Rannekello-ketju

  • 283 448
  • 989

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
@Fordél Kiitos erinomaisista neuvoista! Samalla reissulla voisin puhdistuttaa vanhan Certinani, joka nyt on ranteessa. Sitten tosin joudun laittamaan ranteeseen Vietnamista ostamani rantarolexin. Ei ollut tarkoitus sellaista ostaa, mutta kun tyttö tuli niitä myymään ja pyysi 60$, mä tarjosin kuusi. Ihan vitsinä. Friidu sanoikin, että ok, kaupat tuli. Täytyihän se ostaa, kun kerran menin tarjoamaan. En tiedä mitä mallia se kopioi, mutta se käy tarkemmin kuin kaverini aito Rolex. Oikeasti.
 

BileTooth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Onko kenelläkään kokemusta Orientin 2nd generation Bambinosta? Olen lukenut siitä paljon hyvää ja harkitsen sitä vahvasti ensimmäiseksi automaattikellokseni. $125 posteineen Long Island Watchilta ei todellakaan ole mielestäni paha hinta, jos kello todella on sitä, mitä monet siitä hehkuttavat. Ulkonäöstä pidän todella paljon eikä oikeastaan mikää muu vastaan tullut alle 300€ kello miellytä silmääni yhtä paljon.

Kyseinen kello Orientin sivuilla: Orient Classic 2nd Generation Bambino Watch | FAC00005W0
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
@Fordél Kiitos erinomaisista neuvoista! Samalla reissulla voisin puhdistuttaa vanhan Certinani, joka nyt on ranteessa. Sitten tosin joudun laittamaan ranteeseen Vietnamista ostamani rantarolexin. Ei ollut tarkoitus sellaista ostaa, mutta kun tyttö tuli niitä myymään ja pyysi 60$, mä tarjosin kuusi. Ihan vitsinä. Friidu sanoikin, että ok, kaupat tuli. Täytyihän se ostaa, kun kerran menin tarjoamaan. En tiedä mitä mallia se kopioi, mutta se käy tarkemmin kuin kaverini aito Rolex. Oikeasti.

Onko ranta-rolexi patterikello? Silloin se toki on tarkempi kuin aito automaatti-rolexi. Muuten veikkaisin, että kaverisi aito Rolex on huollon ja säädön tarpeessa. Mitä nyt näistä kelloista mitään olen tässä oppinut.
 

Lalli68

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
I

Omaa kokemusta ei ole, mutta moni on kehunut myös kelloseppä Janne Mikkosta (www.kelloseppa.com) ja Kelloseppien työhuonetta (www.kelloseppientyohuone.fi). Itse testaan varmasti jompaa kumpaa seuraavan kellon huollossa.

Kokemusta molemmista, ja useamman kellon verran molemmissa. Täysin toimivia ratkaisuja. Seppien työhuoneesta en tiedä, mutta Janne Mikkonen on myös Omegan valtuutettu huoltopiste, hinnat silti ihan kohtuulliset. Omegani olen käyttänyt siellä.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Mitä sanoo rannekello-aficionado @Fordél ; saako tällaistä Aarni-kelloa aikuinen mies käyttää? Toisaalta kuumottelisi Suunto Kailash, jos sen saisi metallirannekkeella, muutoin ei oikein innosta.
 

Fordél

Jäsen
Mitä sanoo rannekello-aficionado @Fordél ; saako tällaistä Aarni-kelloa aikuinen mies käyttää? Toisaalta kuumottelisi Suunto Kailash, jos sen saisi metallirannekkeella, muutoin ei oikein innosta.

Yv:tä ei suostunut lähettämään, joten vastataan nyt vielä tänne.

Ensinnäkin jokainenhan ostaa sellaisen kellon, joka eniten viehättää. Jos puukello tai urheilukello on sun juttu niin anna mennä vaan.

Tällaisen kellofanaatikon näkemys on, että puukello on ihan kiva muotikello ja toki aikuinen mies saa sellaista käyttää. Kellona kuitenkin...no ei nyt krääsää ja roskaa, mutta ei mitään ihmeellistä. Halvahko kvartsikello, joka on puukuorista huolimatta bulkki- ja kertakäyttökamaa.

Urheilukello/sykemittari/rannetietokone, miksi tota haluaa kutsua, on omassa käyttötarkoituksessaan tottakai enemmän kuin paikallaan. Ja Suunnon pelit on ovat laatupelejä. Hienoa myös ostaa Suomessa tehtyä työtä. Kuitenkin jokapäiväiseen käyttöön en tollasta ostaisi vaan vain liikuntaan, eräilyyn jne. Sykemittarin käyttäminen nyky-Suomessa ja arjessa ei tunnu olevan monissa piireissä mitenkään mautonta (paitsi puvun kanssa ala Jyrki & Stubb) ja kyllähän sillä pystyy helposti viestittämään itsestään tietynlaista kuvaa, mutta silti ne kuuluvat mielestäni vain osaksi liikuntaa yms. Samalla tavalla kuin en käytä juoksulenkkareitakaan oikein muuten kuin urheillessa. Toki niitäkin jengi käyttää vaikka missä.

Jos kuitenkin haussa on kello arkeen ja kenties juhlaankin, ostaisin laadukkaan mekaanisen kellon. Niissä on ihan eri fiilis ja kestävät huollettuna vaikka isältä pojalle tai jopa pojanpojalle. Ja jos jotain hajoaa, kellon voi korjata. Mutulla sanoisin, että puukello voi näyttää nyt ihan kivalta, mutta tuskin on kädessä kymmenen vuoden päästä. Laadukas ja klassinen mekaaninen kello menee vaikka loppuelämän. Eivätkä ole hinnallakaan pilattuja. Jo parilla sadalla saa hyviä mekaanisia kelloja.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Military-/pilottihenkisten kellojen suurena ystävänä tarttui eilen heräteostoksena Timanttiset-alesta mukaan tällainen Avi-8 Lancaster Bomber -kello. (AV-4024-02 – AVI-8 Watches ) Nämähän on nyt näitä jonkun Miyotan koneiston ympärille tehtyjä parinsadan "muotikelloja" joita on maailma pullollaan, ja ei siis mitenkään verrattavissa oikeisiin laatukelloihin, mutta minun silmääni nuo tuon merkin mallistot miellyttävät suuresti. Melkein olisi tehnyt mieli ostaa vielä saman merkin Hawker Hurricane -mallikin mutta en sitten kuitenkaan raskinut tällä kertaa kahta ostaa. Katsellaan vähän aikaa miten tuo Lancaster kestää käyttöä. Niin kauan kuin niihin kuolaamiini IWC:n lentäjäkelloihin ei ole varaa niin mennään näillä semi-halpiksilla.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
No huh. Frendi oli saanut sedältään lahjaksi ihan ensimmäisiä Rolexin Sea-Dwellerin.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Palautetaan taso lähemmäksi lattiaa. Minua on aina kiinnostaneet tarkat kellot. Samoin olen viehättynyt joihinkin Casion klassisiin digitaalikelloihin, vaikka minulla ei moisiin mitään ihania lapsuusmuistoja liitykään. Nyt mulla on käytössä oikeastaan vain yksi kello, muissa on patteri loppu tai muuta vikaa. Siitä sain tekosyyn ja tovin surffaamisen jälkeen tilasin tämmösen: WV-58DE-1AVEF | Radio Controlled | Watches | Products | CASIO
Tuossa on joku radiosysteemi, minkä pitäisi pitää kello tarkassa ajassa. Lisäksi siinä on hälytys, mikä on reissussa hyvä juttu. Ja halpakin oli (37€ tarjouksessa Watches | UK's No.1 for Watches Online | WatchShop.com™ ). Laitan kommenttia, kunhan ensin pääsen kelloon käsiksi.
 
Viimeksi muokattu:

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Mulla on ranteessa Watch Longines Conquest L3.677.4.76.6 (kuvassa tosin taitaa olla miesten versio koosta päätellen), jonka sain vanhemmiltani lahjaksi täytettyäni pyöreitä vuosia. Tykkään kellon klassisesta ajattomuudesta ja tulen käyttämään sitä niin kauan kuin se pelittää.

Patikalla on käytössä puolisoltani lahjaksi saamani Suunto Traverse Amber – GPS-rannetietokone vaellusta ja patikointia varten , hyvin on pelittänyt tähän asti vuorilla ja laaksoissa. Mulla on ollut aiemminkin Suunto ranteessa patikalla, mutta tämä on paras tähän mennessä.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Mulla on ranteessa Watch Longines Conquest L3.677.4.76.6 (kuvassa tosin taitaa olla miesten versio koosta päätellen), jonka sain vanhemmiltani lahjaksi täytettyäni pyöreitä vuosia. Tykkään kellon klassisesta ajattomuudesta ja tulen käyttämään sitä niin kauan kuin se pelittää.

Patikalla on käytössä puolisoltani lahjaksi saamani Suunto Traverse Amber – GPS-rannetietokone vaellusta ja patikointia varten , hyvin on pelittänyt tähän asti vuorilla ja laaksoissa. Mulla on ollut aiemminkin Suunto ranteessa patikalla, mutta tämä on paras tähän mennessä.
Kyllä asia sillä lailla, että kellolle ajattomuus on huono juttu. Olisiko patteri loppu? Kannattaa viedä liikkeeseen. Toivottavasti on takuu voimassa.

Ja asiasta seinään, www.catwiki.com myy huutokaupalla mielenkiintoisia kelloja, uusia ja vanhoja. Kannattaa kuitenkin aina huomioida postikulut ja meklarin palkkio. Yhden kellon olen tuolta ostanut (Swiss Military Hanowa, Sain n. 50% halvemmalla kuin liikkeestä.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Ihan hieno GMT. Muutama asia ottaa silmään, eli viisarit ja ns "teak" taulu. Tulee vähän tukkoinen fiilis tai että taulussa on vain liikaa asioita jotka hyppivät silmille, jompi kumpi olisi pitänyt vaihtaa. Plussaa isosta ja selkeästi GMT-viisarista.
Lisäksi harmittavaa on näissä edullisemmissa ETA ym pohjaisissa GMT komplikaatioissa että GMT-Toiminto on toteutettu "Väärin" eli GMT viisaria siirrellään helposti kun se pitäisi olla nimen omaan toisin päin, eli tuntiviisari pitäisi olla jumping hour, jolloin GMT viisari näyttää aina joko kotimaan (tai GMT-aikaa) ja tuntiviisari siirtyy helposti paikalliseen aikaan.
Voihan tuota toki käyttää päinvastoin eli siirtää aina GMT-viisarin paikalliseen aikaan, mutta mielestäni paljon selkeämpi toisin päin.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sanokaas kellotietäjät minkälainen/tasoinen on Zodiacin ajankertojat? Jostain -60 luvun lopun ja -80 luvun väliseltä ajalta?

En siis tarkemmin osaa vielä sanoa mutta noilla spekseillä olis yksi tulossa kohta...
 

pancor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, New Orleans Saints, Україна
Olen "harrastanut kelloja" nyt vajaat kaksi vuotta. Kelloa olen pitänyt ranteessa lähes aina n.15 vuotiaasta lähtien, kun sain syntymäpäivälahjaksi jonkun halvan Citizenin kvartsikellon, joka on mennyt rikki jo vuosia sitten. Erinäisiä halpiskelloja käytin siihen asti, että ostin ensimmäisen "kunnon" kelloni 2016 helmikuun alussa. Seikon SRP779, eli tutummin "Pepsi Turtle", oli valintani, kun halvalla sain ja kunto oli lähes käyttämätön. Tästä sitten lähti ihastus automaattikelloihin. Tämän jälkeen on kelloja tullut sekä mennyt ja tämänhetkinen kokoelma koostuu tällaisista peleistä:

- Edellämainittu Seiko SRP779
- Citizen Promaster titanium Eco-Drive e110-s009103. Toimii työkellona keveytensä ja mukavuutensa takia.
- Seiko SBDC033, Tutummin "sininen Sumo".
- Edox Hydro-Sub 53200 vihreällä sekuntiviisarilla. Ainoa kello, jonka olen ostanut täysin ulkonäön takia.
- Breitling Superocean A17040. Täyshuollettu Breitlingillä 2015 joulukuussa ja tämän jäljiltä aivan loistokunnossa.

Seuraavana hankintalistalla olisi joku cronografi, kun edellinen (Eterna KonTiki chronograph 1241.41.41.0217) meni vaihdossa Breitlingiin.
 
Viimeksi muokattu:

cyclone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo
Onneksi olkoon! "Wear it in good health", kuten kellomiesten ja -naisten sanonta kuuluu. Itse en ole vielä luurankokelloille lämmennyt, mutta toki ottaisin koska tahansa tämän Zenithin vallankumouksellisen oskillaattorikellon:
Introducing: The Zenith Defy Lab, With A Revolutionary New Oscillator System (Exclusive Live Photos)

Taitaa vain olla kovin rajoitettu saatavuus määrällisesti ja rahallisesti.

Upean näköinen kello muuten mutta omaan silmään tuo kehyksen "blingbling" ei oikeen osu. Itsellä seuraavana haaveissa olisi joku Breitlingin mallistosta...
 

Wolves

Jäsen
On kulunut melkein vuosikymmen siitä, kun viimeksi pidin rannekelloa noin pysyvästi kädessäni (pieniä pätkiä silloin tällöin). Pitkään päässä on muhinut ajatus hieman rantarolexia laadukkaamman kellon ostamisesta.

Olin jo päässäni tekemässä päätöksen "normaalin" kellon ostamisesta, kun tuntemani asiantuntija kehoitti pysähtymään ja uteli hieman mitä kellolta halusin. Kriteerit olivat hyvä ulkonäkö ja laatu. Merkillä ei ollut sinänsä väliä.

Muutaman kellomerkki minulle heitettiin ja käytin toista viikkoa eri nettikauppojen läpi käymiseen, mutta mikään ei oikein iskenyt. Kerrottuani tämän asiantuntija kysäisi olenko koskaan miettinyt älykellon ostamista. Rehellisesti en ollut koskaan miettinyt edes asiaa, koska kuvittelin niiden hintojen olevan budjettini ulkopuolella.

Ensinäkemältä tiesin heti mitä halusin. Tämän Skagen Connected Hagenin.

Yksinkertainen ulkonäkö vetosi jostain syystä ja tilaukseenhan tuo meni miltei samantien. Ostointoa villittiin lisää, kun minulle kerrottiin kellon ominaisuuksista (Ei, askelmittarilla en tee mitään, mutta olkoon siinä. Poiskaan sitä ei kai saa päältä).

Olenko minä vain yksinkertainen, kun en kyllästy tuijottamaan tuota kelloa? Oli se ranteessa tai ei.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Tässä omat kellot.

Omega Speedmaster 145.012-67 eli se kuukello ja Zenith El Primero 03.2040.400 - joo niitä Primeroja joissa on nuo chronot typerästi väärinpäin. Omegan painike on korjautettu, eli ei ole enää tuolla tavalla ulkona - en vaan ole uutta kuvaa vaivautunut ottamaan.

https://i.imgur.com/OXWn9BI.jpg https://i.imgur.com/nEZy98gg.jpg

Kuvat linkkeinä sillä jostain syystä tiedostoa ei saanut liitettyä.
 
Viimeksi muokattu:
Hieno duo @119 :llä. Joskin varsin samantyyppisiä molemmat?

Omaan ranteeseen on jumittunut SKX007, eikä rotaatiota oikein saa ylläpidettyä. Josko sitä laittaisi jotakin myyntiin.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Hieno duo @119 :llä. Joskin varsin samantyyppisiä molemmat?

Omaan ranteeseen on jumittunut SKX007, eikä rotaatiota oikein saa ylläpidettyä. Josko sitä laittaisi jotakin myyntiin.

Samantyyppisiä kyllä ovat jossain määrin - tunnustettakoon pois :) Zenithin ostin aikoinaan melko pitkän "tutkimuksen" tuloksena kun en halunnut ostaa mitään Breitlingiä tai Rolexia. Speedmaster taasen on sitten ehkä sellainen "graali-kello" jota ei ehkä muuten olisi tullut koskaan hankittua, mutta sain kellon lahjaksi isältäni - hänellä kello oli pitkän aikaa joskaan ei hänkään sitä uutena ostanut - kello on kuitenkin yli 50-vuotta vanha. Omegan sain lahjaksi sillä ehdolla, että kello menee sitten omille pojille eteenpäin ja tähän suostuminen ei ollut mikään ongelma.

Seikoihin olen suunnitellut tutustuvani seuraavaksi jossain määrin. Näissä on ymmärtääkseni melkoisen hyvä hinta-laatusuhde.
 
Viimeksi muokattu:

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Tässä jääty vähän ”nalkkiin” tuohon Suunto Spartan Ultraan, tulee mitattua askellusta ja lenkkejä Movescouttiin... Mutta mielessä kyllä hyörii TAG Heuer, mahd. Carrera chrono. Osaako joku suositella / onkos TAG Heuerin patterikelloja olemassakaan? Vetäminen ei innosta...
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Tässä jääty vähän ”nalkkiin” tuohon Suunto Spartan Ultraan, tulee mitattua askellusta ja lenkkejä Movescouttiin... Mutta mielessä kyllä hyörii TAG Heuer, mahd. Carrera chrono. Osaako joku suositella / onkos TAG Heuerin patterikelloja olemassakaan? Vetäminen ei innosta...

Onhan esim. tuo mainitsemasi Carrera Quartz mallina olemassa. Itse en Quartz kelloa ostaisi, mutta ymmärrän kyllä tuon vaivattomuuden mekaaniseen kelloon verrattuna.

Työnnät googleen vaan Tag Heuer Quartz ja katsot mitä löytyy. Vaihtoehtoja on varmasti riittämiin :) Onnea ostoksiin mihin ikinä päädytkään.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Onhan esim. tuo mainitsemasi Carrera Quartz mallina olemassa. Itse en Quartz kelloa ostaisi, mutta ymmärrän kyllä tuon vaivattomuuden mekaaniseen kelloon verrattuna.

Työnnät googleen vaan Tag Heuer Quartz ja katsot mitä löytyy. Vaihtoehtoja on varmasti riittämiin :) Onnea ostoksiin mihin ikinä päädytkään.
Dänks, täytyypä tsekkailla...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös