Ralliketju

  • 1 700 058
  • 13 485

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jyväskylässä on totuttu siihen, että n. 30 WRC-autoa löytyy aina lähtöviivalta. Nyt on jotenkin sellainen fiilis, että useassa kisassa tuosta lukemasta jäädään paljonkin.

Veikkaisin että jossain Meksikossa, Uudessa Seelannissa ja Argentiinassa saattaa olla aika nihkeätä osanotto kun jo viime kaudella WRC-autojen määrät oli vain juuri ja juuri kymmenen paremmalla puolella (jotain 12-13 autoa). Siellä kannattaa kyllä WRC-miesten yrittää parsia auto kuntoon vaikka miten jos tulee jotain ongelmia, koska tuollaisilla osanottajamäärillä saa tippua aika reilustikin kärjestä ja silti on mahdollisuus nousta superrallisäännön ansiosta pisteille.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Harmi kun näyttää siltä että minikin taistelee melkoisesti talouden kanssa vaikka itse auto on jopa "voittaja-auto" ja sillä voitaisiin hyvinkin taistella jo melko tasaisesti Fordia ja Citroenia vastaan , jopa haastaa mestaruudesta.

Minin talousvaikeudet muutenkin ei lupaa hyvää muiden uusien valmistajien mukaan tulolle, hyvällä tuurilla muiden projektit saattaa mennä jäihin jos rahaa ja kiinostusta ei löydykkään. Siihen päälle sitten Fordin omat ongelmat niin ei oikein hyvältä näytä. Toisaalta näiden tallien ongelmat taas ajaa muille haluja tulla mukaan kun heti voi olla mahdollisuudet kärkitaisteluun.

Jokatapauksessa näyttää siltä, että kuluja pitää saada reilusti alaspäin jotta hommasta tulisi jotain muutakin kun vain maksukuskien taistelua. Tätä vauhtia lajin näkyvyys vain pienenee kokoajan ja rahapotit sitä myöten myös eikä autonvalmistajat halua rahojaan pistää likoon..
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kris Meeke kommentoi tilannetta ja pettymystään aika tyhjentävällä tavalla Twitterissä:
Kris Meeke kirjoitti:
"ever wonder what it would be like to have the girl you loved tell you shes leaving you to go work as a prostitute?"
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Meeke ilmeisesti etsimässä rahoitusta jotta voisi ajattaa Minin kolmatta autoa.

Olisi kyllä aika tärkeäkin asia sarjan kannalta, että siellä saisi oikeasti nämä "taitavat" kuskit ajaa eikä pelkät "maksukuskit". Tiedä sitten miten käytännössä jos kolmosautoa ajaa onko silloin kalusto niin hyvä kun nyt vaikka sordolla ja varmasti jää joitakin kisoja väliin, mutta onhan Meeke nyt aika montaa "maksukuskia" ajotaidoissa sentään edellä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuo valmistajien MM-sarja näyttää kyllä ensi kauden osalta murheelliselta. Mukaan ilmoittautunut kokonaiset kolme tallia (Citroen, Ford, Palmeirinhas) joista tuo viimeisin vieläpä yhden auton Mini-tiimi jonka ainoa kuljettaja on melkeinpä turistiksi laskettava Paulo Nobre. Yli nelikymppinen kaveri joka on ajellut PWRC:ssä Mitsulla ilman sen kummempaa menestystä, ja nyt sitten ajelee WRC-Minillä ilmeisesti täyden kauden. Helppoja tallipisteitä pitäisi ainakin olla tulossa kun vaan ajelee maaliin...

Eikä varmaan kyllä tuossa sarjan kärjessäkään mitään hirveätä taistelua tulla näkemään. Citroen on ihan erilaisilla pelimerkeillä liikenteessä kuin rahapulasta kärsivä Ford, ja tämän hetken paras rallikuljettaja Loeb ja todella varma ja kohtuullisen nopea Hirvonen kyllä aika todennäköisesti hoitavat tuon mestaruuden Citikalle ilman mitään ongelmia.

Surkeaan jamaan on kyllä ralli mennyt, ja taitaa olla vaan koko ajan syvemmälle menossa. Nythän oli huhuja liikenteessä siitäkin että Citroen olisi mukana enää pari vuotta ja kun Loebin ja Hirvosen sopimukset päättyvät niin myös talli siirtyisi aavikkorallien puolelle. Tosin on mahdollista että PSA-konserni jatkaa tuonkin jälkeen MM-ralleissa mutta Peugeotin nimellä. Mutta välttämättä siis VW:nkään mukaan tulo ei tarkoita sitä että mukana olisi enemmän talleja vaan pahimmillaan MM-sarja on sittenkin parin tallin taistelukenttä.

Ja kyllä tuosta Minin tilanteestakin FIA:n pitäisi kyllä jonkinlaisia johtopäätöksiä tehdä että rallissa ei ole kaikki kohdallaan, kun ensimmäisellä kaudellaan erittäin lupaavasti uudella autolla esiintynyt tiimi ei onnistu palkintosijoista huolimatta herättämään sponsoreissa minkäänlaista mielenkiintoa. Ja jos BMW:n kaltainen emotehdas katsoo että se ei saa rallista riittävästi hyötyä että haluaisi varmistaa tallin tulevaisuuden niin sekin on merkki siitä että jotain pitäisi tehdä. Tuo alkuperäinen S2000-sääntö olisi ollut todennäköisesti piristysruiske rallille mutta sitten FIA päätti lähteä tanssimaan Citroenin pillin mukaan ja muutti autosääntöä Citikan mieleiseksi, ja tuloksena on tämä että ralli on edelleen liian kallista varsinkin kun lajin kiinnostavuus rahoittajien parissa on romahtanut ja koko lajin mediatilanne on aivan sekaisin mediaoikeuksia hallinneen yhtiön kumahdettua nurin.

Mutta nyt taitaa olla taas jo liian myöhäistä rypistellä kun VW:kin kehittää täyttä häkää autoa näille säännöille. Katsellaan sitten uudestaan kun on taas muutama vuosi kituutettu näillä säännöillä parin hassun tallin voimin...


EDIT: Laitetaan tähän vielä yhteenvetoa kuljettajista jotka tulevat varmuudella ajamaan ensi kaudella useamman rallin WRC-kalustolla.

Sebastien Loeb Citroen Total WRT (kaikki rallit)
Mikko Hirvonen Citroen Total WRT (kaikki rallit)
Nasser Al Attiyah Citroen Total WRT (12 rallia)
Thierry Neuville Citroen Racing Technologies (9 rallia)
Jari-Matti Latvala Ford WRT (kaikki rallit)
Petter Solberg Ford WRT (kaikki rallit)
Dani Sordo Prodrive Mini (10 rallia)
Paulo Nobre Palmeirinha Rally Mini (kaikki rallit)
Martin Prokop Czech Ford National Team (10 rallia)
Ott Tänak Ford (ei vielä tiedossa ohjelman laajuutta eikä sitä kenen nimissä ajaa)
Ken Block Monster WRT Ford (ei tietoa ohjelmasta vielä)
Henning Solberg Ford (ohjelma ja tiimin nimi ei vielä tiedossa)

Noiden lisäksi jokseenkin varmoja tapauksia ovat Mads Östberg (Adapta Ford), Daniel Oliveira (Brazil WRT Mini), Dennis Kuipers (FERM Powertools Ford) ja Evgeny Novikov (?) mutta näiden kohdalta ei olla vielä ilmoitettu mitään varmaa. Ja ilmeisesti Kris Meekellekin pitäisi jokunen ralli irrota Minillä mutta se riippunee siitä saako Mini ja Meeke raavittua jostain vähän rahaa.

Varmuudella ainakin yhden kisan ajavat Pierre Campana (Mini), Richard Göransson (Mini) ja Francois Delecour (Ford) mutta tällaisia keikkakuskejahan tullaan varmaan näkemään paljon koska täyteen kauteen tai edes muutamaan kisaan näyttää aika harvan rahoitus riittävän.

Lisäksi sitten on esim. Ogierin tilanne sikäli auki että hänelle on varmistettu täysi sarja S2000-Skodalla mutta on mahdollista jos VW saa uuden Polon valmiiksi ja hyvään vauhtiin jo kauden aikana, niin Ogier pääsee ajamaan jonkun kisan myös tuolla WRC-Pololla.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
EDIT: Laitetaan tähän vielä yhteenvetoa kuljettajista jotka tulevat varmuudella ajamaan ensi kaudella useamman rallin WRC-kalustolla

Minä ymmärsin niin, että Kris Meeken "tyttöystävä" on lopettamassa huoraamisen ja palaa takaisin kotiin. Meeke siis ilmeisesti ajaa kaikki Euroopan kilpailut, mutta ainakin ison osan niistä.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Ensi vuoden Neste Rallia koskien sellaista tietoa että näyttää vahvasti siltä että Lahden suunnalle ei enää mennä. Eräs kaikkia varmasti miellyttävä ja kaivattu suuryllätys reittiin saatetaan 2012 saada.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Monten osanottajalista on nyt julkaistu ja mukaan lähtee 89 autokuntaa joista ainakin 15 WRC-autolla (mahdollisesti 16). Yksi iso yllätys minulle oli että Mads Östbergiä ei löydy ollenkaan listoilta, minä olen koko ajan ollut siinä käsityksessä että Östbergin rahoitus on hyvällä mallilla ja hän tulee ajamaan ilman muuta koko kauden. Toinen yllätys oli että Matthew Wilson on sittenkin onnistunut näköjään löytämään tarpeeksi rahaa (vai olisiko isi raottanut kukkaroaan?) että on saanut edelleen WRC-Fiestan allensa.

Mukana seuraavat WRC-autokunnat:

Mini WRC Team
Dani Sordo, Pierre Campana

Citroen Total WRT
Sebastien Loeb, Mikko Hirvonen

PH Sport Citroen
Peter Van Merksteijn, Thierry Neuville

M-Sport Ford WRT
Ott Tänak, Evgeny Novikov, Francois Delecour

Ford WRT
Jari-Matti Latvala, Petter Solberg

Palmeirinha Rally
Paulo Nobre (Autolle ei vielä vahvistusta mutta todennäköisesti alla on Mini)

Czech Ford National Team
Martin Prokop

Yksityiset
Matthew Wilson (Ford), Henning Solberg (Ford)

Mahdollisesti WRC-autolla mukana myös Armindo Araujo (Mini).
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Toinen yllätys oli että Matthew Wilson on sittenkin onnistunut näköjään löytämään tarpeeksi rahaa (vai olisiko isi raottanut kukkaroaan?) että on saanut edelleen WRC-Fiestan allensa.
Vai onko käynyt niin, että äiti on sanonut meidän pojan ajavan vielä. Silloinhan isä on ihan hiljaa, ja tekee kuten äiti sanoo. Kannattaa muistaa, että Malcolm Wilson ei olisi tuossa asemassa ilman muijansa jättimäistä omaisuutta.

Mitä sitten tulee Östbergiin, niin varmasti ajaa tällä kaudella, mutta Monte on vaan niin vaikea kisa, ettei ole katsonut viisaaksi lähteä sinne tuhlaamaan rahojaan. Siellä kun pitää taustatyöntekijätkin olla viimeisenpäälle, jotta on edes pieni mahdollisuus pärjätä. Eli tarkoitan siis säänuottiryhmää.

Väärä rengas alle, niin häviät minuutteja yhdellä pätkällä. Montessa on monta tosi pitkää pätkää, ja kelitiedot pitää olla kunnossa, mikäli siellä aikoo ajaa kärjen vauhdissa tai edes lähellä sitä. Tehdastalleilla on kuitenkin kaikki mahdollinen tekniikka käytössä, jolla keliä ennustellaan. Mikäli samaa ei ole Östbergillä käytössä, niin aika turha on lähteä sinne itseään nolaamaan.

Ja sekin on hyvä muistaa, että Montessa on käytössä viisi eri rengastyyppiä. Virhevalinta on ilmeinen, mikäli et tiedä olosuhteita tarkasti.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Vai onko käynyt niin, että äiti on sanonut meidän pojan ajavan vielä. Silloinhan isä on ihan hiljaa, ja tekee kuten äiti sanoo. Kannattaa muistaa, että Malcolm Wilson ei olisi tuossa asemassa ilman muijansa jättimäistä omaisuutta.

Ai, tuo tulikin ihan uutena tietona, en ole niin tarkkaan tutustunut Wilsonin taustoihin. No tuohan jo selittääkin sitten paljon miksi poika saa vuodesta toiseen räpeltää hyvällä kalustolla... Vaan ei siinä, ihan hyvinhän tuo poika-Wilson viime kaudella keräili pisteitä lähinnä ajamalla varmasti maaliin ja odottelemalla muiden virheitä, että voisi tuo Fiesta tietysti vielä huonommissakin käsissä olla. Muotoillaan vaikkapa näin että mieluummin Wilson kuin "Kassi-Alma".
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Mini WRC tosiaan mukana, mutta harmi, että sielläkin pitää olla maksukuski toisena. Kris Meeken olisi Sordon parina mielellään nähnyt. Mads Östberg myös olisi ollut vaihtoehto ja harmi jos nämä kaverit ei WRC autoa alle saa. Kummatkin ansaitsisi kyllä paikan WRC tallissa.

Onkos Volskin toisesta kuskista ollut mitään vielä tässä vaiheessa?
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mads Östberg myös olisi ollut vaihtoehto ja harmi jos nämä kaverit ei WRC autoa alle saa. Kummatkin ansaitsisi kyllä paikan WRC tallissa.

Onkos Volskin toisesta kuskista ollut mitään vielä tässä vaiheessa?

Östberg ajaa käsittääkseni Fiestalla Ruotsin rallista eteenpäin, ja ilmeisesti ihan täyden sarjan muuten mutta tuo Monte jää vaan väliin. Ja todennäköisesti syyt tuon kisan väliinjättämiselle on juuri nuo mitä Jyty tuossa ylempänä selvittää.

Meekekin saattaa muutaman kisan tällä kaudella ajaa mutta täyttä sarjaa ei missään nimessä, Monteen ja Ruotsiin on jo varmistettu "keikkakuljettajat" Sordon pariksi.

Volkkarille toiseen autoon ilmeisesti on tyrkyllä ainakin Juho Hänninen, Jari-Matti Latvala ja Mads Östberg, ja kolmatta autoa ajanee joku nuori saksalainen.

EDIT: Vaikka tuo Mini nyt onneksi ilmoittautuikin MM-sarjaan niin ei tuo tallin toiminta vieläkään järin vahvalla pohjalla ole. BMW on alunperin lupautunut tähän projektiin vain siten että se toimittaa moottorit ja antaa teknistä apua, ja Prodrive itse hommaa rahoituksen. Mutta nyt Prodrive ei hyvistä suorituksista huolimatta ole onnistunut keräämään sponsoreita niin BMW on joutunut paikkailemaan tilannetta vaikka heillä ei erityisemmin siihen olisi halua. Varsinkin kun tuo koko rallin mediatilanne oli ihan sekaisin (ja on vähän vieläkin) niin BMW ei halunnut sitoutua mihinkään, mutta onneksi nyt ilmeisesti sen verran on sieltäkin löysätty kukkaroa että tämä kausi saadaan ehkä vedettyä vielä läpi. Pitää vaan toivoa että Sordo ja edes joku noista keikkakuskeista pystyy ajamaan hyviä suorituksia josko ne sponsoritkin alkaisi vähän innostumaan sen myötä.
 

scholl

Jäsen
Varsinkin kun tuo koko rallin mediatilanne oli ihan sekaisin (ja on vähän vieläkin) niin BMW ei halunnut sitoutua mihinkään, mutta onneksi nyt ilmeisesti sen verran on sieltäkin löysätty kukkaroa että tämä kausi saadaan ehkä vedettyä vielä läpi. Pitää vaan toivoa että Sordo ja edes joku noista keikkakuskeista pystyy ajamaan hyviä suorituksia josko ne sponsoritkin alkaisi vähän innostumaan sen myötä.

BMW ei halua sitoutua sen takia, koska satsaa rata-autosarjoihin. Heillä on selkeä strategia. Formuloistakin lähtivät, vaikka menestys oli ihan hyvää, kun eivät halunneet sinne satsata niin paljon. Ralli ei ole oikein ikinä ollut Bemarin heiniä, sen sijaan Minin on, mutta tehdastallina se tulisi liian kalliiksi. Prodrivelta kyllä huono esitys rahoituksen haalimisessa, kun otetaan huomioon heidän pitkä historia lajin parissa mm. Subarulla ja toisaalta se, että Mini saavutti viime kaudella niin lupaavia tuloksia. Toki tupakkasponsorit eivät ole enää sallittua eli 555 ei voisi olla enää tallinnimi kuten Subaru aikoina, mutta kyllä silti olisi pitänyt saada vaikkapa joku öljy-yhtiö tai joku arabifirma innostumaan. Mini on kuitenkin potentiaalinen maailmanmestariauto.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Eräs kaikkia varmasti miellyttävä ja kaivattu suuryllätys reittiin saatetaan 2012 saada.

Kun nyt asia tuntuu olevan jo rallipiireissä laajemmin tiedossa, niin kai sen täälläkin uskaltaa sitten julkaista: Eli Ouninpohja tekee todennäköisesti paluun Neste Oil Rally Finland 2012:ssa. Tällähetkellä on auki missä muodossa ja moneenko kertaan legendaerikoiskoe ajetaan, viimeisin omiin korviini kuulunut tieto on että suunniteltaisiin pätkän ajattamista jopa kahtena eri päivänä.

Ja muina uutisina Citroen on siirtänyt Olivier Quesnelin pois rallitallin johdosta hoitamaan Peugeotin Le Mans-projektia. Tietenkin syynä on osittain se että ranskalaiset haluavat lyödä Audin parin nöyryyttävän tappion jälkeen Le Sarthella, mutta epäilen myös että Quesnel ei enää ollut myöskään Loebille mieluisa tallipäällikkö viime vuoden jälkeen, mikä edesauttoi siirtoa.
 
Viimeksi muokattu:

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
mutta epäilen myös että Quesnel ei enää ollut myöskään Loebille mieluisa tallipäällikkö viime vuoden jälkeen, mikä edesauttoi siirtoa.

Minä veikkaisin että tuo on juuri suurin syy tähän siirtoon. Citroen on aika puhtaasti Loebin talli ja jos et tanssi Loebin pillin mukaan niin voit mennä tanssimaan jonnekin muualle. Tämän kohtalon koki jo Ogier ja nyt myös Quesnel.

Prodrivelta kyllä huono esitys rahoituksen haalimisessa, kun otetaan huomioon heidän pitkä historia lajin parissa mm. Subarulla ja toisaalta se, että Mini saavutti viime kaudella niin lupaavia tuloksia.

Ehkä myös huonoa työtä Prodrivelta mutta kertoo myös erittäin paljon siitä että rallin medianäkyvyydessä ja julkisuuskuvassa on paljon pielessä kun yksi jos toinenkin talli ja kuljettaja on vaikeuksissa rahoituksen kanssa. Ja kertoo myös siitä että laji on edelleen aivan liian kallis. Joku olikin kirjoittanut F1-forumille hyvin että Citroen ja Ford ovat tavallaan pitäneet sarjaa "panttivankinaan" ja uhkailleet vetäytymisellä jos sääntöjä ei muokata heidän mieleisekseen. Ja tämä on johtanut siihen että kustannuksia ei olla saatu pienennettyä sille tasolle että myös pienempien toimijoiden olisi mahdollista pistää pystyyn kilpailukykyinen talli. Ja kun kustannusten ja MM-sarjassa mukana olemisesta saatavan hyödyn suhde on heikko niin eipä ihme että isommatkaan autotehtaat eivät ole sankoin joukoin syöksyneet mukaan sarjaan.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Eurosport saamassa mm-rallin tv oikeudet. Erittäin hyvä uutinen mikäli tämä toteutuu. Näkee taas "ilmaiseksi" rallia. Mtv3:lla voipi jollain urpolla vituttaa.

MM-rallin tv-oikeudet siirtymässä Eurosportille

Ja kun miettii kuinka hyvää jälkeä Eurosport teki mm. IRC-lähetyksissä ja taannoiset livesetit Monte Carlo Rallysta niin aika luottavaisin mielin voi odotella. Tuskin heidän panostus on ainakaan heikompaa kuin maikkarilla (vaikka ilmeisesti kuvamateriaalin teosta vastasikin kolmas osapuoli).
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ja kun miettii kuinka hyvää jälkeä Eurosport teki mm. IRC-lähetyksissä ja taannoiset livesetit Monte Carlo Rallysta niin aika luottavaisin mielin voi odotella. Tuskin heidän panostus on ainakaan heikompaa kuin maikkarilla (vaikka ilmeisesti kuvamateriaalin teosta vastasikin kolmas osapuoli).

Ja tähän luontevana jatkumona Eurosportista tulee maksukanava. :)

Ei ole tietoa, mutta etsikää asioista perillä olevat jokin tiedote joka todistaa että Eurosport pysyy hamaan tulevaisuuteen ilmaisena.

IRC lähetykset oli herkkua ja vielä HD:na. Seurattiin usealla eri kameralla autoja + helikopteri. Tähän vielä lisänä se että seurataan useampaa EK:lla yhtäaikaa olevaa autoa.



_
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Ja tähän luontevana jatkumona Eurosportista tulee maksukanava. :)

Ei ole tietoa, mutta etsikää asioista perillä olevat jokin tiedote joka todistaa että Eurosport pysyy hamaan tulevaisuuteen ilmaisena.
No onhan niillä se Eurosport 2, joka on maksullinen, jos haluavat maksupuolelle laittaa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ruotsissa on muuten tehty sellainen yhteistyökuvio jonka kaltaisen toivoisi näkevänsä täällä suomessakin kun täältäkään ei näköjään enää rallikuskeja tule MM-tasolle jatkuvalla syötöllä kuten männävuosina. Vanhat rallikonkarit Björn Waldegård, Stig Blomqvist, Thomas Rådström, Jan Petterson, Leif Asterhag ja Staffan Parmander ovat pistäneet pystyyn puljun nimeltä Sweden World Rally Team joka ajattaa ensi kaudella ainakin yhtä WRC-Miniä. Tarkoituksena olisi tarjota nuorille ruotsalaiskuljettajille mahdollisuus MM-osakilpailujen ajamiseen WRC-autolla, ja tässä vaiheessa ainakin Patrik Sandell on ollut vahvasti ehdolla tuohon tiimiin. Ohjelman laajuudesta ei ole vielä mitään tietoa mutta veikkaisin että Ruotsin rallissa ovat ainakin jo mukana.

Erittäin positiivinen juttu tuo tiimi ja toivoisi tosiaan että suomestakin löytyisi halukkuutta/rahaa tuollaisen tiimin pystyynpistämiseksi. Nyt liian moni lahjakkuus jää polkemaan paikalleen kun WRC:llä ajaminen on niin pirun kallista ja rahoitusta ei vaan ole.


EDIT: Nyt onkin näköjään tiimin sivulla vahvistettu että kuskina on Sandell, autona Mini, ja kausi avataan Ruotsin rallissa. Muu ohjelma selviää myöhemmin.
 
Viimeksi muokattu:

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
No onhan niillä se Eurosport 2, joka on maksullinen, jos haluavat maksupuolelle laittaa.

En tiennytkään tuota.

Welholla aikanaan katselin Eurosportia ilmaiseksi ja nykyään Canalin lautasella näkyy kaikki Eurosport, Eurosport2 ja EurosportHD. En tiennyt että kakkonen on juuri maksullinen. Eihän sieltä muuta mielenkiintoista tule kuin Bundesliiga.


_
 

Kaspar11

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Pittsburgh Penguins
Tossa kuukausi takaperin, oli keskustelua suomalaisista tulevaisuuden rallitoivoista, niin Riihimäki rallissa Pajunen pääsee näyttämään kunnon kalustolla:
(9) 1 Mikko Pajunen JyvUA Kaj Lindström FCDA Tommi Mäkinen Racing Oy Subaru Impreza WRX Sti TMR R4
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tossa kuukausi takaperin, oli keskustelua suomalaisista tulevaisuuden rallitoivoista, niin Riihimäki rallissa Pajunen pääsee näyttämään kunnon kalustolla:
(9) 1 Mikko Pajunen JyvUA Kaj Lindström FCDA Tommi Mäkinen Racing Oy Subaru Impreza WRX Sti TMR R4

Juu ajaa SM-sarjan ja ainakin Ruotsin MM-rallin TMR:n Subella. Hieno homma.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eurosportille rallin siirtäminen voisi kyllä olla hieno juttu. Maikkarin lähetykset olleet sen verran heikkolaatuisia, ettei se ainakaan huonommaksi voisi mennä. Varsinkin jos Monte Carlo rallin kaltaista liveseurantaa saisi mukaan, ihmettelen ettei tuota enemmänkin vaikka maikkarilla ole pystytty toteuttamana, että vaikka ihan jokainen erikoiskoe näkyisi livenä. Nykytekniikalla kun taitaa muutenkin joka autossa olla kamera niin ei luulisi olevan vaikea toteuttaa lähetystä. Siinä ei tarvitsisi edes olla välttämättä selostusta, mutta ainahan joihinkin ralleihin voisi Jyväskylän ralliradion tyylistä lähetystä vetää. Sitten kun ne muutamat erikoiskokeet kuvataan niin ne on jotain helikopterikuvaa joista hyvä jos autoa näkee.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös