Ralliketju

  • 1 832 996
  • 14 796

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Toivottavasti Jartsa-Masan pää pysyy kylmänä, kun tarvetta ei ole ladata täysillä. Pienen varmistelun kautta ulos pistesijoilta on itsensä aikaisemmin ajanut moni Latvalaa kokeneempikin kuljettaja. Eiköhän kaikki silti mene hyvin, suomalaisittain maksimitulos. Hirvonen pistekärkeen ja J-M:lle ennätysvoitto.
 

Gianfranco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Kovan tempun teki Jari-Matti, ei voi muuta sanoa. Mies on nyt saanut ajan myös viimeiselle ek:lle, joten jos nyt ei joku sainzimainen epäonni kohtaa, niin sieltä se uran eka MM-rallivoitto tulee. Loistava suoritus ja mielenkiintoista kuulla kuinka M. Wilson hehkuttaa nuoren suomalaisen edesottamuksia. Oli kuitenkin jokseenkin iso riski sinällään ottaa JM jo täksi vuodeksi tehdastiimiin kakkoskuskiksi, koska kysymysmerkki oli nimenomaan se, miten herran yläkerta kestää kovissa paikoissa. Nyt riski realisoitui positiiviseen suuntaan ja kerrassaan loistava homma!

Hirvosen on nyt sitten tyydyttävä kakkossijaan, mikä varmasti harmittaa, mutta toisaalta MM-tilanne näyttää varmasti mukavammalta kahden kisan jälkeen kuin Mikko ennen kautta uskalsi toivoakaan.

Pitkä kausi on nyt saatu hyvään alkuun, toivottavasti mielenkiintoisia tapahtumia seuraa jatkossakin eikä pelätty Loebin ylivoima pääse pilaamaan sarjaa.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Loistavaa Jari-Matti, aivan käsittämätön suoritus! Perjantain jälkeen pidin ihan varmana, että JML putoaa lauantaina Hirvosen taakse, että perjantaina JML hyötyi niin paljon lähtöpaikastaan. Kuinka väärässä olinkaan. Tuskinpa on Hirvonen missään vaiheessa aliarvioinnut Latvalaa kuljettajana, mutta voi vain kuvitella miehen ajatuksia, kun voittaa Loebin ja ei olekaan rallin voittaja.

Yleiskilpailusta kaksoisvoitto Suomeen, samoin tuotantoautojen ryhmässä. Mahtava viikonloppu, Ruotsi on taas valloitettu - pitäkää se maaotteluvoittonne, meidän miehet loistaa silloin kun on isot panokset pelissä ; )
 
Latvala taitaa olla kautta aikain nuorin MM-sarjan osakilpailun voittaja. Historiaa siis tehtiin siinäkin mielessä tänään.

Tähän kohtaan onkin hyvä laittaa Latvalan kunniaksi pätkä parin vuoden takaa. Toimii aina yhtä hyvin.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Latvala taitaa olla kautta aikain nuorin MM-sarjan osakilpailun voittaja. Historiaa siis tehtiin siinäkin mielessä tänään.

Tähän kohtaan onkin hyvä laittaa Latvalan kunniaksi pätkä parin vuoden takaa. Toimii aina yhtä hyvin.

Kyllä Jari-Matti teki historiaa, olemalla kaikkien aikojen nuorin mm-rallin voittanut kuljettaja. J-M nappasi tittelin edes menneeltä
Henri Toivoselta, joka voitti ensimäisen mm-rallinsa Englannissa 1980 ja autona oli Talbot.

Latvala jatkaa mahtavaa suomalaisten voittajien listaa, joita ovat mm.

Mikkola, Vatanen, Alen, Salonen, Kankkunen, Mäkinen, Grönholm, Hirvonen, Rovanperä, Toivonen...
 

Sateentekijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Anaheim Ducks - pelaajista: Joe Sakic
JM liekeissä. Mahtavaa. Mielenkiintoista nähdä, pystyykö Jari-Masa seuraavissa kisoissa laittaa Mikolle kampoihin. Potentiaali on, joten we will see...
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Todella hyvä tulos suomalaisille. Latvala oli ihan ylivoimainen ja Hirvonen otti viisaasti tärkeät pisteet. En oikein jaksa uskoa että Latvala vielä tällä kaudella mestaruudesta pystyy tosissaan tappelemaan koska vaikka vauhtia löytyy niin varmuus ei ole vielä mestaruuteen vaadittavalla tasolla. Mutta Hirvonen ajaa viisaasti noin mestaruutta ajatellen. Tämä nykyinen pistesysteemi suosii nimenomaan varmuutta, sitä että ajaa tasaisesti kärkikolmikkoon. Hirvonen ei turhaan lähtenyt nytkään repimään Latvalan tahtiin kun näki että ei siihen pysty, vaan otti takuuvarmasti 8 pistettä plakkariin. Kun Loeb jäi vielä nollille niin Hirvosen osakkeet nousi heti MM:n suhteen. Eiköhän se Mikkokin vielä pysty voittoja tällä kaudella ajamaan, koska ei hän hidas ole ja Fordinkin kalusto näyttää pelittävän hyvin.

Mielenkiintoista on nähdä sekin miten tämä voitto vaikuttaa Latvalan suorituksiin jatkossa. Yleensähän se ensimmäinen voitto poistaa paineita sen verran että jatkossa pystyy ajamaan rauhallisemmin. Latvala on vielä todella nuori ralliajajaksi ja voitto heti toisessa kilpailussa tehdaskuskina lupaa hyvää jatkoa ajatellen.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Mielenkiintoista nähdä, pystyykö Jari-Masa seuraavissa kisoissa laittaa Mikolle kampoihin.
Se täytyy nyt heti muistaa, että ei Jari-Matin rooli tallissa mihinkään muuttunut, vaikka uran ensimmäinen voitto tulikin, ja vieläpä historian nuorimpana kuljettajana. Mikko on ykköskuljettaja, ja J-M:n kuuluu hoitaa kakkoskuljettajan roolia tuoden niitä arvokkaita tallipisteitä kokoajan lisää.

Sen lisäksi tuolla Meksikossa J-M lähtee reitille käsittääkseni toisena autona, joten ajopaikka Hirvoseen ja Loebiin verrattuna on samanarvoinen. Ruotsissa J-M hyödynsi tuon lähtöpaikkansa 100 %:sti.
 

scholl

Jäsen
Paris Dakar ajetaan jatkossa E-Amerikassa Argentiinassa sekä Chilessä niin, että lähtö ja maali on Buenos Airesissa. Siinä on hyvät ja huonot puolensa. Mielestäni on ollut tietynläinen seikkailunsa, että maali on ihan eri mantereella kuin missä lähtöpaikka, joten se ei nyt tunnu samalta, jos tullaan samaan paikkaan maaliin. Samoin se ei ole samanlaista maastoa, joten on hieman erityyppinen kisa tulossa. Toisaalta erittäin mielenkiintoista ainakin henkilökohtaisesti seurata kisaa esim. Eurosportilta noista E-Amerikan maisemista. Todella mielenkiintoista.
 

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Se täytyy nyt heti muistaa, että ei Jari-Matin rooli tallissa mihinkään muuttunut, vaikka uran ensimmäinen voitto tulikin, ja vieläpä historian nuorimpana kuljettajana. Mikko on ykköskuljettaja, ja J-M:n kuuluu hoitaa kakkoskuljettajan roolia tuoden niitä arvokkaita tallipisteitä kokoajan lisää.

Sen lisäksi tuolla Meksikossa J-M lähtee reitille käsittääkseni toisena autona, joten ajopaikka Hirvoseen ja Loebiin verrattuna on samanarvoinen. Ruotsissa J-M hyödynsi tuon lähtöpaikkansa 100 %:sti.

Varmasti näin, mutta kyllä minun silmissäni Latvala on näistä se todennäköisempi voittamaan maailmanmestaruuden. Mun mielestä Hirvosella ei vauhti vain riitä. Nytkin Ruotsissa vain 1 kämäinen pätkävoitto, kun taas Latvala vei Hirvosta 6-0 ekana päivänä. Ok, Latvala hyötyi lähtöpaikastaan, mutta silti ero oli mielestäni huikea.

Eikä mitään Hirvosta vastaan, mutta hän ei vaan jostain syystä vakuuta. Ehkä se johtuu hieman "nössöstä" olemuksesta, mutta on siinä sitäkin, että ei oikein tuo vauhti ole kovin päätähuimaavaa. Toivotaan, että olen väärässä, sillä en usko Latvalan voittavan mestaruutta vielä tänä vuonna, jolloin mestaruuden saaminen Suomeen on Hirvosen harteilla.
 
Eikä mitään Hirvosta vastaan, mutta hän ei vaan jostain syystä vakuuta. Ehkä se johtuu hieman "nössöstä" olemuksesta, mutta on siinä sitäkin, että ei oikein tuo vauhti ole kovin päätähuimaavaa.

Toisaalta jos Hirvonen on nössö, niin mikä olisi oikea termi kuvaamaan Latvalaa? Varmasti on JM kasvanut myös ihmisenä parin vuoden takaisista ajoista, mutta ei nyt varsinaisesti miltään maailman kovimmalta jätkältäkään vaikuta. Ja ehkä se pää alkaa kestää yhä kovemmissa paikoissa tämän voiton myötä, aika näyttää.
 

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Toisaalta jos Hirvonen on nössö, niin mikä olisi oikea termi kuvaamaan Latvalaa? Varmasti on JM kasvanut myös ihmisenä parin vuoden takaisista ajoista, mutta ei nyt varsinaisesti miltään maailman kovimmalta jätkältäkään vaikuta. Ja ehkä se pää alkaa kestää yhä kovemmissa paikoissa tämän voiton myötä, aika näyttää.

Arvasin, että joku Hirvos-fani repii hanurinsa tästä. No, en osaa tuota "nössömäisyyttä" sen paremmin perustella. Sen vain sanon, että sopivasti se luonne näkyy tietynlaisen aggressiivisuuden puutteena tuolla tiellä.

Latvalakaan ei nyt ole mikään äijien äijä, mutta jotenkin vaikuttaa sellaiselta sähäkämmältä kaverilta, eikä pyytele anteeksi turhia. Sitäpaitsi kun vauhti on kohdallaan, niin ei tarvi sen enempää luonteenpiirteitä miettiäkään. Johan se luonne on tullut tuolla rallipolulla todistettua.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Varmasti näin, mutta kyllä minun silmissäni Latvala on näistä se todennäköisempi voittamaan maailmanmestaruuden. Mun mielestä Hirvosella ei vauhti vain riitä. Nytkin Ruotsissa vain 1 kämäinen pätkävoitto, kun taas Latvala vei Hirvosta 6-0 ekana päivänä. Ok, Latvala hyötyi lähtöpaikastaan, mutta silti ero oli mielestäni huikea.

Mutta täytyy muistaa että tämä nykyinen pistejärjestelmä suosii ennen kaikkea varmaa suorittamista, ei niinkään että voitat puolet kisoista ja vedät puolissa pihalle. Hirvonen on juuri riittävän nopea ajaakseen jatkuvasti kolmen sakkiin mutta häneltä löytyy myös huomattavasti enemmän varmuutta verrattuna esim. Latvalaan. Ja kun myös Loeb on sortunut viime aikoina jopa yllättävän paljon ajovirheisiin niin näkisin että Hirvosen kaltainen varma kuski voi hyvinkin voittaa mestaruuden.

Mutta kyllähän Latvala tuosta kaksikosta lahjakkaampi ja nopeampi on, ja kun/jos saa varmuutta vain lisää niin tulee olemaan todella kova luu.

Tuon Ruotsin pätkäajoista ei muuten kannata ehkä hirveän suuria johtopäätöksiä tehdä koska Latvala hyötyi helvetisti lähtöpaikastaan verrattuna esim. Hirvoseen ja Loebiin, ja kisa ratkesi käytännössä jo perjantaina. Lauantain ja sunnuntain ajan Hirvonen tuskin hyökkäsi ihan täysillä ja pyrki vaan varmistelemaan kakkossijaa kun tiesi että ei saa Latvalaa kiinni ilman järjetöntä riskinottoa. Latvalakaan ei sitten enää ihan viimeistä ottanut irti joten lauantaina ja sunnuntaina pätkävoitot meni näille jo keskeyttäneille (Loeb ja H. Solberg) sekä muille ei-kärkikuskeille (Sordo). Vaikutti kuitenkin siltä että ajaessaan täysillä Latvala ja Hirvonen olivat ihan omaa luokkaansa.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Latvalakaan ei nyt ole mikään äijien äijä, mutta jotenkin vaikuttaa sellaiselta sähäkämmältä kaverilta, eikä pyytele anteeksi turhia.
Mikko on kyllä "sähäkämpi" näistä kahdesta kaverista, mutta ei siinä nyt mitään suuria eroja kuitenkaan ole.

Jos vielä palataan tuonne Ruotsiin, niin Mikkokin joutui ajattelemaan asioita hieman eri vinkkelistä, kuin viime kaudella, koska on nyt tallin ykköskuski. Eli normaalisti häneltä odotetaan sekää kovaa vauhtia että myös tiellä pysymistä. Jos käy niin, ettei molempiin ole mahdollisuutta, Mikko osaa ajaa myös järkevästi, ja ottaa 8 pistettä pois vastustajilta. Jos taas sijoitus olisi ollut syystä taikka toisesta sellainen, että vain piste tahi kaksi olisi ollut tulollaan, niin yritetty olisi aivan erilailla, jos suinkin jonkun olisi ajamalla saanut kiinni.

Tässä varmuudessa muutenkin Mikko on paljon Jari-Mattia edellä. Hyvin pysyy nykyisin ojien välissä. No, tietysti Mikon auto seisoo sitten Meksikossa ensimmäisellä EK:lla jossain lepässä, kun näin kirjoittelee.
 

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Mutta täytyy muistaa että tämä nykyinen pistejärjestelmä suosii ennen kaikkea varmaa suorittamista, ei niinkään että voitat puolet kisoista ja vedät puolissa pihalle. Hirvonen on juuri riittävän nopea ajaakseen jatkuvasti kolmen sakkiin mutta häneltä löytyy myös huomattavasti enemmän varmuutta verrattuna esim. Latvalaan. Ja kun myös Loeb on sortunut viime aikoina jopa yllättävän paljon ajovirheisiin niin näkisin että Hirvosen kaltainen varma kuski voi hyvinkin voittaa mestaruuden...

Näinhän se on, ei epäilystä siitä, mutta pelkään vain, ettei Hirvosen vauhti riitä tänä vuonna Loebille, vaikka varmuutta onkin. Ja on tietysti niinkin, että 2 kisaa ykköskuskina ei ole mikään mittari, joten toivottavasti Hirvonen vielä näyttää näille mun puheille pitkää nenää.

Kaiketa huolimatta uskon, että se on nimenomaan Latvala, jolla on potentiaalia monivuotiseksi MM-sarjan dominoijaksi. Hirvoselta puuttuu mun mielestä jotain, jotta voisi olla uusi Tommi Mäkinen/Sebastien Loeb.
 

Ioota Rhoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Broad Street Bullies
Kaiketa huolimatta uskon, että se on nimenomaan Latvala, jolla on potentiaalia monivuotiseksi MM-sarjan dominoijaksi. Hirvoselta puuttuu mun mielestä jotain, jotta voisi olla uusi Tommi Mäkinen/Sebastien Loeb.

Tästä olen samaa mieltä. Hirvonen kumminkin omaa potentiaali seuraavaksi Juha Kankkuseksi.

Hirvonen muistuttaa mielestäni aika paljon Juha Kankkusta. Itsevarma, rauhallinen kaveri, joka ei ole sarjan nopein kuljettaja, mutta varma suorittaja alustasta riippumatta.

Monta mestaruutta se Kankkunen saikaan parjatulla nössöily tyylillään?

Ei se Mäkisen tyyli ole ainoa tie mestaruuteen. Kankkusella kumminkin jokunen mestaruus omalla taktiikallaan. (tai talli määräyksiähän tuohon aikaan käytettiin surutta, jonka takia Kankkuselle tietenkin myös tuli noita kakkossijoja paljon.)

Hirvonen voi nyt jäädä kolmessa asfaltti kissassa suosiolla kakkoseksi, Loebin voittaessa jokaisen ja silti taistella tasapistein mestaruudesta.
 
Viimeksi muokattu:

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tästä olen samaa mieltä. Hirvonen kumminkin omaa potentiaali seuraavaksi Juha Kankkuseksi.

Juuri olin kirjoittamassa ihan saman vastauksen. Kankkunenhan oli tosiaan myöskin "nössöksi" haukuttu mutta niin vain neljä mestaruutta napsahti, ja aikana jolloin kilpailu oli mielestäni nykypäivää kovempaa. Kankkusella kun oli se merkillinen kyky ajaa aina juuri riittävää vauhtia. Ei välttämättä ollut nopein eikä aggressiivisin mutta hän ajoi aina juuri niin nopeasti kuin vaadittiin, eikä yhtään enempää. Ja muisti myös pitää auton tiellä riittävän usein.

Ja niin kuin sanoin, niin tämä nykyinen pistelaskujärjestelmä suosii vielä enemmän tuollaista tasaista suorittajaa kuin silloin Kankkusen aikana. Ei ole olemassa mitään yhtä oikeata tapaa voittaa mestaruus, sen voi tehdä "hitaasti kiiruhtaen" tai sitten repimällä jokaisessa rallissa 150% itsestään ja autostaan. Molemmat tavat on kuitenkin ihan yhtä oikeita tapoja mikäli kauden lopussa on vain siellä taulukon ylimmäisenä.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuon Ruotsin pätkäajoista ei muuten kannata ehkä hirveän suuria johtopäätöksiä tehdä koska Latvala hyötyi helvetisti lähtöpaikastaan verrattuna esim. Hirvoseen ja Loebiin, ja kisa ratkesi käytännössä jo perjantaina.

Joo, hyötyi EK:t 2-4, jonka jälkeen eroa oli 23 sekuntia. Meinaat, että kisa oli jo ratkennut, kun oli enää 16 EK:ta jäljellä? Onhan toki 1,5 s per EK.
 
Arvasin, että joku Hirvos-fani repii hanurinsa tästä. No, en osaa tuota "nössömäisyyttä" sen paremmin perustella. Sen vain sanon, että sopivasti se luonne näkyy tietynlaisen aggressiivisuuden puutteena tuolla tiellä.

Latvalakaan ei nyt ole mikään äijien äijä, mutta jotenkin vaikuttaa sellaiselta sähäkämmältä kaverilta, eikä pyytele anteeksi turhia. Sitäpaitsi kun vauhti on kohdallaan, niin ei tarvi sen enempää luonteenpiirteitä miettiäkään. Johan se luonne on tullut tuolla rallipolulla todistettua.

Ai kuka olikaan tämä Hirvos-fani, joka repi hanurinsa? Olen kai missannut jotain olennaista tässä keskustelussa.

No oli miten oli, Hirvonen on näistä kavereista nimenomaan se sähäkämpi ja vähemmän nössö. Junttejahan nuo kaikki rallikuskit ovat joka tapauksessa. Tai ainakin suomalaiset.
 

Gianfranco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Eiköhän nyt rauhoituta tämän "kumpi on sähäkämpi"- ja "kumpi on oikeesti nopeempi" -keskustelun kanssa... Meksikossa palataan taas hieman normaalimmalle pintamateriaalille, eli soralle, ja sitten nähdään mihin suuntaan kukakin mene. Täytyy muistaa, että myös Hirvonen pätki viime vuonna Bossea päihin Norjassa, eli jonkinlainen äkillinen suonenvetohan siinäkin oli kyseessä. Tosin siinä hommassa taisi olla jo tallikin välissä esittämässä kantansa siitä saako Grönholm vielä yrittää Hirvosen ohittamista...

Joka tapauksessa, JM on vielä hyvin nuori kuljettaja ja varsinkin juuri henkisellä puolella joutuu käymään vielä monta kertaa jaakobin painia itsensä kanssa, kun hakee sitä rajaa vauhdille, millä pärjää ja pysyy myös tiellä. Mutta pääasia on, että Jari-Matilla sitä aikaa on. Ja nyt kun vyöllä on jo yksi MM-rallin voittokin, niin mikään tulipalokiire kehittyä maailmanmestariksi kuukaudessa ei ole. Tärkeintä on, että vauhti säilyy nyt myös tästä eteenpäin eikä tule mitään voittokrapulaa tai hyvänolontunnetta.

Pääasia nyt kuitenkin, että Lööppi ei marssi tätä kautta voitosta voittoon, ja että siihen Citikan härveliinkin saadaan vihdoin jotain teknisiä ongelmia. Johan se nyt on harhaanjohtavaa markkinointia, jos Citikat tunnetaan rallipoluilla kestävimpinä autoina... Siviililiikenteessä kun nämä nykyiset Suomen talvet tuntuvat olevan ko. automerkin omistajille enemmänkin siunaus; toimivat edes jotenkin talven yli... kröhöm... Vitsi, vitsi...
 

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Eiköhän nyt rauhoituta tämän "kumpi on sähäkämpi"- ja "kumpi on oikeesti nopeempi" -keskustelun kanssa... Meksikossa palataan taas hieman normaalimmalle pintamateriaalille, eli soralle, ja sitten nähdään mihin suuntaan kukakin mene. Täytyy muistaa, että myös Hirvonen pätki viime vuonna Bossea päihin Norjassa, eli jonkinlainen äkillinen suonenvetohan siinäkin oli kyseessä. Tosin siinä hommassa taisi olla jo tallikin välissä esittämässä kantansa siitä saako Grönholm vielä yrittää Hirvosen ohittamista...

Joka tapauksessa, JM on vielä hyvin nuori kuljettaja ja varsinkin juuri henkisellä puolella joutuu käymään vielä monta kertaa jaakobin painia itsensä kanssa, kun hakee sitä rajaa vauhdille, millä pärjää ja pysyy myös tiellä. Mutta pääasia on, että Jari-Matilla sitä aikaa on. Ja nyt kun vyöllä on jo yksi MM-rallin voittokin, niin mikään tulipalokiire kehittyä maailmanmestariksi kuukaudessa ei ole. Tärkeintä on, että vauhti säilyy nyt myös tästä eteenpäin eikä tule mitään voittokrapulaa tai hyvänolontunnetta.

Pääasia nyt kuitenkin, että Lööppi ei marssi tätä kautta voitosta voittoon, ja että siihen Citikan härveliinkin saadaan vihdoin jotain teknisiä ongelmia. Johan se nyt on harhaanjohtavaa markkinointia, jos Citikat tunnetaan rallipoluilla kestävimpinä autoina... Siviililiikenteessä kun nämä nykyiset Suomen talvet tuntuvat olevan ko. automerkin omistajille enemmänkin siunaus; toimivat edes jotenkin talven yli... kröhöm... Vitsi, vitsi...

Amen! On totta, että on aivan sama, miten niitä mestaruuksia voitetaan, kunhan nyt toin oman näkemykseni keskusteluun. Toivon suomalaisena (ehkä siis myös junttina) luonnollisesti Hirvoselle mestaruutta, vaikken siihen uskokaan.

Ja ehkä, EHKÄ, on turhan aikaista alkaa vertaamaan Hirvosta Kankkuseen. Siinä olisi nyt ainakin se ensimmäinen mestaruus voitettava, jotta saadaan jotain perspektiiviä näihin vertauksiin. Tämä ei liity mitenkään Gianfrancon kirjoitukseen, vaan aiempiin kommentteihin.

Mängimies kirjoitti:
Ai kuka olikaan tämä Hirvos-fani, joka repi hanurinsa? Olen kai missannut jotain olennaista tässä keskustelussa.

Pyydän anteeksi, jos käytin liian kärkevää kieltä. Ehkä olisi pitänyt sanoa, että "Hirvos-fanit saattavat lievästi tuohtua..."? Onko nyt parempi olo? Ei ollut tarkoitus loukata.
 
Pyydän anteeksi, jos käytin liian kärkevää kieltä. Ehkä olisi pitänyt sanoa, että "Hirvos-fanit saattavat lievästi tuohtua..."? Onko nyt parempi olo? Ei ollut tarkoitus loukata.

En loukkaantunut enkä muistele pahalla. Itse en mikään järin suuri rallifani ole, enkä erityisesti kenenkään kuljettajan fanijoukoissa. Pakko silti sanoa, että diggasin Grönholmista. Tai lähinnä hänen tietyllä tapaa huolettomasta asenteestaan.
 

Hemingway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sapko
Oma näppituntumani on sellainen, että Hirvonen on mainio kakkoskuski. Hän on melko nopea ja varma, mutta jos voitto on saavutettavissa vain äärimmäisellä raivoamisella, niin siihen ei Hirvosesta ole. Hänellä myös on jo sen verran paljon tunteja WRC-auton ratissa, että suurta harppausta nopeudessa tuskin enää nähdään. Jos pitäisi Hirvosta johonkuhun verrata, niin ehkä Richard Burnsiin.

Latvalaa pidän selvästi Hirvosta nopeampana (kunhan kokemusta on yhtä paljon), mutta hänen heikkoutensa on ainakin toistaiseksi epävarmuus. Toisaalta hän on ralliin vielä erinomaisen nuori - varmuuden kehittämiseen on aikaa yli viisi vuotta. Ennustan, että Latvalalta tullaan näkemään voittoja, joissa mennään äärirajoilla ja lyödään kilpakumppani muutamilla sekunneilla tai kymmenyksillä.

Jos pitäisi rahat sijoittaa jompaan kumpaan niin että sijoitus realisoituisi kymmenen vuoden päästä, niin vaikeaa olisi. Ehkä kuitenkin Latvalaan rahat laittaisin, koska uskon, että sekä varmuus että jo nyt loistava nopeus kehittyvät vuosien myötä, mutta Hirvosen nopeuden ratkaisevaan nousuun en enää usko.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Oma näppituntumani on sellainen, että Hirvonen on mainio kakkoskuski. Hän on melko nopea ja varma, mutta jos voitto on saavutettavissa vain äärimmäisellä raivoamisella, niin siihen ei Hirvosesta ole. Hänellä myös on jo sen verran paljon tunteja WRC-auton ratissa, että suurta harppausta nopeudessa tuskin enää nähdään. Jos pitäisi Hirvosta johonkuhun verrata, niin ehkä Richard Burnsiin.

Aika kova vertaus... maailmanmestari vuosimallia 2001. Tosin pokaali tuli nimenomaan varmoilla otteilla (1 voitto), mutta voisi sanoa, että taso oli hieman eri luokkaa verrattuna tähän kauteen, jossa käytännössä kaksi tallia kisaa mestaruudesta. Muistin virkistämiseksi

2001:
1. Burns 44 pist
2. McRae 42 pist
3. Mäkinen 41 pist
4. Grönholm 36 pist
5. Rovanperä 36 pist
6. Sainz 33 pist

lisäksi leikissä oli mukana mm. Auriol, Solberg, Puras, Panizzi, Delecour, Loeb, Eriksson, Märtin, Schwarz, Loix, Bugalski, Gardemeister...

Tuossa muutama viikko sitten Monten aikana vähän kritisoin kautta 2008, kuinka vähän jännitystä tulee olemaan... No, saatihan sitä hieman lisää Ruotsissa, mutta esim. vuoden 2001 kaltaiseen rallin mm-sarjaan on matkaa jännityksen määrässä muutama miljoonaa valovuotta. Tuskin näemme koskaan vastaavanlaista jännitysnäytelmää. Kahden parhaan muistoa kunnioittaen.
 

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
En loukkaantunut enkä muistele pahalla. Itse en mikään järin suuri rallifani ole, enkä erityisesti kenenkään kuljettajan fanijoukoissa. Pakko silti sanoa, että diggasin Grönholmista. Tai lähinnä hänen tietyllä tapaa huolettomasta asenteestaan.

Hyvä näin. Grönholm oli minunkin suosikkini, ehkä suurin kaikista Hannu Mikkolan jälkeen, vaikka luonnollisesti pidin myös Tommi Mäkisestä. Grönholm vain on Mäkistä miellyttävämpi persoonana.

Enkä minäkään ole paikan päällä ollut rallia seuraamassa sitten 80-luvun, jolloin isän kanssa tuli käytyä Suurajoissa. Ehkä joskus vien oman jälkikasvuni Neste ralliin?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös