Mutta mitäs on tapahtunu WRC.comille? Ei uutisia, ei liveseurantaa, ei väliaikoja, ei mitään! Upeeta...
Taitaa olla FIA:lla vielä aika vaiheessa nuo mediajutskat yleensäkin kun TV-oikeuksistakaan ei taida vielä olla sovittu muiden rallien kuin Monten osalta. Käsittääksenihän homma oli niin että tuo sama pulju joka hallinnoi rallin mediaoikeuksia (joka siis keikahti kumoon tuossa talvitauon aikana) hoiti myös kisojen ajanoton yms. Ja nyt kun FIA irtisanoi nuo entiset sopparit niin siellä on tuo ajanottokin mennyt uusiin puihin ja luulisin että sen takia on kaikki vielä aika pahasti puolitiessä.
Ai rallikausi alkoi jo, ei tainut esimerkiksi maikkarilla olla kovat panostukset tähän kauteen lähdettäessä kun en edes tajunnut kauden alkaneen..
Tämäkin johtunee tuosta edellisestä, kun Maikkarilla ei käsittääkseni vielä muutama päivä sitten ollut mitään varmuutta onko heillä minkäänlaisia sopimuksia kenenkään kanssa TV-oikeuksista, kun tuo pulju jonka kanssa ne sopimukset aikoinaan tehtiin on nyt ulkona kuvioista.
Paska homma tuo Latvalan ulosajo jo näin aikaisessa vaiheessa, varsinkin kun alku vielä oli hyvä. Mutta Monte on supervaikea ralli ja tuota nelospätkää kai moni kuljettaja pelkäsi jo etukäteen että olosuhteet tulee olemaan todella vaikeat. Ilmeisesti Latvala innostui vähän liikaa taas tuosta hyvästä alusta ja keskittyminen vähän herpaantui. Itsehän tuo Latvala-Anttila pari sanoi että ulosajo johtui siitä että Jari-Matti oli keskittynyt liikaa jäiseen tiehen ja unohtanut kuunnella nuotteja...
Ja kun tässä Montessa ei ole nyt tuota superralli-sääntöäkään niin Latvalan kisa oli sitten siinä. Että ei mikään kovin hyvä kauden alku suomalaisittain taas, kun Hirvonenkin on tutussa asfalttivauhdissaan... (tosin vauhtia on kuulemma hidastanut myös rikkoutunut jarrulevy) No, Monte on sellainen ralli jossa voi sattua ihan mitä tahansa ja joku minuutin ero saattaa kuroutua kiinni ihan pelkällä rengasvalinnalla, joten tässä voi käydä ihan miten vaan. Paitsi että Loebhan tämän tulee taas viemään...
Ogierilta aika huima aloitus S2000-Skodalla! Neljäs sija, takanaan mm. Hirvonen, Delecour, Tänak, Wilson jne. Ja on siellä pari muutakin S2000-autoa aika hyvin tullut, esim. Andersson uudella Protonilla sijalla 10. ja Ogierin tallitoveri Abbring heti perässä sijalla 11.
Mikähän lienee ollut syy Neuvillen keskeytykseen?