Mainos

Ralliketju

  • 1 839 534
  • 14 831

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En tiedä itkeäkö vaiko nauraa. Latvala lähtee ykköskuskina kauteen, mutta pahoin pelkään hänen keräävän vähemmän pisteitä kun Solberg. Fordilla tulee Mikkoa ikävä.

Noh, noh, noh, ei nyt heitetä vielä kirvestä kaivoon ja aleta esittelemään pahimpia "tuomiopäivän ennustuksia"... Kyllä niitä virheitä tulee Petterillekin kohtuullisen paljon, ja niitä virheitä tulee välillä myös koneena pidetylle Loebillekin. Ja vaikka kausi nyt alkoikin pahimmalla mahdollisella tavalla ja se luo Jari-Matille lisäpaineita niin tämä oli kuitenkin vain yksi kisa. Kyllähän Latvala ajoi esim. viime kaudella hyvän ja ehjän kauden ja on saanut karsittua virheiden määrää paljon siitä mitä se pahimmillaan oli.

Kuten sanottua niin Monte on ihan älyttömän vaikea kisa ja esim. Jari-Matilla ei ole sieltä hirveän paljon kokemusta. Pahimmillaan Monten olosuhteet ovat erittäin otolliset juuri tuollaisille pikkulipsahduksille kun pito vaihtelee hyvin paljon ja renkaiden kanssa joutuu ottamaan riskejä. Ei tuo ulosajo nyt vielä tarkoita sitä että Latvalan kausi olisi mennyt ihan vituiksi ja kaikki olisi menetetty. Minä veikkaan että noita ulosajoja tulee vielä muillekin ennen kuin ollaan päästy sunnuntaihin. Sellainen voi tulla noissa olosuhteissa vielä "ylijumala" Loebillekin kun oikein huono tuuri käy.

Pitää vaan toivoa että Latvala saa koottua itsensä tämän jälkeen ja onnistuu Ruotsissa hyvin. Kyllä hänellä vauhti riittää ja jos saa varmuuden viime kauden tasolle niin mitään ei olla vielä menetetty.


EDIT: Muuten tuota Neuvillen tilannetta kyselin edellisessä viestissä, niin sekin sitten selvisi. On osunut muuriin ja pyörä ottanut osumaa sen verran että jäänyt tien varteen. Ilmeisesti kisa jää kesken myös häneltä.

Ja tuota Ogierin suoritusta kun katsoo niin ei voi muuta kuin toivoa että Juho Hänninen ajaisi Skodalla edes jokusen MM-rallin tänä vuonna. Olisi nimittäin todella mielenkiintoista nähdä mikä olisi luokkaa viime kaudella hallinneen Hännisen vauhti suhteessa Ogieriin.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vitun Jari-Matti. Juuri tätä mä pelkäsin kaikkein eniten. Eli kun lähtee hyvin liikkeelle, niin sitten on pyörät päin jeesusta jossain rotkossa.

No, Mikko kerää jämäpisteet ja siirrytään uudella innolla Ruotsin lumille.

Oikeastaan tässä on kiteytettynä Jari-Matin ongelma ja samalla voidaan varmaan tässä taas sanoa, että todennäköisesti vaikka Mikko nyt on vain "jämäpisteitä" keräämässä niin taitaa olla aika vahvoilla pisteissä loppukaudesta. Ikävä kyllä ei taida riittää Loebille ellei sille tule ongelmia, mutta toiseksi todennäköisesti MM-taulukossa nousee..

Oma veikkaus onkin että Loeb vie tän rallin mennen tullen, kakkoseksi tulee sordo tai Solberg, kolmoseksi sitten kurvailee Hirvonen kun edestä tippuu keskeytyksen myötä pari ja s2000 hyytyy pikkuhiljaa edestä pois.
 

Vode

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nyt näyttää myös Eurosport Nordic päivittäneen ohjelmatietonsa ja päivittäin puolen yön aikoihin on sieltä nähtävissä Jakke Honkasen ja Jussi Välimäen kommentoimana puolen tunnin koosteet päivän tapahtumista.

Eli myös me, jotka emme omista Maxia pääsemme rallia seuraamaan. Saa nähdä lisääntyneekö tarjonta jatkossa kun Eurosport saa enemmän aikaa valmistautua.
 

Sambody

Jäsen
Jälleen kävi näin, mutta silti pidän Latvalasta kuskina, koska kyytiä löytyy tarvittaessa niin maan perkeleesti, että patongitkin on ihmeissään. Saa nähdä löytääkö JM vain ikinä rajojaan siinä määrin, että pääsee sille kultaiselle keskitielle joka löytyy jonkinlaisena vauhdin ja varmuuden kompromissina. En oikeastaan tästä rallista mitään odottanutkaan Latvalalta tai suomalaisilta, koska Hirvosen kyyti ei riitä asfaltilla haastamaan kovimpia rattimiehiä ja Latvalan odotinkin tekevän virheen tai pari liikaa ja nyt mentiin sitten vissiin rytinällä metsähallituksen puolelle.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jälleen kävi näin, mutta silti pidän Latvalasta kuskina, koska kyytiä löytyy tarvittaessa niin maan perkeleesti, että patongitkin on ihmeissään. Saa nähdä löytääkö JM vain ikinä rajojaan siinä määrin, että pääsee sille kultaiselle keskitielle joka löytyy jonkinlaisena vauhdin ja varmuuden kompromissina

Minun mielestäni homma ei ole enää pitkään aikaan ollut kiinni siitä että Jari-Matti tulisi ylikovaa eikä olisi löytänyt rajojaan, vaan miehellä vaikuttaisi olevan ennemminkin ongelmia keskittymisen kanssa. Itsehän Jari-Matti on sanonut joskus että hänellä on tapana "puristaa" vähän liikaa ja rentous puuttuu, en tiedä johtuuko nuo keskittymisen herpaantumiset välillä sitten juuri tuosta.

Mutta minäkin tykkään siitä että Latvalalta löytyy vauhtia ja yritystä, eikä pyri vaan aina varmistelemaan pisteitä jos olisi mahdollisuus taistella voitoistakin. Toivottavasti vaan saisi tuon päänsä kuntoon sillä tavalla että pystyisi vetämään rennommin ja nuo pienet virheet jäisi vielä pois niin silloin olisi kaikki helisemässä koska vauhdillaan pystyy haastamaan joka ikisen ukon MM-sarjassa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jahas, Ogierin hurja vauhti Montessa päättyi sitten ihan samanlaiseen tulokseen kuin Latvalalla. Komeasti tuli kyllä ranskalainen S2000-autolla tähän saakka ja pystyi haastamaan jopa näitä WRC-luokan "kuumia nimiä" kun rengasvalinta sattui kohdalleen. Harmin paikka että kisa jäi kesken.

Kun kaksi päivää on ajettu niin Loebin johto kakkosena ajavaan Sordoon yli puolitoista minuuttia, eli kyllä tämä vahvasti Loebin voitolta taas näyttää. Loebin tilanne on nyt se että hän pystyy ottamaan rengasvalinnatkin hyvin varman päälle joten mitään romahduksia ei pitäisi olla tulossa. Käytännössä jos Loeb pystyy vaan pitämään pään kasassa sunnuntaihin eikä mitään herpaantumisia tule niin hän vie kyllä voiton.

Kakkossijasta on tiukka taistelu Sordon ja Solbergin kesken. Paikka on tainnut vaihtua moneen kertaan jo näiden välillä ja ihan mikä vaan on mahdollista. Mukava huomata että Minillä ollaan edelleen kolmen sakissa, jos se vaikka vähän herättelisi sponsoreitakin mukaan ja saataisiin myös Meeke takaisin kuvioihin.

Myös kolmossijasta on muodostumassa jonkinlaista taistelua yllättäjä-Novikovin ja Hirvosen välillä. Hirvosen vauhti on kyllä ollut edelleen pettymys, ei vaan saa Mikko revittyä kunnon vauhtia itsestään asfalttialustalla ja yli kolmen ja puolen minuutin tappio tallikaverille jo tässä vaiheessa kisaa on heikko suoritus. Kuten sanottua niin Novikov on ollut sen sijaan todella positiivinen yllätys. Saas nähdä pysyykö vaan auto tiellä loppuun asti.

Jonkinlainen yllättäjä on ollut myös "vanha setä" Delecour joka on tällä hetkellä sijalla kuusi. Takana on kuitenkin nuoret lupaukset Tänak ja Prokop sekä kokeneet Wilson ja H. Solberg, eikä ero Hirvoseen ja Novikoviinkaan ole kuin puolentoista minuutin luokkaa. Olosuhteiden tuntemuksesta ja kokemuksesta on sen verran näköjään etua että vähän vanhempikin herra pystyy vielä ajamaan ihan hyvää vauhtia.

Näissä olosuhteissa näköjään noilla S2000-autoillakin kerkiää ihan kohtuullisen mukavasti. Ogier oli tietysti ihan omaa luokkaansa mutta on siellä edelleenkin kaksi S2000-autokuntaa pistesijoilla. Andersson uudella Protonilla on sijalla 9. ja Abbring Skodalla sijalla 10, ja tuon kaksikon takana on kuitenkin vielä viisi WRC-autoakin.
 

FinJeevel_86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, NHL, Liigakarsinnat
Mutta mitäs on tapahtunu WRC.comille? Ei uutisia, ei liveseurantaa, ei väliaikoja, ei mitään! Upeeta...
'Tuossa* olisi aika paljon wrc.comia muistuttava sivusto. Siellä näkyy liveseuranta ja muuta mukavaa. Kaikki rallivideot löytyy parhaiten Youtubesta, mm. erään J-M:n sähläykset ek:lla neljä.

*best of rally live-sivusto
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kärjen osalta nyt päivän kaksi ensimmäistä pätkää takana ja järjestys noiden taisteluparien osalta on vaihtunut jo pariin otteeseen, eli rengasvalinnat on edelleen hyvin tärkeässä roolissa. Hirvonen ehti jo putoamaan päivän ensimmäisen pätkän jälkeen Novikovin taakse epäonnistuneen rengasvalinnan takia, mutta seuraavalla pätkällä Citroen-miehet ottivat varman päälle neljä nastarengasta alle ja se näyttää olleen oikea ratkaisu. Hirvoselle pohjat ja Novikov jäi peräti 46 sekuntia joten Hirvonen nousi takaisin neljänneksi.

Ja kun päivän ensimmäiselle pätkälle pohjat ajanut P. Solberg epäonnistui täysin rengasvalinnassaan ja jäi Hirvosen pohjista peräti 1.46 niin Hirvonen nousi jo alle minuutin päähän Solbergista. Samalla Sordo nousi takaisin kakkoseksi Solbergin ohi.

Mutta meni muilla miten meni niin Loeb vaan ajelee varman päälle ja kasvattaa samalla johtoaan koko ajan. Loebilla on hyvä tilanne kun hänen ei tarvitse ottaa minkäänlaisia riskejä rengasvalintojen kanssa vaan pystyy koko ajan ottamaan varman päälle. Tuolla taktiikalla saattaa helpommilla pätkillä tulla joitakin sekunteja turpaan mutta sitten kun olosuhteet on todella liukkaat niin erot venähtää helposti aika isoksi ja Loeb vaan kasvattaa johtoaan.


EDIT: Matthew Wilsonin kommentti EK12:n maalista kertoo aika paljon minkälaiset olosuhteet tuolla pätkällä on olleet, joten ei ihme että erot ovat isoja.

"Heavy rain, fog, ice, absolutely incredible. Rain came so heavy, just before start. Water running on the ice."
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Minusta ei voida puhua epäonnistuneesta rengasvalinnasta Mikon kohdalla, vaan Loebia lukuunottamatta muilla oli väärä. Yhteensä kuusi rengasta sai olla mukana ja Citikat valitsivat neljä nastaa toisen pätkän takia. Kaikenkaikkiaan siis hyötyivät valtavasti tästä valinnasta. Hyvä homma!
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minusta ei voida puhua epäonnistuneesta rengasvalinnasta Mikon kohdalla, vaan Loebia lukuunottamatta muilla oli väärä. Yhteensä kuusi rengasta sai olla mukana ja Citikat valitsivat neljä nastaa toisen pätkän takia. Kaikenkaikkiaan siis hyötyivät valtavasti tästä valinnasta. Hyvä homma!

Ihan totta. Huomasin vasta jälkikäteen että nuo kaksi pätkää on ajettu samoilla gummeilla ja Citikat ottivat tarkoituksella vähän kuonoon tuossa eka pätkällä koska tiesivät hyötyvänsä siitä monin verroin sitten toisella. Oikeastaan kaikilla muilla menikin sitten vähän pieleen nuo rengasvalinnat.


EDIT: Nyt alkaa jo Hirvos-Mikollakin vauhti vähän löytymään. Toiset pohjat tälle päivälle tulossa (kun kärkiviisikko on tullut päivän päätöspätkän maaliin) ja kun Solbergillakin oli vielä tullut rengasrikko niin eroa Solbergin ja Hirvosen välillä on enää rapiat 23 sekuntia. Sordo on sen sijaan karannut nyt jo reilun minuutin päähän Solbergista ja Loeb on sitten ihan omilla lukemillaan. Samalla myös Novikov on jäänyt koko ajan lisää Hirvosesta ja eroa nyt 45 sekuntia.

Mutta edelleen täytyy hattua nostaa tuolle nuorelle venäläiselle, joka on ajamassa ihan selkeästi uransa parasta kilpailua.
 
Viimeksi muokattu:

scholl

Jäsen
No, Mikko kerää jämäpisteet ja siirrytään uudella innolla Ruotsin lumille.

Mitä toi auttaa? Jos olet havainnut niin J-M ja Hirvonen ovat eri talleissa nyt. Eli jos J-M ajaa ulos niin siitä ei kostu mitään, vaikka Hirvonen tulisi maaliin ja toistepäin. He eivät enää aja samaan pussiin kuten viime vuonna.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Mitä toi auttaa?

Ei se mitään autakkaan, kunhan totesin vaan miten homma jatkuu. Se on katsos scholl niin, että meikäläinen fanittaa näitä suomipoikia siitäkin huolimatta, että ajavat nyt eri talleissa. Toivon heidän kaksoisvoittoaan joka rallissa, vaikka niitä varmaan vähemmän nähdään.

Mikolle pari pohja-aikaa perjantaina, niin vielähän tässä hieman innostuu, että podiumpaikka voisi olla mahdollinen. Petter ei ole kaukana, ja hänet Mikko voi vielä ohittaa. Sordoa ei sitten enää voi tavoittaa, muuta kuin toisen epäonnen kautta. Power Stagelta odotan myös paljon, koska Loeb ei ota sielläkään riskejä oman voittonsa turvaamiseksi.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei pystynyt sitten Mikko ajamaan Petteriä kiinni tänään vaan homma taisi kaatua lopullisesti tuohon pätkällä 16 tapahtuneeseen pieneen pyörähdykseen. Muutenkin Petter ollut tänään kuivemmilla teillä hyvässä vauhdissa joten tuskin olisi muutenkaan Hirvonen saanut häntä kiinni.

Nyt on jäljellä enää huomenna ajettava lyhyt power-stage joten kisa näyttää ratkenneen käytännössä melkein kaikkien pistesijojen osalta, niin isoja on erot. Enää sijoilla 9 ja 10 voi tapahtua muutoksia kun Araujo on parin sekunnin päässä Prokopista.

Jos ei siis ihmeitä tapahdu huomisen pätkällä niin kärkikolmikko tulee olemaan Loeb, Solberg ja Sordo, ja Hirvonen on sitten neljäs. Toivottavasti Mikko pystyisi jatkamaan viime kauden hyviä suorituksia power-stageilla ja ottamaan vielä muutaman lisäpisteen.

Harmin paikka muuten oli tuo P-G Anderssonin keskeytys. Andersson oli ajamassa uudella S2000-Protonilla todella hyvää kisaa ja hänellä oli hyvät mahdollisuudet päätyä pistesijalle, mutta autoon oli tullut bensavuoto ja pieni tulipalo ja kisa jäi sen takia kesken.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Loeb vei sitten kaiken Montessa. 25 pistettä voitosta ja 3 lisää Power Stagelta joten Latvala joutuu lähtemään 28 pisteen takaa mestaruustaisteluun. Kaikki on toki mahdollista mutta kyllä tämä kausi näin suomalaisittain pahimman mahdollisen alun taas sai.

Hirvonen ajoi jälleen hyvin Powerin ja otti kaksi lisäpistettä. Mutta ei tuo neljäs sija valtavan hyvä suoritus ollut, olisi Mikon pitänyt pystyä paremmin haastamaan Sordo ja Solberg. Mutta Mikko ei ole koskaan ollut parhaimmillaan asfaltilla ja uusi auto ja tiimikin varmaan vähän opetteluttaa vielä.

Sordolle ja Minille kakkossija ja se oli kyllä erittäin tervetullut suoritus talousvaikeuksien kanssa painineelle tallille. Tuohon kun lisätään vielä Campanan tuomat kuusi pistettä niin Minin kausi sai parhaan mahdollisen alun. Toivottavasti tämä vähän helpottaisi jatkokuvioita.

Kisan suurin yllättäjä oli minusta Evgeny Novikov joka ajoi viidenneksi ja nappasi vielä yhden lisäpisteen Power Stagelta. Viime kaudella pelkästään romua tehnyt Novikov ajoi selkeästi uransa parhaan MM-rallin ja piti välillä jopa Hirvosta vähän ahtaalla. Toivottavasti Giraudet'n neuvot on alkaneet mennä pojan päähän ja kaveri ajaa jatksosakin näin hyvin.

Hyvä suoritus myös viisikymppiseltä Delecourilta, joka muuten läksiäislahjaksi antoi kartturi Savignonin ajaa Power Stagen kun mitään hävittävää ei oikeastaan ollut.

Kaikki pistesijat meni sitten WRC-autoille kun S2000-autoilla huimaa vauhtia päästelleet Ogier ja Andersson joutuivat keskeyttämään. Tuon luokan ykkönen oli Ogierin tallikaveri Abbring Skodalla, mutta täydet pisteet taitaa mennä Craig Breenille koska Abbring ja VW:n talli eivät ole ilmoittautuneet sarjaan.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Loeb vei sitten kaiken Montessa. 25 pistettä voitosta ja 3 lisää Power Stagelta joten Latvala joutuu lähtemään 28 pisteen takaa mestaruustaisteluun. Kaikki on toki mahdollista mutta kyllä tämä kausi näin suomalaisittain pahimman mahdollisen alun taas sai.

Kyllä vaan. Sama olisi jakaa vaikka heti Loebille MM-kultamitali, koska Monacossahan se tilaisuus pidetään ja nyt pojat ovat siellä jo valmiiksi.

Ja tosiaan ei Mikon suoritus mikään huippu ollut, vaikka mies itse onkin tyytyväinen suoritukseensa. Aikaero muodostui kuitenkin aika suureksi, ja kovempaa tuolla autolla pitäisi päästä. Parasta oli ehdottomasti tuo viimeisen EK:n tulos, jolla tuli kaksi lisäpistettä. Paikkasi edes vähän muuten valjua kokonaiskuvaa.

Kolme Miniä kympin sakkiin on ihan piristävää tallin itsensä kannalta. Vauhtia löytyy vaikka kuljettajissa annetaan hieman tasoitusta kahdelle muulle tehdastallille.

Fordin rengasguru Black ja Solberg olivat jotenkin laskeneet väärin, kun norjalainen joutui lähtemään Power Stagelle allaan yksi talvirengas. Nyt jäi lisäpisteiden saalistus haaveeksi. Rengassääntö on toki muuttunut sitten viime vuoden, mutta ei se mikään selitys saa olla.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Youtubesta löytyi hyvä kanava rallikoosteille: http://www.youtube.com/user/JMLatvalaFan3?feature=watch Hieman tasokkaampia nuo Eurosportin lähetykset.

Kiitos tästä! Taidan kuitenkin käydä hakemassa Ruotsin rallia ennen tuon Maxin. Ärsyttää vaan, kun täytyy toisella kortilla pelata, kun TV Viihteen kortille ei Maxia saa. Kiinnostaa lähinnä nuo suorat lähetykset. Streamina tosin ainakin osan suorista pätkistä pystyy katsomaan. Ainakin Walesin kisasta tsekkasin Power Stagen. Olisi se kuitenkin helpompaa katsoa telkkarin kautta. Eurosportkaan ei näy minulla, joten Max on ainoa vaihtoehto.

Mielenkiintoinen rallikauden startti. Mikko oli nopea kuivalla asfaltilla. Sordo oli nopea Minillä ja Solberg niin käsittämättömän nopea tuolla "sora-ajolla." Voi sitä näemmä päästä kovaa asfaltillakin sillä tyylillä. Delecour yllätti myös viimee vuosien vähäisen kilpailukokemuksen vuoksi. Loeb otti odotetusti omansa ja J-M laski odotetusti ulos päästyään ykköskuskin asemaan. Valitettavasti ennusmerkit näyttävät puolessa kaudessa Solbergin olevan Fordin ykköskuski.

Tästä jatketaan Ruotsiin ja uskon Mikon, Loebin, Latvalan ja Solbergin kaikkien ajavan voitosta. Tullee erittäin tiukka skaba. Veikkaanpa, että varmimmat (Mikko ja Loeb) vievät voiton Fordeista. Jännä nähdä mikä on Mikon vauhti, kun päästään sopivammalle alustalle. Jotenkin on semmoinen kutina, että tuo Citroen on ollut todella paljon nopeampi auto joka vuosi, kuin Ford.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mikolta loppujen lopuksi aika hyväkin ralli vaikka tulihan tuossa jo melkoisesti eroa pisteissä Loebin eduksi , mutta kun aletaan ynnäilemään pisteitä Hirvosella niitä on 14, solbergillä 15 ja Latvalalla 0. Siinä saa latvala tehdä töitä pystyäkseen nousemaan edes tallinsa ykköskuljettajaksi pistetilanteessa vaikka vauhdillisesti pystyisikin haastamaan loebin. Noh ensirallissa taas uusi asetelma ja nyt pitäisi alusta myös Hirvoselle sopia.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kiitos tästä! Taidan kuitenkin käydä hakemassa Ruotsin rallia ennen tuon Maxin. Ärsyttää vaan, kun täytyy toisella kortilla pelata, kun TV Viihteen kortille ei Maxia saa. Kiinnostaa lähinnä nuo suorat lähetykset.

Menikö multa jotain ohi?

Onko tv-oikeudet Ruotsista lähtien taas kohdillaan?

Ei näkynyt MAXilta rallia kuin hikisiä koosteita iltaisin kisapäivinä. Ei tullut sekuntiakaan LIVEä vaan jotain mutkamäkeä eilen klo 11 tienoolla kun piti alkaa POWER STAGE.


_
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Onko tv-oikeudet Ruotsista lähtien taas kohdillaan?

FIA tekee hartiavoimin töitä, että näin olisi. Lupailivat oikeastaan asian olevan kunnossa, kun Ruotsin ralli alkaa, mutta varmaahan se ei vielä ole.

Toivotaan että saavat asian sovittua EuroSportin kanssa. Niillä kun on rautainen kokemus rallien kuvaamisesta ja hyvillä vehkeillä.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Neste Oil Rallin suhteen oli tänään päivän lehdessä tietoa:

-Pääpaikka Jyväskylä ainakin 2014 saakka.
-Tämän vuoden reitti ja aikataulu (vahvistamaton):
-keskiviikkona lähtöjärjestyksen päättävä aika-ajo, torstaina kaksi EK:ta Lahden seudulla+ Jokimaan super-EK pienemmässä muodossa kuin viime vuonna.
-perjantai ja lauantai ajetaan Jyväskylän seudulla täysin. Perjantaina Killerin Super-EK.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ruotsin rallin ilmoittautuneet on nyt julkaistu ja WRC-kalustoa näyttäisi olevan ihan mukavasti paikalla, ainakin viisi enemmän kuin Montessa.

Itse itseä lainaillen... eli tuohon listaan on tullut vielä yksi WRC-kuski lisää kun alun perin S2000-autolla ilmoittautunut Eyvind Brynildsen ajaa Östbergin tallikaverina Adaptan WRC-Fiestalla. Eli varsin mukavasti on kyllä WRC-kuljettajia Ruotsissa, ja vieläpä ihan hyvien kuskien käsissä. Tämäkin Brynildsen on ajanut ihan OK tuloksia S2000-autolla että ei mikään ihan kädetön kaveri ole. Aina mukava nähdä että WRC-autot menee tällaisten ajettaviksi eikä näille rikkaille sheikeille ym. turisteille.
 

Wingman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valmentajien hautuumaa
Nettihuhujen perusteella vääntö tv-oikeuksista on kaikkea muuta kuin selvä. Joten saas nähdä, saadaanko ruotsista liikkuvaa kuvaa lainkaan. Ja kuin kirsikkana kakun päälle, Autosport kertoo BMW:n lopettaneen Minin (tai oikeammin Prodriven) rallihankkeen. Asia pitäisi julkistaa huomenna.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eihän tuo nyt hyvältä näytä tuo sekoilu noiden TV-oikeuksien kanssa. Ei varmaan ainakaan rohkaise ketään uusia talleja tai sponsoreita mukaan kun TV-oikeuksista ei ole minkäänlaista tietoa, lajin medianäkyvyys tällä hetkellä aivan olematon ja sekin vähä näkyvyys mitä lajilla on on lähes pelkästään negatiivista.

Ei tuo Mininkään tilanne taas vaihteeksi kovin valoisalta näytä jos ja kun BMW pistää sopparin poikki Prodriven kanssa. Prodrivea parempaa kumppania tuollaiseen projektiin on aika vaikea löytää ja Prodriven näytöt tässä Mini-projektissa on tuloksellisesti aivan huikean hyvät, mutta kun sitä pääsponssia ei ole löytynyt niin ilmeisesti Bemari haluaa kuopata sitten koko projektin sen sijaan että lähtisi itse rahoittamaan tiimiä kun koko sarja on noin epävarmassa tilanteessa.

Ja mitään erityisen positiivisia huhuja ei ole kuulunut tämän H. Solbergin ja M. Wilsonin Go-Fast -tiimin suunnastakaan. Tämän tiiminhän ilmoitettiin ajavan täyden sarjan noiden kahden kuljettajan voimin mutta ilmeisesti on jo nyt taloudellisia vaikeuksia ja Henningillä ei ole kuulemma Ruotsin rallin rahoituskaan vielä kunnossa ja koko kisa on vaakalaudalla.

Että sellaisia ralliuutisia tällä kertaa....
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Harmilliselta tuo minin touhu vaikuttaa. Itseasiassa kun viimekauden tuloksia ja monten tuloksia katsoo niin Sordo on melkein kovempi haastaja mestaruuskamppailussa kun Fordin kaksikko loebille.

Nuo TV oikeudetkin kyllä häiritsee itseäkin paljon. Tässä mietinnässä pitäisikö maikkarin kanavapaketista luopua kokonaan vai ei. Vanhemmilla kun on elisa viihde niin siihen saa F1 paketin kuitenkin halvemmalla kun maikkkarin kanavapaketin joten tuosta voisi luopua kokonaan jos lähetykset tulisi eurosportilta.

Näkyvyysjuttujenkin takia kyllä olisi tärkeä saada se sopimus aikaan, nythän tässä on tulossa melkoinen välivuosi koko mittelössä..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös