Mainos

Ralliketju

  • 1 865 379
  • 15 013

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Käsittääkseni yksi syy oli siinä että Luiz Perez-Companc itse on sen verran kiireinen että ei ehdi ajamaan tällä kaudella ollenkaan, vaikka alunperin tarkoituksenaan oli ollut ajaa muutama kisa (mm. tämä Meksiko). Heillä siis sattui nyt olemaan yksi auto vapaana ja kun kisa ajetaan tosiaan lähellä herran kotiseutua niin halusivat siihen toiseen autoon mahdollisimman tasokkaan kuljettajan.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Lopputulokset

Loeb
Atkinson
Latvala
Hirvonen
H. Solberg
Wilsson
Villagra
Trevino

Aika hieno taso kun 8 kuski jää vaivaiset 21 minsaa voittajalle


E: Mikko taitaa aurata tietä myös Argentiinassa pikaisen laskutoimituksen jälkeen, Loeb on 2 pisteen päässä ja Latvala 6 pinnaa perässä
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Mikko taitaa aurata tietä myös Argentiinassa pikaisen laskutoimituksen jälkeen, Loeb on 2 pisteen päässä ja Latvala 6 pinnaa perässä
Oman laskuni mukaan Mikko on vain pisteen Loebia edellä tämän rallin jälkeen. Eikä Latvalakaan ole kuin 5 pistettä perässä. Ennen tätä ralliahan J-M oli kuusi pistettä perässä, ja sai nyt yhdellä pisteellä kiinni.

Pisteitä jaetaan järjestyksessä 10-8-6-5-4-3-2-1 kahdeksalle parhaalle.

Odotettu voittaja tälle Meksikon rallille saatiin, mutta kieltämättä hieman odottamattomalla tavalla se kuitenkin tuli. Vuoristossa ei Ford ole koskaan pystynyt vastaamaan Citroenin vauhtiin, mutta nyt oltiin kyllä vauhdillisesti aika lähellä. Se ei nyt vaan riittänyt, kun pieniä murheita molemmilla suomalaisilla oli matkassa mukana. Esimerkiksi tuo kivi keskellä tietä, johon Mikko pari rengasta hajoitti, niin onhan se tosi huonoa tuuria, että se siinä kohtaa oli. Ajolinja kun seuraavaan mutkaan on jo haettuna, niin eipähän siinä oikein voi muuta tehdä, kun vetää vaan yli, ja toivoa, ettei renkaita mene rikki.

Tonin ralli meni sitten aivan poskelleen, kun auto ei pelannut kuin muutaman kilometrin. Kun tallikaveri P-G Anderssonkin joutui keskeyttämään heti alkutaipaleilla, niin paljon on Suzukilla edelleen työtä tiedossa, että sekä vauhti että luotettavuus saadaan edes lähelle muita talleja.
 

Vode

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Neste Oil Rally 2008

Karkauspäivänä julkaistiin tämän vuoden Nesterallin reitti, joten hätäisimmät pääsevät jo suunnittelemaan heinä- elokuun vaihteessa ajettavan rallin katselupaikkoja: http://www.nesteoilrallyfinland.fi/kilpailijat/

Omia kommentteja reitistä: Torstai-iltana on perinteinen rallin avaava Killeri. Samoin perjantaina ajetaan samat pätkän kuin viime vuonnakin samassa järjestyksessä ja samaan suuntaan. Tosin ainakin Urriassa näyttäisi lähtö olevan eri tiellä kuin on ollut tässä mennä vuosina.

Lauantailla onkin sitten enemmän muutoksia joista merkittävin on tietenkin perinteisen Ouninpohjan nimen puuttuminen ek-luettelosta. Tämän korvaa kuitenkin kahteen kertaan ajettava Kakariston-ek ainakin niille, jotka ovat kyseisessä risteyksessä tottuneet olemaan ja vaihteluna on myös ajosuunta muuttunut. Kakariston risteyksestä Mutaseen päin ajettaessa käännytäänkin sitten jollekin pikkutielle kohti 9-tietä eli Valkoisen talon hyppyrit+ym ovat poissa.

Lauantaina näyttäisi olevan myös pari muuta uutta erikoiskoenimeä viime vuosilta eli Hirvimäki ja Väärinmaja. Väärinmaja on kyllä ainakin ajettu joskus takavuosina ja Hirvimäenkin teitä on saatettu ajaa osana jotain muuta pikistä sille pätkä sijaitsee Koskenpään lähistöllä. Lisäksi ainakin viime vuonna paluun kisaan tehneiden Kaipolanvuoren ja Juupajoen ajosuunnat ovat muuttuneet.

Sunnuntaina näyttää olevan ne pakolliset kolme pätkää, joista viime vuodelta on Valkola muuttunut Hannulaksi, joka on ainakin minulle uusi tuttavuus.
 

CamNeely#8

Jäsen
Suosikkijoukkue
PunaMustaValko, Black&Gold, altavastaaja
Ouninpohjasta on kyllä ehdottomasti parhaat palat jätetty pois (lähtö-Mutanen). Kakariston risteyksestäkin menee mielenkiinto näinpäin ajettaessa. Vauhdikkuutta oli enemmän perinteisessä versiossa ja nyt yleisö pääsee seuraamaan lähinnä autojen perävaloja. Loppupäässä, siis nykyisessä alkupäässä on tosin muutama maukas paikka.

Tuo Hirvimäki on ollut osana erinäisinä muina niminä ajettuja pätkiä useastikin.

Sunnuntai tuntuu taas jotenkin turhalta. Kyllä sinne pitäis saada enemmän ek-kilometrejä. Pakkopullaa kaikille, jos erot on suht selviä.
 

Gianfranco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Tähän väliin jälleen ikävä ralliuutinen.
Belgailaisen Larry Colsin kartturi Hans Goudezeune kuoli ulosajossa harjoituksissa.

http://www.iltalehti.fi/urheilu/200803117371845_ur.shtml

Todella huono uutinen. Niin raadolliselta kuin se kuullostaakin, niin tässä realisoituu se riski ja vaara, mikä lajissa toisaalta kiehtookin. Larry Cols on nähty myös Jyväskylän poluilla männä vuosina, kartturi tosin ei ainakaan ulkomuistista muisteltuna ollut sama, joka menehtyi nyt harjoituksissa.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
FIA:n moottoriurheiluneuvosto on tänään päättänyt, että nykyiset WRC-autot poistuvat rallin MM-sarjasta kauden 2010 jälkeen. Kaudesta 2011 alkaen siirrytään käyttämään nykyisiä N-ryhmän autoja sekä super 2000 luokitukseen perustuvia autoja. Näihin jälkimmäisiin saadaan lisätä turbo, sekä iso takasiipi.

Kustannussäästöön tämäkin päätös perustuu, mutta jotenkin vaan on sellainen olo, että ei tässäkään tapauksessa mitään säästöjä saada aikaiseksi. Kaikki valmistajat nimittäin joutuvat rakentamaan kokonaan uudet autot, ja se se vasta kallista puuhaa onkin. Tosin Fiatilla ja Peugeotilla on jo valmiina tällaiset super 2000-luokan ohjukset, mutta ovatko he sitten mukana sarjassa 2011, onkin jo eri asia.

Fiatin liikkeitä on jo saanut seurata Suomessakin, kun Sohlberg perheen kuopus on ajanut SM-sarjaa merkin Abarth Grande Puntolla. Kyllähän se päissin kulkee, kun sitä on saanut vierestä seurata. Myöskin tuo Peugeotin mallin olen nähnyt livenä liikkeellä Italiassa paikallisessa mestaruussarjan osakilpailussa, ja täytyy sanoa, että vaikuttavan näköistä oli senkin auton meno. Kuski oli joku paikallinen suuruus, joka ei kovaa osannut ajaa, mutta auton potentiaalin kyllä huomaa heti vierestä katsomalla.

Muidenkin merkkien tiedetään olevan jo kehittämisessä mukana tässä super-2000 luokassa, ja ainakin sellaiset merkit, kuin Ford Fiesta, VW Polo, Skoda Fabia ja Toyota Corolla ovat yhdistetty tähän luokkaan. Varmasti muitakin merkkejä löytyy, mutta jos nyt kerrankin kävisi niin onnellisesti, että kaikki merkit tulisivat myös mukaan kaudesta 2011 alkaen, niin silloin olisi taas pitkästä aikaa todella paljon eri merkkejä viivalla, ja monelle kuskille löytyisi vastaavasti työpaikka.

Kehitys kehittyy, on tapana sanoa, ja toivottavasti myös rallin MM-sarja siinä sivussa.
 

Olpa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, Vaasan Sport & Eric Lindros
Todella huono uutinen. Niin raadolliselta kuin se kuullostaakin, niin tässä realisoituu se riski ja vaara, mikä lajissa toisaalta kiehtookin. Larry Cols on nähty myös Jyväskylän poluilla männä vuosina, kartturi tosin ei ainakaan ulkomuistista muisteltuna ollut sama, joka menehtyi nyt harjoituksissa.

Vanhoja juttuja, mutta kun nyt vasta osui täällä silmään niin Suomen keltainen lehdistö uutisoi asian hieman erikoisesti, kun tosiasiassa Colsin ulosajo tapahtui yksityistestissä ja molemmat miehistön jäsenet ajoivat ilman kypärää(!)

Olisiko kypärä pelastanut? En tosiaankaan tiedä, mutta uskoisin ettei siitä haittaakaan olisi ollut. Safety first!

Iloisempiin asioihin kun mennään niin aina mielenkiintoinen Argentiinan ralli on jo ovella. Loeb on itse oikeutetusti suurin ennakkosuosikki, mutta eiköhän nuo Suomalaiset foortti miehet laita tiukasti vastaan! Melkoisia ylisanoja Loeb on tässä Meksikon jälkeen päästellyt Latvalasta, saa nähdä vaikuttaako se jotenkin Latvalan menoon...
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Ihan hyvin lähti suomalaisilta Argentiinan ralli käyntiin, kun Hirvonen johtaa ja Latvala on toisena. Hirvosen ero Loebin on yli 50 sekuntia ja Latvalaankin 48. Gardemeister jäi avauspätkällä jo lähemmäs 2 minuuttia.

Yle ilmoittaa, että järjestäjien tulospalvelussa ongelmia, joten tiedä sitten ovatko nuo tulokset ajan tasalla.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Toisen EK:n jälkeen Hirvosen johto toisena olevaan Loebiin on lähes 53 sekuntia, joten hyvältä näyttää Hirvosen tilanne kun jo näin alussa noin paljon eroa. Tolkuttomalla riskillä ei ainakaan tarvitse ajaa.

Latvalalla ongelmia kun jäänyt toisella Ek:lla tolkuttomasti kärjestä(ero Hirvoseen jo 10 minuuttia). Ainakin EK:n maaliin on ajanut, kun kerran ajankin on siitä saanut.
 

Aleksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Teppo Numminen
Ihan hyvin lähti suomalaisilta Argentiinan ralli käyntiin, kun Hirvonen johtaa ja Latvala on toisena. Hirvosen ero Loebin on yli 50 sekuntia ja Latvalaankin 48. Gardemeister jäi avauspätkällä jo lähemmäs 2 minuuttia.

Yle ilmoittaa, että järjestäjien tulospalvelussa ongelmia, joten tiedä sitten ovatko nuo tulokset ajan tasalla.

Aika käsittämätön Hirvosen aika on verrattuna muihin ekalla pätkällä. Joko siellä on ollut kaikilla muilla ongelmia tai sitten ajanotossa on jotain hämminkiä. Epäilen jälkimmäistä.

Edit: Mitähän syheröä siellä körötellään, kun keskinopeus on Hirvosellakin alle 70km/h?
 
Viimeksi muokattu:

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Aika käsittämätön Hirvosen aika on verrattuna muihin ekalla pätkällä. Joko siellä on ollut kaikilla muilla ongelmia tai sitten ajanotossa on jotain hämminkiä. Epäilen jälkimmäistä.

Edit: Mitähän syheröä siellä körötellään, kun keskinopeus on Hirvosellakin alle 70km/h?

Siellä on alkanut sade ja tiet on muuttuneet mutaisiksi, Hirvonen taasen pääsi ajamaan ekan pätkän kuivalla tiellä ja siitä tuo valtava aikaero. Näin siis kertoo lähteistä luotettavin, MTV3. Täytyy sanoa että Hirvosella kävi ihan mieletön munkki, mutta toisaalta kun MM-sarjan johtaja aina joutuu kärsimään eka päivänä niin ehkä se on ihan reilua välillä näinkin päin.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Neljän EK:n jälkeen Hirvonen johtaa Loebia 50,8 sekuntia, joten todella hyvältä näyttää edelleen.

Mutta mikä on tämä kovan onnen soturi Per-Günnar Andersson, jäänyt jokaisella neljällä ensimmäisellä ek:lla tasan 5 minuutia kärkiajasta(tosin ek2:lla tuli lisäksi 30s sakkoa). Aika moinen tilastoihme kyllä on kyseessä.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Mutta mikä on tämä kovan onnen soturi Per-Günnar Andersson, jäänyt jokaisella neljällä ensimmäisellä ek:lla tasan 5 minuutia kärkiajasta(tosin ek2:lla tuli lisäksi 30s sakkoa). Aika moinen tilastoihme kyllä on kyseessä.
Eikös se ainakin ennen ollut niin, että jokaisesta ajamatta jääneestä erikoiskokeesta napsahti 5min, eli PG olisi keskeyttänyt ja noita tilastollisia vitosia nyt ropisee?

Itse asiassa näyttää, että PG on ollut jo TC0:ssa 3min myöhässä josta 30sek sakkoa, eli onkohan jäänyt välille jo ennen ekaa ek:ta.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Mutta mikä on tämä kovan onnen soturi Per-Günnar Andersson, jäänyt jokaisella neljällä ensimmäisellä ek:lla tasan 5 minuutia kärkiajasta(tosin ek2:lla tuli lisäksi 30s sakkoa). Aika moinen tilastoihme kyllä on kyseessä.
Kyseessä on Suzukitallin toinen tehdaskuljettaja, joka on siis keskeyttänyt rallin. Mutta hänelle annetaan jokaiselta ek:lta tasan 5 minuuttia huonompi aika, kuin pätkän paras tehdaskuljettaja on ajamalla saanut. MM-rallissa kun on mahdollista lähteä mukaan kisaan myöskin seuraavana päivänä, vaikka keskeytys tuleekin, niin joku aika pitää silloin ajamattomista pätkistäkin antaa. Sitten kun keskeytät niin, että ilmoitat sen loppuvan nyt tähän, etkä jatka enää huomenna uudestaan, sinun ajanottosi lopetetaan kokonaan.

Tuo annettu aika menee vielä niin, että se 5 minuuttia lisätään sen luokan parhaimman kuljettajan aikaan, eikä automaattisesti erikoiskokeen nopeimman aikaan. Tosin tässä tapauksessa asia on yksi ja sama.

Hyvin kyllä vetää Mikko kärjessä, vaikka pientä onneakin on nyt mukana. Mutta sekin kuuluu lajin luonteeseen, että kaikilla ei voi olla samanlaiset ajo-olosuhteet, vaikka mitä tehtäisiin. Pitkässä juoksussa nämäkin onnet varmaankin menevät aika tasan, kuten urheilussa on tapana käydä.

Jari-Matille tuli sitten taas pieni pyörähdys, ja aikaa meni niin paljon, että hyville pisteille tulee jo kiire. Täysin mahdollista toki se edelleen on, mutta nyt pitää loppu rallista sujua puhtaasti. Liekkö Loebin hulvattomat kehuskelut vähän vaikuttaneet asiaan, että yritystä oli hieman liiaksi? No, tuskin kuitenkaan sillä se pieni virhe tulee tuolla tasolla kovin helposti, koska vauhdit ovat aika tapissa.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Liian hyvin homma lähtikin liikkeelle, sillä Hirvonen ajoi EK5:llä ulos. Ilmeisesti keskeyttänyt kun ei aikaa ek:lta ole vieläkään tullut.

Suomalaiset siis pihalla kärkikahinoista ja Loeb yli 50 sekan johdossa Atkinsoniin. Jotenkin kiinnostus tähän rallin lopahti nyt.
 

Hybbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, MUFC, FCUM
Sehän näyttikin jo yllättävän hyvältä. Toivottavasti Hirvonen pääsee edes jatkamaan että saisi jotain säälipisteitä, voitto taisi tuon kiveen osumisen myötä mennä Loebille.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Loebille voitto ja viiden pisteen karkumatka Hirvoseen nähden. Aika järjettömäksi kasvoivat erot tässä rallissa kun neljänneksi ajanut Rautenbach jäi peräti 20 minuuttia voittajasta ja viidenneksi ajoi jo keskeyttänyt Hirvonen. Ja taisipa käydä vielä niinkin että tallien puolella viimeisen pistesijan nappasi jo ennen ensimmäistä EK:ta keskeyttänyt Suzuki kuskinaan P-G Andersson. Kyllähän tämä on aikamoinen ongelma että näihin muilla mantereilla ajettaviin kilpailuihin ei lähde kuin nämä MM-sarjaa kiertävät tallit ja hekin ihan minimimiehityksellä. Eli mukana on vain kourallinen WRC-autoja ja siksi käy juuri näin että keskeyttäneetkin kuljettajat pääsevät superralli-säännön ansiosta ihan hyvillekin pistesijoille.

Onhan tuo jollain tavalla vähän epäreilua kun ajatellaan vaikkapa että Petter Solberg ajoi varsin hyvin ja joutui pari pätkää ennen maalia keskeyttämään kakkossijalta jääden kokonaan ilman pisteitä, ja sitten joku ensimmäisenä päivänä keskeyttänyt Hirvonen tulee ja nappaa 4 pistettä. En tiedä pitäisikö tuota keskeyttämisestä annettavaa viiden minuutin aikasakkoa/pätkä muuttaa sitten siten että rangaistusta tulisi vähän enemmän koska ainakin tällaisissa kilpailuissa, missä ei ole paljon WRC autoja, pisteille pääsy on loppujen lopuksi aika helppoa keskeytyksenkin jälkeen. Ja pitäisikö esim. näille viimeisenä päivänä keskeyttäneille antaa joku mahdollisuus esim. pajottaa auto kuntoon viimeiselle siirtymälle ja jos he onnistuvat siinä niin annetaan vaan se samat viisi minuuttia/ajamatta jäänyt pätkä mutta sallitaan heillekin pääsy tuloslistoille. Näin esim. Petter Solbergille olisi tullut vielä mahdollisuus neljänteen-viidenteen sijaan. Mielestäni tämä olisi ihan reilua koska jos Hirvonen pääsi tuloslistalle ja pisteille ajamatta kaikkia pätkiä niin eikö myös viimeisenä päivänä keskeyttäneille pitäisi antaa sama mahdollisuus?
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Onhan tuo jollain tavalla vähän epäreilua kun ajatellaan vaikkapa että Petter Solberg ajoi varsin hyvin ja joutui pari pätkää ennen maalia keskeyttämään kakkossijalta jääden kokonaan ilman pisteitä, ja sitten joku ensimmäisenä päivänä keskeyttänyt Hirvonen tulee ja nappaa 4 pistettä. En tiedä pitäisikö tuota keskeyttämisestä annettavaa viiden minuutin aikasakkoa/pätkä muuttaa sitten siten että rangaistusta tulisi vähän enemmän koska ainakin tällaisissa kilpailuissa, missä ei ole paljon WRC autoja, pisteille pääsy on loppujen lopuksi aika helppoa keskeytyksenkin jälkeen. Ja pitäisikö esim. näille viimeisenä päivänä keskeyttäneille antaa joku mahdollisuus esim. pajottaa auto kuntoon viimeiselle siirtymälle ja jos he onnistuvat siinä niin annetaan vaan se samat viisi minuuttia/ajamatta jäänyt pätkä mutta sallitaan heillekin pääsy tuloslistoille. Näin esim. Petter Solbergille olisi tullut vielä mahdollisuus neljänteen-viidenteen sijaan. Mielestäni tämä olisi ihan reilua koska jos Hirvonen pääsi tuloslistalle ja pisteille ajamatta kaikkia pätkiä niin eikö myös viimeisenä päivänä keskeyttäneille pitäisi antaa sama mahdollisuus?

Hieman epäreilua tosiaan. Taisin tuossa alkukaudesta kritisoidakin tätä nykysysteemiä. Muutama auto ajaa kilpaa, ja sitten kun joku lipsahtaa ulos, niin huonollakin ajolla huipputallissa päästään helposti hyville pisteille (sijoille 1-4). Nyt sitten kävi niin, että nekin jotka jo keskeyttivät pääsivät pisteille. Ja tosiaan Solberg, joka oli reilun minuutin perässä ennen kolmea viimeistä EK:ta jäi kokonaan pisteittä. Vaikka tuolla 5 min / Ek olisi ollut lopputuloksissa 4.

Ei siinä mitään. Säännöt ovat sääntöjä ja Hirvonen sai 4 pistettä. Onkohan koskaan aikaisemmin useampi jo keskeyttänyt päässyt pisteille, tai niinkin korkealle kuin sijalle 5. Rautenbach ei kait sijalta 4 keskeyttänyt. Ajoi vain muuten "laatuaikoja". EK1: +3,32, EK2:+2,38, EK3:+1,02...
 

Olpa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, Vaasan Sport & Eric Lindros
Niin ehkä tämän hetken "oikeuden" mukaisin ratkaisu voisi olla se, että esim. nyt Petterille olisi lyöty se 5min/ek lisää.

Täytyy antaa pointsit subarulle, kuinka paljon jaksoivat uskoa Atkinsoniin. Nyt rupeaa tuloksia tulemaan ja se autokin pysyy tiellä. Mies vaikuttaa muutenkin aika symppis jätkältä. Ehkä case Hirvosesta jotain team subella opittiin sittenkin...

Seuraavaksi sitten Jordanian ralli, joka on uusi ralli MM-tasolla. Yleisöä ei ainakaan ole hirveästi reitille odotettavissa ja ilmeisesti jossain autiomailla ajellaan kivikkoisia hiekkateitä ristiin rastiin.
 

Olpa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, Vaasan Sport & Eric Lindros
Jordanian MM-Ralli käynnissa, joten aika nostaa tämä ylöspäin. Takaa tulevilla ilmeisesti (kuten arvata saattaa) etu.

Loeb, Hirvonen sekä Atkinson kärkilähtijät ja kaikki kertoivat että auto surffaa laidasta toiseen ja Loeb & Hirvonen oli ajanut kunnolla leveäksi loppupäässä, mutta (ilmeisesti) Jordaniassa ei ole esim. ojia tai edes puskia, niin saa tieltä hieman leveäksi mennä, kunhan ei pahoihin kiviin osu.

Barry Clark sai pikahälytyksen Munchi-tiimin focukseen Compancin tilalle ja ajaa ensimmäisen WRC-kisan WRC-autolla. Lähtökohdat ei kovin vahvat ole, kun kartturina on mies joka ei ole koskaan lukenut nuotteja englanniksi ja Clark ei itse ole käynyt nuotittamassa vaan ajaa Wilsonin ja Villagran nuottien yhdistelmällä : )
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Barry Clark sai pikahälytyksen Munchi-tiimin focukseen Compancin tilalle ja ajaa ensimmäisen WRC-kisan WRC-autolla. Lähtökohdat ei kovin vahvat ole, kun kartturina on mies joka ei ole koskaan lukenut nuotteja englanniksi ja Clark ei itse ole käynyt nuotittamassa vaan ajaa Wilsonin ja Villagran nuottien yhdistelmällä : )
Sääntöjen vika tämäkin on, kun niissä lukee, että vain toisen kilpailijan autokunnasta voi vaihtaa. Se olisi luonnollisempaa, kun esim. kartturin sairastuessa hänet voisi vaihtaa toiseen (tämä on toki nykyisin sallittu), mutta sitten niin, että kuskin vaihtuessa myös kartturin saisi vaihtaa omaksi tutuksi mieheksi, ettei käy niinkuin tässäkin tapauksessa kävi. Tässä aletaan puhumaan jo turvallisuusasoistakin, kun skotti kuuntelee jotain toisten tekemiä nuotteja. Clark joutuu ajamaan oikeastaan sitä vauhtia, mitä pelkällä näkemisellä pystyy tietä hahmottamaan, ja siinähän tunnetusti tulee pahaakin jälkeä, kun sopiva paikka eteen tulee. Onneksi on kuitenkin tuollainen ralli kyseessä, että puut ja ojat loistavat poissaolollaan.

Ensimmäinen erikoiskoe on tosiaan jo takana, ja tasaista on kärjessä. Ero ensimmäisen ja viidennen välillä on muutaman sekunnin luokkaa. Gardemeister jäi heti 15 sekunttia, joka tarkoittaa noin sek/km.
 

Hybbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, MUFC, FCUM
Ensimmäisellä oikealla pätkällä Gardemeister jäi 29 sekuntia kärkeen ja kolmos-EK:n maaliin auto numero 11 ei ole edes tullut. Saa nähdä kauanko Suzukin taival MM-sarjassa jatkuu, ei tuo kauhean lupaavalta näytä. Sääli Tonia, ihan lupaavia tuloksia tuli vielä pari vuotta sitten.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös