Mainos

Ralliketju

  • 1 838 096
  • 14 821

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Stadionin pyöritys on edessä vielä tänään muutaman tunnin kuluttua. Mutta huomenna on edelleen yli 80 km kovaa taistelua jäljellä, ja paljon voi vielä tapahtua. Toyotan kolmikko yrittää varmistaa paikkojaan podiumilla ja Lappi puolestaan omaa sijoitustaan Tänakin ja Katsutan hyökkäyksiltä.
Tässä se isoin jännitys taitaa olla Lappi-Tänäk-Katsuta osastolla viimeiseen päivään. Vähän jopa salaa toivoisi että Katsuta pystyisi vielä nousemaan molempien ohi, mutta siihen taidettaisiin vaatia että sataisi tai jotain tapahtuisi edessä, mutta kaikki mahdollista. Paljon matkaa vielä ja se että luodaan takaa painetta taas tuoda muille vaikeuksia jos pitääkin ajaa maksimia.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Katsuta ajaa kuin riivattu ja Tänak ei mahda mitään. Japanilainen nousi EK19:lla ohi ja eroa saman tien 20 sekuntia Katsutan hyväksi. Lappiin eroa 16,2 sekuntia kun kolme pätkää ajamatta. Ratkaiseva on varmaan yli 22 kilometriä pitkä EK20, koska ensimmäisellä ajokerralla Lappi jäi Katsutasta 13 sekuntia.

Itse melkein toivon tässä, että joku joutuisi kärkikymmeniköstä vielä sen verran vaikeuksiin, että saataisiin tuo Hiroki Arai pisteille. Ei ole ihan äsken nimittäin ajettu etuvetoautolla MM-pisteitä.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Katsuta ajaa kuin riivattu ja Tänak ei mahda mitään. Japanilainen nousi EK19:lla ohi ja eroa saman tien 20 sekuntia Katsutan hyväksi. Lappiin eroa 16,2 sekuntia kun kolme pätkää ajamatta. Ratkaiseva on varmaan yli 22 kilometriä pitkä EK20, koska ensimmäisellä ajokerralla Lappi jäi Katsutasta 13 sekuntia.

Itse melkein toivon tässä, että joku joutuisi kärkikymmeniköstä vielä sen verran vaikeuksiin, että saataisiin tuo Hiroki Arai pisteille. Ei ole ihan äsken nimittäin ajettu etuvetoautolla MM-pisteitä.

Vähän semmoinen tunne että Lappi tuosta vielä tipahtaa pois, vähän veikkaan että ei tuolla silitellä päätä jos Toyota päästetään 4 auton voimin kärkeen. Toki Katsuta yhtä hyvä vaihtoehto.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Lappi onnistui kuin onnistuikin tuolla pitkällä pätkällä ja nyt ei kyllä Katsuta enää ohi tule, mikäli Lapille ei powerilla tule jotain ongelmaa.

Ja minunkin toiveeni toteutui kun Munster ajoi ulos tuolla EK20:llä ja Hiroki Arai R4-Peugeotilla nousi viimeiselle MM-pistesijalle. Vaikka on tuolla sijalla pitkälti keskeytysten ansiosta niin silti kova suoritus, koska on myös ihan ajamalla pitänyt takanaan pari-kolme R2-autoa.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Ei lähtenyt Kalle enää hulluttelemaan powerilla vaan varmisteli tallille kolmoisvoiton sen kotikisassa. Kisan voitto siis Evansille ja powerin täydet pisteet Neuvillelle. Lappi löysi vauhdin juuri oikealla hetkellä ja pystyi pitämään Katsutan takanaan, ja estämään Toyotan neloisvoiton.

Hiroki Araille tuo viimeinen MM-pistesija, ja taisi olla ensimmäinen kerta sitten vuoden 2008 Meksikon kisan kun vajaavetoisilla ajettiin MM-pisteille. Tuolloin kyseessä oli muuan Sebastien Ogier Citroenin S1600-autolla.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei lähtenyt Kalle enää hulluttelemaan powerilla vaan varmisteli tallille kolmoisvoiton sen kotikisassa. Kisan voitto siis Evansille ja powerin täydet pisteet Neuvillelle. Lappi löysi vauhdin juuri oikealla hetkellä ja pystyi pitämään Katsutan takanaan, ja estämään Toyotan neloisvoiton.

Hiroki Araille tuo viimeinen MM-pistesija, ja taisi olla ensimmäinen kerta sitten vuoden 2008 Meksikon kisan kun vajaavetoisilla ajettiin MM-pisteille. Tuolloin kyseessä oli muuan Sebastien Ogier Citroenin S1600-autolla.
Aaron Burkart Suzuki Swift S1600 Turkissa 2010 edellinen kaksivetoinen MM-pisteillä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Dino

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kajetakajetakajetanowic voitti WRC-2 Challengerin mestaruuden. Eikös hän vuosi sitten vääntänyt jo WRC-2 mestaruudesta, mikä homma tämä Challenger?
 

Sambody

Jäsen
Kajetakajetakajetanowic voitti WRC-2 Challengerin mestaruuden. Eikös hän vuosi sitten vääntänyt jo WRC-2 mestaruudesta, mikä homma tämä Challenger?
Muistaakseni osallistua saa, jos ei ole Wrc-2 mestaruutta tai ajanut ikinä pääluokan tiimipisteistä.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Ei tapahtunut mitään erikoista enää päätöspäivänä. Takan takaa-ajokin hyytyi päivähuollon jälkeen vähän ihmeellisestikin. EP löysi lisää vauhtia ja Taka menetti sitä vastaavasti, aika erikoiset muutokset kesken päivän.

Toyota oli vahva sekä kuskien että autojen osalta. Saas nähdä mitä Hyundai keksii ensi kaudeksi.

Ja jossain taisi jo lukea, että Japanista kuuluu heti huomenna sopimusuutisia.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ja jossain taisi jo lukea, että Japanista kuuluu heti huomenna sopimusuutisia.
Toyotan pitäisi huomenna julkistaa ensi kauden kuljettajansa. Vahvastihan tuo näyttää, että samalla nelikolla homma jatkuu. Pieniä huhuja on, että jokin yllätyskin sieltä tulisi. Olisiko se Pajarin siirto Toyotan rally2-auton rattiin, mutta toisaalta miksi Toyota sen julkistaisi?
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jostain syystä Kris Meeken nimi on pyörinyt huhuissa. Ihmetteln kyllä minkä takia mutta eiköhän tuo huomenna selviä. Pajari se tuskin on koska jatkanee R2 sarjassa, mutta toki mahdollista että ajaa Toyotalla. Ainakin toistaiseksi Toyota on kertonut ettei lähde tehdasteamilla siihen sarjaan. Ainoastaan toimittaa autoja asiakkaille...
 

Vepe21

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kiekko-Vantaa, Mainz 05
Jostain syystä Kris Meeken nimi on pyörinyt huhuissa. Ihmetteln kyllä minkä takia mutta eiköhän tuo huomenna selviä. Pajari se tuskin on koska jatkanee R2 sarjassa, mutta toki mahdollista että ajaa Toyotalla. Ainakin toistaiseksi Toyota on kertonut ettei lähde tehdasteamilla siihen sarjaan. Ainoastaan toimittaa autoja asiakkaille...
Lähtenyt vissiin liikkeelle siitä, että miehen Facebook-profiilikuvaksi on vaihtunut kuva, jossa ollaan Toyotan ohjaamossa. Samaten Seb Marshall, Meeken vanha kartturi, on ilmoittanut, ettei jatka enää kommentaattorin hommia, mutta rallin parissa pysyy kuitenkin.

Villinä veikkauksena jos pitäisi heittää Meeken ensi kaudesta, niin joko
1) Fordille korvaamaan Tänak
2) Toyotan Rally2:lla ajamaan WRC2:n mestaruudesta

Toyotahan on tosiaan sanonut, ettei lähde tehdastiiminä, mutta olisiko sellainen "puoli tehdastiimi" mahdollinen? Vähän samaan tapaan kuin siis Toksport ja Skoda. No, huomennahan sitä ainakin jotain selviää.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Villinä veikkauksena jos pitäisi heittää Meeken ensi kaudesta, niin joko
1) Fordille korvaamaan Tänak
2) Toyotan Rally2:lla ajamaan WRC2:n mestaruudesta

Toyotahan on tosiaan sanonut, ettei lähde tehdastiiminä, mutta olisiko sellainen "puoli tehdastiimi" mahdollinen? Vähän samaan tapaan kuin siis Toksport ja Skoda. No, huomennahan sitä ainakin jotain selviää.

Noh luulisi että rally1 projektiin olisi Mikkelsen ja Solberg ainakin edellä ettei mitään asiaa pitäisi rally1 olla, mutta rally2 voi olla jopa yksityistiimeihin mielenkiintoinen nimi kun 5 voittoa MM-ralleista ja kokemusta myös Hyundain ally 2 autosta tämän kauden portugalin sarjasta. Jotenkin semmoinen tunne että Toyota jatkaisi täysin samalla tavalla rally1 autojen osalta, Katsutaa tuskin vielä pihalle heitetty kun uuttakaan projektia vielä ole tilalle ellei sitten päädytty Mikkelseniä hankkimaan kolmosautoa jakamaan tai jopa Solberg.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
En usko, että Toyotan R1-tiimin suhteen tulee mitään yllätyksiä. Eiköhän siellä sama nelikko jatka samaan tapaan kuin tälläkin kaudella. Mutta tuon R2-projektin suhteen voi tullakin jotain pientä yllätystä. Vaikka Toyota on ilmoittanut, että ei lähde mukaan WRC2-luokkaan tehdastiimillä, niin kyllä heillä varmaankin jonkinlainen panostus tuohon silti on, ja haluavat uuden auton rattiin tasokkaat kuljettajat.

Hyundain kohdalla kuviot on jo melko selvät, ja epäselvää on ainoastaan se, kenen kanssa Lappi jakaa auton ja ketkä ajaa missäkin kisoissa. Lapin mukaan hänen ohjelmansa on "joustava", eli tarkkaa kisamäärää ja kisoja ei ole vielä lyöty lukkoon. Suninen on varmaan se todennäköisin mies jakamaan tuon auto, mutta Japanissa myös Sordo ilmoitti, ettei halua lopettaa vielä tähän Japanin kisaan vaan haluaa ainakin yhden kisan ajaa vielä Euroopassa perheensä ja muiden läheisten edessä. Ajaako Sordo sitten jonkin kisan nelosautossa vai tuleeko hänkin tuohon kolmosautoa jakavien porukkaan?

Fordilla on varmaan mietintämyssy päässä ensi kauden suhteen. Pelimerkit ei riitä ykköskorin miehiin, eikä niitä nyt ole edes tarjollakaan. Loubet'n kausi oli ihan kamala mutta Japanin kisa ei varmaankaan tarjonnut Fordille kovin paljon helpotusta valintaan, kun Fourmaux veti heti ensimmäiselä metsäpätkällä ulos ja keskeytti kisan. Kun Fourmaux jatkoi siitä mihin jäi edellisellä R1-visiitillä, niin vaikea sanoa, että olisiko hän minkäänlainen parannus Loubet'hin verrattuna. Loubet-Fourmaux-kaksikko tuntuisi taas kyllä ihan liian riskialttiilta ottaen huomioon kaksikon ulosajoherkkyyden. Vanha tuttu Gus Greensmith ajoi hyvän kauden R2-autolla, mutta niin ajoi myös Fourmaux, joten se ei kerro sinällään mitään. Oliver Solbergia on heitelty yhdeksi vaihtoehdoksi, vaikka on spekuloitu, mahtuuko Monsterin vahvasti tukema Solberg mitenkään Red Bullin tukemaan talliin. Mikkelsen olisi varmasti R2-kuljettajista se vahvin vaihtoehto, mutta hän pyörii yllättävän vähän minkään R1-tallin huhuissa. Fordille vaikuttaisi tulevan nyt jonkinlainen "välivuosi", mikä myös tallin sisällä on myönnetty. He panostivat isosti Tänakiin, mutta homma meni pieleen, joten nyt pitää vetää vähän henkeä koska napit ei riitä samanlaiseen panostukseen toista kautta peräkkäin.
 

Sambody

Jäsen
Millener sanoi ettei sopimusta ole vielä Red Bullin kanssa, mutta haluavat toki jatkaa yhteistyötä heidän kanssaan ensi kaudella. Eiköhän M-Sportin kuljettajat loksahda paikalleen vasta, kun Red Bull kuvio selviää. Monster ja Solberg olisi tyhmyyttä ohittaa kuljettajavalinnoissa mikäli jostain syystä Red Bull ei olisi M-Sportia tukemassa enää ensi kaudella, joten siihen perustan että M-Sportilla odotellaan Red Bullin päätöstä. Munster lienee vahvoilla ajamaan ainakin osan kaudesta. Serderidis sanoi toki, että M-Sportin täytyy hieman tulla vastaan hintalapun kanssa, jotta Munsterille saadaan ensi kaudeksi useampia kilpailuja Rally1-autolla. Kertoo omaa kieltä kilpailujen kustannuksista, koska Munsterille tarjolla kuitenkin Serderidiksen omistama Puma. Loubet/Fourmaux myös tyrkyllä kumpaa nyt ikinä Ranskan autourheiluliitto haluaakin enemmän tukea.
 

Altec

Jäsen
Rovanperä useamman vuoden jatko, mutta ensi vuonna vain puolikas kausi.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti
Jos on 23vuotiaana ajanut 15v rallia niin varsin ymmärrettävä ja arvostettava päätös. Nyt voi akkuja ladata ja viettää enemmän normaalin parikymppisen arkea. 2025 sitten taas täydellä akulla mukaan. Mitään todistettavaa ei kenelläkään ole.
 

Altec

Jäsen
Jos on 23vuotiaana ajanut 15v rallia niin varsin ymmärrettävä ja arvostettava päätös. Nyt voi akkuja ladata ja viettää enemmän normaalin parikymppisen arkea. 2025 sitten taas täydellä akulla mukaan. Mitään todistettavaa ei kenelläkään ole.
Juuri näin. Ymmärrän ratkaisun täysin ja mistään pelleilyistä on omasta mielestä täysin turha puhua.
 

MHPeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mielestäni tämä on Kallelle hyvä ratkaisu. Jos pääkopassa tuntuu henkisesti olevan liikaa asioita ja fyysisesti patterit lopussa, niin miksi ajattaa itsensä umpikujaan? Pahimmassa tapauksessa puskeminen eteenpäin tappaisi Kallen motivaation kokonaan ja tätä kautta jopa se alkaisi näkymään tulostaululla negatiivisesti.

Hattu pois, arvostan korkealle tämän. Pitää kuitenkin muistaa, että kyseessä vasta 23-vuotias mies. Kerran olet tuossa iässä ja jos kaksi maailmamestaruutta on taskussa ja mahdollisuus tehdä muutakin niin antaa palaa.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Jos on 23vuotiaana ajanut 15v rallia niin varsin ymmärrettävä ja arvostettava päätös. Nyt voi akkuja ladata ja viettää enemmän normaalin parikymppisen arkea. 2025 sitten taas täydellä akulla mukaan. Mitään todistettavaa ei kenelläkään ole.
Hattua päästä myös sille, kun aikoo asevelvollisuuden suorittamista jatkaa.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Onhan se tietenkin pieni pettymys tälläin katsojan kannalta, että ei aja kaikkia kilpailuja, mutta toisaalta ymmärrettävää.

Ehkä tässä on pieni kannanotto myös mm-rallin kilpailukalenteria kohtaan. Uusi kausi alkaa aina tammikuussa ja sarja loppuu ihan marraskuun lopussa. Ei siinä paljon akkuja ehdi latailla oikein missään vaiheessa. Formuloissa on vieläkin enemmän kisoja, mutta nekin loppuvat tämän kuun aikana ja kausi jatkuu maaliskuussa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös