Olihan Citroenille harvinaisen huonoa tuuria, kun "omat miehet" ajavat siirtymällä keskenään yhteen. Kyllä siitä varmasti varoitettu on, että vastakkainen liikenne tulee olemaan vaarallista, koska tie näyttää todella kapealta. Eikä se sitten muuta tarvitse kuin sen, että vain toisella on pienoinen kiire, niin kolari on valmis syntymään. Siirtymillä kuuluu tietysti ajella normaalien liikennesääntöjen ja rajoitusten mukaan, mutta nyt ei ole edes tietoa, onko koko Jordaniassa jotain nopeusrajoituksia. Tietysti kilpailun järjestäjä voi luoda siirtymille omat rajoituksensa, jota sitten paikallinen poliisi valvoo.
Mielenkiintoinen on tilanne kärjessä, kun kilpailun viimeiseen päivään lähdetään. Ford siis taktikoi sen verran, että Sordo lähtee aura-autona puhdistamaan irtosoraa erikoiskokeilta ensimmäisenä. Nopeasti aikataulua vilkaisemalla voisi kuvitella, että EK19 tulee näyttelemään isoa roolia voittajan suhteen, koska on yli 40km pitkä. Puoli sekunttia kun joudut kilometrillä ottamaan selkääsi liukkauden takia, niin jokainen pystyy helposti laskemaan, kuinka paljon se tekee sitten ajassa koko pätkällä.
Näillä kaksi kertaa ajettavilla pätkillä tahtoo olla sellainenkin taipumus, että vielä toisellakin kerralla ajat paranevat kärkiauton takana, vaikka tie puhdas olisikin. Jos näin käy huomennakin, on etu selvästi Jari-Matin ja Mikon, mutta on turhaa mennä asioiden edelle, koska monta mutkaa on ajamatta, ennenkuin viimeiselle EK:lle saavutaan.