Rammstein – konemetallia Itä-Berliinistä

  • 185 436
  • 1 249

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Usein noissa tilaisuuksissa hard-core faneille soitetaan uutta julkaisematonta materiaalia. Ei niitä haluta nettiin ennen aikojaan. Bändien fani-miiteissä normikäytäntö.
Bileissä tosin pääsyvaatimus ei tunnu olevan "hardcorefanius". Toki esim case Sanna Marin todistaa että joskus on ihan ymmärrettävää poimia ne puhelimet talteen, koska yksi salakuva voi tehdä paljon.
 

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
Mutta suurin osa ongelmista alkaa mielestäni siitä, että aloite tulee bändin jäseniltä itseltään. Tämäkään ei tietenkään välttämättä ole ongelma, jos pystyy tekemään aloitteen sillä tavoin, että toinen osapuoli ei siitä ahdistu tai koe painostusta, mutta mahdollisuus ongelmallisiin tilanteisiin kasvaa todella paljon, jos bändin jäsen itse tekee sen aloitteen.
Tämä on tietenkin aivan totta. Mutta sitten taas mennään siihen että missä menee tämä moraalinen raja. Eli miten se eroaa sitten siitä, että joku vapaampi sielu esimerkkinä toinen rocktähti tai vaikka NHL-pelaaja bongaa joka vapaapäivä baarista sen 22v neitosen, tarjoaa parit drinksut ja vie hotellihuoneeseen. Aivan sama valta-asema on tässä suhteessa. Tai mikä on se moraalinen raja kuinka usein näin saa tehdä? Onko se kerran viikossa vai kerran kuukaudessa? Vai eikö ollenkaan saisi "tavisten" kanssa harrastaa seksiä?
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Tämä on tietenkin aivan totta. Mutta sitten taas mennään siihen että missä menee tämä moraalinen raja. Eli miten se eroaa sitten siitä, että joku vapaampi sielu esimerkkinä toinen rocktähti tai vaikka NHL-pelaaja bongaa joka vapaapäivä baarista sen 22v neitosen, tarjoaa parit drinksut ja vie hotellihuoneeseen. Aivan sama valta-asema on tässä suhteessa. Tai mikä on se moraalinen raja kuinka usein näin saa tehdä? Onko se kerran viikossa vai kerran kuukaudessa? Vai eikö ollenkaan saisi "tavisten" kanssa harrastaa seksiä?
Jos lätkäpelaajalle valittaisiin joka pelin jälkeisille jatkoille instagranista haaremi niin tilanne olisi verrannollinen.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mä nyt vielä kerran toistan. Aika kiistatta voidaan sanoa, että Lindemann harrastaa seksiä osan vieraista kanssa ainakin silloin tällöin ellei joka kerta bileissä. Miten se olisi moraalisesti oikein?

Miksi Lindemannin pitäisi ylipäätään saada harrastaa fanien kanssa seksiä yksityisbileissä keikan jälkeen?

Mikä on hänen moraalinen oikeutensa tällaiseen?
 

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
Miksi Lindemannin pitäisi ylipäätään saada harrastaa fanien kanssa seksiä yksityisbileissä keikan jälkeen?

Mikä on hänen moraalinen oikeutensa tällaiseen?
Mikä on meidän moraalinen oikeutemme mennä sanomaan kenen kanssa aikuiset saa harrastaa seksiä? Pitäisikö Lindemannin viettää siis selibaattia kiertueen ajan?
 

otus

Jäsen
Suosikkijoukkue
لօҟҽɾìէ
Mikä siitä tekee erilaisen? Jos Lindemann olisi käynyt joka keikan jälkeen baarista hakemaan ne parikymppiset niin se olisi ihan ok?
Olisi voinut jäädä saamatta, eiköhän tämä peli hänen puolesta juuri tästä syystä pelattu. Sitä toki ihmettelen myös, että aina olisi varaa myös maksullisiin naisiin. Tuntuisiko se Lindemannista jotenkin likaiselta? Heille tarjoiluksi riittää palkkio aktin päätteeksi, mutta ei se näinkään ihan maksutta tule.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämä on tietenkin aivan totta. Mutta sitten taas mennään siihen että missä menee tämä moraalinen raja. Eli miten se eroaa sitten siitä, että joku vapaampi sielu esimerkkinä toinen rocktähti tai vaikka NHL-pelaaja bongaa joka vapaapäivä baarista sen 22v neitosen, tarjoaa parit drinksut ja vie hotellihuoneeseen. Aivan sama valta-asema on tässä suhteessa. Tai mikä on se moraalinen raja kuinka usein näin saa tehdä? Onko se kerran viikossa vai kerran kuukaudessa? Vai eikö ollenkaan saisi "tavisten" kanssa harrastaa seksiä?
Ei siinä ole mitään selkeää moraalista rajaa. Jokainen ihminen näkee nämä omalla tavallaan. Valta-aseman kanssa on aina syytä olla varovainen, jos ei halua joutua vastaamaan tekosistaan julkisesti.

Totuushan on, että jos julkkisten elämään kurkistelisi sisään, niin sieltä löytyy aika helvetin paljon moraalitonta porukkaa ja toimintaa. Vain pieni murto-osa näistä nousee julkisuuteen. Toisaalta on tärkeää, että se riski julkisuudesta on olemassa, koska sillä tavoin moraaliton toiminta vähenee.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itseä hämmentää enemmän se, että osan mielestä "Rammsteinin vihaajat" ovat tässä jotenkin puolueellisia. En tulle yhtään ihmistä joka oikeasti vihaisi jotain bändiä niin että haluaisi sille jotain pahaa.

Faneilla taas jopa on ihan syitä olla puolueellinen ja sen ymmärrän. Vaikea nähdä pahaa jossain joka on itselle tärkeää.

Itse en ainakaan vihaa Rammsteinia. En voi sanoa olevani fani sanan varsinaisessa merkityksessä, mutta pidän kyllä musiikista ja olin keikallakin. Ehkä tähän kohtaan sopii sanonta ”don’t hate the player, hate the game”. Siitä mulle tässä on kysymys. En yksinkertaisesti pidä tuollaisista toimintatavoista ja kun kerran vastaavia kertomuksia/epäilyksiä on ollut ennenkin, vaikea mun on aidosti uskoa, että mitään hämärää keikoilla ei olisi tapahtunut.

Mulle myös naisten ikä on ongelma, koska parikymppiset ovat pääsääntöisesti ihan kakaroita vielä. Mulla on kohtuullisen hyvä kosketuspinta siihen, miten nykynuoret maailmaa katselevat ja se on monessa mielessä hyvin erilainen kuin omassa nuoruudessani. Toisaalta monet nuoret ovat nykyisin paljon valveutuneempia joissain asioissa kuin ennen, mutta samaan aikaan itsesuojeluvaistoon liittyvissä asioissa on monella todella ihan fiksuillakin nuorilla vakavia puutteita huomioiden kaikki nykyisin tiedossa olevat paljon moninaisemmat vaarat kuin ennen vanhaan. Myös omat lapseni ovat tästä esimerkkejä, vaikka heille on varsin nuoresta lähtien kerrottu asioista ja vaaroista melko suoraan. Eivät onneksi ole erityisen riskihalukkaita, mutta eivät myöskään ihan näytä ottavan kaikkea kerrottua täysin tosissaankaan. Ja se johtuu todennäköisesti siitä, että eivät onneksi vielä ole kohdanneet mitään todellisia vaaratilanteita. Mutta iän myötä tällaistenkin mahdollisuus kasvaa ja silloin olisi hyvä, että siellä takaraivossa kummittelisi ymmärrys siitä, mitä todellisuudessa voisi mahdollisesti tapahtua. Usein on vielä mahdollisuus päättää vaikka lähteä kotiin, kun näitä mahdollisuuksia avautuu. Kaikkein tärkeintä on kuitenkin osata sanoa "ei", oli kyse sitten mistä tahansa asiasta, mihin ei halua ryhtyä. Ja kun satun tietämään, että aika moni nuori saa hyvin varhaisesta iästä lähtien hyvin vapaasti päättää kaikista omista asioistaan, mun ei ole vaikea ihmetellä, että luotetaan aivan liikaa siihen, ettei itselle nyt voi vaan sattua mitään tai että ”potkaistaan vaan munille, jos joku käy käsiksi”. Se nyt ei useinkaan vain toimi niin ja siitä mulla on omakohtaista kokemusta. Shokki lamauttaa ihmisen ja etukäteen on vaikea kenestäkään sanoa, miten pystyy reagoimaan tilanteissa, jotka tulevat yllätyksenä.

Mä en ihan ymmärrä sitäkään, jos aikuinen ihminen antaa fanittamisen hämärtää oikeasti vakavissa asioissa omaa arvostelukykyä. Mä en oikein jaksa cancelointia yleisesti. Jos toimii väärin, seurausten kantamisella ja käytöksen muuttamisella on ainakin mulle merkitystä. Syyt tekojen takana pitää aina selvittää ja kohdata. En oikein usko siihen, että enemmistö perseilijöistä vain olisivat "pahoja ihmisiä", vaan yleensä taustalta löytyy joku syy, miksi joku käyttäytyy niin kuin ei pitäisi. Virheistä pitää oppia ja vääränlainen toiminta lopettaa. Myös ulkopuolisilla on vastuu ja jos itse näkee jonkun kaverin tai duunikaverin toimivan väärin, siihen pitääkin puuttua. Jos siihen muutokseen tai asioiden rehelliseen kohtaamiseen ja anteeksipyyntöön ei löydy tahtoa, kysymys on silloin ennemminkin joko puhtaasta kusipäisyydestä tai kuvitelmasta, että itse on muiden yläpuolella. Ja sellaiseen ei taida olla muuta parannuskeinoa kuin se, että henkilö suljetaan ulkopuolelle. Ja sekään ei toimi kaikkien kohdalla.
 

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
Olisi voinut jäädä saamatta, eiköhän tämä peli hänen puolesta juuri tästä syystä pelattu. Sitä toki ihmettelen myös, että aina olisi varaa myös maksullisiin naisiin. Tuntuisiko se Lindemannista jotenkin likaiselta? Heille tarjoiluksi riittää palkkio aktin päätteeksi, mutta ei se näinkään ihan maksutta tule.
Mistä tiedät että on sitten aina saanut? Ja jos olisikin saanut baarissa joka kerta, niin miksi tilanne olisi erilainen valta-aseman suhteen ja hyväksyttävämpää? En saanut vielä vastausta tähän.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mikä siitä tekee erilaisen? Jos Lindemann olisi käynyt joka keikan jälkeen baarista hakemaan ne parikymppiset niin se olisi ihan ok?

Jos Lindemann pokaisi joka keikan jälkeen naisia ihan itse naisia baarista, olisi teoreettinen todennäköisyys sille että ketään ei ole pakotettu mihinkään ja kaikki ovat voineet sanoa myös ei huomattavasti suurempi kuin tilanteessa jossa palkattu työntekijä hankkii herralle seuraa backtagelle. Backstage kun on käytännössä Tillin kotikenttä jossa on kotijoukkueen tuomarit ja kotijoukkueen rajaton yv-peli käynnissä.
 

otus

Jäsen
Suosikkijoukkue
لօҟҽɾìէ
Mistä tiedät että on sitten aina saanut? Ja jos olisikin saanut baarissa joka kerta, niin miksi tilanne olisi erilainen valta-aseman suhteen ja hyväksyttävämpää? En saanut vielä vastausta tähän.
Jos puhtaati puhutaan valta-asemasta, niin se on asia jonka kunkin tulee itse ymmärtää joka valta-asemassa on. Mä vähän epäilen, että yksikään NHL-pelaaja joka pelin jälkeen managerin groomaamaan haaremin selkään hyppäisi.
Hei, ehkä lähempää seuranneena tiedät, mutta miksi tämä keikkasutenööri erotettiin? Onko asiaa avattu julkisesti?
 

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
Jos puhtaati puhutaan valta-asemasta, niin se on asia jonka kunkin tulee itse ymmärtää joka valta-asemassa on. Mä vähän epäilen, että yksikään NHL-pelaaja joka pelin jälkeen managerin groomaamaan haaremin selkään hyppäisi.
Mä en ymmärtänyt sanaakaan tästä. Se oli varmaan tarkoituskin.
Jos Lindemann pokaisi joka keikan jälkeen naisia ihan itse naisia baarista, olisi teoreettinen todennäköisyys sille että ketään ei ole pakotettu mihinkään ja kaikki ovat voineet sanoa myös ei huomattavasti suurempi kuin tilanteessa jossa palkattu työntekijä hankkii herralle seuraa backtagelle. Backstage kun on käytännössä Tillin kotikenttä jossa on kotijoukkueen tuomarit ja kotijoukkueen rajaton yv-peli käynnissä.
Tämä oli hyvin perusteltu näkökulma.
 

otus

Jäsen
Suosikkijoukkue
لօҟҽɾìէ
Mä en ymmärtänyt sanaakaan tästä. Se oli varmaan tarkoituskin.
Ei se ainakaan minun tarkoitus ollut. Erotin toisistaan sen, että menee viihteelle baariin ja taluttaa hotelille seuraa, kuin se että hotellin jatkoille on johon entuudestaan valittu sinulle omien mieltymysten mukainen haaremi.
 

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
Ei se ainakaan minun tarkoitus ollut. Erotin toisistaan sen, että menee viihteelle baariin ja taluttaa hotelille seuraa, kuin se että hotellin jatkoille on johon entuudestaan valittu sinulle omien mieltymysten mukainen haaremi.
Ja voisi otaksua, että molemmissa tapauksissa mahdollisuus sanoa ei. Ei Lindemannin jatkoillakaan kaikki harrasta seksiä. Lisäksi jos bongaat baarista naisen niin silloin oletus on, että nainen on jo valmiiksi humaltunut ja arvostelukyky normaalia heikommalla tolalla.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ja voisi otaksua, että molemmissa tapauksissa mahdollisuus sanoa ei. Ei Lindemannin jatkoillakaan kaikki harrasta seksiä. Lisäksi jos bongaat baarista naisen niin silloin oletus on, että nainen on jo valmiiksi humaltunut ja arvostelukyky normaalia heikommalla tolalla.
Tätähän juuri tuossa aiemmin selitettiin, eli se "kotikenttäetu" tekee tässä sen eron.

Ei siitä tarvitse olla samaa mieltä, mutta mielestäni ihan perusteltu näkökulma.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mikä on meidän moraalinen oikeutemme mennä sanomaan kenen kanssa aikuiset saa harrastaa seksiä?

Minusta jokaisella ihmisellä on oikeus muodostaa mielipiteensä moraaliselta kannalta mistä tahansa asiasta.

Jos meillä nyt on tässä esimerkiksi 60-vuotias Till Lindemann ja nippu häntä n. 35 vuotta nuorempia naisia, niin minusta ei ole väärin kysyä, onko moraalisesti oikein että hänellä on oikein erillinen järjestelmä ja käytännöt sitä varten hän voisi harrastaa heidän kanssaan seksiä. Varsinkin kun hän todistettavasti saisi nuoria naisia muutenkin kuten useat häntä nuoremmat seurustelukumppanit todistavat.

Eli ei kyse ole siitä kenen kanssa Lindemann saa tai ei saa harrastaa seksiä vaan siitä miten tähän päästään ja mitä sitten tapahtuu. Voiko valta-asemassa oleva henkilö ottaa kenet haluaa ja miten haluaa ilman että "otetulla" on tilanteessa tai sen jälkeen mitään oikeuksia?

Ja tämä viimeinen lause siis yleisenä moraalisena kysymyksenä, ottamatta kantaa siihen onko kukaan syyllistynyt mihinkään.

Pitäisikö Lindemannin viettää siis selibaattia kiertueen ajan?

En minä noin sanonut. Ihmettelen vaan että nuorten naisten paneminen yksityisbileissä keikan jälkeen katsotaan vuonna 2023 jonkinlaiseksi moraaliseksi perusoikeudeksi jota ei saa kyseenalaistaa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mikä on meidän moraalinen oikeutemme mennä sanomaan kenen kanssa aikuiset saa harrastaa seksiä? Pitäisikö Lindemannin viettää siis selibaattia kiertueen ajan?
Nimenomaan jokaisella ihmisellä on oikeus suhtautua asioihin omien moraalisten arvojensa mukaisesti. Tämä ei anna oikeutta mihinkään muuhun kuin siihen omaan mielipiteeseen, mutta siihen jokaisella on oikeus.
 

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
En minä noin sanonut. Ihmettelen vaan että nuorten naisten paneminen yksityisbileissä keikan jälkeen katsotaan vuonna 2023 jonkinlaiseksi moraaliseksi perusoikeudeksi jota ei saa kyseenalaistaa.
Mulle on ihan ok, jos tämän joku näkee moraalittomana ja siksi esitänkin kysymyksiä aiheesta ja haastaa ihmisiä miettimään, koska itse näen myös kaksinaismoralismia asiassa. Olet kuitenkin onnistunut perustelemaan hyvin näkemystäsi. Olen itsekin tullut siihen lopputulokseen, että Lindemannin kannattaisi jutella ammattilaisen kanssa seksiaddiktiostaan. Melko avointahan tämä toiminta on ollut ja ihmeen kauan kestänyt ilman suurempaa kritiikkiä. Kuulun siihen joukkoon, jolle tämä on ihan fine jos kaksi aikuista harrastaa seksiä sovussa.

Mulle ei ole kuitenkaan fine, että ruvetaan vihjailemaan tai jopa suoraan syyttämään isommista asioista. Ne on aika rankkoja syytöksiä, joille ei ole mitään muuta kuin nimettömät tietolähteet. Ja niihin todellakin haluaisin saada kunnon tutkinnan, ettei ainakaan omalla kohdalla tarvitsisi miettiä tällaisia asioita bändin musiikin soidessa taustalla.
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Minusta jokaisella ihmisellä on oikeus muodostaa mielipiteensä moraaliselta kannalta mistä tahansa asiasta.
Totta, mutta siinä kohtaa kun niitä alkaa ilmoille huutelemaan olisi suhtkoht reilua että ne perustuisivat totuusperäisiin tietoihin eikä epämääräisiin huhuihin tai olettamiin vajavaisella tai valheellisella tiedolla.

Eli ei kyse ole siitä kenen kanssa Lindemann saa tai ei saa harrastaa seksiä vaan siitä miten tähän päästään ja mitä sitten tapahtuu. Voiko valta-asemassa oleva henkilö ottaa kenet haluaa ja miten haluaa ilman että "otetulla" on tilanteessa tai sen jälkeen mitään oikeuksia?
Mitkä kaikki oikeudet näiltä "otetuilta" on viety kun mitään ei ole jäänyt jäljelle? En ihan saa kiinni tästä.
 

Bauer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool
Mikä on meidän moraalinen oikeutemme mennä sanomaan kenen kanssa aikuiset saa harrastaa seksiä? Pitäisikö Lindemannin viettää siis selibaattia kiertueen ajan?

Siis mitä ihmettä? Eli nyt yrität spinnata tämän jutun siihen, että seksin harrastaminen oli tässä se ongelma? Voin sanoa, että en usko sen olevan kenellekään ongelma, jos rocktähti harrastaa seksiä.

Miksi Lindemannin touhuista puhutaan ja muiden isojen bändien laulajien seksipuuhista ei?

Ainakin koska:
- Rammstein oli palkannut varta vasten henkilön, jonka työ oli järjestää sopivia naisia Lindemannille
- Naisten järjestämiseen kuului kaikkea outoa, kuten koekuvaukset, pukukoodi yms.
- Jatkoilla tiettävästi tarjotaan runsaasti ilmaista alkoholia estojen laskemiseksi
- On juttuja, että monilla jatkoilla paikalla oli vain Lindemann ja jatkoilla on harrastettu seksiä
- Monet naiset raportoineet, että meno on ollut hiukan outoa, tosin toki monet myös raportoineet ettei mitään kummempaa tapahtunut
- Medioissa kiertää juttuja Lindemannin seksiaddiktiosta ja siitä, että hän tarvitsee jatkuvasti uusia nuoria naisia itselleen, ja Makeevan duuni on järjestää naisia Lindemannille

Jos Lindemann vain pokailisi jostain jatkoilta jotain naisia hotellihuoneeseensa, niin ketään ei kiinnostaisi.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mitkä kaikki oikeudet näiltä "otetuilta" on viety kun mitään ei ole jäänyt jäljelle? En ihan saa kiinni tästä.

Siteeraamasi kysymys oli ihan yleinen moraalipohdinta, kuten jo kirjoitin, ei välttämättä suora kannanotto tähän kokonaisuuteen.

Mutta tietysti jos katsoo millaista palautetta näille Lindemannia syyttäneille naisille on satanut, niin kyllä se siltä on vaikuttanut että aika monen mielestä mitään puheoikeutta tai muutakaan toiminnan kyseenalaistamisen oikeutta mistään mahdollisesti tapahtuneesta ei ole.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös