimenomaan rautatieyhteys. Ei se hyödytä mitään, vaikka kaukana olevallle hallille olisi hyvätkin bussiyhteydet. Fakta on se, että yhteen linja-autoon mahtuu about 50 matkustajaa. Se on hyvin vähän kun puhutaan ~10000 hengen tapahtumasta. Juna sentään veisi jo kertaluokkaa isomman määrän kerralla.
 

jelnausen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onhan siinä helvetin iso ero, onko halli Artukaisissa vai Turun keskustassa. Jokin aika sitten kävin New Yorkissa. Rangersin halli MSG oli käytännössä joka päivä nenän edessä, tai ainakin saavutettavissa hyvin helposti. Sen sijaan kun ostin Islandersin peliin lipun Nassaulle, piti oikein tosissaan miettiä, miten helvetissä sinne löytää. Halli oli jossakin hevon perseessä parinkin vaihdon takana julkisilla kuljettaessa. Pelin jälkeenkin oli todella vittumaista palata takaisin Manhattanille. Saati sitten Turussa, jossa joukkoliikenne tuskin(?) toimii yhtä hyvin kuin nycissä.

Joukkoliikenteen kannalta oleellista on nimenomaan rautatieyhteys. Ei se hyödytä mitään, vaikka kaukana olevallle hallille olisi hyvätkin bussiyhteydet. Fakta on se, että yhteen linja-autoon mahtuu about 50 matkustajaa. Se on hyvin vähän kun puhutaan ~10000 hengen tapahtumasta. Juna sentään veisi jo kertaluokkaa isomman määrän kerralla.


Hienoa, että olet päässy ison meren toiselle puolen.

Hämmentävä vertaus kun Islandersin tuon aikainen kotihalli ei ole edes New York Cityssä. New Yorkin osavaltiossa kyllä. Sekä tuskin joukkueen kannattajakuntaan hirveästi kuuluu Manhattanin asukit. Itse olen myös käyny kyseisessä hallissa ja mulle riitti ainakin yksi juna. Tosin loppu pätkä asemalta vedettiin varmuuden vuoksi taksilla. Paluu ei myöskään aiheuttanut mitään ongelmia. NYC ei käsittääkseni ole tunnettu hyvästä joukkoliikenteestään. Siellä toki metro, mutta muuten.

Nassau on MSG:ltä karkeasti 44km päässä. Gatorade 5.1 km rautatieasemasta. Ehkä enemmänki toi välimatka verrattavissa Pori-Rauma akseliin. En usko, et Raumalainekaa lähtis mielellää Porii kattoo Lukon kotipeliä, joten sikäli sijainnilla on kyllä iso merkitys.

Ymmärrän sikäli, jos sulla oli haasteita päästä Islandersi kotihallille.
 

Jazzy76

Jäsen
Nyt on aikalisä.

mm. seuraavat asiat painavat poliittisessa keskustelussa

- Telakan yt-neuvottelut (verotulot voivat pienetä roimasti)
- Musiikkitalohanke (tämä on jo pitkällä)
- Funikulaarin + teatterin + Logomon sillan ylittyneet kustannukset (valtuustossa nämä koettiin nöyryyttävinä)
- Toriparkista ja sen yllättävistä kustannuksista käyty vääntö (piti olla täysin yksityistä rahaa, mutta nyt mukana on tilavuokria ym. Jotkut valtuutetut epäilevät samaa olevan Elämyskeskuksessa)
- raitiotie (hanke eteni jo, mutta tästä tulee iso vääntö)

 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Samaa linkkiä olin tuomassa, asia menee uudelleen valmisteluun. Oliko jossain että kaupungin tuki ehtona oli muille sijoituksille ja nyt sama toiseen suuntaan.

Eiköhän kaupunki mukaan lähde. Näen tässä samoja piirteitä kuin Toriparkissa, niin kauan äänestetään että saadaan päätös. Toivottavasti siitä keissistä kuitenkin opittiin lukemaan ne "kätketyt" maksut. Toki koronan takia nyt ollaan hetki varovaisia. Huvittavaa että Persut ja Vasemmistoliitto kerrankin samalla puolella.

Liikenneyhteyksissä näkisin että painopiste muuttuu. Jos julkisilla tai keskustasta kävellen pääsee Ratapihalle helpommin kuin autolla niin silloin ihmiset käyttävät sitä. Toki jotkut eivät käytä julkisia vaikka olisi mahdollistakin, esim. lapsiperheiden kohdalla ihan ymmärrettävää. Nyt 100-linjan ongelma on se, että pitää joka tapauksessa käydä keskustassa, Ratapihan läheisyydessä on useampi linja. Aikanaan todennäköisesti tuleva ratikka menee myös kohtuullisen läheltä. Artukaisiin olen mennyt satunnaisesti syksyisin ja pitkinä keväinä fillarilla (Luolavuoresta) ja muuten Edisonin matsibussilla, 100- tai 12-linjoilla. Omalla autolla erittäin harvoin.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Hienoa, että olet päässy ison meren toiselle puolen.

Hämmentävä vertaus kun Islandersin tuon aikainen kotihalli ei ole edes New York Cityssä. New Yorkin osavaltiossa kyllä. Sekä tuskin joukkueen kannattajakuntaan hirveästi kuuluu Manhattanin asukit. Itse olen myös käyny kyseisessä hallissa ja mulle riitti ainakin yksi juna. Tosin loppu pätkä asemalta vedettiin varmuuden vuoksi taksilla. Paluu ei myöskään aiheuttanut mitään ongelmia. NYC ei käsittääkseni ole tunnettu hyvästä joukkoliikenteestään. Siellä toki metro, mutta muuten.

Nassau on MSG:ltä karkeasti 44km päässä. Gatorade 5.1 km rautatieasemasta. Ehkä enemmänki toi välimatka verrattavissa Pori-Rauma akseliin. En usko, et Raumalainekaa lähtis mielellää Porii kattoo Lukon kotipeliä, joten sikäli sijainnilla on kyllä iso merkitys.

Ymmärrän sikäli, jos sulla oli haasteita päästä Islandersi kotihallille.
Kyllähän sinne Nassaulle pääsee vaikka Kaliforniasta kävellen, jos aikaa on. Niille, jotka haluavat mennä sinne julkisilla, ei riitä yksi juna. Lähinkin juna-asema on yli kolmen kilometrin päässä, joten taksivalintaanne loppupätkälle en ihmettele yhtään. Minä menin sen loppupätkän bussilla. Sama juttu takaisin päin.

Eihän Nycin joukkoliikenne toki esim. kiinalaisille kaupungeille pärjää, mutta kyllä se Turun vastaavaa parempi selkeästi on. Siitä huolimatta tuo Nassau sijaitsee hevon perseessä joukkoliikenteen kannalta. Ihan samoin kuin Artukaisten halli Turussa.
 

jelnausen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyllähän sinne Nassaulle pääsee vaikka Kaliforniasta kävellen, jos aikaa on. Niille, jotka haluavat mennä sinne julkisilla, ei riitä yksi juna. Lähinkin juna-asema on yli kolmen kilometrin päässä, joten taksivalintaanne loppupätkälle en ihmettele yhtään. Minä menin sen loppupätkän bussilla. Sama juttu takaisin päin.

Eihän Nycin joukkoliikenne toki esim. kiinalaisille kaupungeille pärjää, mutta kyllä se Turun vastaavaa parempi selkeästi on. Siitä huolimatta tuo Nassau sijaitsee hevon perseessä joukkoliikenteen kannalta. Ihan samoin kuin Artukaisten halli Turussa.

Ensinnäkin, musta on todella koomista että vertaat Islandersin Nassaun kotihallia saavuttavuudeltaan Gatoradeen, koska gatoradelle pääsee turun keskuststa joka peliin sille dedikoidulla bussilla, jonka matka kestää 15-20min. Sekä tietenkään kaikki TPS:n fanit ei asu keskustassa. En myöskään ymmärrä miten NYC:in joukkoliikenne liittyy Nassauhin mitenkään, koska se ei edes sijaitse NYC:issä, vaan Hempsteadissä, jossa väki luku on 759757 (2010).

Toi "perseessä" on aika suhteellista. Oleellista on katsoa, mistä fanit ovat. New York Islandersin fanit ovat pääasiassa Long Islandin saarelta. Ei Manhattanilta. Voisin kuvitella, että Islandersin fanien mielestä nykyinen pelipaikka Barclay's Center on hevonperseessä ja vaikeammin saavutettavissa vaikka se on hyvin lähellä Manhattania (Brooklyn). Ihan vain siitä syystä, että fanit ei ole Manhattanilta vaan Long Islandilta pääosin.

Asiaa kun myös hieman tutkii niin Islandersin fanit eivät olleet yhtään iloisi siirrosta Brooklyniin. Tästä syystä osa kotipeleistä pelattuun jo taas Nassaulla viime kaudella. Ja ensi kaudeksi joukkue siirtyy Nassauhin takaisin. Islandersille ollaan myös rakentamassa uutta areenaa Long Islandille samaiseen Hempsteadin kuntaan, jossa Nassau. Tämä on hieman lähempänä Manhattania, mutta sinun näkemyksen mukaan todennäköisesti edelleen 'Hevonperseessä'.

Tässä erään fani kommentti Brooklyniin muutosta: "They should have never left," said David Levy, a fan from Melville who attended a game at the Coliseum with his son and two nephews. "We used to come here all the time. I go to Brooklyn, it’s beautiful but it’s a very, very long commute. … This is much more convenient. They blew it when they didn’t just rebuild the arena here."

Se sitten ison meren takaisista halleista, koska mielestäni tilanne ei mitenkään ole vertailukelpoinen.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ensinnäkin, musta on todella koomista että vertaat Islandersin Nassaun kotihallia saavuttavuudeltaan Gatoradeen, koska gatoradelle pääsee turun keskuststa joka peliin sille dedikoidulla bussilla, jonka matka kestää 15-20min. Sekä tietenkään kaikki TPS:n fanit ei asu keskustassa. En myöskään ymmärrä miten NYC:in joukkoliikenne liittyy Nassauhin mitenkään, koska se ei edes sijaitse NYC:issä, vaan Hempsteadissä, jossa väki luku on 759757 (2010).

Toi "perseessä" on aika suhteellista. Oleellista on katsoa, mistä fanit ovat. New York Islandersin fanit ovat pääasiassa Long Islandin saarelta. Ei Manhattanilta. Voisin kuvitella, että Islandersin fanien mielestä nykyinen pelipaikka Barclay's Center on hevonperseessä ja vaikeammin saavutettavissa vaikka se on hyvin lähellä Manhattania (Brooklyn). Ihan vain siitä syystä, että fanit ei ole Manhattanilta vaan Long Islandilta pääosin.

Asiaa kun myös hieman tutkii niin Islandersin fanit eivät olleet yhtään iloisi siirrosta Brooklyniin. Tästä syystä osa kotipeleistä pelattuun jo taas Nassaulla viime kaudella. Ja ensi kaudeksi joukkue siirtyy Nassauhin takaisin. Islandersille ollaan myös rakentamassa uutta areenaa Long Islandille samaiseen Hempsteadin kuntaan, jossa Nassau. Tämä on hieman lähempänä Manhattania, mutta sinun näkemyksen mukaan todennäköisesti edelleen 'Hevonperseessä'.

Tässä erään fani kommentti Brooklyniin muutosta: "They should have never left," said David Levy, a fan from Melville who attended a game at the Coliseum with his son and two nephews. "We used to come here all the time. I go to Brooklyn, it’s beautiful but it’s a very, very long commute. … This is much more convenient. They blew it when they didn’t just rebuild the arena here."

Se sitten ison meren takaisista halleista, koska mielestäni tilanne ei mitenkään ole vertailukelpoinen.
Minähän kommentoinkin koko asiaa vierasfanin näkökulmasta. Niin Islesin kuin Tepsinkin hallia. Sama juttu se on Turussakin. Artukaisissa asuvalle halli on helvetin hyvällä paikalla. Mutta jos itse tulisin sinne satunnaisvierailijana, sijainti radan varressa olisi huomattavasti parempi.

Jos ja kun nyt puhutaan hallista, jossa on tarkoitus järjestää muitakin tapahtumia kuin kiekkopelejä paikallisille, kyllä teidän täytyy ottaa huomioon myös muualta maasta saapuvat. Ei ole sattumaa, että Hartwall vetää tapahtumia puoleensa. Ja aivan varmasti näin tulee tekemään myös Tampereen kansiareena. Kun lähden vaikkapa Oulusta liikkeelle, pääsen molempiin yhdellä junalla, tarvitsematta vaihtaa kertaakaan, vaikka etäisyyttä on 500 ja 600 kilometriä.
 

jelnausen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Minähän kommentoinkin koko asiaa vierasfanin näkökulmasta. Niin Islesin kuin Tepsinkin hallia. Sama juttu se on Turussakin. Artukaisissa asuvalle halli on helvetin hyvällä paikalla. Mutta jos itse tulisin sinne satunnaisvierailijana, sijainti radan varressa olisi huomattavasti parempi.

Jos ja kun nyt puhutaan hallista, jossa on tarkoitus järjestää muitakin tapahtumia kuin kiekkopelejä paikallisille, kyllä teidän täytyy ottaa huomioon myös muualta maasta saapuvat. Ei ole sattumaa, että Hartwall vetää tapahtumia puoleensa. Ja aivan varmasti näin tulee tekemään myös Tampereen kansiareena. Kun lähden vaikkapa Oulusta liikkeelle, pääsen molempiin yhdellä junalla, tarvitsematta vaihtaa kertaakaan, vaikka etäisyyttä on 500 ja 600 kilometriä.

No vierasfanin näkökulmasta tottakai ratapiha on parempi. Sen sanoin itsekkin aiemmin, että muualta tuleville se on parempi vaihtoehto. Mutta vierasfaninkaan näkökulmasta Gatorade ei ole vaikea, koska matsibussi menee päärautatieaseman edestä suoraan hallin pihalle. Myös on todettu, että raiteet menevät hyvin lähelle hallia. Investoinneilla saisi muualta tulevat myös junalla hallille todennäköisesti.

Vaikea uskoa, että Gatorade on tapahtumissa jäänyt kakkoseksi sijainnin takia. Hartwall todennäköisesti vetää ihan siitäkin syystä enemmän tapahtumia, että on pääkaupungissa ja suurempi. Toki sijainti kaupungin sisällä saattaa olla yksi factori, mutta oma mutu on että taustalla on paljon muita syitä. Koska sen jälkeen, kun Turku Live otti gatoraden vuokraustoiminnan haltuun, niin suurempia tapahtumia on ruvennut tulemaan turkuun. Enemmän tuntuu siis siltä, että Hartwallilla on tehty parempaa työtä tapahtumien eteen. Mutta selvä se on tietenkin, että halli päärautatieaseman ja bussiaseman vieressä helpottaa tapahtumiin tuloa ulkopaikkakuntalaisille. Sitä en kiistä.
 
Siis mitä täällä oikein jauhetaan? Kyllähän tuo uusi sijainti olisi 100 kertaa parempi kuin nykyinen.
  • Kuten täällä on jo todettu niin uusi halli olisi keskustassa ja sekä päärautatieaseman että bussiaseman vieressä eli muualta tullessa huomattavasti helpompaa. Myös majoitukset/muut palvelut hoituu keskustassa helpommin eli kaikki sujuu helpommin.
  • Kyllä nuo julkiset yhteydet hallille ovat selvästi paremmat paikallisille myös. Ja jos ymmärsin oikein niin raitiovaununkin on tarkoitus kulkea tuota kautta kun/jos joskus valmistuu. Itse kävelisin varmasti usein matseihin vaikka asunkin toisella puolella keskustaa.
  • Vieressä Logomo ja elämyskeskus. Paljon synergiahyötyjä kun vieressä on hotelleja ja muita palveluja.
  • Keskustassa asuu enemmän porukkaa. Turussa keskustan suuralueen asukasmäärän ennustetaan Turun kaupungin väestöennusteen mukaan kasvavan nykyisestä noin 56 000:sta arviolta 68 000:een vuoteen 2030 mennessä. Väestötiheys aivan toista luokkaa kuin nykyisen hallin lähimaastossa.
  • Firmat tykkää. Enemmän yrityksiä löytyy keskustasta eli kyllä ainakin minun logiikan mukaan olisi helpompi järjestää firmailtoja ym. matsien yhteydessä heti työpäivän jälkeen kun halli sijaitsee keskustassa. Piristäisi varmasti ravintoloidenkin elämää ja kun matsiin on lähdössä niin matkan varrelta löytyy muutakin valinnanvaraa kuin kebab Kristalissa (vaikka onkin kelpo mesta).
  • Ja turha väittää ettei tuo sijainti toisi myös imagohyötyjä.
Tuli muuten mieleen kun tuosta rahoituksesta nyt väännetään että miten paljon Tampereella kaupunki pisti rahaa tiskiin? Wikipedian mukaan lähemmäs 30 miljoonaa mutta pitääköhän tuo paikkansa?
 

Starbuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tuli muuten mieleen kun tuosta rahoituksesta nyt väännetään että miten paljon Tampereella kaupunki pisti rahaa tiskiin? Wikipedian mukaan lähemmäs 30 miljoonaa mutta pitääköhän tuo paikkansa?

Koko projektiin Tampere pisti 60 miljoonaa tämän Kansi ja Areena - Tampereen uusi maamerkki - Kansiareena.fi mukaan.

"Kun koko projekti summataan yhteen on sen kustannusarvio tällä hetkellä noin 500 miljoonaa euroa, mistä areenan ja harjoitushallin osuus on noin 100 miljoonaa euroa. Tampereen kaupungin osuus projektista on noin 60 miljoonaa euroa."
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
On kyllä outo juttu tämä uuden Areenan suunnittelu. Tai ennemminkin se miten G-pistettä kehitetään isosti kokoajan ja hulluimmissa skenaarioissa tuo puretaan muutaman vuoden kuluttua. Nyt on rakenteilla joku isohko harjoitteluhalli siihen naapuriin joka pitää sisällään tekonurmet, juoksuradat, kuntosalit jne..Kaikki mitä jääkiekkoilijan harjoitteluun kuuluu.
Ei vaan nyt mahdu kalloon mikä järki tässä on??
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
On kyllä outo juttu tämä uuden Areenan suunnittelu. Tai ennemminkin se miten G-pistettä kehitetään isosti kokoajan ja hulluimmissa skenaarioissa tuo puretaan muutaman vuoden kuluttua. Nyt on rakenteilla joku isohko harjoitteluhalli siihen naapuriin joka pitää sisällään tekonurmet, juoksuradat, kuntosalit jne..Kaikki mitä jääkiekkoilijan harjoitteluun kuuluu.
Ei vaan nyt mahdu kalloon mikä järki tässä on??

Eihän Gatoradea ole uudistettu enää pariin vuoteen mitenkään "isosti". Ledit taisi olla viimeinen iso uudistus ja ne tuli kuitenkin jo kaksi kautta sitten. Uuden areenan kehittely ja rakentaminen tulee viemään itse taas sen pari vuotta, niin jos ja kun uuteen halliin muutetaan on viimeisimmästä uudistuksesta kulunut jo joku about 7v.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös