Mainos

Ralliketju

  • 1 865 431
  • 15 013

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Niin eipä tuo Matthew vauhti ole kyllä mitään vakuuttavaa ole ollut. Kaveri on sentään ajanut jo aika pitkään. Itse istuttaisin siihen autoon jonkun lupaavan nuoren suomalaisen, esim. Anton Aleenin, mutta raha ratkaisee taas.
Ei ratkaise raha tätä paikkaa, vaikka joku niin voisi kuvitellakkin. Isä vaan haluaa, että poika ajaa hyvällä kalustolla, sekä toivoo tietysti pojan vauhdin nousevan lähemmäksi maailman kärkeä. Valitettava totuus on vaan se, että pojasta ei tule koskaan yhtään mitään nykyisestä enempää. Kukaan ei kehtaa sitä sanoa Malcomille suoraan, joten annetaan pojan ajaa.

Hyvin käytti Jari-Matti saamansa hyödyn hyväkseen, kun ajopaikka oli ehkä paras kaikista. Tänään lauantaina, kun J-M on sitten aura-auton roolissa, niin latu on paljon liukkaampi. Nyt tarvitaan niitä jäitä sinne J-M:n pipoon, ettei tule mitään typerää tehtyä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jos rahan voimalla ajavista puhutaan niin paras esimerkki lienee herra nimeltä Khalid Al Qassimi, joka ajaa siis tehtaan Fordilla. Silti sijoitukset on jatkuvasti osastoa "ynnä muut", tälläkin kertaa edellä näyttää olevan N-ryhmäläisiäkin vaikka miehellä ei tainnut edes olla mitään murheita auton kanssa. Ja viime vuonna Jyväskylässä Toni Gardemeister pisti Ouninpohjassa muutaman sekunnin Al Qassimille päihin F-ryhmän takaveto-Bemarilla! Mutta ilman tätä kaveria Fordien kyljessä ei todennäköisesti lukisi "Abu Dhabi" joten siinä lienee syy miksi tällainen heppu saa harrastella rallia hyvällä tehdasautolla.

Mutta eipä kyllä näytä tosiaan tulevan kuskia tuostakaan Wilsonin pojasta. On hän nyt vähän kehittynyt tässä parin vuoden aikana mutta edelleen jopa Stobartin keikkakuskit on jatkuvasti häntä nopeampia, ja jopa nämä Argentiinalaistiimin Fordit on tainneet olla välillä edellä. Sijoitukset on jatkuvasti siellä jossain 7-12. Kalustostahan se ei ole kiinni kun samaan aikaan kuitenkin esim. Henning Solberg ja Jari-Matti Latvala on kilpaillut samanlaisella kalustolla palkintosijoista.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Kaksi päivää on todellista ajamista takana, ja sekä J-M että Mikko jatkavat siitä, mihin eilen jäivät. Tosin tuossa kun seurailin tapahtumia väliaikojen muodossa, niin kylmät tuli iholle, kun Mikon ajat jäivät päivän viimeiseltä EK:lta ainoastaan yhteen väliaikaan. Onneksi siinä kävi niin, kuten usein aiemminkin, nimittäin satelliittipaikannus hukkasi auton sijainnin, eikä syytä huoleen ollutkaan.

Gardemeisteria käy sääliksi, kun auto on mikä on, mutta ei sitä silti puskaankaan saisi vehkeitä päästää, niinkuin Toni tänään valitettavasti teki.

Hienosti tämä valtikka istuu muutenkin suomalaisten käsissä, kun viisi kuljettajaa kymmenestä ensimmäisestä tällä hetkellä on meikäläisiä. Juho Hänninen johtaa N-ryhmää, ja Jari Ketomaa tuuppaa tulemaan heti seuraavana.

Tuon hetki sitten tulleen MTV3:n lähetyksen alussa oli pieni lapsus, kun tämä naistoimittaja oli siinä rengasrekan liepeillä, ja kertoi, että nämä valitut renkaat ovat lumipyöriä. Ne olivat kylläkin jääpyöriä, mutta pistetään virhe miesten piikkiin, kun eivät ole varmaankaan toimittajaa riittävän hyvin informoineet.

Loeb muuten keskeytti jo toisen kerran kisan aikana, kun vehkeet eivät nyt toimi, niinkuin mestari haluaisi.

Tässä vielä tilanne kahden päivän jälkeen:

Koodi:
 1. J-M. Latvala     Ford    2.03.53,7 
 2. Mikko Hirvonen   Ford        +49,8 
 3. Gigi Galli       Ford      +1.35,9 
 4. Petter Solberg   Subaru    +2.40,9 
 5. Matthew Wilson   Ford      +4.37,6 
 6. A. Mikkelsen     Ford      +4.48,1  
 7. Daniel Sordo     Citroen   +6.51,3 
 8. T.Gardemeister   Suzuki    +8.49,3 
 9. Juho Hänninen    Mitsub.   +8.52,7
10. Jari Ketomaa     Subaru    +10.00,8
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Loeb muuten keskeytti jo toisen kerran kisan aikana, kun vehkeet eivät nyt toimi, niinkuin mestari haluaisi.

MTV3:n sivujen mukaan Loebilta hajosi tänään moottori. Jos näin kävi niin eikös tämä tarkoita viiden minuutin aikasakkoa seuraavaan kilpailuun? Vai miten se moottorisääntö meni oikein?
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
MTV3:n sivujen mukaan Loebilta hajosi tänään moottori. Jos näin kävi niin eikös tämä tarkoita viiden minuutin aikasakkoa seuraavaan kilpailuun? Vai miten se moottorisääntö meni oikein?
Moottorisääntö sanoo niin, että kolme rallia pitää ajaa samalla moottorilla. Tehtailla on oikeus kuitenkin etukäteen nimetä ne kilpailut, joissa mitäkin konetta käytetään. Kaikki tallit nimesivät Monten ja Ruotsin heti alkuun samalle koneelle, mutta kolmas nimetty ralli Citroenin osalta ei ole ainakaan minun tiedossani. Seuraava kilpailuhan ajetaan kaukana Meksikossa, joten se ei sovi maantieteellisesti luontevasti tähän jatkoksi. Tosin käytettävät koritkin on numeroitu, joten ei niitäkään voi vaihtaa, kuin mustalainen hevosta.

Olen kuitenkin siinä käsityksessä, että Meksikossa vedetään uusilla koreilla, ja tekniikalla.

Nämä tekniikka- ja korisäännöt ovat niin mutkikkaasti kirjoitettu, että en tiedä kuin yhden ihmisen maailmassa, joka osaa vastata näihin visaisiin kysymyksiin suoralta kädeltä. Eikä tämä mies ole edes FIA:n palveluksessa ;)
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nämä tekniikka- ja korisäännöt ovat niin mutkikkaasti kirjoitettu, että en tiedä kuin yhden ihmisen maailmassa, joka osaa vastata näihin visaisiin kysymyksiin suoralta kädeltä. Eikä tämä mies ole edes FIA:n palveluksessa ;)

Porttila?
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
No, ei todellakaan. Olen ollut lajissa mukana jo vuosia, ihan huipullakin, eikä tätä mainitsemaasi nimeä ole tarvinnut katsella niissä piireissä, onneksi.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
No, ei todellakaan. Olen ollut lajissa mukana jo vuosia, ihan huipullakin, eikä tätä mainitsemaasi nimeä ole tarvinnut katsella niissä piireissä, onneksi.

Tuli vaan Sporde heti mieleen kun todellisista asiantuntijoista puhuttiin...
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Tuli vaan Sporde heti mieleen kun todellisista asiantuntijoista puhuttiin...
Ymmärrän kyllä mitä tarkoitat, ja kun vielä Mängimies yhdisti minut ja Porttilan samaksi henkilöksi, niin entistä suuremmalla syyllä ;)
 

Olpa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, Vaasan Sport & Eric Lindros

tiikeri

Jäsen
Olen aina pitänyt Tuomista yksinkertaisena junttina, mutta tämä varmisti asian täysin.

Kerro toki lisää tästä junttiudesta? Aivan oikein vuodatettu, jos ei idiootit osaa toimia, niin silloin saa ja pitää antaa puukkoa. Ei luulisi olevan kovin vaikea ymmärtää. Onhan se nyt toki kauheaa, kun noin rumasti vieläpä kirosanakin sieltä lipsahti, toivottavasti ei kovin moni yöuniaan menettänyt.

Latvalan ajoa on ollut hieno seurata, toivottavasti pää ja auto kestää loppuun saakka. Todella lahjakas kaveri, joka on kokenut epäonnea ja saanut kantapään kautta oppia asioita rallimaailmassa, eiköhän tämä pikkuhiljaa ala kantamaan myös hedelmää.
 
Viimeksi muokattu:

Sateentekijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Anaheim Ducks - pelaajista: Joe Sakic
Olihan se aivan järkyttävää, kun Tuominen selosti F1-kisoja. Se "junttius" tuli jo silloin esiin. Onneksi Saari tuli nappisilmän tilalle ja kisoja voi taas katsoa äänen kera.

Sori OT.
 

Olpa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, Vaasan Sport & Eric Lindros
Kerro toki lisää tästä junttiudesta? Aivan oikein vuodatettu, jos ei idiootit osaa toimia, niin silloin saa ja pitää antaa puukkoa. Ei luulisi olevan kovin vaikea ymmärtää.

Juuri näin minäkin näkisin asian.

Sateentekijä kirjoitti:
Onneksi Saari tuli nappisilmän tilalle ja kisoja voi taas katsoa äänen kera.

Sori OT, mutta jos selostajalta menee puolet asioista/tilanteista kisassa ohi niin ei voi kyllä kehua millään.

Toivottavasti Suomipojat pitää vehkeet tiellä niin WRC kuin N-Ryhmän autoissa. F-Cuppia tuli myös tänään käytyä katsomassa ja onhan se penkan päällä aina mahtavaa seurattavaa!
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Olen aina pitänyt Tuomista yksinkertaisena junttina, mutta tämä varmisti asian täysin.
Voisitko hieman perustella näkemyksiäsi?

T:Hänet hyvin tunteva henkilö
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Gardemeisteria käy sääliksi, kun auto on mikä on, mutta ei sitä silti puskaankaan saisi vehkeitä päästää, niinkuin Toni tänään valitettavasti teki.
En oikein osaa Gardemeisteria sääliäkään. Tilaisuuksia on jo ollut tuhat ja yhtä monta on tuhottu. Ei ehkä mitään kärkitallin ykköskuljettajapaikkaa, mutta ei kai niitä muillekaan joka joulu tule. Harmi sinänsä, tykkäsin Garden työnnöstä jo B-junnuissa Ascona-aikoinaan. Vauhti kohdallaan, mutta kun joko auto ei pysy tiellä tai sitten siinä on aina jotain vikaa. Teknisiä ongelmia tulee toki kaikille joskus, mutta onko se enää autosta kiinni jos jollekin niitä ongelmia tulee aina, oli auto tai vuosi mikä tahansa. Kaikki autot on Garde jo urallaan vetänyt tuhannen pillun päreiksi. En tiedä, ehkä olen väärässä, mutta ei siihen osaa luottaa. Ei kai kaikki Garden uralla tapahtuneet kommellukset voi olla pelkkää huonoa tuuria? Sillä on nyt kuitenkin toistakymmentä vuotta jo ollut huono tuuri?

P.S. Viestini näyttää nyt siltä, että hyökkäisin kohti Aeromania, mutta ei ei. Ihmetyttää vain tämä herra nimeltään Toni Gardemeister näin yleisesti ottaen.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Viestini näyttää nyt siltä, että hyökkäisin kohti Aeromania, mutta ei ei. Ihmetyttää vain tämä herra nimeltään Toni Gardemeister näin yleisesti ottaen.
Rakas Shayne, minua kohtaan saa hyökätä, jos on asiaa, ja ehkä jopa ilmankin. Tosin siitä en kovinkaan paljotta pidä.

Mutta oikeassa olet, nimittäin Toni ei ole voittajatyyppi sitten ollenkaan.

Seuraava asia on fakta, vaikka en sitä saisi sanoakkaan. Toni joutui ulos Fordilta 2006 vain siitä syystä, ettei osaa voittaa ralleja.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Seuraava asia on fakta, vaikka en sitä saisi sanoakkaan. Toni joutui ulos Fordilta 2006 vain siitä syystä, ettei osaa voittaa ralleja.
Viisas päätös, tosin vielä viisaampaa olisi ollut jättää palkkaamatta kokonaan. Suzukin kehitystyöhön kyllä ehkä paras mahdollinen vaihtoehto, kukapa muukaan pystyisi ruoskimaan autosta jokaikisen osan paskaksi, tai ainakin seitsemän kertaa katon kautta ympäri.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Viisas päätös, tosin vielä viisaampaa olisi ollut jättää palkkaamatta kokonaan. Suzukin kehitystyöhön kyllä ehkä paras mahdollinen vaihtoehto, kukapa muukaan pystyisi ruoskimaan autosta jokaikisen osan paskaksi, tai ainakin seitsemän kertaa katon kautta ympäri.
Asia ei ole helppo. Lähdetään siitä faktasta, ketkä osaavat niitä autoja rakentaa ja kehittää.

Allekirjoittanut on ollut mukana hommassa, ja voin kertoa, että Toni osaa homman. On vain kaksi eri asiaa, olla hyvä testeissä ja itse kilpailuissa. Ja usko minua, olen tehnyt tätäkin työtä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tästä olen Aeromanin kanssa samaa mieltä että kyllähän sitä on moni tuolla rallipiireissä sanonut että Gardemeister on hyvä juuri auton kehittäjänä. Häneltä näyttää puuttuuvan se "viimeinen vaihde" joka erottaa hyvät kuljettajat voittajista joten siksi hän joutui aikanaan ulos Fordilta ja siksi hän vieläkin odottaa sitä ensimmäistä voittoaan. Mutta minä uskoisin että koska Suzukilla ei muutenkaan taistella vielä voitoista eikä edes palkintosijoista, niin Gardemeister on heille tähän tilanteeseen juuri oikea mies.

PS. Saako kysyä Aeroman, että mitä hommaa sinä olet tuolla rallipiireissä suorittanut noin tarkalleen ottaen? Teknisellä puolella? Kuljettajana? Kartturina?
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Missä Latvala? Vetikö pihalle?

Samaa juuri tässä katselin...

EDIT: Ainakin Motorsportsforumin mukaan kaikki OK, jotain hämminkiä vaan tuloksissa.
EDIT2: Nythän tuo jo ilmestyikin tuloksiin, eli 4 sekunnin pohjat.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
EK18 on ilmeisesti peruttu joten kolme pätkää pitäisi vielä poikien/autojen kestää...

EDIT: Garden Suzukista on hajonnut ohjaustehostin, ja edessä on yli 20 kilometrin pätkä.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös