Ratapihalle uusi monitoimihalli?

  • 260 170
  • 1 703

tosiasia

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
Eli kun Turkuhalli ei kykene kilpailemaan edes Logomon kanssa konserteista kunnolla niin vähän turha puhua siitä että riittäisi itsessään tulevaisuuden Gardenia ja Tampereen kantta (vai mikä UROS-live olikaan) vastaan.
Logomo taitaa olla aika opitimaalinen monille pienemmille 100-3000 hengen tapahtumille. Turkuhalli kilpailee enemmänkin isommista tapahtumista ja ei tosiaan sovellu Logomon kilpailijaksi.

Riittäisikö uusi areenakaan sitten Turulle kilpailuun isommista tapahtumista? Ainakaan isolla kapasiteetilla ei pystytä enää kilpailemaan, jos Turkuhallikin puretaan. Tampereen uuden hallin pitäisi vetää kiekkopelissä jotain 13 000 katsojaa, Helsingissä vastaavat luvut uudella hallilla jopa 14 000 katsojaa. Täällä uuden hallin maksimikapasiteetti olisi jossain 9000 katsojan paikkeilla kiekkopelissä. Kapasiteetilla voi olla tapahtumapaikan valintaan vaikutusta, jos haetaan isompia tuottoja. Turkuhallin alkuaikoina se veti tapahtumia hyvin juuri kokonsa takia ja sille ei ollut kilpailijaa Suomessa. Uuden hallin myötä Turkuun ehkä saataisiin 3500-7000 hengen tapahtumia paremmin, mutta isommissä tapahtumissa tilanne vaikuttaisi säilyvän aika samana tai jopa kiristyvän.
 

T. Blade

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onhan tuo nyt vähän huvittavaa, että yksityiseksi hehkutettu hallihanke on nyt siinä tilanteessa, että kaupungin pitäisi rahoittaa melkein puolet ja valtion noin kymmenen prosenttia kustannuksista.

Minulle ei kyllä ihan aukea, mitä Turun kokoinen kaupunki tekee kahdella isolla jäähallilla. Tokihan mikään ei estä massimiehiä rakentamasta toista jäähallia, mutta en ymmärrä, miksi veronmaksajien tuollaista suuruudenhulluutta pitäisi olla kustantamassa.

Itse asiassa hankkeen alusta lähtien on mainittu myös siitä, että Turun kaupungin oletetaan olevan jollain (pienehköllä) summalla mukana hankkeessa. Sikäli siis väite siitä, että tämä vaatimus olisi nyt vasta nostettu keskusteluun mukaan, ei pidä paikkaansa. Valtiolle ei kaiketi ole annettu mitään ukaasia, vaan sieltä anotaan tähän hankkeeseen rahoitusta. Valtio sitten päättää, miten toimii.

Kaupunginjohtaja Minna Arven kaupunginhallitukselle tekemässä (ja kh:n eilen pöytäämässä) ehdotuksessa Turkuhallia esitetään joko muutettavaksi muuhun käyttöön (esim. liikuntatiloiksi kouluille yms.) tai purettavaksi. Edellinen ehdotus kustantaisia kaupungille noin 20 miljoonaa, jälkimmäinen noin 11 miljoonaa euroa.
 

sportfan

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK

Strongbow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko Rauma
Kyllä Turkuhalli on monitoimihalli, mutta sijainti ei ole sellainen millä pystyisi kilpailemaan Hartwalia ja Tampereen uutta hallia vastaan keikkamarkkinoilla. Keskustassa hyvien liikenneyhteyksien omaavaa hallia on paljon helpompi myydä keikkamarkkinoilla kuin nykyisellä paikalla olevaa hallia.

Kyllä sinne myös junalla pääsee jos on iso tilaisuus.

Mua kyllä ihmetyttää nykyisen hallin sijainnin kritisointi. Jos se olisi Kupittaalla, kritisoitaisiin parkkipaikkojen vähyyttä ja myös bussilinjoja. Tram- linjat kuntoon ensiksi ja sitten miettimään tapahtumapaikkaa missä on vain 500 parkkipaikkaa. Mulla ei ainakaan ole yksikään peli jäänyt välistä sen sijainnin takia. Ymmärrän toki paimiolaisia, et se on kaukana.
 

eki likanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Albijon Muzaci
Ymmärrän toki paimiolaisia, et se on kaukana.

Eikö se nyt ole Paimiosta tullessa se ja sama, että ajaako Raision kautta hallille vai keskustaan? Kyllä se on lähinnä kaupungin joukkoliikenteen varassa operoivien ongelma, että halli on hevonvitun perseessä, sinne ei ole kunnollista poikittaisliikennettä ja matsibussisysteemi toimii huonosti. Tai toimi taas vaihteeksi viime kaudella.

Onko Kupittaan parkkitilanteesta yleensä nillitystä futispelien yhteydessä? Yleisömäärät alkavat olla samaa luokkaa nimittäin. En muista sellaista kuulleeni koskaan.
 

LOFIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
1922
Onko Kupittaan parkkitilanteesta yleensä nillitystä futispelien yhteydessä? Yleisömäärät alkavat olla samaa luokkaa nimittäin. En muista sellaista kuulleeni koskaan.
Ei pahemmin ole, koska suuri osa pääsee jopa kävellen tai julkisilla matsiin. Tiukoissa matseissakin parkkipaikka tyhjentyy nopeammin, ja on muuten ilmanen.
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Ei pahemmin ole, koska suuri osa pääsee jopa kävellen tai julkisilla matsiin. Tiukoissa matseissakin parkkipaikka tyhjentyy nopeammin, ja on muuten ilmanen.

No eise ihan ny noinkaan ole. Kyllähän Gatoradenkin parkkipaikka tyhjenee nopeasti kun on se 5000 katsojaa. Ongelmat tulee siellä kun mennään 7000 ja siitä ylöspäin. Kupittaalla tulee myös sama ongelma esimerkiksi kun oli Suomi-Armenia ottelu oli liikenne AIVAN tukossa.
 

Knutsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Kings
Kyllä sinne myös junalla pääsee jos on iso tilaisuus.
Ei pääse.
No eise ihan ny noinkaan ole. Kyllähän Gatoradenkin parkkipaikka tyhjenee nopeasti kun on se 5000 katsojaa. Ongelmat tulee siellä kun mennään 7000 ja siitä ylöspäin. Kupittaalla tulee myös sama ongelma esimerkiksi kun oli Suomi-Armenia ottelu oli liikenne AIVAN tukossa.
Koko Suomen Pukkipartyjen peli ei myöskään ole ihan verrannollinen paikalliseen palloseuraan. Toki olen samaa mieltä, että aivan yhtä huono Kupittaalla on autolla käydä. Voi:lla sitten taas pääseekin kivasti.
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Majumatsissa oli varmasti suhteessa enemmän autoilevia ulkopaikkakuntalaisia. Normi FC:n peleissä pystyy käymään helposti julkisilla, fillarilla jne. koska no, stadion ei ole siellä hevonperseentakana. Ja FC:n kannalta katsojamäärältään "ongelmallisia" matseja lienee vaan muutama derby ja lupimatsit. Samoin uskon että paine tulla omalla autolla Ratapihalle vähenee kun muut yhteysvaihtoehdot helpottuvat.

Hämeenlinnan ja Tampereen areenoissa tulee olemaan joka tapauksessa edelleen se ongelma (täältä katsottuna) että sieltä ei pääse pois illalla.
 

JJN

Jäsen
Koko Suomen Pukkipartyjen peli ei myöskään ole ihan verrannollinen paikalliseen palloseuraan. Toki olen samaa mieltä, että aivan yhtä huono Kupittaalla on autolla käydä. Voi:lla sitten taas pääseekin kivasti.
Katsojia 7000 tai vähän reilu, eli menestyvän liigaseuran katsojamäärä viikonloppupelissä jossa on vähänkin kiinnostava vastustaja.
 

mtallskog

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hallin sijainnin pahin ongelma on esim. konesertteja ajatellen, jolloin tulee paljon väkeä myös Turun ulkopuolelta. Yhteydet juna- tai bussiasemalta ovat heikot. Sanoisin, että paikka ei ole ongelma, kun ajatellaan pelkästään jääkiekkoa. Toki tällöinkin vieraskannajien kanalta on sama ongelma, kuin konserteissa mutta huomattavasti pienemmässä mittakaavassa.
 

LOFIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
1922
No eise ihan ny noinkaan ole. Kyllähän Gatoradenkin parkkipaikka tyhjenee nopeasti kun on se 5000 katsojaa. Ongelmat tulee siellä kun mennään 7000 ja siitä ylöspäin. Kupittaalla tulee myös sama ongelma esimerkiksi kun oli Suomi-Armenia ottelu oli liikenne AIVAN tukossa.
Kyllä on muuten just tasan noin. Onko sulla kokemuksia autolla Veritaksella isossa matsissa? Sieltä todellakin pääsee nopeammin pois kuin Turkuhallista.
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Kyllä on muuten just tasan noin. Onko sulla kokemuksia autolla Veritaksella isossa matsissa? Sieltä todellakin pääsee nopeammin pois kuin Turkuhallista.

Juurihan sen tuossa kerroin. Armenia pelissä liikenne oli aivan tukossa poispäin. Joten kyllä on. Normistihan siellä Kuppiksella on paljon vähempiä kuin Artukaisissa, joten sietäisikin päästä nopeammin pois.
 

LOFIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
1922
Juurihan sen tuossa kerroin. Armenia pelissä liikenne oli aivan tukossa poispäin. Joten kyllä on. Normistihan siellä Kuppiksella on paljon vähempiä kuin Artukaisissa, joten sietäisikin päästä nopeammin pois.
En minä puhunut keskivertopeleistä vaan isoista peleistä. Mutta kai se on totta että esimerkiksi majun peleissä liikenne on tukossa kun sinne tulee porukkaa ties mistä hevonvitunperäseinäjoelta. Derbyissä liikenne toimii vaikka yleisöä on joskus lähellä Turkuhallin maksimikapasiteettia koska yllätys yllätys, matsiin jopa pääsee kävellen, pyörällä tai julkisilla! Toista se on Artukaisissa. Sinnekin pääsi pyörällä kivasti silloin kun asuin Raisiossa, matkaa oli about tuplasti vähemmän mitä Turun keskustasta Artukaisiin. Kertonee tarpeeksi kun isosta osasta Raisiota pääsee nopeammin matsiin kuin edes Turun keskustasta.
 

jelnausen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ite kävin katsomassa TuTo-KooVee pelin, jossa oli karvan päälle 2000 katsojaa. Oma näkemys pysäköimisestä oli sanalla kuvattuna: kaaos. Osittain varmaan johtuu suuren satunnaiskävijöiden määrästa, kuten itsekkin olin. Tämä kuvastui myös sillä, että jono halliin sisälle oli aivan järkyttävän pitkä vielä pelin alkaessa.

Yks hyvä huomioida kans se, kun verrataan Veritas-stadionin futispelejä TPS:n jääkiekko peleihin, ni keskimäärin futispeleissä on kuitenkin parempi sää. Moni tulee varmasti pyörällä, jalan yms.. Itsekkin olen futispelit käynyt katsomassa pyörällä mutta talvella menisin varmasti autolla. Koska auton omistan ja bussikorttia en. Kyllä varmaan kävely ja pyöräily innokkuus laskee, kun ulkolämpötilat ovat 5- (-20) astetta, on pimeetä ja keskimäärin tulee vettä useammin.

En paikallisliikenteen julkisia käytä, joten en tiedä kuinka monesta kolkasta pääsee suoraan hallille yhdellä bussilla. En osaa siis sanoa, kuinka paljon nopeammin kupittaalle pääsee bussilla tarvittaessa kuin gatoradelle. Mutta fölistä katsottuna minun kotoa menee bussilla hyvin lähelle sama aika niin Gatoradelle kuin kupittaallekkin. (20min vs 28min) ja tämä ei sisällä matsibussia 100, joka on todennäköisesti nopeampi kun tuo random bussi, koska kävelymatka lyhenee. Ero on siis todellisuudessa vieläkin pienempi.

Omia mutuja ja arvioita, mutta itselle on ihan sama onko halli Artukaisissa vai Kupittaalla. Artukainen on jossain määrin jopa helpompi. Vieraskannattajat ymmärrän sitten paremmin. Helpompi tulla bussilla/junalla suoraan hallille. Joten tässä mielessä ratapiha on hyvä paikka. Ja jos autolla haluaa, niin jostain Louhesta yms. ei ole älyttömän pitkä matka kävellä. Itsekkin käyn mielummin Hartwall areenalla, koska lähellä juna-asemaa kuin Nordiksella. Mutta paikalliselle kannattajalle en usko, että ratapiha on loppuen lopuksi mitenkään helpompi kuin artukainen. Mediaseksikkäämpi paikka, mutta käytännöllisestä näkökulmasta tuskin mitenkään helpompi Turun julkisilla.
 

eki likanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Albijon Muzaci
En paikallisliikenteen julkisia käytä, joten en tiedä kuinka monesta kolkasta pääsee suoraan hallille yhdellä bussilla.

Mutta paikalliselle kannattajalle en usko, että ratapiha on loppuen lopuksi mitenkään helpompi kuin artukainen.

Onko tämä jotain huumoria? Suoraan hallille menee ainoastaan bussi 100, joka jätti ainakin viime kaudella tylysti vuoroja väliin. Siinä missä melkein jokainen bussi koko Turussa kulkee keskustan kautta. Artukaisissa ei asu ketään, rautatieaseman lähistöllä valtava lössi jengiä. Artukaisissa ei ole baarin baaria, kaikki keskustan baarit olisivat saavutettavissa kävellen ratapihalta. Keskustassa Tepsin peli on yhdistettävissä ravintola-iltaan tai ihan mihin vaan muuhun toimintaan helposti, Artukaisissa ei.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Kyllä sinne myös junalla pääsee jos on iso tilaisuus.

Mua kyllä ihmetyttää nykyisen hallin sijainnin kritisointi.

Ei sinne ole tässä 30 vuoden aikana pysähtynyt kuin muutaman kerran Jokereiden fanijuna, kun taas rautatieasemalle uuden hallin viereen pysähtyy jokainen Turkuun tuleva juna, siinä on aikamoinen ero.

Sijaintia kritisoidaan, koska se ei ole niin hyvä kuin voisi olla ja uuden sijainti hakkaa nykyisen joka suhteessa.
 

tosiasia

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
Ite kävin katsomassa TuTo-KooVee pelin, jossa oli karvan päälle 2000 katsojaa. Oma näkemys pysäköimisestä oli sanalla kuvattuna: kaaos. Osittain varmaan johtuu suuren satunnaiskävijöiden määrästa, kuten itsekkin olin. Tämä kuvastui myös sillä, että jono halliin sisälle oli aivan järkyttävän pitkä vielä pelin alkaessa.
Kupittaan jäähallin alueella on myös parkkiongelmia välillä. Yli puolet ihmisistä tuntuisi tulevat peleihin autoilla ja aika moni hamuaa ilmaisia paikkoja. Tämä tosiaan näkyy ajoittain TuTon peleissä, kun aletaan olla jo n.2000 katsojan paikkeilla tai viereisellä stadionilla on muita tapahtumia. Viereisen Blomberginaukion parkkitilat ovat n. 500 paikkaa, mikä yleensä riittä jo aika pitkälle. Lähistöltä löytyy myös muita ilmaisia parkkipaikkoja ainakin 100-200, mutta jo n.2000 katsojan kohdilla alkaa sakkopaikkojenkin "kysyntä" nousta.

En löytänyt Turkuhallin ympäristön virallista parkkipaikkojen määrää, mutta viereisen Messukeskuksen mukaan lähistöllä olisi paikoitustilaa jotain 3000 parkkipaikkaa? Muitakin parkkipaikkoja läheisyydestä taitaa löytyä kohtuu paljon. Maksuttomille paikoille hakeutuminen näkyy myös selvästi Turkuhallin tapahtumissa. Ratapihan hallihankkeessa parkkipaikkoja pitäisi olla "vain" 1250 ja nekin ilmeisesti parkkihalleissa, joista voi tulla pahimmillaan pullonkauloja samaan aikaan lähdettäessä. Maksuttomien paikkojen määrä tuolla alueella on ilmeisen vähäinen, ainakin jos alue rakennetaan niin täyteen kuin on suunniteltu. Tällä voi olla merkittävä vaikutus monelle kannattajille, jotka ovat tottuneet tulemaan autolla hallille ja "ilmaiselle" parkkipaikalle.
 

jelnausen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onko tämä jotain huumoria? Suoraan hallille menee ainoastaan bussi 100, joka jätti ainakin viime kaudella tylysti vuoroja väliin. Siinä missä melkein jokainen bussi koko Turussa kulkee keskustan kautta. Artukaisissa ei asu ketään, rautatieaseman lähistöllä valtava lössi jengiä. Artukaisissa ei ole baarin baaria, kaikki keskustan baarit olisivat saavutettavissa kävellen ratapihalta. Keskustassa Tepsin peli on yhdistettävissä ravintola-iltaan tai ihan mihin vaan muuhun toimintaan helposti, Artukaisissa ei.

Puhuin omasta näkökulmasta.

-Sieltä Artukaisista pääsee vartissa bussilla keskustaan baariin, jos niin haluaa. Sekä gatoradella on käsittääkseni baarit myös auki pelin jälkeen. En tosin tiedä pääseekö bussilla sen jälkeen.
-Se ei varmaan ole hallin vika, jos kaupungin bussi jättää vuoroja väliin.
-Mielenkiintoinen argumentti, että rautatieaseman lähellä asuu paljon jengiä? Rautatieaseman jengi pääsee bussilla vartissa artukaisiin
+Käytännössä kaikki bussit menevät kyllä keskustaan. Ja sitä kautta hallille on ratapihalle helpompi mennä julkisilla. Myös vieraskannattajien on helpompi mennä julkisilla. Mutta kaikki ei julkisilla kulje. Eikä kaikki asu paikassa, josta julkisilla edes helposti pääsee.
-Autolla taas ratapihalle on haastava mennä. Ei parkkipaikkoja todennäköisesti kaikille halukkaille.
-En käsitä miten artukaisissa ei voi yhdistää muuhun toimintaan helposti. Sieltä pääsee vartissa turun keskustaan. Ilmeisesti sen takia osa katsojista lähtee viimeisen 5minuutin aikana pois, ku artukainen on vaan niin helvetin kaukana.

Omia mutuja tosin, faktoja ei hirveästi aiheesta vielä ole (parkkipaikat). Ja kuten sanoin, niin paikallisliikenteen julkisia en käytä, koska auton omistan ja turun julkinen liikenne ei oikein taivu omiin liikkumistarpeisiin.

Onko näkemys tosiaan se, että kannattaa pistää miljoonia halliin sen takia, että katsoja pääsee 15minuuttia aikaisemmin baariin? Ja viimeks ku artukaisissa kävin niin kyllä siinä on ihan kävelymatkan päässä kerrostaloja.
 

Strongbow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko Rauma
Ei sinne ole tässä 30 vuoden aikana pysähtynyt kuin muutaman kerran Jokereiden fanijuna, kun taas rautatieasemalle uuden hallin viereen pysähtyy jokainen Turkuun tuleva juna, siinä on aikamoinen ero.

Sijaintia kritisoidaan, koska se ei ole niin hyvä kuin voisi olla ja uuden sijainti hakkaa nykyisen joka suhteessa.

Eipä siellä tosiaan muita ole käynyt, kuin Jokereiden faniporukka. Eikö sitä voisi kehittää, jos on vaikka joku konsertti?

Bussit kulkevat kyllä hyvin keskustasta vartissa Artukaisiin. Parkkipaikkoja on, paljon myös ilmaisia. Ei kai sen hallin kuulukaan olla jokaisen olohuoneessa? Otin osaa keskusteluun omien kokemuksien pohjalta, ja mielipiteitä saa ja kuulikin olla monia. Omat kokemukseni perusteella olen antanut.

Niin, ja tietty olisi upea juttu saada uusi halli Logomon viereen, en mä sitä kiistä. Lapiot maahan sanos joku lapiomies.
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Meillä on ihan helvetin hieno halli.

Sinne pääsee jos haluaa ja sieltä pääsee pois jos haluaa. Aikaa takaperin sinne on liikkunut paljon isommat massat ja sieltä pois. Kyllä ne baarit on siellä keskustassa pelin jälkeen vaikka halli ois missä.

Sinne saadaan myös muita tapahtumia kuin kiekkoa ja sinnekin pääsee ihmiset ja sieltä pois.

Ei mitään järkeä kaupungilta antaa hirvittäviä rahoja uuteen halliin/helvetin isoon härdelliin. Luulisi löytyvän yksityistä rahaa jos proggis hyvä.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ei sinne ole tässä 30 vuoden aikana pysähtynyt kuin muutaman kerran Jokereiden fanijuna
Minä olen mennyt TPS - Kiekko-Espoo -otteluun junalla. Luulisi että muitakin on ollut. Turussa lienee ongelmana se, ettei siellä ole paikallisjunia? Vai onko? Pari junarunkoa ajamaan ennen peliä jostain Kupittaan tai Kaarinan asemalta hallille ja pelin jälkeen toiseen suuntaan tekisi ihmeitä. Mutta jos siellä ei kalustoa ole, niin menee vaikeammaksi.

Näin ulkopuolisena tuntuu hullulta kaupungin taholta rahoittaa kilpailijaa omalle ilmeisesti jo nyt heikostimenestyvälle areenalle. Kokemuksen mukaan monitoimiareena ei ole Suomessa kovin hyvä business. Yksikään areenatason halli ei tässä maassa tee kunnollista bisnestä. Hartwall Areena oli konkurssikypsä kunnes venäläiset pelastivat sen, Espoon Areena on henkitoreissaan ja Turun halli kaatui kaupungin syliin jo kauan sitten. Jos keskustaan rakennetaan uusi halli, niin en keksi mitä uutta käyttöä Artukaisten siilolle voisi keksiä mikä kattaisi kulut. Ei se uusi areena ainakaan helpota vanhan asemaa. Huoltovarmuuskeskukselle varastoksi?
 

Mckraiveli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Red Wings
Jos miettii sijainniltaan Gatorade Centeriä ja uutta Ratapihan monitoimihallia, niin jälkimmäinen vie tämän mennen tullen ja nykyaikaistaisi Palloseuran imagoa huomattavasti. GC:n ympäristössä ei käytännössä ole mitään, jonka vuoksi kyseiselle alueelle tulisi viihtymään ennen ottelua, kun taas keskustassa sijaitseva halli antaisi katsojalle rakentaa koko päivän ensin keskustan palveluiden käyttämiselle ja sitten siirtyä pienen kävelymatkan päähän hallille ottelua katsomaan.

Myöskin päivittäinen liikenne Ratapihan ohitse on varmaan kymmenkertainen verrattuna Artukaisiin, jolloin Seura olisi ihmisten arjessa läsnä symboolisessa muodossa.

Parkkipaikkojen määrän vähyys keskustassa ei oikein itselle avaudu. Onhan siellä tällä hetkellä jo Louhen parkkihalli ja uusi Toriparkkikin rakentuu varmasti ennen hallia. Lisäksi ympäröivällä alueella on huomattava määrä katutason parkkipaikkoja.
 

Smirnoff

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS #26
GC:n ympäristössä ei käytännössä ole mitään, jonka vuoksi kyseiselle alueelle tulisi viihtymään ennen ottelua, kun taas keskustassa sijaitseva halli antaisi katsojalle rakentaa koko päivän ensin keskustan palveluiden käyttämiselle ja sitten siirtyä pienen kävelymatkan päähän hallille ottelua katsomaan.
Heh, ”antaisi katsojalle rakentaa koko päivän” kyl on taas niin viimisen päälle myyntipuhe. Suurinosa katsojista käy kuitenkin töissä, jolloin ei juurikaan mitään rakennella, kuin taloja pitkin päivää.
Ratapiha kuulostaa hienolta, mutta mietin niitä ruuhkia. Keskusta on nyt jo ihan tukossa vähän väliä, siihen vielä pelipäivän massat ni en kyllä hitossakaan viitsi jumittaa tunteja autossa. Tota liikennettä ei oo ikinä mietitty Turussa, eikä mietitä. On kyllä niin vanhanaikainen ja tukkoinen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös