En usko, että Toyotan R1-tiimin suhteen tulee mitään yllätyksiä. Eiköhän siellä sama nelikko jatka samaan tapaan kuin tälläkin kaudella. Mutta tuon R2-projektin suhteen voi tullakin jotain pientä yllätystä. Vaikka Toyota on ilmoittanut, että ei lähde mukaan WRC2-luokkaan tehdastiimillä, niin kyllä heillä varmaankin jonkinlainen panostus tuohon silti on, ja haluavat uuden auton rattiin tasokkaat kuljettajat.
Hyundain kohdalla kuviot on jo melko selvät, ja epäselvää on ainoastaan se, kenen kanssa Lappi jakaa auton ja ketkä ajaa missäkin kisoissa. Lapin mukaan hänen ohjelmansa on "joustava", eli tarkkaa kisamäärää ja kisoja ei ole vielä lyöty lukkoon. Suninen on varmaan se todennäköisin mies jakamaan tuon auto, mutta Japanissa myös Sordo ilmoitti, ettei halua lopettaa vielä tähän Japanin kisaan vaan haluaa ainakin yhden kisan ajaa vielä Euroopassa perheensä ja muiden läheisten edessä. Ajaako Sordo sitten jonkin kisan nelosautossa vai tuleeko hänkin tuohon kolmosautoa jakavien porukkaan?
Fordilla on varmaan mietintämyssy päässä ensi kauden suhteen. Pelimerkit ei riitä ykköskorin miehiin, eikä niitä nyt ole edes tarjollakaan. Loubet'n kausi oli ihan kamala mutta Japanin kisa ei varmaankaan tarjonnut Fordille kovin paljon helpotusta valintaan, kun Fourmaux veti heti ensimmäiselä metsäpätkällä ulos ja keskeytti kisan. Kun Fourmaux jatkoi siitä mihin jäi edellisellä R1-visiitillä, niin vaikea sanoa, että olisiko hän minkäänlainen parannus Loubet'hin verrattuna. Loubet-Fourmaux-kaksikko tuntuisi taas kyllä ihan liian riskialttiilta ottaen huomioon kaksikon ulosajoherkkyyden. Vanha tuttu Gus Greensmith ajoi hyvän kauden R2-autolla, mutta niin ajoi myös Fourmaux, joten se ei kerro sinällään mitään. Oliver Solbergia on heitelty yhdeksi vaihtoehdoksi, vaikka on spekuloitu, mahtuuko Monsterin vahvasti tukema Solberg mitenkään Red Bullin tukemaan talliin. Mikkelsen olisi varmasti R2-kuljettajista se vahvin vaihtoehto, mutta hän pyörii yllättävän vähän minkään R1-tallin huhuissa. Fordille vaikuttaisi tulevan nyt jonkinlainen "välivuosi", mikä myös tallin sisällä on myönnetty. He panostivat isosti Tänakiin, mutta homma meni pieleen, joten nyt pitää vetää vähän henkeä koska napit ei riitä samanlaiseen panostukseen toista kautta peräkkäin.