Neuvillen kohdalla olen miettinyt välillä, että koska Hyundailla huomataan se, että siellä on pelattu jo monta vuotta väärää hevosta? Talliin palkattiin kyllä maailmanmestari Tänak, mutta käsittääkseni hänelle ei missään vaiheessa sitten annettu mahdollisuutta kehittää autoa haluamaansa suuntaan, koska se oli eri suunta mitä Neuville halusi. Ja vaikka Tänak taustajoukkoineen osaa olla itsekin aika hankalia mulkkuja, niin käsittääkseni Neuvillen leiri myös aika aktiivisesti hiekoitti Tänakin tietä ja asemaa tallissa.
Neuville on kyllä nopea kuljettaja, onhan hän pystynyt ajamaan ihan tasapäisesti Ogieria, Rovanperää, Tänakia jne. vastaan ja myös voittanut heidät aika ajoin. Mutta häneltä puuttuu silti se jokin, joka erottaa mestarit näistä "vain hyvistä" kuljettajista. Itse lasken Neuvillen samaan sarjaan Evansin kanssa, eli ovat kuljettajia jotka kykenevät ehkä yhteen mestaruuteen jos kaikki taivaan merkit asettuvat oikeaan asentoon, mutta heidän mestaruutensa vaatisi jo vähän apua (eli epäonnea) muilta. Ogier, Rovanperä ja Tänak ovat sitten niitä kuljettajia, jotka pystyvät ottamaan ohjat myös omiin käsiinsä. Näille kuljettajille sattuu kyllä joskus myös virheitä, mutta he eivät ryssi samalla tavalla ratkaisevissa paikoissa, kuten Neuvillelle ja Evansille on käynyt toistuvasti.
Lapin kohdalla en osaa oikein vielä ihan tarkkaan sanoa, mihin hänet asemoisi. Ehkä enemmän tuohon Neuvillen ja Evansin kastiin, kuin tuon mestarikolmikon joukkoon. Lappi ei ole vielä oikein saanut sellaista asemaa missään, että hänen asemansa tallissa olisi sementoitu ja hän saisi viedä autoa ja tallin toimintaa haluamaansa suuntaan, joten ei osaa sanoa kuinka hän pystyisi toimimaan ykköskuskin asemassa, kun tallin tuki olisi hänen takanaan. Mutta pieni epäilys minulla on, että näinköhän Esuppi kuitenkaan pystyisi tuohon mestarikastiin nousemaan.
Hyundain kannalta tilanne sikäli nykyisellään hankala, että he taitavat olla vähän jumissa Neuvillen kanssa. Neuville on sen verran nopea ja laadukas kuljettaja, että vaikea häntä on poiskaan potkia kun noita parempia kuljettajiakaan ei niin montaa ole ottaa tilalle. Rovanperän uskon pysyvän tiukasti Toyotalla, en tiedä miten pahasti Tänakin kanssa paloi sillat, ja Ogier tuskin haluaa enää ajaa täyttä sarjaa ja vaihtaa Hyundaille. Mutta toisaalta sitten tuntuu, että Neuvillen vahva asema Hyundailla saattaa jopa jarruttaa tallin kehitystä, ja ehkä auton kehitystyössä kannattaisi kuunnella enemmän muita kuljettajia. Varsinkin, mikäli nuo Lapin puheet pitävät paikkansa, että Viron säädöt olivat täysin hänen käsialaansa.