Sekin jo auttaisi, että viivalle saataisiin enemmän pääluokan autoja. Tiukin voittotaistelu todennäköisesti käytäisiin edelleenkin parin tallin ja parin-kolmen kuljettajan välillä, mutta takana voisi olla huomattavasti tiiviimpää. Ja nämä kärkikuljettajatkaan ei saisi ihan ilmaiseksi mitään kun mukana olisi enemmän autoja. Nyt kärkikuljettajilla on keskeytyksenkin jälkeen monesti vielä saumat pisteille, kun viivalla ei ole lähtökohtaisestikaan edes sitä kymmentä Rally1-autoa.En tiedä käytäisiinkö sitä lopulta sen isompaa taistelua kuin nykyäänkään. Rahalla saa ja hevosella pääsee. Parhaat kuljettajat hakeutuisivat edelleen syvimmät taskut omaaviin talleihin, jotka pystyvät parhaiten autojaan kehittämään. Jos tuolla saadaan tehdastalleja mukaan niin hyvä niin, mutta kauan niiden mielenkiinto riittää, kun kyyti ei riitä parhaiden matkaan. Nytkin Rally2 on näennäisesti tasainen autojen suhteen, mutta niin vain viimeisen 6 vuoden ajalta 5 mestaruutta on ajettu Skodalla ja mm-osakilpailuistakin yli puolet on voitettu kyseisellä automerkillä.
Ennen kaikkea toivoisi sitä, että yksityiskuljettajille tulisi paremmat mahdollisuudet saada kilpailukykyinen auto alleen ilman että tarvitsee ihan hirveällä riskillä panostaa yhteen kilpailuun (vrt. Huttunen viime syksynä). Ja että noita autoja voisi vuokrata muutkin kuin rikkaat perijät ym. ralliharrastelijat.
Minä olisin siis valmis uhraamaan osan autojen näyttävyydestä ja wow-efektistä sen eteen, että niitä pääluokan autoja saataisiin jokaiseen kisaan enemmän kuin se 10 kpl joille jaetaan pisteitä.