Paska homma tosiaan kun Mini ei saa edes yhtä autoa ajamaan koko sarjaa. Toki nuo kolme Euroopan ulkopuolella ajettavaa kisaa maksavat kokonaispotissa enemmän, kuin niiden prosenttuaalinen osuus on. Matkat kun ovat niin pitkiä, varsinkin Uusi Seelanti on kaukana.
Pitää vaan toivoa, että yksittäiset vetomiehet löytäisivät mahdollisimman paljon rahoittajia taakseen, ja sitä kautta saataisiin laajuutta lähtöluetteloihin. Jyväskylässä on totuttu siihen, että n. 30 WRC-autoa löytyy aina lähtöviivalta. Nyt on jotenkin sellainen fiilis, että useassa kisassa tuosta lukemasta jäädään paljonkin.
Malesialainen Proton-talli on taas pienoinen piristysruiske S2000-luokkaan. Auton kilpailukyvystä en nyt osaa sanoa mitään tarkkaa, mutta käsittääkseni suomalaisjätkät ovat vähän karsastaneet kyseistä merkkiä, ja tehneet kauppoja ja muita sopimuksia mielummin Fordin tai Skodan superien kanssa.