Kauden kolmas MM-ralli lähtee käyntiin tässä kohtapuolin kaukana Meksikossa. Mitä sitten tästä rallista on lupa odottaa? Jos kaikkien autot pelaavat normaalisti, eikä ajovirheitä kenellekään tule, niin Citroenin kaksoisvoitto saattaa olla lähellä. Subarun Petter Solberg tosin on myös yksi niistä kuljettajista, jotka voivat taistella voitosta verissä päin. Atkinson on täydellinen musta hevonen, eikä kaverista ota kukaan selvää, kuinka hyvin mikäkin ralli lähtee hänen kohdallaan kulkemaan.
Meidän suomalaiskaksikollamme Ford-tallissa tuskin on paljoakaan sanomista voittotaistelun suhteen. Pointti on nimittäin niin, että tämä kilpailu ajetaan korkealla vuoristossa, noin 2 700 metriä merenpinnan yläpuolella, ja tämä seikka tekee Fordin moottoreista selviä altavastaajia muihin verraten. Sen lisäksi Mikko lähtee avamaan latua, ja Jari-Matti tulee heti seuraavana autona reitillä, joten puhdistajan roolikin osuu vielä molemmille autoille.
Tonin kohdalla voidaan puhua testikilpailusta, koska Ruotsin jälkeen Suzuki-talli ei ilmeisesti testannut metriäkään soralla, ja näin ollen lähtevät matkaan lumirallisäädöillä. Se on sen verran amatöörien puuhasteluja parempia talleja vastaan, että kovin hyvää sijoitusta ei Tonille voi povata, muuta kuin toisten mahdollisten epäonnien kautta.
Pientä dramatiikkaakin saatiin mukaan jo ennen kilpailua, kun Citroen joutui vaihtamaan koneen Loebin autoon. Se, kun teki lakon ennen testi-ek:ta. Viisi minuuttiahan siitä vaihdosta olisi tullut rangaistusta Loebille, joten Citroen on tehnyt, mitä on pystynyt sinetöidylle vanhalle koneelle, ja nyt se on taas vaihdettu takaisin. Tämä kolmen rallin sääntö samalla koneella oli siis tässä kohtaa suoraan kolme ensimmäistä kisaa kalenterissa.
Se on selvää, että kukaan muu kuin Citroen-talli ei tiedä tarkkaan, mikä siellä oli/on vikana, mutta näin ovat tallin insinöörit laskeneet, että riski tässä kohtaa on pienempi, kun otetaan käytetty moottori käyttöön. Viiden minuutin aikasakkokin olisi ollut jonkinlainen riski Loebille, vaikka hanskalla kaveri paljon pystyy paikkaamaankin. Nämä ovat aina vaikeita päätöksiä, eikä vielä edes tiedetä, menikö se syteen vai saveen.